پست های مشابه

mama_jaann

سلام مامانا این هم بهترین زمان مصرف مکمل های مختلف که خیلی سوال کردید:👌🏻 ✅چون معمولا بچه ها معدشون خالی نیست آهن رو میتونید یک تا ساعت بعد از شام،آخر شب که دیگه قرار نیست غذا یا وعده ی خیلی سنگینی خورده بشه مصرف کنید.و حدود نیم ساعت با شیر فاصله داشته باشه.👌🏻👍🏻 البته قطره هاي ليپوزومال اين ادعا رو دارن كه تداخلي با لبنيات ندارن👌🏻 ✳️برای پیشگیری از سیاه شدن دندان های کودک با قطره آهن پست پیشگیری از سیاه شدن دندان در هایلایت مراقبت دندان رو ببنید. اگه از اكسپلور مياي حتما فالوو كن اينجاقراره خيلي چيزا باهم ياد بگيريم🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann #مکمل_غذایی #مولتی_ویتامین #غذای_کودک #قطره_آهن #کودک #کودک_باهوش #تغذيه_كودك #غذايكمكي #غذاي_كودك #قطره_آهن #مولتيويتامين #وزنگيري_كودك

17 اسفند 1400 18:04:47

267 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻🌱 شما رو دعوت ميكنم به طرز پخت ي سوپ خوشمزه و سالم😍😍 ✅سوپ بهاري سبزيجات(+٨)🥘 كدو:١عدد كوچك🥒 هويج:نصف عدد كوچك🥕 بروكلي:به اندازن دلخواه🥦 سيب زميني:١عدد كوچك🥔 بلغور گندم يا جو:١قاشق غذاخوري سينه مرغ:٤٠گرم🍟 كره:١قاشق مربا خوري🧈 تمام مواد به جز گندم رو با دو ليوان آب و كمي زردچوبه بزاريد تا نيم بپز بشه و بعد بهش گندم رو اضافه كنيد و بزاريد تا حدود يك تا يك و نيم ساعت بپزن و در آخر در صورت تمايل كره بزنيد.نوش جان😍😍 اگر اكسپلور مياي پيش ما بمون🌱✅ @mama_jaann @mama_jaann #سوپ_كودك #غذاي_كمكي #غذايكمكي #غذاي_كودك #رشد_كودكان #وزنگیری_کودک #كودك #كودك_خلاق #كودك_سالم #كودك_باهوش

23 اسفند 1400 19:46:33

316 بازدید

mama_jaann

✋🏻سلام شبتون بخير و خوبي عزيزان امشب ي دستور غذا داريم عصاي دست😅محمد كه كوچولوتر بود تا نميدونستم چي واسش درست كنم اين پوره ميپريد تو ذهنم🥰هنوزم گاهي واسش درست ميكنم😋😋 چرا؟؟؟!!! چون هم خيلي مقويه ،خوشمزه و راحت😍😍😍 ✅پوره ي تپل كننده(+٨) سيب زميني:١عدد كوچك تخم بلدرچين:٢عدد كره:١٥گرم عصاره قلم:١قالب(آموزشش داخل پیج هست) سویق خانگی:۱قاشق چای خوری(آموزشش داخل پیج هست) ✳️سيب زميني رو پوست بگيريد و با نصف ليوان آب بزاريد بپزه وقتي سيب زميني ها نرم شد و هنوز ي كم آب داشت عصاره قلم رو بهش اضافه كنيد و بعد٥دقيقه خاموشش كنيد.تخم بلدرچين ها رو هم ابپز كنيد،پوست بگيريد و داخل ي ظرف با سيب زميني و تخم بلدرچين و كره با چنگال خوب له كنيد تا يك دست بشه و در اخر سویق رو بریزید👌🏻 پوره شما آماده ست نوش جان😘😘 ‼️نكته:👇🏻 1️⃣اگه تخم بلدرچين نريزيد ميتونيد از٧ماهگي اين پوره رو بديد. 2️⃣بهترين روش پخت سيب زميني و ساير سبزيجات واسه پوره با پوست و به روش بخارپز هست اما تو اين مدل پخت بايد با آب و پوست گرفته پخته بشه. 3️⃣طبق دستورالعمل جديد،سفيده تخم مرغ و تخم بلدرچين رو با تست حساسيت ميشه از ٨ماه به كودك داد. 4️⃣به جاي تخم بلدرچين ميتونيد از تخم مرغ هم استفاده كنيد. 5️⃣محمد اصلا پوره سیب زمینی با کره دوست نداشت ولی با این روش وبا عصاره قلم عاشق ش شده😅😍 6️⃣عصاره قلم هم که قبلا بهتون آموزش دادم(هایلایت خودت درست کن رو‌ببین) ✅اگه از اکسپلور میای فا لوو کن و به خانواده ۶۷هزارنفری ما بپیوند💓 اینجا قراره خیلی چیزا باهم یاد بگیریم❤️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی_کودک#رشد_كودك #پوره_سیب_زمینی #عصاره_قلم #تخم_بلدرچین #تغذيهكودك #تغذيه_كودك #وزنگيري_كودك #روزمادر

03 بهمن 1400 19:34:16

407 بازدید

mama_jaann

‎اگر شما به تازگی بچه‌دار👧🏻👶🏻 شده‌اید، ممکن است نقاط نرم روی ‎سر نوزاد باعث نگرانی شما شده باشد😰.شما ممکن است حتی متوجه تپش این ناحیه به دلیل وجود نبض نیز شده باشیدكه علت آن عبور جریان خون از این ناحیه است و كاملا طبيعي مي باشد.این نیز ممکن است کمی شما را نگران کند که در هنگام گریه کردن و ناله کردن کودک این نقاط کمی برآمدگی پیدا می‌کنند. نقاط نرم در زمانی که هنوز استخوان‌های جمجمه نوزاد به هم نرسیده و جوش نخورده‌اند، ملاج یا فونتانل نامیده می‌شوند. ‼️نقاط نرم روی سر نوزاد از دو قسمت باز به نام ملاج تشکیل شده است. * یکی از آنها که در جلوی سر قرار دارد بزرگ‌تر بوده و شبیه الماس میباشد، “ملاج قدامي” نامیده میشود. * دیگری که در پشت سر قرار گرفته است و به شکل یک مثلث کوچکتر است، “ملاج خلفی” شناخته میشود. . ⚠️فرورفتگي ملاح نوزاد نشانه كم آبي بدن او مي باشد. ⚠️و برآمدگي ملاج كه پس از گريه به حالت عادي برنگرددنشانه عفونت و التهاب مغز مي باشد.كه در هر دو صورت بايد به پزشك مراجعه كرد. ⚠️دقت داشته باشيد به هيچ انواع فشار زيادي به ملاج ها وارد نشود.  ❗️چه موقع نقاط نرم (ملاج) در سر نوزاد بسته می‌شوند؟ 🔸معمولاً بین ۲ تا ۴ ماهگی قسمت پشت ملاج بسته می‌شود. 🔸ملاج قدامي تا١٨ماهگي بايد بسته شده باشد. ❌ملاج نوزادان باید تا سن ۱۸ ماهگی سفت و بسته شود اما اگر بعد از سن ۱۸ ماهگی همچنان ملاج باز باشد ممکن است به دلیل کم کاری تیروئید ؛کمبود کلسیوم و کمبود ویتامین D این مشکل برایش ایجاد شده باشد.به همین دلیل دیر بسته شدن ملاج می تواند به علت بروز بیماری زمینه ای در نوزاد شما باشد. همچنین اگر هم ملاج نوزاد زود بسته شود خطرناک است و میتواند جلوی رشد مغز نوزاد🧠 را بگیرد چون مغز همیشه در حال رشد است و در یک دوره سنی بسته می شود. ممنون كه لايك كردي ❤️و حتما بفرست به كسي كه اين نگراني رو داره🌹پست رو ذخيره كن كه ماه هاي بسته شدنو علايم خطر به دردت ميخورن👌🏻✋🏻 #نوزادی #نوزاددختر #نوزادپسر #تولد_نوزاد #ملاج_نوزاد #يكسالگي #دوسالگی #مادر #غذاي_كودك #شيرخوار @mama_jaann

26 آبان 1399 16:47:47

47 بازدید

mama_jaann

سلام اینم آخرین پست سال🥳🥳۱۴۰۰ واسه مامانا ی نگران که نمیدونن چه زمانی بعد از ضربه به سر باید برن پیش پزشک تا بچه معاینه یا عکس برداری واسش انجام بشه و چه زمانی کاری لازم نیست انجام بدن👇🏻 ✅اگه کوچولوتون هر کدوم از علائم زیر‌رو داشت سریعا به پزشک مراجعه کنید: ۱-حالت تهوع و استفراغ🤢 ۲-سر درد و بیقراری🤕 ۳-خونریزی و شکستگی واضح سر ۴-سرگیجه و عدم تعادل در راه رفتن ۵-کبودی و ورم کردن محل ضربه ۶-تشنج ۷-خروج مایع شفاف از گوش یا بینی ۸-بیهوشی و خواب آلودگی ۹-شدت زیاد ضربه(مثل تصادف یا پرت شدن از ارتفاع) ✳️اگه کوچولوتون نشسته بوده و با پشت سر خورده زمین و فقط کمی گریه کرده والان سرحاله و مشکلی نداره جای نگرانی نیست و نیاز به عکس برداری و مراجعه به پزشک نداره. ✅در مل سعي كنيد با ايمن كردن فضا و مراقبت از كودكان خطر صدمه و ضربه به سر را كاهش دهيد👌🏻 حتما بفرستید واسه مامانایی که بچه ی کوچک دارن😘 💐عیدتون مبارک مهربونهای من🌸🌸 اگه از اكسپلور مياي خوشحال ميشم به خانواده ٧٩هزارنفري ما بپيوندي😍😍😍 ‏@mama_jaann @mama_jaann ‏@mama_jaann #اورژانس_کودکان #ضربه_سر #ضربه_گیر_سر_کودک #ضربه_مغزی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #علائم_خطر_نوزاد #تغذيه_كودك #نوروز١٤٠١ #سال_نو_مبارک #كودك_خلاق

28 اسفند 1400 19:59:01

258 بازدید

mama_jaann

سلام امشب ي سوپ آوردم بمب انرژي ☄️🔥 ✅قبل از خوندن دستورش لا..يك كن تا بريم سراغش😍😍 🌼اگر از اكسپلور و هشتك پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻🥰 @mama_jaann @mama_jaann ⭐️سوپ مرغ و پاستا(+٨) سينه مرغ:٣٠گرم🍗 پاستا:١قاشق غذاخوري🍜 گندم:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد كوچك🥔 پياز:١عدد كوچك🧄 كره ياعصاره قلم(آموزش داخل پيج):به دلخواه🧈 سويق خانگي( آموزش داخل پيج):به دلخواه 1️⃣پياز رو تفت دادم✨ 2️⃣سيب زميني و مرغ و زردچوبه رو اضافه كردم ✨ 3️⃣يك و نيم ليوان آب ريختم✨ 4️⃣بعد نيم ساعت گندم اضافه شد.✨ 5️⃣سپس بعد نيم ساعت پاستا و كره يا عصاره قلم بریزید✨ 6️⃣بزارید تا جا بيفته✨ ❤️نوش جااان❤️ #غذاي_كودك #سوپ_كودك_سوپ_مقوي #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_مقوي #غذاي_مقوي_كودك #غذاي_وزنگيري

28 دی 1400 17:39:51

396 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

0

سلام اميدوارم كه حال دلتون حسابي خوش وخرم باشه💃🏼💃🏼 امشب اومدم بايك غذاي عالي كه همگي فردا ناهاربزاريد واسه كوچولوهاتون😍 اينم از اون دستوراست كه ميتوني تخم مرغ رو نامحسوس بدي به ني ني😅 ممنون كه ازم حمايت و لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه خيلي به درد روزاي شلوغت ميخوره و حتما بفرس واسه اونايي كه نميدونن غذا چي بزارن واسه بچه ها🥰🥰 هر سوالي داشتي كامنت بزار😎 كتلت گوجه اي(+٨) گوشت چرخ كرده پياز كدو سبز سيب زميني تخم مرغ گوجه سيب زميني،كدو،پياز رو رنده كنيد و سپس گوشت و تخم مرغ( من فقط زرده ريختم چون تخم مرغ كامل واسه اين مقدار مواد زياد بود)رو بهش اضافه كنيد مواد رو مخلوط و ميتونيد كمي بهش زردچوبه و سبزي خشك بزنيد تا خوش طعم بشه بعد با روغن كنجد سرخش كنيد.👏🏻 گوجه رو رنده كنيد و داخل ي ظرف ديگه بريزيد و روي شعله بزاريد وقتي گوجه به جوش آمد كتلت ها رو داخل ش بزاريد و بعداينكه كتلت ها نرم شدن از پوره گوجه خارج كنيد و بديد به كودك نازنينتون😍🥰 اينجوري ديگه كتلت واسه بچه ها خشك نيس و به راحتي ميتونن ميل كنن👍🏻👍🏻👌🏻 نوش جان❤️❤️🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #كتلت_گوشت #غذاي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_خانگي #كودك_بدغذا #سوپ_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

0

سلام اميدوارم كه حال دلتون حسابي خوش وخرم باشه💃🏼💃🏼 امشب اومدم بايك غذاي عالي كه همگي فردا ناهاربزاريد واسه كوچولوهاتون😍 اينم از اون دستوراست كه ميتوني تخم مرغ رو نامحسوس بدي به ني ني😅 ممنون كه ازم حمايت و لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه خيلي به درد روزاي شلوغت ميخوره و حتما بفرس واسه اونايي كه نميدونن غذا چي بزارن واسه بچه ها🥰🥰 هر سوالي داشتي كامنت بزار😎 كتلت گوجه اي(+٨) گوشت چرخ كرده پياز كدو سبز سيب زميني تخم مرغ گوجه سيب زميني،كدو،پياز رو رنده كنيد و سپس گوشت و تخم مرغ( من فقط زرده ريختم چون تخم مرغ كامل واسه اين مقدار مواد زياد بود)رو بهش اضافه كنيد مواد رو مخلوط و ميتونيد كمي بهش زردچوبه و سبزي خشك بزنيد تا خوش طعم بشه بعد با روغن كنجد سرخش كنيد.👏🏻 گوجه رو رنده كنيد و داخل ي ظرف ديگه بريزيد و روي شعله بزاريد وقتي گوجه به جوش آمد كتلت ها رو داخل ش بزاريد و بعداينكه كتلت ها نرم شدن از پوره گوجه خارج كنيد و بديد به كودك نازنينتون😍🥰 اينجوري ديگه كتلت واسه بچه ها خشك نيس و به راحتي ميتونن ميل كنن👍🏻👍🏻👌🏻 نوش جان❤️❤️🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #كتلت_گوشت #غذاي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_خانگي #كودك_بدغذا #سوپ_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن