mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مهربونا اين هم جواب يكي از پرتكرارترين سوال شما عزيزان در دايركت درباره ي ظرف پخت غذاي كودك:👇🏻 ✅ظرف طبخ غذای کودک از بقیه قابلمه ها جدا و فقط مخصوص طبخ غذا برای کودک باشد. ❌ظروف آلومینیومی و ظروف چدنی به دلیل داشتن عناصر و فلزات سنگینی که روی سیستم عصبی اثر سوء می گذارند، توصیه نمی شوند. ⛔️پخت غذا برای کودک در ظروف مسی یا حتی لعابی توصیه نمی شود زیرا هم زدن و خراشیدگی این ظروف، باعث ورود مس به غذا و آسیب دیدگی کبد و کلیه خواهد شد. ✅بهترین نوع ظروف برای نوزادان و هم بزرگسالان انواع پیرکس هستند. 💯 ✳️نسل جدید ظروف تفلون که ظروف سرامیکی هستند نیز برای طبخ غذا مناسب است. ظروف تفلون اگر در پوشش داخلی ساییدگی و خراشیدگی نباشد قابل استفاده است ولی در اولویت قرار ندارد. ❤️اگه از اكسپلور مياي حتما فالوو کن اينجا قراره خيلي چيزا باهم ياد بگيريم🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #ظرف_کودک #غذا_کمکی_کودک #غذای_خانگی
02 اسفند 1399 17:11:36
72 بازدید
mama_jaann
كپشن خيلي مهم:💯 سلام شبتون بخير✋🏻🤓 اين هم ادامه پست ديشب خدمت شما🤩🥳 ❌لطفا نكات زير رو با دقت بخونيد⬇️ ١-تمام مواد رو همونطور كه گفتم بايد تست حساسيت بشه اگه نميدوني چطوري پست هاي قبلي رو ببين.✅ ٢-همه خوراكي هاي مجاز بايد برش ايمن و مناسب بچه داشته باشه.✅ ٣-مغزيجات رو حتماپودر كنيد.✅ ٤-بعد از يكسال تقريبا همه ي خوراكي ها مجازه به جز عسل كه طبق نظر برخي متخصصين بهتره بعد از ٢ سال شروع بشه.✅ ۵-طبق برخی منابع خربزه،طالبی و توت فرنگی رومیشه زودتر هم داد اما از اونجایی که،درصد حساسیت زایی شون خیلی بالاست و گاها باعث خارش شدید گلو میشه بهتر دونستم از ۱۱ماه به بعد تست بشه.✅ ۶-دوغ و کشک اگه خونگی و بدون نمک باشه میشه از ۱۰ماه هم داد.✅ ۷-شیرپاستوریزه هم که به اندازه نصف فنجان میشه از ۶ماهگی داخل فرنی و حریره استفاده کرد.✅ ۸-نمک و شکر درسته از یکسالگی مجاز میشه اما در استفاده ازش خیلی دقت کنید و زیاده روی نکنید✅ ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#مادر #شش_ماهگی_غذای_کودک #كودك_شاد #هفت_ماهگی_غذای_کودک #غذای-یکسالگی#هشت_ماهگی_غذای_کودک#صبحانه_كودك
30 فروردین 1400 18:06:55
63 بازدید
mama_jaann
خوب خوب اين هم از راهكارهاي از پوشك گرفتن بچه ها🥳🥳 ✅فقط اين و يادتون باشه كه به خودتون و بچه سخت نگيريد و همديگرو اذيت نكنيد. 💯اگر در زمان مناسب اقدام به ترك پوشك كرده باشيد(پست قبلي)خيلي راحت و سريع ميتونه مراحل طي بشه.✅ اما باز عجله نكنيد تا كوچولوتون خوب ياد بگيره.🚽خوندن كتاب و قصه در اين رابطه خيلي كمك ميكنه🤗 🌸مامانايي كه هنوز وقت پوشك گرفتن كوچولوشون نرسيده هيچ وقت نسبت به پي پي واكنش بد نشون نديد چون ناخودآگاه احساس بدي به كودك منتقل ميشه و پروسه ترك پوشك رو سخت ميكنه.💦💩 🗣در آخر باز هم ميگم كه عجله نكنيد اين دوره هم ميگذره و چيزي جز خاطراتش براي شما نميمونه🤗🤗 🚽پوشك رو به يكباره حذف نكنيد و حتما از شرت استفاده كنيد. 💜💜خوندن پست قبلي (نشانه هاي آمادگي براي از پوشك گرفتن)بسيار بسيار مهمه👏🏻👏🏻👏🏻 اگر از اكسپلور پست من و ميبيني به جمع ما بپيوند😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #پوشك_گرفتن #پوشك_بچه #تغذيه_كودك
06 آذر 1400 19:47:25
80 بازدید
mama_jaann
سلام نميدونم چرا ديشب پستم رو اينستا پاك كرد منم كاورش رو عوض كردم و دوباره گذاشتم🤗 امشب میخوام غذاهایی که واسه بچه ها ضرر داره رومعرفی کنم🤓 ✅این مواد غذایی واسه بزرگسال هم توصیه نمیشه و بهتره از مصرفش خوداری کنید و به حداقل برسونید. 💠ضائقه بچه ها رو ما شکل میدیم پس میتونیم از همین بچگی عادتشون بدیم به غذاهای پرنمک یا خیلی شیرین،غذاهای بیرونی وپرچرب یا غذاهای مفید خونگی. ⛔️درسته در نهایت بچه ها به سمت این خوراکی ها میرن و در آینده ازش استفاده میکنن اما اگه از الان بهشون ندیم در آینده هم کنترل شده و کمتر مصرف میشه. ✅همه ی این خوراکی ها جایگزین دارن مثلا بجای: ➖چیپس ⬅️سیب زمینی ورقه ای داخل فر ➖پاستیل⬅️میوه خشک ➖فست فود⬅️غذای انگشتی خانگی ➖آبمیوه صنعتی⬅️میوه تازه و آبمیوه طبیعی ➖سس ⬅️ماست و ابلیمو ➖آبنبات و کاکائو⬅️خرما ➖غذای سرخ کردنی⬅️غذای آبپز یا بخارپز ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذاي_مضر #كودك_خلاق #كودك_سالم #مادر
04 اردیبهشت 1400 16:27:01
26 بازدید
mama_jaann
سلام من اومدم با ی حلوای خوشمزه و راحت ⚠️اخطار:این حلوا خیلی خوشمزه ست و احتمال داره پدر مادر همش وبخورن و چیزی به بچه نرسه پس لطفا اول بچه رو سیر کنید😅 حلوای ساقه طلایی و شیره خرما(+۸) بیسکوییت ساقه طلایی:۳عدد🍪 کره:۱۵گرم🧈 شیره خرما:۲قاشق غذا خوری آب ولرم:یکفنجان گلاب:۴قطره اول بیسکوییت ها رو پودر کردم و داخل ماهیتابه کمی تفت دادم بعدش کره رو ریختم و از روشعله برداشتم و گذاشتم تا کره اب بشه.درآخر شیره خرما و گلاب رو داخل آب ولرم ریختم و مخلوط کردم و به بیسکوییت ها اضافه کردم و گذاشتم روی حرارت و هم زدم تا خودش روبگیره. بیسکوییت ساقه طلایی به دلیل داشتن سبوس برای رفع یبوست توصیه می شود. ممنون که لایک میکنید❤️حتما سیوش کن تا سر فرصت درست کنی چون خیلی خوشمزه ست😍بفرست واسه اونایی که دوستشون داری🥰 #غذای_کمکی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #حلوا #غذای_خوشمزه @mama_jaann
11 آذر 1399 17:02:59
192 بازدید
mama_jaann
منظور از آب قلم🦴، جوشاندن قلم گاو یا گوسفند یا هر دو را به مدت چند ساعت است. این روش، مایه قلم را خارج میکند و آبی نسبتا چرب، پرخاصیت و ژلاتینی مانند را بعد از ساعتها جوشاندن قلم، به جا میگذارد. در این مطلب طرز تهیه آب قلم را به شما آموزش میدهیم تا برای قوام دادن به سوپ 🥘و آش و بیشتر کردن خاصیت این غذاها، از آن استفاده کنید. ابتدا قلم ها رو خوب بشوريد و در قابلمه بزرگي بيندازيد.براي هر٢كيلوقلم٢پياز🧅 را بيندازيد.ميتونيد براي اينكه عطر و طعم بهتري داشته باشه از مواد مختلفي مثل برگ بو،سير🧄،هويج🥕،كرفس و ...استفاده كنيد. به اندازه اي كه آب روي قلم ها رابگيرد آب درون قايلمه بريزيد و بگذاريد تا جوش بياد و كف ايجاد شده روي اون رو بگيريد و بذاريد تا ١٠ساعت خوب بپزه . بذاريد كمي كه سرد شد مغز قلم ها رو خارج كنيد و تمام مواد رو درون صافي بريزيد تا مطمئن بشيد كه استخوان ريز نداره.در آخر ميتونيد مواد رو هم داخل آبش بريزيد و اگه فقط ميخوايد عصاره بدون مواد باشه همينطوري داخل قالب هاي يخ بريزيد و داخل فريزر قرار بديد تا يخ بزنه.بعد عصاره ها رو از قالب خارج كنيد و داخل كيسه فريزر داخل فريزر نگه داريد.🥰😍 از عصاره قلم مي تونيد داخل سوپ ها،كته، پوره و...استفاده كنيد.و يكي از مواد پرخاصيت و عالي وتسه وزنگيري كودكان محسوب ميشه👌🏻 ممنون كه قلب ❤️بي رنگ و رنگيش مي كنيد و مي فرستيد براي دوستاتون😍 #عصاره_قلم #عصاره_پای_مرغ #غذای_کمکی_کودک #وزنگيري_كودك#غذاي_كودك #غذاي_ايراني
19 آبان 1399 17:34:25
150 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
سلام مامانای مهربون لطفا این پست رو بادقت بخونید و ممنون میشم لایک کنید وحتما بفرستید به دوستانتون تا اونهاهم مطلع بشن👌🏻سیوش کن که هروقت خواستی بری سراغش🥰 🟠مواد غذایی ممنوع قبل از یکسالگی عبارتند از:👇🏻 ۱-نوشیدنی های شیرین و آبمیوه های صنعتی⛔️ ۲-چای،قهوه،نسکافه⛔️ ۳-لبنیات غیرپاستوریزه مثل ماست و پنیر⛔️ ۴-انواع شیرینی و بیسکوییت شیرین،چیپس،پفک و نوشابه⛔️ ۵- ماست میوه صنعتی⛔️ ۶-شیرگاو(درصورت عدم حساسیت فقط به مقدار کم درغذاهایی مثل فرنی و حریره مجاز است.)⛔️ ۷-عسل⛔️ ۸-اسفناج⛔️ ۹-بادام زمینی⛔️ ۱۰-آدامس،آبنبات،تکه ها بزرگ میوه،آجیل و هر مواد غذایی که باعث خفگی کودک شود.⛔️ ۱۱-نمک و شكر⛔️ ۱۲-غذاهای کنسروی چون نمکوشکر زیادی دارند.⛔️ ۱۳-تخم مرغ خام و نیم پز⛔️ #کودک #حساسیت_غذای_کودک #غذای_کودک #مادرانه❤️ @mama_jaann