mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann
12 آبان 1399 14:45:36
444 بازدید
mama_jaann
🔴علائم تيروئيد كم كار در كودكان:👇🏻 ١-تاخیر در رشد جسمی و كوتاهي قد (رشد نکردن استخوانها ناشی از کمکاری تیروئید) ٢-ريزش مو ٣-دير بسته شدن ملاج سر ٤-شل و ول بودن بدن ٥-خستگی و بیحالی غیر معمول در کودک ٦-تورم غده تیروئید (گواتر) ٧-ورم کردن بدن و چاقی در کودک ٨-حساسیت به سرما ٩-خشک شدن پوست و به راحتی کبود شدن آن ١٠-تمرکز پایین و اختلالات ذهنی ١١-یبوست مقاوم به درمان و خواب زیاد ١٢-استخوانهای شکننده و ضربان آهسته قلب ‼️علامتهای هنگام تولد: هنگام به دنیا آمدن نیز نوزاد علائمی دارد که اگر تشخیص داده شوند، بیماری کنترل شده و به سنین کودکی نمیرسد؛ این علائم عبارتند از: ١-بزرگتر بودن دور سر نوزاد از حد طبیعی با وجود قد و وزن نرمال ٢-طول کشیدن زردی بیش از مدت طبیعی ٣-سرفههای ناگهانی زمان شیرخوردن ٤-بزرگی شکم ٥-خواب زیاد و گریه کم ٦-اختلالات تنفسی و… 🔶راه تشخيص: بهترین راه تشخیص آن در نوزادی و به وسیله غربالگری است که با گرفتن چند قطره خون از پاشنه نوزاد در روزهاي سوم تا پنجم تولد انجام میشود، این کار باعث میشود تا عوارض این اختلال به دوران کودکی کشیده نشوند. ممنون که ازمحمایت میکنید❤️حتما ذخیره کن وبفرست به کسی که بدردش میخوره🌹🌹 سوالاتتون رو كامنت كنيد تا جواب بدم😊🥰 #بیماری_کودکان #تیرویید_کم_کار #مادر #نوزاد_شیر_خوار @mama_jaann
03 آذر 1399 17:11:01
51 بازدید
mama_jaann
کپشن مهم👇🏻😇 سلام براي تهيه هر نوع از حبوبات ميتونيد از روش بالا يا روشي كه توي كپشن ميگم استفاده كنيد: 🔶روش اول(ويدئو):حبوبات رو ٢٤ساعت خيس كنيد و چند سري آب ش رو عوض كنيد بعد داخل شيشه بريزيد و روي سرش توري گذاشته و با كش محكم ببنديد و ٢-٣بار در روز حبوبات رو بشوريد و آبش رو كامل خالي كنيد تا بو نگيره(ميتونيد شيشه رو برعكس بزاريد تا آب كامل خارج بشه)،بعداز گذشت ٣-٤روز جوانه ها حدود١سانت رشد كردن و آماده مصرف هستند.😇😇 🔶روش دوم:يك پارچه نازك كه زيرش پلاستيك باشه پهن كنيد و حبوبات خيس شده رو روش بريزيد و يك توري روي حبوبات بكشيد ٢-٣بار در روز با آبپاش بهش آب بديد تا خشك نشن بعد از٣-٤روز كه جوانه ها رشد كردن آماده مصرفند.😍😍 🔺نكات مهم:👇🏻 ١-جوانه ها رو به صورت خام ٢-٣روز ميتونيد داخل بخچال نگه داريد.👌🏻 ٢-جوانه ها به همراه خودحبوبات رو ميتونيد كامل روي پارچه خشك كنيد،آسياب كنيد و سپش از الك رد كنيد و داخل سوپ بچه ها ازش استفاده كنيد.✅ ٣-جوانه ها و حبوبات رو ميتونيد بپزيد و فريز كنيد.✳️ ٤-بهتره حبوبات رو در محل تاريك و كمي گرم بزاريد تا زودتر رشد كنند.👏🏻👏🏻 ٥-از جوانه ها ميتونيد در انواع سوپ،سالاد،كته و كتلت استفاده كنيد. ٦-جوانه ها از ٨ماهگي مجاز است.🥰 #غذای_کودک #مادران_اکتیو💃 #جوانه_گندم #جوانه_ماش #جوانه_عدس_خانگی #غذای_کمکی_کودک #نوزاد #جوانه_حبوبات @mama_jaann
21 دی 1399 16:59:06
103 بازدید
mama_jaann
☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت و فضای باز🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟من خودم از مدیسان (اولین عکس )استفاده میکنم و خیلی راضی م😍 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #ضدآفتاب#تغذیه_کودک #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd
02 مهر 1400 09:42:08
156 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام مهربونا اينم از طرز تهيه حريره بادام كودك🤩ويديو آموزش پخت ش رو هم كه واستون گذاشتم(ورق بزنيد) ✳️بادام رو داخل ابجوش بريزيد ١٠دقيقه صبر كنيد و پوست ش رو جدا كنيدسپس با الك يا چاي صاف كن رنده كنيد تا خوب پودر بشه. ♨️ارد برنج (١قاشق مرباخوري)و بادام پودر شده (٣تا)را با يك فنجان آب مخلوط كنيد و روي حرارت كم قرار بديد و مرتب هم بزنيد تا ته نگيره بعد از حدود ١٠-١٥دقيقه كه پخت كره رو بهش اضافه كنيد و بزاريد به غلظت دلخواهتون(در حد ماست)برسه. ✅نكته:👇🏻 1️⃣اگه خواستيد ميتونيد بعد از پخت از روي شعله برداريد و كمي كه خنك شد يك پيمانه شير خشك (با١٥سي سي اب)يا شيرمادر بهش اضافه كنيد. 2️⃣به ازاي هر يك قاشق مربا خوري آرد برنج حدود ٣تا بادام بريزيد. 3️⃣اگه خواستيد حريره تون رو باشير درست كنيد فقط كافيه بجاي آب شيرپاستوريزه بريزيد. 4️⃣معمولا حريره بادام رو از هفته دوم شروع غذاي كمكي به كودك ميديم. 5️⃣بادام معمولا رفلاكس كودك را تشديد ميكنه پس بهتره در صورت تشديد رفلاكس بادام رو حذف كنيد. 🌹اگر از اكسپلور مياي حتما فا..لو كن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم😍🤩 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_كودك #حريره_بادام #غذاي_شش_ماهگي
24 اسفند 1399 17:10:34
595 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا روزتون مبارك 😍😍🌹 خيلي هاامسال سال اولشون هست كه مامان شدن 🥰و خيلي هيجان انگيزه اين حس شيرين و عجيب🥺😍 بريم سراغ غذاي خوشمزه امشب كه مي تونيد واسه فردا ناهار بزاريد😃😀 پاستا بروكلي(+٩)🍝🥦 ماكاروني فرمي ماكاروني رشته اي گل كلم بروكلي ريز شده🥦 سيب زميني نگيني🥔 پياز خرد شده🧅 گوشت چرخ كرده🥩 رب گوجه خانگي يا پوره گوجه🍅 1️⃣اول پياز رو داخل كره تفت دادم وبعد بهش سيب زميني وگوشت و زردچوبه رو اضافه كردم وقتي ي كم تفت خورد بهش بروكلي و رب گوجه اضافه كردم نصف استكان آب ريختم تا بپزه.✅ 2️⃣ماكاروني ها رو داخل قابلمه آبجوش كه ي كم زردچوبه زدم ريختم و گذاشتم تا ي ربع بپزه و نرم بشه وقتي نرم شدن آبكش شون كردم.✅ 3️⃣سيب زميني ورقه اي گذاشتم ته قابلمه و ي لايه ماكاروني و ي لايه مواد ريختم تا هر دو تمام شدن و گذاشتم تا خوب دم بكشه.خيلي خوشمزه شد😋نوش جان😍😘 ✅ زمان مجاز مصرف قسمت گل کلم بروکلی از نه ماهگی و قسمت ساقه آن به دلیل دیر هضم بودن پس از یک سالگی است.💯 ✅✅شست و شوی کلم بروکلی: ابتدا کلم بروکلی را شسته و سپس پوست ساقه های آن را جدا کنید، برای جدا کردن حشرات ریز احتمالی موجود در این نوع کلم، باید آن را به مدت نیم ساعت در محلول حاوی ۵-۴ قاشق چای خوری نمک در یک لیتر آب قرار داده، سپس آن را شسته و به مدت پنج دقیقه در آب جوش غوطه ور کنید. آنگاه با آب سرد خنک نموده، آبکشی کنید. #روز_مادر #غذاي_كمكي_كودك #بروكلي #پاستا #ماكاروني #غذاي_كودك #روز_مادر_مبارک #غذاي_كمكي @mama_jaann
14 بهمن 1399 16:57:44
148 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
12
ورق بزنید و با دقت بخونید. واسه پیگیری و درمان رفلاکس وکم خونی حتما باید به پزشک مراجعه کنید. سوالهاتون رو کامنت کنید. ✅شما دیگه چه علتی رو باعث بی خوابی بچه ها میدونید؟ امیدوارم که واستون مفید باشه😍پس با لا.یک بهم انرژی بده💜💗 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #خواب_کودک #بیخوابی_شبانه #غذای_کمکی_کودک #کودک #مادر #روزدخترمبارک