پست های مشابه

mama_jaann

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

09 آذر 1399 17:02:39

349 بازدید

mama_jaann

✋🏻سلام این هم جواب اون دسته از مامانایی که میگن همه کار میکنیم واسه بچه مون اما وزن نمیگیره یا نمودارش زیر خط نرماله. ✅🌸لطفا بادقت بخونید و از این به بعد به حرف اطرافیان کار نداشته باشید به قول معروف ی گوش دربشه ی گوش دروازه😅 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #بچه_تپل #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک

19 تیر 1400 17:03:20

175 بازدید

mama_jaann

سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

28 فروردین 1400 17:22:57

132 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻😘❤️ ✳️درسته که ژنتیک نقش اساسی را در رشد قد داره اما تغذیه صحیح خیلی تاثیرگذار است. ❇️واسه قدبلند شدن کوچولو هامیتونید از خوراکی های زیر استفاده کنید:👇🏻 ✨مرغ از شش ماهگی ✨گوشت قرمز از شش ماهگی ✨هویج از شش ماهگی ✨ماست از هفت ماهگی ✨غلات کامل از هفت ماهگی ✨عصاره ی پای مرغ از هفت ماهگی ✨لوبیاسبز از هفت ماهگی ✨شلغم از هشت ماهگی ✨تخم مرغ از هشت ماهگی ✨گوشت و‌تخم بلدرچین از هشت ماهگی ✨پنیر از نه ماهگی ✨بروکلی و انواع کلم از نه ماهگی ✨نخود از نه ماهگی ✨توت خشک از نه ماهگی ✨تخم کدو از ده ماهگی ✨فندق از ده ماهگی ✨پودر مغزیجات و اجیل از ده ماهگی ✨ماهی از یازده ماهگی ✨اسفناج از یکسالگی ✨شیرپاستوریزه از یکسالگی ✅قطره آد یا مولتی ویتامین برای زیر دوسال و قرص ویتامین دی برای بالای دوسال فراموش نشه💯 #غذاي_كودك #رشد_قد_کودک #غذاي_كمكي_كودك #وزنگيري_كودك #واكسن_بخريد @mama_jaann

12 بهمن 1399 16:46:40

73 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. 🌷جدول قد و‌ وزن كودك تا دوسالگی‌هم دوتا اسلايد آخر گذاشتم🥳جدول ابي واسه پسر با وزن٣٣٠٠ و جدول دوم واسه دختر باوزن تولد٣٣٠٠ حتمابفرست واسه مادرایی که بچه قد بلند میخوان❤️ ⁉️قد شما و‌همسرتون چنده؟‌دوست دارید قد فرزندتون چند بشه؟ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #رشد_کودک #قد_کودک #وزن_گیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #وراثت #کودک_قدبلند #تکامل_کودک #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك

07 اردیبهشت 1400 17:37:33

63 بازدید

mama_jaann

سلام 🥰🌹 💯 حتما لا.یک و س.ی.وش کن که جا..یزه🎁داره😍😍 اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍 اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی داره از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص بسزایی داره.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شه💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) همین دیگه سویق شما آماده ست🥳🥳🥳 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم😋 نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ممنون میشم اگر پیج ما رو از اکسپلور می بینید مار رو دنبال کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد ‏#تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک

18 دی 1400 17:28:21

332 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

12

سلام سلام این پست جنجالی که میدونم خیلی ها دنبالش بودند. پس حتما س.ی.و و لا..یک کن تا یادت نرفته🥰🥰😎 ✅یک نکته 1️⃣ مهم اینکه معیار ما برای سالم بودن کودک تپل بودن او نیست همین که نمودارش خوب باشه و وزن نرمالی داشته باشه یعنی خدا رو شکر همه چیز خوبه😍😍 ✅ نکته 2️⃣ این پست بیشتر واسه مامانایی گذاشتم که کوچولوشون کمبود وزن داره و نمودارش خیلی جالب نیست🙄 ✅ نکته 3️⃣ بعدی اینکه اگه کوچولوتون خوب غذا میخوره و شما هم تمام این موارد رو رعایت می کنید و از نظر پزشکی هیچ مشکلی نداره پس امکان داره کم وزنی کوچولوتون زمینه ارثی داشته باشه و از شما یا باباش به ارث برده باشه 🥰🥰 ✅ نکته 4️⃣ درباره انتخاب مولتی ویتامین هم که پست قبلی راهنمایی کردم🥳 😎 ✅یکی از علل وزن نگرفتن بچه ها هم‌میتونه رفلاکس باشه که حتما باید به پزشک مراجعه کنید👌🏻 ✅ ممنون که پیج ما رو میبینی و دنبالش می کنی😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #كودك #كودكباهوش #كودك_تپل #تغذیه_کودک #غذای_کودک #وزنگیری_کودک #وزنگیری_نوزاد

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

12

سلام سلام این پست جنجالی که میدونم خیلی ها دنبالش بودند. پس حتما س.ی.و و لا..یک کن تا یادت نرفته🥰🥰😎 ✅یک نکته 1️⃣ مهم اینکه معیار ما برای سالم بودن کودک تپل بودن او نیست همین که نمودارش خوب باشه و وزن نرمالی داشته باشه یعنی خدا رو شکر همه چیز خوبه😍😍 ✅ نکته 2️⃣ این پست بیشتر واسه مامانایی گذاشتم که کوچولوشون کمبود وزن داره و نمودارش خیلی جالب نیست🙄 ✅ نکته 3️⃣ بعدی اینکه اگه کوچولوتون خوب غذا میخوره و شما هم تمام این موارد رو رعایت می کنید و از نظر پزشکی هیچ مشکلی نداره پس امکان داره کم وزنی کوچولوتون زمینه ارثی داشته باشه و از شما یا باباش به ارث برده باشه 🥰🥰 ✅ نکته 4️⃣ درباره انتخاب مولتی ویتامین هم که پست قبلی راهنمایی کردم🥳 😎 ✅یکی از علل وزن نگرفتن بچه ها هم‌میتونه رفلاکس باشه که حتما باید به پزشک مراجعه کنید👌🏻 ✅ ممنون که پیج ما رو میبینی و دنبالش می کنی😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #كودك #كودكباهوش #كودك_تپل #تغذیه_کودک #غذای_کودک #وزنگیری_کودک #وزنگیری_نوزاد

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن