پست های مشابه

mama_jaann

سلام مهربونا اين هم جواب يكي از پرتكرارترين سوال شما عزيزان در دايركت درباره ي ظرف پخت غذاي كودك:👇🏻 ✅ظرف طبخ غذای کودک از بقیه قابلمه ها جدا و فقط مخصوص طبخ غذا برای کودک باشد. ❌ظروف آلومینیومی و ظروف چدنی به دلیل داشتن عناصر و فلزات سنگینی که روی سیستم عصبی اثر سوء می گذارند، توصیه نمی شوند. ⛔️پخت غذا برای کودک در ظروف مسی یا حتی لعابی توصیه نمی شود زیرا هم زدن و خراشیدگی این ظروف، باعث ورود مس به غذا و آسیب دیدگی کبد و کلیه خواهد شد.  ✅بهترین نوع ظروف برای نوزادان و هم بزرگسالان انواع پیرکس هستند. 💯 ✳️نسل جدید ظروف تفلون که ظروف سرامیکی هستند نیز برای طبخ غذا مناسب است. ظروف تفلون اگر در پوشش داخلی ساییدگی و خراشیدگی نباشد قابل استفاده است ولی در اولویت قرار ندارد. ❤️اگه از اكسپلور مياي حتما فالوو کن اينجا قراره خيلي چيزا باهم ياد بگيريم🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #ظرف_کودک #غذا_کمکی_کودک #غذای_خانگی

02 اسفند 1399 17:11:36

72 بازدید

mama_jaann

۵علامت شایع کرونا در کودکان👇🏻 ✔️تب ✔️سرفه ✔️گلودرد ✔️گرفتگی و ابریزش بینی،عطسه ✔️اسهال ✅از دیگر علائم کرونا در کودکان می توان به بدن درد،ضعف،خستگی،از بین رفتن حس بویایی و چشایی،بی اشتهایی اشاره کرد. ‼️دربرخی موارد علاوه بر علائم تنفسی،علائم گوارشی مثل تهوع،استفراغ و درد شکم دیده می شود. ⚠️یکی از مهم ترین علائم مشاهده بی حالی کودک‌است: ۱-عدم توانایی نوشیدن آب و مایعات ۲-عدم حفظ تعادل و بازی کردن ۳-قطع شدن ادرار ۴-گود افتادن زیرچشم ۵-تنگی نفس 🔶کودکان درهر سنی می توانند به کرونا مبتلا شوند اما معمولاخیلی شدید و خطرناک نیست ولی آنها می توانند ناقلان بدون علامتی باشند که دیگران را به کرونا مبتلا می کنند. ✅به طور کلی هربیماری چه بزرگسال وچه کودک با شروع ناگهانی تب،سرفه،اسهال و یا حداقل سه علامت از علائم فوق باشد مبتلا به کرونا در نظر گرفته می شود و باید به پزشک‌مراجعه کند. 🔷بعد از ویزیت پزشک درمان های خانگی می تواند شامل:نوشیدن فراوان مایعات -کنترل تب با استامینوفن- ادامه مصرف مولتی ویتامین و قطره آهن حتما بفرستید به اطرافیانتون تا اون ها هم اطلاع داشته باشن🌹 #کروناویروس #کرونا_کودکان #واکسن_کرونا #محدودیت_کرونایی @mama_jaann

21 آذر 1399 17:15:14

59 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻‍♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر

14 اردیبهشت 1400 16:29:49

97 بازدید

mama_jaann

سلام سلام✋🏻✋🏻 من اومدم با دستور كلم پلو شيرازي كه كلي خاطرخواه داره.😌😌اين غذا رو واسه خانواده هم ميتونيد بزاريد(واسه بچه هاي كوچك خيلي حواستون به قلقلي ها باشه گلوشون گيرنكنه) مواد لازم كلم پلو شيرازي(+٨) كلم قمري يا كلم پيچ:نصف عدد كوچك آبليموترش:نصف قاشق غذاخوري🍋 پياز:١عدد🧅 گوشت چرخ كرده:٨٠گرم🥩 آردنخودچي:١قاشق مرباخوري سبزي كلم پلو(ترخون+تره+جعفري+ريحان+شويد) زردچوبه و ادويه كاري:به ميزان لازم برنج:١پيمانه عدس:١قاشق غذاخوري 1️⃣برنج را از ٣-٤ساعت قبل خيس كنيد.آن را بپزيد و آبكش كنيد.(كمي زردچوبه داخل آب برنج بزنيد.) 2️⃣كلم رابه صورت خلالي خرد و آنرا بشوييد.داخل تابه اي كه كمي روغن دارد روي حرارت بزاريد تا آب ش كشيده و كمي سرخ بشه در آخر ابليمو بزنيد و از روي حرارت برداريد. 3️⃣پياز رو رنده و آب ش رو بگيريد سپس گوشت +آردنخودچي+ادويه ها(بالاي يكسال نمك و فلفل)را اضافه كنيد خوب ورز بديد تا به خورد هم بره.حالا قلقلي ها كرچك درست كنيد و داخل تابه با كمي روغن سرخ كنيد. 4️⃣قلقليها و كلم ها و عدس پخته رو باهم مخلوط كنيد و نصف سبزي خشك رو بهش اضافه كنيد كمي كه تفا خورد از حرارت برداريد. 5️⃣كف قابلمه نان يا سيب زميني بندازيد و برنج و مواد،و مابقي سبزي رو لايه لايه بزاريد تا تموم بشه.٤٥دقيقه بزاريد تا دم بكشه😋😋😋 نوش جان🥰🥰🥰 ✅نكته: 💛اگر از سبزي تازه استفاده ميكنيد بايد ٥دقيقه اخر پختِ برنج به اب برنج اضافه كنيد تا نرم بشه. 💛اين غذا در صورتي كه كوچولوي شما بلد باشه بجوه مجازه و ميتونيد برنج رو كمي شفته تر برداريد تا راحتتر بخوره✅ قلقلي ها رو نصف كنيد و به بچه هاي كوچك بدهيد. 💛اين مقدار مواد براي حدودا يك نفر خوش اشتها😂كافيه. 💖كلي اموزش هاي خفن واسه شما مامان مهربون داخل پيج داريم😍خوشحال ميشم مارو دنبال كنيد👌🏻👌🏻 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #كودك #تربيتكودك #رشدكودك #قدكودك #تغذيهكودك

11 دی 1400 17:35:11

171 بازدید

mama_jaann

شعر پاييز🍂🍁🌦🌧☔️ #شعر_کودکانه #پاييز🍁 #بارانی #كودك_شاد #كودك_سالم #غذاي_كودك #شادشو #برگ_پاییزی @mama_jaann @mama_jaann

22 مهر 1399 08:43:10

57 بازدید

mama_jaann

سلام‌شبتون بخیر✋🏻✋🏻 این هم ی برنامه خواب حدودی واسه بچه ها از بدو تولد تا ۵سالگی🤗🤗 اسلایدها رو ورق بزنید تا به سن کوچولوتون برسید و واسم بنویسید الان چندماه داره و حدودا چند ساعت میخوابه؟؟ اگه سوالی داشتید کا منت بزارید تا جواب بدم😍😍😍 ✅اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رو میبینی خوشحال میشم به خانواده۶۷هزارنفره ما ملحق بشی😘😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann #خواب_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #رشد_كودك #روزمادرمبارک

02 بهمن 1400 19:27:04

318 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

10

سلام عيدتون مبارك🥳🥳🥳 كارهاي اشتباه زيادي هست كه متاسفانه واسه نوزادان انجام داده ميشه كه سلامتي اونها رو به خطر مي اندازه و بهشون آسيب ميرسونه🤧⛔️ لطفا موارد گفته شده داخل پست رو انجام نديد و اگر مورد ديگري هست كه گفته نشده كا منت بزاريد تابقيه ازش استفاده كنند.✅ اگر از اكسپلور ما رو ميبيني بقيه پست ها رو هم ببين حتما😍 @mama_jaann @mama_jaann #نوزاد #مادر #قطع_شيردهي #شيردهي #زايمان_طبيعي #تغذيه_سالم #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #وزنگيري_نوزاد #هفت_سین

05 دی 1402 12:16:55

تا ۲ماهگی بالش نذاشتم زیر سر پسرم. ولی الان اصلا رو بالش کوچیک خودش نمیخوابه همش‌میخواد رو بالش من بخوابه که نرم و کوتاهه .منم دیگه جوری میذارمش که تا باسنش روی بالش بیوفته

ن

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

10

سلام عيدتون مبارك🥳🥳🥳 كارهاي اشتباه زيادي هست كه متاسفانه واسه نوزادان انجام داده ميشه كه سلامتي اونها رو به خطر مي اندازه و بهشون آسيب ميرسونه🤧⛔️ لطفا موارد گفته شده داخل پست رو انجام نديد و اگر مورد ديگري هست كه گفته نشده كا منت بزاريد تابقيه ازش استفاده كنند.✅ اگر از اكسپلور ما رو ميبيني بقيه پست ها رو هم ببين حتما😍 @mama_jaann @mama_jaann #نوزاد #مادر #قطع_شيردهي #شيردهي #زايمان_طبيعي #تغذيه_سالم #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #وزنگيري_نوزاد #هفت_سین

تا ۲ماهگی بالش نذاشتم زیر سر پسرم. ولی الان اصلا رو بالش کوچیک خودش نمیخوابه همش‌میخواد رو بالش من بخوابه که نرم و کوتاهه .منم دیگه جوری میذارمش که تا باسنش روی بالش بیوفته ن

05 دی 1402 12:16:55

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن