mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مهربونا اين هم جواب يكي از پرتكرارترين سوال شما عزيزان در دايركت درباره ي ظرف پخت غذاي كودك:👇🏻 ✅ظرف طبخ غذای کودک از بقیه قابلمه ها جدا و فقط مخصوص طبخ غذا برای کودک باشد. ❌ظروف آلومینیومی و ظروف چدنی به دلیل داشتن عناصر و فلزات سنگینی که روی سیستم عصبی اثر سوء می گذارند، توصیه نمی شوند. ⛔️پخت غذا برای کودک در ظروف مسی یا حتی لعابی توصیه نمی شود زیرا هم زدن و خراشیدگی این ظروف، باعث ورود مس به غذا و آسیب دیدگی کبد و کلیه خواهد شد. ✅بهترین نوع ظروف برای نوزادان و هم بزرگسالان انواع پیرکس هستند. 💯 ✳️نسل جدید ظروف تفلون که ظروف سرامیکی هستند نیز برای طبخ غذا مناسب است. ظروف تفلون اگر در پوشش داخلی ساییدگی و خراشیدگی نباشد قابل استفاده است ولی در اولویت قرار ندارد. ❤️اگه از اكسپلور مياي حتما فالوو کن اينجا قراره خيلي چيزا باهم ياد بگيريم🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #ظرف_کودک #غذا_کمکی_کودک #غذای_خانگی
02 اسفند 1399 17:11:36
72 بازدید
mama_jaann
۵علامت شایع کرونا در کودکان👇🏻 ✔️تب ✔️سرفه ✔️گلودرد ✔️گرفتگی و ابریزش بینی،عطسه ✔️اسهال ✅از دیگر علائم کرونا در کودکان می توان به بدن درد،ضعف،خستگی،از بین رفتن حس بویایی و چشایی،بی اشتهایی اشاره کرد. ‼️دربرخی موارد علاوه بر علائم تنفسی،علائم گوارشی مثل تهوع،استفراغ و درد شکم دیده می شود. ⚠️یکی از مهم ترین علائم مشاهده بی حالی کودکاست: ۱-عدم توانایی نوشیدن آب و مایعات ۲-عدم حفظ تعادل و بازی کردن ۳-قطع شدن ادرار ۴-گود افتادن زیرچشم ۵-تنگی نفس 🔶کودکان درهر سنی می توانند به کرونا مبتلا شوند اما معمولاخیلی شدید و خطرناک نیست ولی آنها می توانند ناقلان بدون علامتی باشند که دیگران را به کرونا مبتلا می کنند. ✅به طور کلی هربیماری چه بزرگسال وچه کودک با شروع ناگهانی تب،سرفه،اسهال و یا حداقل سه علامت از علائم فوق باشد مبتلا به کرونا در نظر گرفته می شود و باید به پزشکمراجعه کند. 🔷بعد از ویزیت پزشک درمان های خانگی می تواند شامل:نوشیدن فراوان مایعات -کنترل تب با استامینوفن- ادامه مصرف مولتی ویتامین و قطره آهن حتما بفرستید به اطرافیانتون تا اون ها هم اطلاع داشته باشن🌹 #کروناویروس #کرونا_کودکان #واکسن_کرونا #محدودیت_کرونایی @mama_jaann
21 آذر 1399 17:15:14
59 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر
14 اردیبهشت 1400 16:29:49
97 بازدید
mama_jaann
سلام سلام✋🏻✋🏻 من اومدم با دستور كلم پلو شيرازي كه كلي خاطرخواه داره.😌😌اين غذا رو واسه خانواده هم ميتونيد بزاريد(واسه بچه هاي كوچك خيلي حواستون به قلقلي ها باشه گلوشون گيرنكنه) مواد لازم كلم پلو شيرازي(+٨) كلم قمري يا كلم پيچ:نصف عدد كوچك آبليموترش:نصف قاشق غذاخوري🍋 پياز:١عدد🧅 گوشت چرخ كرده:٨٠گرم🥩 آردنخودچي:١قاشق مرباخوري سبزي كلم پلو(ترخون+تره+جعفري+ريحان+شويد) زردچوبه و ادويه كاري:به ميزان لازم برنج:١پيمانه عدس:١قاشق غذاخوري 1️⃣برنج را از ٣-٤ساعت قبل خيس كنيد.آن را بپزيد و آبكش كنيد.(كمي زردچوبه داخل آب برنج بزنيد.) 2️⃣كلم رابه صورت خلالي خرد و آنرا بشوييد.داخل تابه اي كه كمي روغن دارد روي حرارت بزاريد تا آب ش كشيده و كمي سرخ بشه در آخر ابليمو بزنيد و از روي حرارت برداريد. 3️⃣پياز رو رنده و آب ش رو بگيريد سپس گوشت +آردنخودچي+ادويه ها(بالاي يكسال نمك و فلفل)را اضافه كنيد خوب ورز بديد تا به خورد هم بره.حالا قلقلي ها كرچك درست كنيد و داخل تابه با كمي روغن سرخ كنيد. 4️⃣قلقليها و كلم ها و عدس پخته رو باهم مخلوط كنيد و نصف سبزي خشك رو بهش اضافه كنيد كمي كه تفا خورد از حرارت برداريد. 5️⃣كف قابلمه نان يا سيب زميني بندازيد و برنج و مواد،و مابقي سبزي رو لايه لايه بزاريد تا تموم بشه.٤٥دقيقه بزاريد تا دم بكشه😋😋😋 نوش جان🥰🥰🥰 ✅نكته: 💛اگر از سبزي تازه استفاده ميكنيد بايد ٥دقيقه اخر پختِ برنج به اب برنج اضافه كنيد تا نرم بشه. 💛اين غذا در صورتي كه كوچولوي شما بلد باشه بجوه مجازه و ميتونيد برنج رو كمي شفته تر برداريد تا راحتتر بخوره✅ قلقلي ها رو نصف كنيد و به بچه هاي كوچك بدهيد. 💛اين مقدار مواد براي حدودا يك نفر خوش اشتها😂كافيه. 💖كلي اموزش هاي خفن واسه شما مامان مهربون داخل پيج داريم😍خوشحال ميشم مارو دنبال كنيد👌🏻👌🏻 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #كودك #تربيتكودك #رشدكودك #قدكودك #تغذيهكودك
11 دی 1400 17:35:11
171 بازدید
mama_jaann
شعر پاييز🍂🍁🌦🌧☔️ #شعر_کودکانه #پاييز🍁 #بارانی #كودك_شاد #كودك_سالم #غذاي_كودك #شادشو #برگ_پاییزی @mama_jaann @mama_jaann
22 مهر 1399 08:43:10
57 بازدید
mama_jaann
سلامشبتون بخیر✋🏻✋🏻 این هم ی برنامه خواب حدودی واسه بچه ها از بدو تولد تا ۵سالگی🤗🤗 اسلایدها رو ورق بزنید تا به سن کوچولوتون برسید و واسم بنویسید الان چندماه داره و حدودا چند ساعت میخوابه؟؟ اگه سوالی داشتید کا منت بزارید تا جواب بدم😍😍😍 ✅اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رو میبینی خوشحال میشم به خانواده۶۷هزارنفره ما ملحق بشی😘😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann #خواب_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #رشد_كودك #روزمادرمبارک
02 بهمن 1400 19:27:04
318 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
10
سلام عيدتون مبارك🥳🥳🥳 كارهاي اشتباه زيادي هست كه متاسفانه واسه نوزادان انجام داده ميشه كه سلامتي اونها رو به خطر مي اندازه و بهشون آسيب ميرسونه🤧⛔️ لطفا موارد گفته شده داخل پست رو انجام نديد و اگر مورد ديگري هست كه گفته نشده كا منت بزاريد تابقيه ازش استفاده كنند.✅ اگر از اكسپلور ما رو ميبيني بقيه پست ها رو هم ببين حتما😍 @mama_jaann @mama_jaann #نوزاد #مادر #قطع_شيردهي #شيردهي #زايمان_طبيعي #تغذيه_سالم #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #وزنگيري_نوزاد #هفت_سین