mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام این هم پست ایودی که قولش رو بهتون داده بودم،ورق بزنید😍🌷 ⁉️بهترین زمان جایگذاری! اگر جایگذاری را در ۷ روز دوره قاعدگی انجام ندهید، پزشک یا ماما قبل از اقدام به جایگذاری یک تست حاملگی می گیرد تا احتمال حاملگی را رد کند. ✳️نحوه گذاشتن آی یو دی: در این مرحله، پزشک با اسپکولوم که شبیه به منقار اردک است، واژن را باز نگه می دارد. این وسیله وارد واژن شده و سپس تیغه های آن را باز کرده و با استفاده از زائده ای که روی دسته آن قرار دارد، آن را باز نگه می دارند.وپس از اندازه گیری سایز رحم ایودی،ایودی را وارد رحم کرده و سپس اسپکولوم را خارج میکند. ✅جایگذاری در مطب انجام میشود و درد زیادی ندارد.و بلافاصله می توانید به ادامه ی کارهای خود بپردازید. نخی که در واژن شما آویزان می ماند هیچگونه مزاحمتی برای شما ندارد. معایب گفته شده برای همه اتفاق نمی افتد و لازم نیست که نگران جایگذاری باشید. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #بیماری_زنان #مادر #کودک #بارداری #پیشگیری_از_بارداری #آیودی_گذاری #كودك_شاد #iud
24 اردیبهشت 1400 16:24:53
18 بازدید
mama_jaann
سلام ظهرتون بخیر✋🏻☀️🌤 امروز دستور ی سوپ عالی وخوشمزه آوردم که مناسبه واسه تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی😍😍 سوپ مرغ و شلغم(+۸) شلغم:۱عددکوچک سیب زمینی:۱عدد کوچک🥔 پوره گوجه فرنگی:۲قاشق غذاخوری🍅 لوبیا سیز خردشده:۱قاشق غذاخوری هویج:نصف عدد🥕 مرغ:۲۰گرم🍗 گندم:۲قاشق غذاخوری کره:۲۰گرم🧈 سویق خانگی:۱قاشق غذاخوری(آموزشش توپیج هست) ✅همه مواد رو به جز گندم با یک ونیم لیوان آب بزارید تا خوب بپزه👌🏻بعد از پخت گندم رو بهش اضافه کنید و بزارید تا بپزه و جا بیفته،۵دقیقه آخر سویق رو اضافه کنید.سوپ شما آماده ست 🥰😍نوش جان😎 1️⃣میتونید از عصاره قلم استفاده کنید.💪🏻 2️⃣آخر پخت میتونیدکمی جعفری ☘️خردشده بهش اضافه کنید. 3️⃣با چند قطره لیموترش خیلی خوب میشه.👌🏻 4️⃣میتونید بجای گندم از جو استفاده کنید. ✅اگر از اکسپلور پیج ما رو می بینی ی سر به پیج مون بزن😍😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_سالم #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #سرماخوردگی_کودکان #وزنگیری_کودک #رشد_كودك #غذاي_كمكي
20 دی 1400 10:05:19
353 بازدید
mama_jaann
سلام این هم ی میانوعده یا صبحانه خوشمزه و مقوی🤩 پودیینگ موزی(+۸) نشاسته:۱قاشق غذاخوری شیرپاستوریزه:۱استکان موز:نصف عدد دارچین:کم زرده تخم مرغ:۱عدد گلاب:چند قطره زردهتخم مرغ رو به خوبی هم بزنید تا بوی زهم ش گرفته بشه.روی نشاسته چندقطره اب خنک بریزید و خالی کنید.سپس شیر،تخم مرغ،نشاسته و دارچین و مخلوط کنید و روی حرارت کم بزارید و مرتب هم بزنید تا به غلظت برسه در آخر چندقطره گلاب بهش بزنید و خنک که شد بهش موز رنده شده اضافه کنید. نوش جان🥰🌷 ✅اگه کوچولوتون حساسیت به پروتئین گاوی داره میتونید از آب یا شیره بادام استفاده کنید. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_ایرانی #غذای_کمکی_مادر_کودک #غذای_کمکی_کودک #صبحانه_کودک
08 خرداد 1400 16:23:40
146 بازدید
mama_jaann
سلام علیکم ظهر پاییزیتون بخیر امروز ی غذا آوردم که حتی بچه های بد غذا هم دوستش دارن🥰 وعالیه واسه وزنگیری کوچولوها👌🏻 اول لایک کن تا انرژی بگیرم❤️ بعدش سیو کن تادستورش یادت نره و حتما بفرست واسه یکی دوستات که الان اومد توذهنت🌹😍 حلیم گوشت(+۸) گوشت گوسفند پیاز بلغورگندم(۲ ق غذا خوری) عصاره قلم(قبلا یاد دادم👇🏻) اول پیاز روبا روغن کنجد تفت دادم وبعد گوشت رو اضافه کردم ی کم که رنگ گوشت عوض شد آب اضافه کردم و گذاشتم گوشت خوب خوب بپزه و قنی که پخت گوشت هارو ریش ریش کردم و بلغور گندم و عصاره روبهش اضافه کردم و گذاشتم تا حسابی جا بیافته😎😊 نوش جان😘 #غذای_کمکی_کودک #حلیم_گندم #وزنگیری_کودک #غذای_خوشمزه_کودک #کودک_بدغذا #غذای_کودک #آموزش_آشپزی @mama_jaann
24 آبان 1399 11:41:25
77 بازدید
mama_jaann
سلام امروز يه غذاي باحال داريم و عالي واسه بچه هايي كه يبوست دارن👌🏻😍 ممنون كه لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه لازمت ميشه🌹و بفرست واسه كسايي كه مشكل يبوست دارن🥰 كته ي به آلو(+٩) برنج:٣قاشق غذاخوري به:٨تا برش آلو:٣عدد گوجه:١عدد پياز:نصف عدد گوشت:٢تكه لپه:١قاشق غذا خوري اول پياز رو تفت دادم و بعدش گوشت رو هم ي تفت كوچيك دادم بعد كمي زردچوبه زدم وگوجه،به،لپه،آلو رو با ي ليوان آب گذاشتم تا خوب بپزه وقتي پخت هسته آلو ها رو در اوردم وبرنج رو به موادم اضافه كردم (نبايد خيلي آب داشته باشه)و گذاشتم تا آبش خشك بشه و دم انداختم. خيلي خوشمزه شده بود و واقعا عاليه واسه يبوست😅پسرم من يبوست نداشت ولي بعد اين غذا دوبار شكمش كار كرده😝 ‼️اگه آلو شما ترش هست بهتره دوتا استفاده كنيد. #غذاي_كودك #كته_گوجه #غذاي_ايراني #غذاي_سالم #كودك_باهوش #كودك_شاد #كودك_خلاق @mama_jaann
23 آذر 1399 15:33:20
194 بازدید
mama_jaann
سلام 😍 حالا که در روزهای اخر پائیز هستیم بد نیست این غذای خوشمزه و راحت زمستونی رو یاد بگیریم😍🤗 خوراک لوبیاگرم(+۹) لوبیاچیتی:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱عدد کوچک گوشت چرخ کرده:۲۰گرم پیاز:۱عدد کوچک رب خانگی یا پوره گوجه:۱قاشق مرباخوری لوبیاهای خیس کرده رو با یک لیوان آب میزاریم خوب بپزه. بعد از۴۵دقیقه ی قابلمه دیگه برمیداریم و کمی روغن میریزیم و ویاز رو داخلش تقت میدیم و سپس گوشت،سیب زمینی،رب یا پوره گوجه و زردچوبه اضافه میکنیم وتفت میدیم و درآخر یک لیوان آب جوش تازه و لوبیاها (اب ش رو بیرون بریزید)رو اضافه می کنیم و میزاریم تا۳۰دقیقه دیگه بپزه. ✅بعد از پخت با گوشتکوب یا پشت قاشق روی سیب رزمینی ها و لوبیا بکشید تا کمی له بشن و با چندقطره لیموترش و تکه های کوچک نان سنگگ واسه کوچولوهاتون سرو کنید.😅🤗🤗❤️❤️❤️ 💯نکات مهم: ۱-حتما لوبیاهارو ۲۴-۴۸ساعت داخل اب ولرم خیس کنید و هر۸ساعت آبش روعوض کنید(میتونید داخل ش چوب دارچین یا خیار بندازید تا نفخ ش کامل گرفته بشه) ۲-لوبیا رو نباید به صورت سالم به بچه ها داد چون خطر خفگی وجود داره بهتره کمی له بشن. ۳-این غذا رو به عنوان صبحانه هم میتونید به بچه ها بدید. کلی غذاهای خوشمزه و نکات آموزشی داخل پیج هست لطفا ما رو دنبال کنید😌😌😌 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک#تغذیه_کودکان #خوراک_لوبیا #خوراک_کودک #تغذیه_سالم
22 آذر 1400 17:49:04
179 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
سلام شب خوش✋🏻 لا..يك و ذخيره اين پست ٢تا جا..يزه داره🥳🥳🥳🥳 اگه دوست دارید بچه خوشبخت داشته باشید و احساس آرامش داشته باشه حتما این پست رو بخونید و واسه کسایی که دوستشون دارید بفرستید😍😍😍 کاش همه بچه های دنیا خوش بخت باشن و احساس امنیت کنن😌😌 شما چه مواردی رو به این پست اضافه می کنید؟؟🤩🤩 ممنون که پیج ما رو دنبال می کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #بچه_خوشبخت #آرامش #کودک #مهربانی