mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سوپ جو(+۸) جو پرک یا جو دوسر پرک مرغ ورمیشل یا ماکارونی پوره گوجه فرنگی هویج عصاره قلم جعفری خرد شده ابتدا پوره گوجه و هویج و مرغ و عصاره قلم رو بزارید خوب بپزه بعد جو،ورمیشل و جعفری رو اضافه کنید تا خوب جا بیفته در انتها اگه دوست داشتین میتونید کمی کره هم واسه وزنگیری بهتر اضافه کنید🤩🤩با چند قطره لیمو ترش عالی میشه👌🏻 این سوپ خوشمزه رو واسه نازنین هاتون آماده کنید که خیلی خوشمزه و مقویه.این سوپ واسه کوچولو هایی که یبوست دارن هم خیلی عالیه🌹🌹 نوش جان❤️ #غذای_کمکی #غذای_کمکی_کودک #سوپ #جو #کودک #وزنگیری_کودک #یبوست #خوشمزه_ها #سوپ_جو #مادرانه❤️
10 مهر 1399 11:15:09
120 بازدید
mama_jaann
✅گفتاری به زبان ساده درباره قاعدگی❤️ 🩸قاعدگی یا عادت ماهانه، که ما به صورت عامیانه آن را «پریود» مینامیم، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم یا همان آندومتر است. خون و بافت آندومتر از طریق دهانه رحم و واژن دفع میشود. شما در زمان پريود ناتوان نمي شويد،فقط كمي احساس درد در روزاي اول امكان داره حس كنيد كه با اقدامات درماني (كمپرس گرم-دمنوش هاي ارامش بخش-داروهاي مجاز-استراحت و...)حل ميشه از نظر روحي هم نياز به حمايت عاطفي و درك شدن بيشتر از اطرافيان داريد😍 شما ميتونيد ورزش كنيد،به كارهاي خود ادامه بديد و فعاليت هاي روزمره خودتون رو از سر بگيرد🤗🤩 ✳️چه نوع پریودی «عادی» است؟ یا به عبارت دیگر چه علایم و یا تغییراتی طبیعی هستند؟ * چرخه قاعدگی نرمال یا عادی بین ۲۴ تا ۳۸ روز طول میکشد. یعنی هر پریود باید بین ۲۴ تا ۳۸ روز بعد از شروع پریود قبلی آغاز شود. * پریود یاخونریزی قاعدگی که بین ۴ تا ۷ روز طول بکشد سالم و طبیعی است. * میزان خونی که از بدن دفع میشود اگر بین ۵ تا ۸۰ میلیلیتر * دیدن لخته خون به ویژه در روزهایی که خونریزی شدیدتر هست طبیعی است. * تغییر رنگ خون قاعدگی در طول پریود طبیعی است. معمولا هنگامی که شدت خونریزی کم است رنگ خونی که دفع میشود تیرهتر است . اگه سوالي درباره پريود بعد زايمان داري هايلايت مراقبت مادران رو ببين😍 #پريود #سيكل_قاعدگي #خانمها #زنان #كودك #تغييرات_هورموني
08 اسفند 1399 17:28:18
40 بازدید
mama_jaann
سلاممامانا امروز به درخواست و پیشنهاد شما ی نظرسنجی گذاشتم تا ببینیم شما از کدوم مارک شیرخشک راضی هستید و به بقیه مادرا پیشنهاد میکینید😍🥰 📩لطفا شیرخشکی که ازش راضی هستید کامنت کنید و علتش رو هم اگه دوست داشتید بنویسید❤️❤️ 🔆من خودم از شیرخشک آپتامیل و بیومیل پلاس خیلی راضی بودم👌🏻چون هم وزنگیری خوبی داشت و طعمش هم خوب بود. ✅هرچند شیرخشک باید به کودک شما بسازه یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وزنگیریه خوبی داشته باشه و کودک دچار اسهال یا یبوست نشه و از طرفی کودکانی که آلرژی دارند باید از شیرخشک های مخصوص استفاده کنند.✳️ ❇️تعدادی از مارکهای موجود شیرخشک در ایران👇🏻 آپتامیل-بیومیل-سوپرامیل-ببلاک-تروویتال-نان-اس ام ای-گیگوز ⚠️لطفا شیرخشک رو فقط از داروخانه تهیه کنید و به فروشگاه های خارجی فروشی اعتماد نکنید💯 4-8-15-16-23-42 24:14 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #شیر_خشک #نوزادان #شیرخوار #شیرخشک_آپتامیل #شیرخشک_کودک_مادر #غذای_کودک #غذای_کمکی #غذای_نوزاد_6_ماهه
11 فروردین 1400 18:59:37
325 بازدید
mama_jaann
سلام يكي از دلايل اصلي گريه نوزادان نفخ يا همون كوليك هست كه به جز دارو با يكسري راهكارهاي ساده ميشه درمانش كرد.✌🏻😌 1️⃣گرفتن آروغ نوزاد بعد از هر بار شیردهی 2️⃣استفاده از کیسه آبگرم(حواستون باشه پوست کودک نسوزه)یا حوله گرم بر روی شکم کودک 3️⃣ماساژ ملایم و آرام دور ناف،جهت عقربه ساعت 4️⃣انجام حرکت آرام دوچرخه 5️⃣برای چند ثانیه پای نوزاد را به داخل شکمش جمع کنید و رها کنید(۶-۷مرتبه تکرار) 6️⃣خواباندن کودک به روی شکم و قرار دادن شکم او روی ساعد دست والدین ونوازش کمر او 7️⃣قبل از گرسنه شدن کودک به او شیر دهید تا با عجله شیر نخورد و هوا وارد معده او شود. 8️⃣در کودکان شیر خشکی پس از مخلوط کردن پودر و آب چند دقیقه درب شیشه را باز کنید تا حباب و هوا از بین برود. 9️⃣در آخر و موارد شديد بايد طبق نظر پزشك دارو مصرف شود. لطفا از پست هامون حمايت كنيد تا پست هاي بعدي واستون نشان داده بشه❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann #كودك #کودکانه #غذاي_كودك #كوليك #رشد_كودك #تغذيه_كودك
19 فروردین 1401 18:46:33
371 بازدید
mama_jaann
🔶علائم ادرار سوختگی راش ناحیۀ پوشک میتواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گستردهتر شامل جوشهای دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است: * التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک * تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک * گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد 🔶دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی ۱-رطوبت ۲-حساسیت شیمیایی:به پوشک یا دستمال مرطوب ۳-غذاهای جدید ۴-آنتی بیوتیکها ✅کرمهای گفته شده در پست بدون نسخه پزشک قابل استفاده هستند وهم برای جلوگیری از ادرار سوختگی و هم برای مراحل اولیه سوختگی موثرند امااگر بعد از چندروز مصرف پوست بهتر نشد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.‼️ ⚠️از دستمال مرطوب به خاطر ایجاد حساسیت استفاده نکنید.⛔️ ⚠️داروهایی که حاوی کورتون هستند مثل هیدروکورتیزون ،بتامتازون وتریامسینولون ان ان را بدون نسخه پزشک مصرف نکنید.⛔️ ⚠️کرم های ضدقارج و آنتی بیوتیکی بدون تجویز پزشک ممنوع⛔️ ✅کالاندولا برای سوختگی جزیی موثر است ولی چون غلیظ نیست محافظت خوبی از پوست نمی کنه. ⁉️من خودم از سودوکرم استفاده می کنم و واقعا ازش راضی هستم شما از کدوممدل پماد استفاده کردید و راضی بودید؟؟ #پماد_سوختگی #ادرار_سوختگی_کودک #ادرارسوختگی #غذای_کودک
24 آذر 1399 17:29:47
93 بازدید
mama_jaann
سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لا..یک و س..یو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم وجواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل وگوگولی😌 ✅پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(بالاي یکسال) 🔸آرد الکشده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید ودو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤ #تغذيه_كودك
19 شهریور 1400 19:49:01
221 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
⁉️سلام به نظرتون زماني كه بچه ها سرما ميخورن بايد قطره آهن و مولتي ويتامين شون رو در اين مدت قطع كرد يا ادامه داد!؟ ✅قطره هاي آهن و مولتي هيچ تداخل و مشكلي با سرماخوردگي ندارن و ميتونيد در اين زمان هم مثل روال قبل قطره ها رو به كوچولوتون بديد.💯 (البته به گفته برخی پزشکان بهتره قطره آهن هنگام تب قطع بشه پس بهتره در این زمان با پزشک خودتون مشورت کنید.) ⁉️حالا ي سوال ديگه آياقطره ها رو بايد چند روز قبل از آزمايش قطع كنيم؟ ✅جواب خير🙂 اصلا لازم نيست قطره ها قبل ازمايش ها قطع بشه چون مقدار ويتامين ها و آهن اين مكملها به ميزاني نيست كه تداخل و مشكلي در جواب آزمايش ايجاد كنن🌷 حتما بفرست به ماماناي ديگه تا بدونن✋🏻 لطفا اون قلب بی رنگ روهم رنگی کن تا بقیه پست ها رو بتونی ببینی❤️🌷😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سرماخوردگی_کودکان #قطره_آهن #قطره_مولتی_ویتامین #چکاپ_کامل_بدن #غذای_کودک