mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام امروز ميخوام درباره شانه زدن و شستن موهاي بچه ها صحبت كنم🧖🏻 ممنون كه لايك مي كنيد و حتما براي دوستاتون هم بفرستيد تا استفاده كنند😍هر سوالي داشتي ميتوني كامنت كني تا جواب بدم🤩 همه ي نوزادان از بدو تولد بدون مو به دنيا نميان وامكان داره اين موهاي نوزاد تا٦ماهگي بريزه و دوباره رويش داشته باشه. پس نگران ريزش موهاي كوچولوتون نباشيد😊 بهتر است براي شانه زدن موهاي نوزاد از برس هاي مخصوص و نرم (ورق بزنيد) ويا از شانه هاي مخصوص كودك كه سر دندانه هاي آن حالت گرد دارند استفاده كنيم(مطابق عكس بالا)👆🏻 ⚠️هرگز ازبرس و شانه بزرگسالان براي كودكان استفاده نكنيد كه خطر آسيب هاي پوستي را در پي دارد.🤯 ⚠️شانه را به آرامي روي سر كودك بكشيد تا به قسمت ملاج فشار وارد نشود.❌ ❗️از كشيدن زياد موي نوزاددختر براي بستن موها خودداري كنيد.👧🏻 ❗️تراشيدن موي نوزاد هيچ تاثيري در رويش و پر شدن موهاي او نخواهد داشت.👶🏻 🔸براي شستن سر نوزاد از شامپو كودكان🧴 استفاده كنيدو براي اينكه شست و شوي راحت و تميزتري داشته باشيم ميتونيد از همان برس مخصوص كمك بگيريد كه عاليه👌🏻 🔸در صورتي كه نوزاد شما داراي كلاهك گهواره اي(پوسته زرد روي سر)مي باشد مي توانيد كودك را به حمام برده و بعد از خيس كردن سر كمي كه سر خيس خورد كمي شامپو روي سر نوزاد ريخته و با برس نرم به آهستگي بكشيد تا پوسته ها ازبين برود و در آخر سر نوزاد را به خوبي آب كشي و خشك كنيد. ❗️پس از كف مالي كردن سر نوزاد با شامپو سر را با دقت آبكشي كنيد🚿تا شامپو روي سر نوزاد نماند. ❗️دقت كنيد هميشه براي حمام كردن 🛁نوزاد ابتدا بدن او و سپس سرش را بشوييد تا سرما نخوردو براي خشك كردن اول سر وسپس بدن نوزاد🌹 #حمام_كردن_نوزاد #مو_كودكان #رويش_مو #بدو_تولد #نوزادي #مادرانه❤️ #مامايي #كودك_شاد
25 آبان 1399 17:17:51
123 بازدید
mama_jaann
غذای کودک(٨+) *سوپ ورمیشل * ورمیشل یا ماکارونی سیب زمینی هویج پیاز رب خونگی یا پوره گوجه گوشت چرخ کرده ابتدا کمی پیاز رو با روغن زیتون تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. غذا هاتون رو برامون بفرستید تا واسه نی نی ها طبخ کنیم و لذت ببرن🌹🌹 #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه
09 مهر 1399 09:35:04
125 بازدید
mama_jaann
بی اشتهایی بچه ها باید ریشه یابی بشه اینکه شما فقط دنبال شربت اشتها،زینک و مولتی ویتامین باشید و شیشه شیشه بهش بدیدکمکی نمیکنه.❌⛔️ پس اگه کوچولوتون بی اشتهاست و وزنگیری خوبی نداره باید علتش مشخص بشه و پزشک تشخیص بده💯 اما اگر وزنگیریش خوبه و نمودارهاش صعودیه یعنی جای نگرانی نیست و شما فکر می کنید کم غذا میخوره. ❌❌❌❌ي نكته مهم اينكه ما زمان تب و واكسن دو برابر وزن كودك استامينوفن معمولي و به ازاي هر ١٠كيلو يك سي سي پاراكيد ميديم اما زمان دندان در اوردن نصف وزن و به ازاي هر ده كيلو نيم سي سي پاراكيد ميديم.❌❌❌❌ لطفا پست رو بادقت بخونید و ورق بزنید😍🌷 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #بدغذایی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی
05 خرداد 1400 16:31:55
90 بازدید
mama_jaann
سلام امشب واستون طرز تهيه شيربادام خانگي رو اوردم كه خيلي راحت و خوشمزه ست.شيربادام يكي از بهترين گزينه ها از نظر تامين كلسيم براي كودكاني ست كه به لبنيات حيواني حساسيت دارند يا به خوردن آن علاقه اي ندارند. نكات مهم: ١-من براي حدود٦٠سي سي آب جوش٨تا دونه بادام استفاده ميكنم. ٢-ميتونيد براي شيرين كردن شيربادام از نبات استفاده كنيد. ٣-بهتره شيربادام رو به كودكان رفلاكسي نديد چون باعث تشديدش ميشه. ٤-در استفاده ازشيربادام زياده روي نكنيد حداكثر دو بار درهفته به ميزان٣٠-٦٠سي سي به كودك دهيد. ٥-ازشيربادام ميتونيد در پخت حريره بادام استفاده كنيد. ٦-مطمين باشيد كه بادام ها شيرين هستند و گرنه طعم خيلي بدي به شير شما ميده. ٧-شيربادام رو بعد از شروع غذاي كمكي و دادن حريره بادام ميتونيد شروع كنيد. ٨-حتما بعد از خوراندن شير بادام به كودك علايم او را زير نظر بگيريد در صورت دلدرد شيربادام را با مقدار كمتر دهيديا كامل حذف كنيد. ٩-شيربادام ميتونه براي بهبود گلو و سرماخوردگي درد دربزرگسالان و كودكان بسيار موثر باشه. ١٠-ويديو طرز تهيه كامل رو گذاشتم استوري🤓 ممنونم كه لايك ميكنيد❤️حتما بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنن😍ذخيره كن كه خيلي به دردت ميخوره🥰 #غذاي_كودك #شير_بادام #كلسيم #لبنيات #عصاره #غذاي_كمكي_كودك @mama_jaann
14 آذر 1399 17:13:26
432 بازدید
mama_jaann
خوب خوب اين هم از راهكارهاي از پوشك گرفتن بچه ها🥳🥳 ✅فقط اين و يادتون باشه كه به خودتون و بچه سخت نگيريد و همديگرو اذيت نكنيد. 💯اگر در زمان مناسب اقدام به ترك پوشك كرده باشيد(پست قبلي)خيلي راحت و سريع ميتونه مراحل طي بشه.✅ اما باز عجله نكنيد تا كوچولوتون خوب ياد بگيره.🚽خوندن كتاب و قصه در اين رابطه خيلي كمك ميكنه🤗 🌸مامانايي كه هنوز وقت پوشك گرفتن كوچولوشون نرسيده هيچ وقت نسبت به پي پي واكنش بد نشون نديد چون ناخودآگاه احساس بدي به كودك منتقل ميشه و پروسه ترك پوشك رو سخت ميكنه.💦💩 🗣در آخر باز هم ميگم كه عجله نكنيد اين دوره هم ميگذره و چيزي جز خاطراتش براي شما نميمونه🤗🤗 🚽پوشك رو به يكباره حذف نكنيد و حتما از شرت استفاده كنيد. 💜💜خوندن پست قبلي (نشانه هاي آمادگي براي از پوشك گرفتن)بسيار بسيار مهمه👏🏻👏🏻👏🏻 اگر از اكسپلور پست من و ميبيني به جمع ما بپيوند😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #پوشك_گرفتن #پوشك_بچه #تغذيه_كودك
06 آذر 1400 19:47:25
80 بازدید
mama_jaann
سلام سلام✋🏻 امشب ي غذا آوردم بمب انرژي🥰🤗سالم و ساده و مقوي❤️ديگه از غذا چي ميخواي؟؟🤔 🌈سالاد الويه (+٨)🥪 سينه مرغ:٥٠گرم🍗 سيب زميني:نصف عدد متوسط🥔 تخم مرغ:١عدد🥚 هويج:نصف عدد كوچك🥕 پياز:١عدد كوچك🧅 ♨️سينه مرغ،سيب زميني و هويج رو با پياز و ي كوچولو زردچوبه بزاريد خوب بپزه.تخم مرغ رو آبپز كنيد وسپس همه مواد رو به جز پیاز رنده كنيد و ٣قاشق غذاخوري از آب مرغ رو با چند قطره ليمو به مواد بزنيد و مواد رو با گوشتكوب بكوبيد، (اگه دوست داشته باشيد ميتونيد كمي ماست هم بهش بزنيد)بعد اونهارو ميتونيد گلوله هاي كوچك كنيد تا ي غذاي انگشتي خوشمزه و مقوي بشه واسه كوچولوهاي قشنگتون🥰👶🏻 ✅نكته: ➖اگه هنوز سفيده تخم مرغ رو به كودكتون نداديد وتست نكرديد مي تونيدفقط زرده رو رنده كنيد.اما سفيده هم واسه زير يكسال مجازه😍 ➖اگه كوچولوتون به تخم مرغ حساسيت داره يا به هيچ عنوان تخم مرغ نميخوره ميتونيد حذفش كنيد. 🎀كلي اموزش و مراقبت هاي كودك داخل پيج داريم حتما ي سر بزن🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #كيك_كودك #سالاد_كودك#غذاي_كودك #غذاي_انگشتي_كودك #تغذيه_كودك_نوپا
25 آبان 1400 17:48:07
213 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2
سلام مامانا✋🏻قطعاهمگي از خواص و فوائد حبوبات اطلاع داريد 🤩اما يه مشكل اصلي اين هست كه حبوبات بخصوص نخود و لوبيا باعث نفخ ميشه و بچه ها رو اذيت ميكنه 😩اينجا قرارِ ياد بگيريم كه چجوري حبوبات رو بدون نفخ كنيم😍حتما سيوش كن كه اگه لازم شد زود پيداش كنيو بفرست واسه دوستات😘😘 ١)اولين و مهم ترين كار اين هست كه حبوبات رو ٢٤-٤٨ساعت داخل آب ولرم خيس كنيد و هر٣-٤ساعت آبش رو عوض كنيد.✅ ٢)قبل از مخلوط كردن با غذا حبوبات رو داخل ابجوش بريزيد و روي حرارت قرار بديد و بزاريد به مدت ٢٠دقيقه بجوشه سپس داخل ابكش بريزيد و اب سرد بريزيد روش✅ ٣)واسه بچه ها بعد از مرحله ٢ميتونيد حبوبات رو بين پارچه تميز بريزيد و مالش بديد تا پوستش گرفته بشه✅ ٤)در صورت امكان از ادويه هاي گرم مثل زنجبيل و دارچين در طبخ غذا استفاده كنيد✅ ‼️نكته مهم:👇🏻 ١-مراحل بالا بيشتر واسه حبوباتي مثل نخود و لوبيا استفاده ميشه عدس و ماش خيس كردن به مدت ٥-٦ ساعت كافيه👌🏻 ٢-عدس و ماش رو از٧ماهگي و نخود و لوبيا از٩ماهگي ميتونه واسه كودكان استفاده بشه. ٣-حبوبات منبع پروتئين و كربوهيداتِ كه واسه وزنگيري بچه گزينه خوبيه👌🏻و بخاطردارا بودن كلسيم به استخوان سازي كودكان كمك ميكنه🥳 ٤-از حبوبات ميتونيد در انواع سوپها و كته ها استفاده كنيد. ٥-اگه همه ي اين كارهارو كردين ولي بازم كوچولوتون نفخ كرد و اذيت شد فعلا بهش حبوبات نديد😊 شما هم به كوچولوتون حبوبات ميديد و تو چه غذاهايي استفاده ميكنيد؟😊 #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #حبوبات #جوانه #وزنگيري_كودك @mama_jaann