پست های مشابه

mama_jaann

سلام امروز ميخوام درباره شانه زدن و شستن موهاي بچه ها صحبت كنم🧖🏻 ممنون كه لايك مي كنيد و حتما براي دوستاتون هم بفرستيد تا استفاده كنند😍هر سوالي داشتي ميتوني كامنت كني تا جواب بدم🤩 همه ي نوزادان از بدو تولد بدون مو به دنيا نميان وامكان داره اين موهاي نوزاد تا٦ماهگي بريزه و دوباره رويش داشته باشه. پس نگران ريزش موهاي كوچولوتون نباشيد😊 بهتر است براي شانه زدن موهاي نوزاد از برس هاي مخصوص و نرم (ورق بزنيد) ويا از شانه هاي مخصوص كودك كه سر دندانه هاي آن حالت گرد دارند استفاده كنيم(مطابق عكس بالا)👆🏻 ⚠️هرگز ازبرس و شانه بزرگسالان براي كودكان استفاده نكنيد كه خطر آسيب هاي پوستي را در پي دارد.🤯 ⚠️شانه را به آرامي روي سر كودك بكشيد تا به قسمت ملاج فشار وارد نشود.❌ ❗️از كشيدن زياد موي نوزاددختر براي بستن موها خودداري كنيد.👧🏻 ❗️تراشيدن موي نوزاد هيچ تاثيري در رويش و پر شدن موهاي او نخواهد داشت.👶🏻 🔸براي شستن سر نوزاد از شامپو كودكان🧴 استفاده كنيدو براي اينكه شست و شوي راحت و تميزتري داشته باشيم ميتونيد از همان برس مخصوص كمك بگيريد كه عاليه👌🏻 🔸در صورتي كه نوزاد شما داراي كلاهك گهواره اي(پوسته زرد روي سر)مي باشد مي توانيد كودك را به حمام برده و بعد از خيس كردن سر كمي كه سر خيس خورد كمي شامپو روي سر نوزاد ريخته و با برس نرم به آهستگي بكشيد تا پوسته ها ازبين برود و در آخر سر نوزاد را به خوبي آب كشي و خشك كنيد. ❗️پس از كف مالي كردن سر نوزاد با شامپو سر را با دقت آبكشي كنيد🚿تا شامپو روي سر نوزاد نماند. ❗️دقت كنيد هميشه براي حمام كردن 🛁نوزاد ابتدا بدن او و سپس سرش را بشوييد تا سرما نخوردو براي خشك كردن اول سر وسپس بدن نوزاد🌹 #حمام_كردن_نوزاد #مو_كودكان #رويش_مو #بدو_تولد #نوزادي #مادرانه❤️ #مامايي #كودك_شاد

25 آبان 1399 17:17:51

123 بازدید

mama_jaann

غذای کودک(٨+) *سوپ ورمیشل * ورمیشل یا ماکارونی سیب زمینی هویج پیاز رب خونگی یا پوره گوجه گوشت چرخ کرده ابتدا کمی پیاز رو با روغن زیتون تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. غذا هاتون رو برامون بفرستید تا واسه نی نی ها طبخ کنیم و لذت ببرن🌹🌹 #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه

09 مهر 1399 09:35:04

125 بازدید

mama_jaann

بی اشتهایی بچه ها باید ریشه یابی بشه اینکه شما فقط دنبال شربت اشتها،زینک و مولتی ویتامین باشید و شیشه شیشه بهش بدیدکمکی نمیکنه.❌⛔️ پس اگه کوچولوتون بی اشتهاست و وزنگیری خوبی نداره باید علتش مشخص بشه و پزشک تشخیص بده💯 اما اگر وزنگیریش خوبه و نمودارهاش صعودیه یعنی جای نگرانی نیست و شما فکر می کنید کم غذا میخوره. ❌❌❌❌ي نكته مهم اينكه ما زمان تب و واكسن دو برابر وزن كودك استامينوفن معمولي و به ازاي هر ١٠كيلو يك سي سي پاراكيد ميديم اما زمان دندان در اوردن نصف وزن و به ازاي هر ده كيلو نيم سي سي پاراكيد ميديم.❌❌❌❌ لطفا پست رو بادقت بخونید و ورق بزنید😍🌷 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #بدغذایی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی

05 خرداد 1400 16:31:55

90 بازدید

mama_jaann

سلام امشب واستون طرز تهيه شيربادام خانگي رو اوردم كه خيلي راحت و خوشمزه ست.شيربادام يكي از بهترين گزينه ها از نظر تامين كلسيم براي كودكاني ست كه به لبنيات حيواني حساسيت دارند يا به خوردن آن علاقه اي ندارند. نكات مهم: ١-من براي حدود٦٠سي سي آب جوش٨تا دونه بادام استفاده ميكنم. ٢-ميتونيد براي شيرين كردن شيربادام از نبات استفاده كنيد. ٣-بهتره شيربادام رو به كودكان رفلاكسي نديد چون باعث تشديدش ميشه. ٤-در استفاده ازشيربادام زياده روي نكنيد حداكثر دو بار درهفته به ميزان٣٠-٦٠سي سي به كودك دهيد. ٥-ازشيربادام ميتونيد در پخت حريره بادام استفاده كنيد. ٦-مطمين باشيد كه بادام ها شيرين هستند و گرنه طعم خيلي بدي به شير شما ميده. ٧-شيربادام رو بعد از شروع غذاي كمكي و دادن حريره بادام ميتونيد شروع كنيد. ٨-حتما بعد از خوراندن شير بادام به كودك علايم او را زير نظر بگيريد در صورت دلدرد شيربادام را با مقدار كمتر دهيديا كامل حذف كنيد. ٩-شيربادام ميتونه براي بهبود گلو و سرماخوردگي درد دربزرگسالان و كودكان بسيار موثر باشه. ١٠-ويديو طرز تهيه كامل رو گذاشتم استوري🤓 ممنونم كه لايك ميكنيد❤️حتما بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنن😍ذخيره كن كه خيلي به دردت ميخوره🥰 #غذاي_كودك #شير_بادام #كلسيم #لبنيات #عصاره #غذاي_كمكي_كودك @mama_jaann

14 آذر 1399 17:13:26

432 بازدید

mama_jaann

خوب خوب اين هم از راهكارهاي از پوشك گرفتن بچه ها🥳🥳 ✅فقط اين و يادتون باشه كه به خودتون و بچه سخت نگيريد و همديگرو اذيت نكنيد. 💯اگر در زمان مناسب اقدام به ترك پوشك كرده باشيد(پست قبلي)خيلي راحت و سريع ميتونه مراحل طي بشه.✅ اما باز عجله نكنيد تا كوچولوتون خوب ياد بگيره.🚽خوندن كتاب و قصه در اين رابطه خيلي كمك ميكنه🤗 🌸مامانايي كه هنوز وقت پوشك گرفتن كوچولوشون نرسيده هيچ وقت نسبت به پي پي واكنش بد نشون نديد چون ناخودآگاه احساس بدي به كودك منتقل ميشه و پروسه ترك پوشك رو سخت ميكنه.💦💩 🗣در آخر باز هم ميگم كه عجله نكنيد اين دوره هم ميگذره و چيزي جز خاطراتش براي شما نميمونه🤗🤗 🚽پوشك رو به يكباره حذف نكنيد و حتما از شرت استفاده كنيد. 💜💜خوندن پست قبلي (نشانه هاي آمادگي براي از پوشك گرفتن)بسيار بسيار مهمه👏🏻👏🏻👏🏻 اگر از اكسپلور پست من و ميبيني به جمع ما بپيوند😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #پوشك_گرفتن #پوشك_بچه #تغذيه_كودك

06 آذر 1400 19:47:25

80 بازدید

mama_jaann

سلام سلام✋🏻 امشب ي غذا آوردم بمب انرژي🥰🤗سالم و ساده و مقوي❤️ديگه از غذا چي ميخواي؟؟🤔 🌈سالاد الويه (+٨)🥪 سينه مرغ:٥٠گرم🍗 سيب زميني:نصف عدد متوسط🥔 تخم مرغ:١عدد🥚 هويج:نصف عدد كوچك🥕 پياز:١عدد كوچك🧅 ♨️سينه مرغ،سيب زميني و هويج رو با پياز و ي كوچولو زردچوبه بزاريد خوب بپزه.تخم مرغ رو آبپز كنيد وسپس همه مواد رو به جز پیاز رنده كنيد و ٣قاشق غذاخوري از آب مرغ رو با چند قطره ليمو به مواد بزنيد و مواد رو با گوشتكوب بكوبيد، (اگه دوست داشته باشيد ميتونيد كمي ماست هم بهش بزنيد)بعد اونهارو ميتونيد گلوله هاي كوچك كنيد تا ي غذاي انگشتي خوشمزه و مقوي بشه واسه كوچولوهاي قشنگتون🥰👶🏻 ✅نكته: ➖اگه هنوز سفيده تخم مرغ رو به كودكتون نداديد وتست نكرديد مي تونيدفقط زرده رو رنده كنيد.اما سفيده هم واسه زير يكسال مجازه😍 ➖اگه كوچولوتون به تخم مرغ حساسيت داره يا به هيچ عنوان تخم مرغ نميخوره ميتونيد حذفش كنيد. 🎀كلي اموزش و مراقبت هاي كودك داخل پيج داريم حتما ي سر بزن🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #كيك_كودك #سالاد_كودك#غذاي_كودك #غذاي_انگشتي_كودك #تغذيه_كودك_نوپا

25 آبان 1400 17:48:07

213 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام مامانا✋🏻قطعاهمگي از خواص و فوائد حبوبات اطلاع داريد 🤩اما يه مشكل اصلي اين هست كه حبوبات بخصوص نخود و لوبيا باعث نفخ ميشه و بچه ها رو اذيت ميكنه 😩اينجا قرارِ ياد بگيريم كه چجوري حبوبات رو بدون نفخ كنيم😍حتما سيوش كن كه اگه لازم شد زود پيداش كنيو بفرست واسه دوستات😘😘 ١)اولين و مهم ترين كار اين هست كه حبوبات رو ٢٤-٤٨ساعت داخل آب ولرم خيس كنيد و هر٣-٤ساعت آبش رو عوض كنيد.✅ ٢)قبل از مخلوط كردن با غذا حبوبات رو داخل ابجوش بريزيد و روي حرارت قرار بديد و بزاريد به مدت ٢٠دقيقه بجوشه سپس داخل ابكش بريزيد و اب سرد بريزيد روش✅ ٣)واسه بچه ها بعد از مرحله ٢ميتونيد حبوبات رو بين پارچه تميز بريزيد و مالش بديد تا پوستش گرفته بشه✅ ٤)در صورت امكان از ادويه هاي گرم مثل زنجبيل و دارچين در طبخ غذا استفاده كنيد✅ ‼️نكته مهم:👇🏻 ١-مراحل بالا بيشتر واسه حبوباتي مثل نخود و لوبيا استفاده ميشه عدس و ماش خيس كردن به مدت ٥-٦ ساعت كافيه👌🏻 ٢-عدس و ماش رو از٧ماهگي و نخود و لوبيا از٩ماهگي ميتونه واسه كودكان استفاده بشه. ٣-حبوبات منبع پروتئين و كربوهيداتِ كه واسه وزنگيري بچه گزينه خوبيه👌🏻و بخاطردارا بودن كلسيم به استخوان سازي كودكان كمك ميكنه🥳 ٤-از حبوبات ميتونيد در انواع سوپها و كته ها استفاده كنيد. ٥-اگه همه ي اين كارهارو كردين ولي بازم كوچولوتون نفخ كرد و اذيت شد فعلا بهش حبوبات نديد😊 شما هم به كوچولوتون حبوبات ميديد و تو چه غذاهايي استفاده ميكنيد؟😊 #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #حبوبات #جوانه #وزنگيري_كودك @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام مامانا✋🏻قطعاهمگي از خواص و فوائد حبوبات اطلاع داريد 🤩اما يه مشكل اصلي اين هست كه حبوبات بخصوص نخود و لوبيا باعث نفخ ميشه و بچه ها رو اذيت ميكنه 😩اينجا قرارِ ياد بگيريم كه چجوري حبوبات رو بدون نفخ كنيم😍حتما سيوش كن كه اگه لازم شد زود پيداش كنيو بفرست واسه دوستات😘😘 ١)اولين و مهم ترين كار اين هست كه حبوبات رو ٢٤-٤٨ساعت داخل آب ولرم خيس كنيد و هر٣-٤ساعت آبش رو عوض كنيد.✅ ٢)قبل از مخلوط كردن با غذا حبوبات رو داخل ابجوش بريزيد و روي حرارت قرار بديد و بزاريد به مدت ٢٠دقيقه بجوشه سپس داخل ابكش بريزيد و اب سرد بريزيد روش✅ ٣)واسه بچه ها بعد از مرحله ٢ميتونيد حبوبات رو بين پارچه تميز بريزيد و مالش بديد تا پوستش گرفته بشه✅ ٤)در صورت امكان از ادويه هاي گرم مثل زنجبيل و دارچين در طبخ غذا استفاده كنيد✅ ‼️نكته مهم:👇🏻 ١-مراحل بالا بيشتر واسه حبوباتي مثل نخود و لوبيا استفاده ميشه عدس و ماش خيس كردن به مدت ٥-٦ ساعت كافيه👌🏻 ٢-عدس و ماش رو از٧ماهگي و نخود و لوبيا از٩ماهگي ميتونه واسه كودكان استفاده بشه. ٣-حبوبات منبع پروتئين و كربوهيداتِ كه واسه وزنگيري بچه گزينه خوبيه👌🏻و بخاطردارا بودن كلسيم به استخوان سازي كودكان كمك ميكنه🥳 ٤-از حبوبات ميتونيد در انواع سوپها و كته ها استفاده كنيد. ٥-اگه همه ي اين كارهارو كردين ولي بازم كوچولوتون نفخ كرد و اذيت شد فعلا بهش حبوبات نديد😊 شما هم به كوچولوتون حبوبات ميديد و تو چه غذاهايي استفاده ميكنيد؟😊 #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #حبوبات #جوانه #وزنگيري_كودك @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن