پست های مشابه

mama_jaann

سلام مهربونا✋🏻 ميدونم خيلي از بچه ها عاشق دنت هستن پس چه بهتر كه خودمون تو خونه درست كنيم كه هم مقرون به صرفه باشه هم سالم🤗😍 🌿دنت خانگي(+٦) نشاسته گل:١/٥قاشق غذاخوري شير پاستوريزه:٣/٤ليوان🥛 موز يا هر ميوه دلخواه:نصف عددكوچك🍌 گلاب:٣-٤قطره كره:نصف قاشق چاي خوري🧈 بادام پودر شده:٥عدد ✅نشاسته رو داخل شير سرد حل كنيد و روي حرارت ملايم بزاريد،پودر بادام رو بهش اضافه كنيد و مرتب بهم بزنيد تا ته نگيره،١دقيقه آخر كه به غلظت رسيد گلاب و كره رو اضافه كنيد و از شعله برداريد و داخل ظرف بريزيد تا كمي سرد بشه و سپس موز يا هر ميوه اي كه دوست داريد له كنيد و بهش اضافه كنيد. ميتونيد گرم سرو كنيد و يا اينكه داخل ظرف دنت بريزيد و بزاريد داخل يخچال تا كامل خنك بشه و بعد ميل كنيد😍🥳 من گرم به عنوان صبحانه به محمد دادم و خيلي دوست داشت🤗🤗 ✳️چند نكته: 1️⃣ميتونيد از يكسالگي بجاي كره از خامه استفاده كنيد. 2️⃣بعد از يكسالگي ميتونيد از كمي شكر براي شيرين كردن استفاده كنيد. 3️⃣در صورت حساسيت به پروتئين گاوي بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره رو حذف كنيد.(يا از مقدار كم كره گياهي استفاده كنيد) 4️⃣بجاي نشاسته ميتونيد از آرد برنج استفاده كنيد. 5️⃣ميتونيد ميوه رو حذف كنيد و اصلا نريزيد. 6️⃣شیر پاستوریزه رو از ۶ماهگی داخل غذابپزه میشه به بچه داد اما به عنوان نوشیدنی زیر یکسال ممنوع❌❌❌ 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذای_ایرانی #غذای_خانگی #تغذیه_سالم #تغذيه_كودك #تغذيه_كمكي #صبحانه_كودك

28 مهر 1400 18:31:38

678 بازدید

mama_jaann

🌹سلام مامانا شبتون بخير✋🏻😍امشب اومدم با معرفي قطره هاي مولتي ويتامين ايراني كه براحتي ميتونيد از داروخانه ها تهيه كنيد با قيمت مناسب👌🏻 💯مکمل ها فوق شامل ترکیبی منحصر به فرد از ویتامین‌های ضروری ازA  تا E می‌باشد که محرک اشتها، تونیک، کمک به رشد و نمو طبیعی کودکان، تقویت کننده سیستم ایمنی، تامین سلامت جسمی و ذهنی نوزادان و کودکان می‌باشد. ✳️تمام مكمل هاي معرفي شده داراي٤٠٠واحد ويتامين دي هستند كه نياز روزانه كودك را تا دو سالگي برطرف مي كنند. روزانه يك سي سي براي كودكان كافيست. اين مولتي ها آهن ندارن و ميتونيد از بدو تولد به كودك بديد ولي از زمان شروع غذاي كمكي بايد آهن هم داده بشه. ✅در صورتي كه كودك طعم مولتي رو دوست نداشت ميتونيد با مقداري(٢٠-۱۰سي سي)آبميوه طبیعی(بعد از شروع غذای کمکی) يا شيرخشك مخلوط كنيد و بهش بديد. پيشنهاد من به مامانا معمولا قطره پديابست يا ويتوكيد هست فقط بخاطر طعم پرتقالي ش و بچه ها كمي راحتتر ميخورنش. قطره هاي خارجي هم هستند (ول بي بي-ويواكيدز-يوروويتال)كه جديدا پيدا نميشه پس با خيال راحت از قطره هاي ايراني استفاده كنيد😍👌🏻 شما کدوم رو‌میدید بیاین تو کامنتا به مامانا کمک کنید تا راحتتر انتخاب کنن😍😍 اگه از اکسپلور میای فا...لو کن که قراره اینجا کلی چیز یاد بگیریم😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #مولتی_ویتامین #مکمل_غذایی #غذاي_كمكي#کودک_زیر_دوسال

13 اسفند 1399 17:58:02

59 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا ✋🏻 🧴این هم چندتا کرم مرطوب کننده ایرانی مناسب کودکان با پوست خشک یا اگزما 🧸🎈 🌺این کرم ها رو میتونید صبح و شب به دست و صورت کوچولوهاتون بزنید و به آرامی ماساژ بدید مخصوصا بعد از حمام بهتره از مرطوب کننده ها برای فسقلی ها استفاده کنیم.🛀 🌻کوچولوهایی که اگزمادارن مرتب باید از مرطوب کننده استفاده کنند و هیچ زمان پوست شون بدون کرم نباشه(گاهی باید ۲۰مرتبه در روز کرم بزنن) ⛈⛄️با سرد شدن هوا نیاز به استفاده از مربوط کننده ها بیشتر میشه پس حواستون باشه که ی کرم خوب میتونه خیلی کمک‌کننده باشه.🌟 🍀من خودم از مدل ایروکس استفاده می کنم و راضی هستم👍🏻😍 شما از چه مارکی برای مرطوب کننده استفاده می کنید؟؟⁉️ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #کودک #تغذیه_کودک #پماد_کودک

10 مرداد 1400 16:15:03

158 بازدید

mama_jaann

پاستاسبزيجات(+٨) پاستا كدوسبز پوره گوجه فرنگي پياز جعفري ابتدا پياز رو با مقداري كره تفت دادم و بهش كدو رو اضافه كردم كدو هم كه كمي تفت خورد پوره گوجه رو اضافه كردم بعد از اينكه آب گوجه كم شد جعفري رو به مواد اضافه كردم. پاستا رو ريختم داخل آبجوش و حدود يك ربع گداشتم كه جوش بخوره وقتي پاستا نرم شد با بقيه مواد مخلوط كردم و با ته ديگ سيب زميني دم انداختم. کدو سبز حاوی مقادیر بالایی انواع ویتامین C، ویتامین های B از جمله فولات و ویتامین A و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و کربوهیدرات، پروتئین و فیبر می باشد. از خواص كدو مي توان ضد سرطان،ضدپيري و تقويت كننده حافظه،تقويت كننده سيستم ايمني وپيشگري از سرماخوردگي را نام برد. نوش جون كوچولوهاي نازتون اميدوارم ازش لذت ببرن🌹😘 اين غذا خوشمزه انگشتي واسه بچه هايي كه دوست دارن خودشون غذا بخورن عاليه❤️❤️ #پاستا_سبزیجات #غذاي_كودك #خوشمزها #غذاي_آسان #كدو #غذاي_بچه #غذاي_كمكي#غذاي_كودك_ماماجان #پاستا

15 مهر 1399 11:51:39

74 بازدید

mama_jaann

لطفا ورق بزنید و انواع قطره های آهن که گفته می شود دندان را سیاه نمی کنند مشاهده کنید تمامی قطره های آهن امکان سیاه کردن دندان را دارند اماقطره های بالا امکان سیاه کردن دندان را به حداقل رسانده پس بهتر میباشد از هر برندی که استفاده می کنید حتما نکات زیر را رعایت فرمایید: اصول بهداشت دهان نیز حتما باید رعایت شود؛ به این ترتیب که : بهتر است قطره آهن به وسیله قطره‌چکان در خلفی‌ترین قسمت زبان چکانده شود تا بلافاصله بلعیده و کمتر با بزاق مخلوط شود. توصیه می‌شود پس از مصرف کمی ‌به کودک آب بدهید تا محیط دهان کاملا تمیز شود. پس از خوراندن قطره آهن دندان‌های کودک با گاز مرطوب تمیز شود. همچنین می‌توان با استفاده از مسواک مخصوص شیرخواران، دندان‌ها را تمیز کرد. در صورت ایجاد تغییر رنگ در دندان‌ها نیز می‌توان از خمیردندان‌های این گروه سنی استفاده کرد ولی به دلیل عدم توانایی کودک در چرخاندن آب در دهان، باید خمیردندان توسط گاز مرطوب تمیز شود. چگونه از تیره شدن دندان توسط قطره جلوگیری کنیم: مکمل آهن به شکل شربت می تواند باعث سیاه شدن رنگ دندان حتی با چندروز استفاده شود. معمولا با قطع مصرف دارو، سیاهی دندان هم رفع می شود اما بهترین روش این است که از قطره چکان استفاده کنید تا دندان ها تغییر رنگ ندهند و بلافاصله بعد از مصرف قطره آهن آب بنوشید. اگر احساس می کنید سیاه شدن دندان در حال پیشرفت است و مایه نگرانی شما شده، هرگز سرخود مصرف مکمل آهن را قطع نکنید و ابتدا با متخصص در این رابطه صحبت کنید. آیا این قطره آهن باعث پوسیدگی دندان‌ها هم می‌شود؟ نه! دلیل اصلی پوسیدگی دندان، باکتری است که پس از متابولیسم مواد قندی خاص، ترکیبات اسیدی تولید می‌کند که این ترکیبات به تدریج باعث حل‌شدن ساختمان آهکی دندان‌ها، نرم‌شدن قوام آن و تخریب نسج دندان‌ها می‌شود.   قطره آهن نیز به خودی خود باعث پوسیدگی نمی‌شود. شیرین‌کننده‌های این قطره‌ها نیز از نوع سدیم‌ساخارین است که میکروب‌های پوسیدگی‌زا از آنها تغذیه نمی‌کنند.  #قطره_آهن #غذاي_بچه #پوسیدگی_دندان #مسواک_زدن #غذاي_كمكي #بهداشت_دهان#کودک_خلاق #دندانپزشکی_کودکان #کودک_باهوش

20 مهر 1399 14:28:26

45 بازدید

mama_jaann

سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لایک و سیو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم و‌جواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل و‌گوگولی😌 پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(زیریکسال ممنوع) 🔸آرد الک‌شده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید و‌دو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤

13 آبان 1399 16:38:30

82 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

4

سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف می‌کنید، کالری شماری نام دارد. شما می‌توانید کالری شماری را با استفاده از برنامه‌های آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچ‌عنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن

18 دی 1401 16:42:36

👌🏻👌🏻👌🏻

زهرا خطیبی

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

4

سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف می‌کنید، کالری شماری نام دارد. شما می‌توانید کالری شماری را با استفاده از برنامه‌های آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچ‌عنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن

👌🏻👌🏻👌🏻 زهرا خطیبی

18 دی 1401 16:42:36

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن