پست های مشابه

mama_jaann

✅گفتاری به زبان ساده درباره قاعدگی❤️ 🩸قاعدگی یا عادت ماهانه، که ما به صورت عامیانه آن را «پریود» می‌نامیم، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم  یا همان آندومتر است. خون و بافت آندومتر از طریق دهانه رحم و واژن دفع می‌شود. شما در زمان پريود ناتوان نمي شويد،فقط كمي احساس درد در روزاي اول امكان داره حس كنيد كه با اقدامات درماني (كمپرس گرم-دمنوش هاي ارامش بخش-داروهاي مجاز-استراحت و...)حل ميشه از نظر روحي هم نياز به حمايت عاطفي و درك شدن بيشتر از اطرافيان داريد😍 شما ميتونيد ورزش كنيد،به كارهاي خود ادامه بديد و فعاليت هاي روزمره خودتون رو از سر بگيرد🤗🤩  ✳️چه نوع پریودی «عادی» است؟ یا به عبارت دیگر چه علایم و یا تغییراتی طبیعی هستند؟ * چرخه قاعدگی نرمال یا عادی بین ۲۴ تا ۳۸ روز طول می‌کشد. یعنی هر پریود باید بین ۲۴ تا ۳۸ روز بعد از شروع پریود قبلی آغاز شود. * پریود یاخونریزی قاعدگی که بین ۴ تا ۷ روز طول بکشد سالم و طبیعی است. * میزان خونی که از بدن دفع می‌شود اگر بین ۵ تا ۸۰ میلی‌لیتر * دیدن لخته خون به ویژه در روزهایی که خونریزی شدیدتر هست طبیعی است. * تغییر رنگ خون قاعدگی در طول پریود طبیعی است. معمولا هنگامی که شدت خونریزی کم است رنگ خونی که دفع می‌شود تیره‌تر است . اگه سوالي درباره پريود بعد زايمان داري هايلايت مراقبت مادران رو ببين😍 #پريود #سيكل_قاعدگي #خانمها #زنان #كودك #تغييرات_هورموني

08 اسفند 1399 17:28:18

40 بازدید

mama_jaann

سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لایک و سیو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم و‌جواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل و‌گوگولی😌 پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(زیریکسال ممنوع) 🔸آرد الک‌شده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید و‌دو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤

13 آبان 1399 16:38:30

82 بازدید

mama_jaann

⚠️شیرگاو،تخم مرغ،ماهی،سویا،بادام زمینی،گردو،فندق،پسته،بادام از مواد غذایی بسیار حساسیت زا هستند.⚠️ ‼️در شیرخواران آلرژی به شیرگاو،بادام زمینی وتخم مرغ نسبت به سایر مواد غذایی آلرژن بیشتر مشاهده می شود. ✅برای دادن مواد غذایی حساسیت زا به شیرخوار درمعرض خطر آلرژی،بایدپس از شروع غذای کمکی در صورت تحمل موادغذایی مانند غلات،گوشت،میوه وسبزی ونداشتن علائم آلرژی(ماننداگزما)به مواد غذایی،موادغذایی آلرژی زا(غیرازشیرگاو)رابه مقدارجزئی به او داد واگرمشکلی دیده نشد مقدار آن ماده غذایی رابه تدریج دربرنامه غذایی شیرخواراضافه نمود.😍 🔶نحوه تست حساسیت: پس از خوراندن مقدار کمی از ماده غذایی ۳-۵روز هیچ گونه ماده غذایی جدید به کودک ندهید تا درصورت حساسیت به ماده غذایی موردنظر متوجه شوید. 🔺لازم به ذکراست دادن موادغذایی آلرژی زا برای اولین باربه شیرخوارباید درمنزل باشد نه درمهدکودک یاجای دیگر.👏🏻👏🏻 ✅علائم آلرژی وحساسیت به مواد غذایی:👇🏻 * حساسیت پوستی * کهیر * استفراغ یا اسهال * خس‌خس سینه وسرفه * مشکل در تنفس * ورم صورت از جمله در زبان و لب‌ها • مشاهده خون در مدفوع • آبریزش از چشم وبینی #آلرژي_غذايي_كودك #حساسيت_پروتئين_گاوي #حساسيت_نوزادان #آلرژي_فصلي #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك @mama_jaann

20 دی 1399 17:16:17

78 بازدید

mama_jaann

سلام اينم ي پست واسه مواد غذايي مجاز سن٦-٧-٨ماهگي كه واستون آماده كردم🤓 سعي كردم بيشتر مواد غذايي كه رايج هست و سوال ميكنيد واستون بنويسم🥰🥳 ✅✅✅بستني هله هوله حساب ميشه كه ارزش غذايي نداره و سيري كاذب ميده چون ازم ميپرسيديد نوشتم،امادر مصرفش حواستون باشه،هر روز نديد و خيلي كم مصرف بشه🤓 نکته⬇️ ۱-طبق دستورالعمل جدید سفیده تخم مرغ هم میشه از۸ماهگی داد. ۲-مرکبات هم که قبلا گفته میشد بعد ازیکسالگی،دیگه میتونید از ۸ماهگی به‌کوچولوهاتون بدید. ۳-تست حساسیت هم که قبلا توضیح دادم واسه تمام مواد باید انجام بشه. ٤-گندم رو هم كه يادم رفته بنويسم از ٨ماهگي مجازه. ٥-زردچوبه و دارچين خيلي كم داخل غذا استفاده كنيد. ✅سه ماهه ي بعدي رو هم فردا پست ميكنم👏🏻🌹🎊🎊 ⁉️اگه ماده غذايي كه تو اين ٣ماه مجازه و من فراموش كردم حتما تو كامنتا بنويسيد😘😘 ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#شش_ماهگی_غذای_کودک #هفت_ماهگی_غذای_کودک #هشت_ماهگی_غذای_کودک

29 فروردین 1400 16:51:11

92 بازدید

mama_jaann

اين هم دوتا شعر شاد و خوشكل واسه دختر پسراي نازتون😍🌹 #شعر_كودك #شعر_کودکانه #شعر_دخترانه #شعر_پسر #غذاي_كودك @mama_jaann

28 بهمن 1399 19:40:56

91 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته: که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #قد_کودک #افزایش_قد #تغذیه_کودک #غذای_کودک

19 مرداد 1400 10:35:08

278 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

7

درمان رفلاکس

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

7

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن