پست های مشابه

mama_jaann

✅اگر کودک‌شما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیازبه درمانی برای ماهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگام‌تب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه و‌کشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجام‌شودباعث‌کاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ‼️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. 🔴وقتی تب خیلی بالاست یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک‌ است بهتر است از هر دو‌ روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لايك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي

29 آذر 1399 16:55:59

58 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. 🌷جدول قد و‌ وزن كودك تا دوسالگی‌هم دوتا اسلايد آخر گذاشتم🥳جدول ابي واسه پسر با وزن٣٣٠٠ و جدول دوم واسه دختر باوزن تولد٣٣٠٠ حتمابفرست واسه مادرایی که بچه قد بلند میخوان❤️ ⁉️قد شما و‌همسرتون چنده؟‌دوست دارید قد فرزندتون چند بشه؟ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #رشد_کودک #قد_کودک #وزن_گیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #وراثت #کودک_قدبلند #تکامل_کودک #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك

07 اردیبهشت 1400 17:37:33

63 بازدید

mama_jaann

سلام يكي از دلايل اصلي گريه نوزادان نفخ يا همون كوليك هست كه به جز دارو با يكسري راهكارهاي ساده ميشه درمانش كرد.✌🏻😌 1️⃣گرفتن آروغ نوزاد بعد از هر بار شیردهی 2️⃣استفاده از کیسه آبگرم(حواستون باشه پوست کودک نسوزه)یا حوله گرم بر روی شکم کودک 3️⃣ماساژ ملایم و آرام دور ناف،جهت عقربه ساعت 4️⃣انجام حرکت آرام دوچرخه 5️⃣برای چند ثانیه پای نوزاد را به داخل شکمش جمع کنید و رها کنید(۶-۷مرتبه تکرار) 6️⃣خواباندن کودک به روی شکم و قرار دادن شکم او روی ساعد دست والدین ونوازش کمر او 7️⃣قبل از گرسنه شدن کودک به او شیر دهید تا با عجله شیر نخورد و هوا وارد معده او شود. 8️⃣در کودکان شیر خشکی پس از مخلوط کردن پودر و آب چند دقیقه درب شیشه را باز کنید تا حباب و هوا از بین برود. 9️⃣در آخر و موارد شديد بايد طبق نظر پزشك دارو مصرف شود. لطفا از پست هامون حمايت كنيد تا پست هاي بعدي واستون نشان داده بشه❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann #كودك #کودکانه #غذاي_كودك #كوليك #رشد_كودك #تغذيه_كودك

19 فروردین 1401 18:46:33

371 بازدید

mama_jaann

سلام به فالوورهای جان😍✋🏻 ممنون از همراهی همه شما عزیزان که کمک کردید تا پیج مون بزرگ تر بشه و الان دیگه ۱۰٬۰۰۰تایی باشیم😃😌 فالوورهاي عزيزم زمان مسابقه به پايان رسيد و قرعه كشي رو انجام داديم نتيجه قرعه كشي رو ميتونيد در هايلايت برنده ها بيينيد😍❤️ ممنون از همراهي تون😘😘

16 بهمن 1399 16:51:35

17 بازدید

mama_jaann

رفلاکس هنگامی اتفاق می افتد که مواد غذایی از معده کودک بر میگردد و باعث ضعف کودک میشود.رفلاکس در نوزادان به ندرت جدی میشود وبا افزایش سن کمتر بروز میکند.اما رفلاکس نوزادان پس از ۱۸ماهگی غیر طبیعی ست. اگر کودک شما از نظر جسمی سالم و رشد خوبی داشته باشد رفلاکس معده نگران کننده نیست. رفلاکس معمولا قبل از۸هفتگی شروع شده وتا یکسالگی بهبود می یابد. علایم رفلاکس در نوزادان شامل: استفراغ یا احساس ناراحتی در طی یا مدت کوتاهی بعد از تغذیه سرفه یا عطسه کردن هنگام غذا خوردن گریه کردن هنگام غذا خوردن #رفلاکس_نوزادان #مادرانه #ماما #نوزاد_شیر_خوار #زایمان

08 مهر 1399 13:57:51

260 بازدید

mama_jaann

کپشن مهم👇🏻😇 سلام براي تهيه هر نوع از حبوبات ميتونيد از روش بالا يا روشي كه توي كپشن ميگم استفاده كنيد: 🔶روش اول(ويدئو):حبوبات رو ٢٤ساعت خيس كنيد و چند سري آب ش رو عوض كنيد بعد داخل شيشه بريزيد و روي سرش توري گذاشته و با كش محكم ببنديد و ٢-٣بار در روز حبوبات رو بشوريد و آبش رو كامل خالي كنيد تا بو نگيره(ميتونيد شيشه رو برعكس بزاريد تا آب كامل خارج بشه)،بعداز گذشت ٣-٤روز جوانه ها حدود١سانت رشد كردن و آماده مصرف هستند.😇😇 🔶روش دوم:يك پارچه نازك كه زيرش پلاستيك باشه پهن كنيد و حبوبات خيس شده رو روش بريزيد و يك توري روي حبوبات بكشيد ٢-٣بار در روز با آبپاش بهش آب بديد تا خشك نشن بعد از٣-٤روز كه جوانه ها رشد كردن آماده مصرفند.😍😍 🔺نكات مهم:👇🏻 ١-جوانه ها رو به صورت خام ٢-٣روز ميتونيد داخل بخچال نگه داريد.👌🏻 ٢-جوانه ها به همراه خودحبوبات رو ميتونيد كامل روي پارچه خشك كنيد،آسياب كنيد و سپش از الك رد كنيد و داخل سوپ بچه ها ازش استفاده كنيد.✅ ٣-جوانه ها و حبوبات رو ميتونيد بپزيد و فريز كنيد.✳️ ٤-بهتره حبوبات رو در محل تاريك و كمي گرم بزاريد تا زودتر رشد كنند.👏🏻👏🏻 ٥-از جوانه ها ميتونيد در انواع سوپ،سالاد،كته و كتلت استفاده كنيد. ٦-جوانه ها از ٨ماهگي مجاز است.🥰 #غذای_کودک #مادران_اکتیو💃 #جوانه_گندم #جوانه_ماش #جوانه_عدس_خانگی #غذای_کمکی_کودک #نوزاد #جوانه_حبوبات @mama_jaann

21 دی 1399 16:59:06

103 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

7

درمان رفلاکس

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

7

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن