mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ 2️⃣وجود خون در مدفوع✅ 3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ 4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. ⁉️شما چه خوراکی هایی رو پیشنهاد میدید واسه رفع یبوست؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann
25 اردیبهشت 1400 16:24:26
87 بازدید
mama_jaann
سال ٩٩هم با همه ي سختي ها و مشكلات عجيب و غريب ش تمام شد 😔😣 خيلي ها عزيزان شون رو از دست دادن و هنوز عزادارهستند😢 خيلي ها كسب و كارشون كساد شد و سال سختي رو گذروندن😖 اما ✅خيلي چيزا بهمون ياد داد اينكه عمرمون چقدر زود ميگذره اينكه قدر عزيزانمون رو بيشتر بدونيم و از بودن كنارشون لذت ببريم، همديگرو دوست داشته باشيم و به كساني كه دوستشون داريم بگيم كه چقدر واسمون مهم هستند و از بودن باهاشون احساس خوب و نابي داريم😘🤩 امیدوارم امسال پایان تمام سختی ها و فوران همه ی خوشی ها به زندگی تک تک شما باشه🎊🎉🥳🎈 سال گذشته واسه من هم سال راحتي نبود اما بهترين و زيباترين اتفاق ش پيدا كردن فالوورهاي دوست داشتني و مهربوني مثل شماست😊😌 پس همين جا ميگم كه خيييلي دوستتون دارم 🥰❤️🌹 #سفره_هفت_سین #عید_نوروز #سال_نو_مبارک #سال_نو #سال_گاو #سال۱۴۰۰
01 فروردین 1400 19:56:38
39 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا شماچند سالگی مامان شدین؟به نظرتون سن خوبی بوده یانه؟؟ من خودم تولد۲۴سالگی استارت مادر شدنم خورد و در سن ۲۴سال و ۹ماه پسرم به دنیا اومد😍😍😍 #مادرانه❤️ #نوزاددختر #نوزادپسر #سن
28 آبان 1399 17:21:30
12 بازدید
mama_jaann
🔺لطفا کپشن رو بادقت بخونید و اگه جز افراد واجد شرایط تست پاپ اسمیر هستید هرچه زودتر اقدام کنید. لطفا بفرستید به افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند و سیوش کن که زمان آزمایش بدونی چکار باید بکنی🌹 ⁉️چرا تست پاپ اسمیر انجام میشود؟ ✅پاپ اسمیر آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم است و معمولا همراه با معاینه لگن انجام می شود.در زنان بالای 30 سال این تست ممکن است همراه با تست ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی)انجام شود. ⁉️چه کسانی باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند؟ ✅به طور کلی این ازمایش از 21 سالگی توصیه میشود. زنان بین 21 تا 65 سال، هر سه سال یک بار این تست را انجام بدهند. زنان بالای 30 سال در صورتی که تست اچ پی وی را نیز انجام میدهند میتوانند هر 5 سال یک بار برای پاپ اسمیر مراجعه کنند یا به جای پاپ اسمیر، تست اچ پی وی را انجام بدهند. ‼️روش انجامتست بدون درد بوده و اسپکولوم وارد واژن می شده وبا اسپاچولا(شبیه چوب بستنی😅)از دهانه رحم نمونه گرفته میشود.سپس خود فرد نمونه گرفته شده را به آزمایشگاه تحویل می دهد. 🔶شرایط انجامتست پاپ اسمیر:👇🏻 ۱-بهترین زمان انجام آزمایش، فاز پرولیفراتیو از چرخه قاعدگی یعنی حدود روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. ۲-مراجعهکننده باید از یک هفته پیش از آزمایش کرمها و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد ۳-از ۴۸ ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد ۴-از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پیش آمیزش جنسی نداشته باشد ۵-وپیش از آزمایش پاپ اسمیر معاینه واژینال نشده باشد ۶-در زمانی که عفونت شدید باشدبه طوری که ترشحات خیلی زیاد هستندنباید آزمایش صورت گیرد. #پاپ_اسمیر #عفونت_زنان #سرطان_دهانه_رحم #زگیل_تناسلی_بانوان #تست_پاپ_اسمیر @mama_jaann
22 آذر 1399 16:51:24
58 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم پاييز و عاليه واسه وزنگيري👌🏻 خوشگلا چرا لايك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سيوش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓و سريع بفرست به يه دوست كه اونم درست كنه😍🥰 سوپ گوشت و شلغم(+٨) هويج:نصف يك عدد سيب زميني:ي دونه كوچولو شلغم:٢عدد كوچك عدس:١/٥قاشق غذا خوري برنج:١قاشق غذا خوري ورميشل:به اندازه دلخواه عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-از ١٠ماهگي ميتونيد كمي زردچوبه هم به سوپ كودك بزنيد. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. #سوپ_كودك #سوپ_گوشت #شلغم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #سوپ_كودك_سوپ_مقوي @mama_jaann
08 آذر 1399 17:11:11
102 بازدید
mama_jaann
خوب امشب اومدم تا ياد بدم كه چجوري گوشت 🥩رو به بچه هايي كه گوشت دوست ندارن بديم تا بخورن🤩 حتما بفرست به كساني كه با كوچولوشون اين مشكل رو دارن و سيوش كن تا موقع نياز پيداش كني🥰😊 ١)گوشت رو به قطعات كوچك و ريز تقسيم كنيد،خوب بپزيد و پس از پخت له يا ريش ريش كنيد و در انواع سوپ و حليم استفاده كنيد✅ ٢)از گوشت چرخ كرده در غذا هاي پلويي مثل👈🏻عدس پلو،لوبياپلو،ماش پلو و يا ماكاروني🍝استفاده كنيد.✅ ٣)انواع گوشت سفيد🍗 و قرمز رو چرخ و با سيب زميني و پياز مخلوط كنيد و به صورت كتلت سرو كنيد بچه ها معمولا كتلت رو دوست دارند به خصوص اگه بشقابشون تزيين شده و زيبا باشه✅😍 ٤)گوشت هاي چرخ كرده رو به شكل قلقلي دربياريد و داخل انواع غذا ها استفاده كنيد بچه ها اينجور غذاهاي انگشتي كه خودشون بتونن بخورن دوست دارن✅😋😚 ٥)از گوشت هاي سفيدمي توانيد در غذاهايي مثل الويه استفاده كنيدو به صورت انگشتي سرو كنيد.✅ ‼️اگه كوچولوي شما به هيچ وجه حاضر به خوردن گوشت نشد از مواد غذايي ديگر داراي پروتئين مثل تخم مرغ،حبوبات،انواع لبنيات(شير-ماست-پنير)،اجيل و مغزيجات استفاده كنيد👌🏻 ⁉️شماچجوري به بچه هاتون گوشت ميديد؟ اگه راهكاري داريد تو كامنت بنويسيد تا بقيه استفاده كنن😍🥰 #غذاي_كمكي #گوشت_قرمز #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann
03 دی 1399 17:50:10
54 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
🔴علائم تيروئيد كم كار در كودكان:👇🏻 ١-تاخیر در رشد جسمی و كوتاهي قد (رشد نکردن استخوانها ناشی از کمکاری تیروئید) ٢-ريزش مو ٣-دير بسته شدن ملاج سر ٤-شل و ول بودن بدن ٥-خستگی و بیحالی غیر معمول در کودک ٦-تورم غده تیروئید (گواتر) ٧-ورم کردن بدن و چاقی در کودک ٨-حساسیت به سرما ٩-خشک شدن پوست و به راحتی کبود شدن آن ١٠-تمرکز پایین و اختلالات ذهنی ١١-یبوست مقاوم به درمان و خواب زیاد ١٢-استخوانهای شکننده و ضربان آهسته قلب ‼️علامتهای هنگام تولد: هنگام به دنیا آمدن نیز نوزاد علائمی دارد که اگر تشخیص داده شوند، بیماری کنترل شده و به سنین کودکی نمیرسد؛ این علائم عبارتند از: ١-بزرگتر بودن دور سر نوزاد از حد طبیعی با وجود قد و وزن نرمال ٢-طول کشیدن زردی بیش از مدت طبیعی ٣-سرفههای ناگهانی زمان شیرخوردن ٤-بزرگی شکم ٥-خواب زیاد و گریه کم ٦-اختلالات تنفسی و… 🔶راه تشخيص: بهترین راه تشخیص آن در نوزادی و به وسیله غربالگری است که با گرفتن چند قطره خون از پاشنه نوزاد در روزهاي سوم تا پنجم تولد انجام میشود، این کار باعث میشود تا عوارض این اختلال به دوران کودکی کشیده نشوند. ممنون که ازمحمایت میکنید❤️حتما ذخیره کن وبفرست به کسی که بدردش میخوره🌹🌹 سوالاتتون رو كامنت كنيد تا جواب بدم😊🥰 #بیماری_کودکان #تیرویید_کم_کار #مادر #نوزاد_شیر_خوار @mama_jaann