mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مادراي عزيز لطفا اين پست رو با دقت مطالعه كنيد و بفرستيد واسه مامانايي كه مي شناسيد😘😘 ویتامین D برای رشد کودکان حیاتی است.این ویتامین در نور آفتاب صبح ☀️زود قابل دریافت است.کمبود ویتامین D در کودکان باعث نرمی استخوان ،سیستم ایمنی ناسالم ،عفونت و آرتریت در نوجوانی میشود. 🔸علل و عوامل ایجاد کننده کمبود ویتامین D در کودکان : ➖مصرف ناکافی از مواد مغذی ➖پوشیدن لباس های به رنگ تیره. ➖قرار نگرفتن در معرض اشعه آفتاب✨ ➖عدم استفاده از غذاهای حاوی ویتامین d مثل تخم مرغ🥚 🔸علائم و نشانه های کمبود ویتامین D در کودکان: ➖گرفتگی عضلات ، تشنج و مشکلات تنفسی ➖تاخیر در رشد دندان ها🦷 ➖گریه های اذیت کننده کودکان😫 ➖مستعد بودن به عفونت های مختلف تنفسی😷 ➖مشکلات تنفسی به علت نرمی قفسه سینه😖 ➖رشد ضعیف و وزن کم ➖تضعیف ماهیچه های قلب 🔸برخی منابع و غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از : ➖ماهی های چرب🐟 ➖زرده تخم مرغ🍳 ➖غلات ➖شیرخشک نوزادان🍼 ➖محصولات لبنی مانند شیر🥛، ماست، کره🧈 و پنیر🧀 ➖آبمیوه خصوصا آب پرتقال🍹 ➖روغن جگر ماهی🐠 🔸میزان مورد نیاز مصرف ویتامین Dاز ۳روزگی تا۲۴ماهگی یک سی سی قطره آ+د و یا یک سی سی قطره مولتی ویتامین می باشد. مقدار مصرف ویتامین Dدر سنين مختلف بالا قرار داده شده ورق بزنيد😍 #غذای_کمکی_کودک #ويتامين_دي #رشد_کودک #قطره_ويتامين_آ_د #كودك_باهوش @mama_jaann
11 آبان 1399 17:37:29
108 بازدید
mama_jaann
سلاممهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد وبیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر ودفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030
09 آذر 1399 17:02:39
349 بازدید
mama_jaann
۱۵دلیلی که موجب عدم موفقیت درکاهش وزن می شود:👇🏻 ۱-زیادغذا می خوریدحتی مصرف غذاهای سالم و کم چرب هم درحد زیاد باعث اضافه وزن می شود.✅ ۲-صبحانه نمی خورید.🍎 ۳-برحجم غذای خود کنترلی ندارید.✳️ ۴-ایستاده غذا می خورید.🧍🏻🧍🏻♀️ ۵-خواب مناسب ندارید،مرتب بیدار می شوید ودر طول روز خسته هستید.🥱 ۶-درمصرف غذاهای رژیمی زیاده روی می کنید.🤮 ۷-مصرف سبزیجات را فراموش می کنید.🥬🥦🌽🥕 ۸-فقط تمرینات کاردیو(افزایش دهنده ضربان قلب)انجام می دهید.🏃🏻♂️🏃🏻♀️ ۹-باشکم خالی ورزش می کنید.🚶🏻 ۱۰-برخی ازگروه های غذایی را استفاده نمی کنید،مثل لبنیات،نان وبرنج🥛🍚🍞 ۱۱-مجموع خواب شمادر شبانه روز کم است.😴🥱 ۱۲-بیشتر اوقات بیرون غذا می خورید.🍔🍟🍕 ۱۳-لباس های گشاد می پوشید.👚👕 ۱۴-به نمک و فلفل و سس ها علاقه زیادی دارید.🧂 ۱۵-بدون تفکر غذا می خورید.🙄 ✅اینم واسه مامانایی که میگن چرا لاغر نمیشم بعد از زایمان🥰😅 ✳️ابجی تون با رژیم ۱۶کیلو کم کرده😍🌹 #فرزندشاد💃 #کاهش_وزن #رژیم_لاغری #غذای_کودک #زایمان #لاغری
24 دی 1399 17:21:02
89 بازدید
mama_jaann
این هم دلایلی که بچه ها نباید زیر دو سال تلویزیون ببینن. ✅گذاشتن لالایی یا آوازهای کودکانه واسه بچه ها لذت بخشه و میتونید ازش استفاده کنید. ⛔️اموزش زبان های دیگر هم که قبل از سه سال و قبل یادگرفتن کامل زبان مادری اصلا کار درستی نیست.پس جذب تبلیغات فضای مجازی نشید. @mama_jaann @mama_jaann
06 تیر 1400 18:29:05
108 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل 🌹اميدوارم عصر پاييزي خوبي داشته باشيد🥰 امروز اومدم با يه غذاي خوشمزه و ساده واسه كوچولوهاي نازنين😉پست رو سيو كن كه واسه روزاي شلوغ خيلي كارايي داره و بفرست واسه اونايي كه سرشون شلوغه😍😅 سوپ مرغ(+٦) مرغ برنج سيب زميني هويج جعفري يا گشنيز اول مرغ،سيب زميني،هويج رو با ي ليوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتي پخت برنج خيس شده رو بهش اضافه كردم بعد از اينكه برنج پخت و لعاب انداخت ٢٠دقيقه آخر جعفري رو بهش اضافه كنيدو تماااام👍🏻.با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه👌🏻🥰 نوش جان😘😘 پ ن:بهتره واسه بچه هااز همون اول اصلا غذا رو ميكس نكنيد مواد رو رنده كنيد و بزاريد خوب بپزه و با پشت قاشق له كنيد و بهش بديد.اگه ميكس كرديد يواش يواش دور ميكسر رو كمتر كنيد تا به غذاي جامد عادت كنه🎈 #غذای_شش_ماهگی❤ #غذاي_كودك #بچه_داری #غذاي_كمكي #غذاي_كودك_ماماجان #وزنگیری_کودک #غذاي_خانگي#شروع_غذای_کمکی @mama_jaann
06 آبان 1399 11:26:59
593 بازدید
mama_jaann
سلام با ماماناي گل ظهرتون بخير امروز هم اومدم با ي ناهار خوشمزه واسه كوچولوهاي نازتون🥰قلب بي رنگمون رنگي كن تا انرژي بگيرم💪🏻❤️ اين دستور رو سيو كن كه حسابي به دردت ميخوره و واسه اونهايي هم كه فكر ميكني دنبال ي ناهار باحالن ارسال كن🌹 كته گوجه🍅(+٨) برنج گوجه پياز سيب زميني اول پياز رو كمي با روغن كنجد تفت دادم بعد بهش سيب زميني هاي نگيني رو اضافه كردم بعد كه ي كم سيب زميني ها سرخ شد ي كوچولو زدرچوبه زدم وگوجه هايي كه پوست كندم و ريز خرد كردم بهش اضافه كردم و در قابلمه رو حدود ي ربع گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه بعد برنج رو كه از نيم ساعت پيش خيس كرده بودم به مواد اضافه كردم و به اندازه اي كه ي بند انگشت اب روي برنج باشه اب ريختم و گذاشتم اب ش كه خشك شد در قابلمه رو گذاشتم تا بره دم بكشه نوش جون دلبنداتون❤️😘 از خاصيت گوجه هم كه ديگه نگم واستون تو اسلايد گذاشتم ورق بزنيد😍 #غذاي_كودك #بچه_داری #كته_گوجه #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كمكي #كودك_بدغذا #غذاي_بچه #غذاي_كودك_ماماجان
29 مهر 1399 08:38:35
100 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2
سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر