پست های مشابه

mama_jaann

سلام مادراي عزيز لطفا اين پست رو با دقت مطالعه كنيد و بفرستيد واسه مامانايي كه مي شناسيد😘😘 ویتامین D برای رشد کودکان حیاتی است.این ویتامین در نور آفتاب صبح ☀️زود قابل دریافت است.کمبود ویتامین D در کودکان باعث نرمی استخوان ،سیستم ایمنی ناسالم ،عفونت و آرتریت در نوجوانی میشود. 🔸علل و عوامل ایجاد کننده کمبود ویتامین D در کودکان :     ➖مصرف ناکافی از مواد مغذی     ➖پوشیدن لباس های به رنگ تیره.     ➖قرار نگرفتن در معرض اشعه آفتاب✨     ➖عدم استفاده از غذاهای حاوی ویتامین d مثل تخم مرغ🥚 🔸علائم و نشانه های کمبود ویتامین D در کودکان:     ➖گرفتگی عضلات ، تشنج و مشکلات تنفسی     ➖تاخیر در رشد دندان ها🦷     ➖گریه های اذیت کننده کودکان😫     ➖مستعد بودن به عفونت های مختلف تنفسی😷     ➖مشکلات تنفسی به علت نرمی قفسه سینه😖     ➖رشد ضعیف و وزن کم     ➖تضعیف ماهیچه های قلب 🔸برخی منابع و غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از : ➖ماهی های چرب🐟 ➖زرده تخم مرغ🍳    ➖غلات     ➖شیرخشک نوزادان🍼     ➖محصولات لبنی مانند شیر🥛، ماست، کره🧈 و پنیر🧀     ➖آبمیوه خصوصا آب پرتقال🍹     ➖روغن جگر ماهی🐠 🔸میزان مورد نیاز مصرف ویتامین Dاز ۳روزگی تا۲۴ماهگی یک سی سی قطره آ+د و یا یک سی سی قطره مولتی ویتامین می باشد. مقدار مصرف ویتامین Dدر سنين مختلف بالا قرار داده شده ورق بزنيد😍 #غذای_کمکی_کودک #ويتامين_دي #رشد_کودک #قطره_ويتامين_آ_د #كودك_باهوش @mama_jaann

11 آبان 1399 17:37:29

108 بازدید

mama_jaann

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

09 آذر 1399 17:02:39

349 بازدید

mama_jaann

۱۵دلیلی که موجب عدم موفقیت درکاهش وزن می شود:👇🏻 ۱-زیادغذا می خوریدحتی مصرف غذاهای سالم و کم چرب هم درحد زیاد باعث اضافه وزن می شود.✅ ۲-صبحانه نمی خورید.🍎 ۳-برحجم غذای خود کنترلی ندارید.✳️ ۴-ایستاده غذا می خورید.🧍🏻🧍🏻‍♀️ ۵-خواب مناسب ندارید،مرتب بیدار می شوید ودر طول روز خسته هستید.🥱 ۶-درمصرف غذاهای رژیمی زیاده روی می کنید.🤮 ۷-مصرف سبزیجات را فراموش می کنید.🥬🥦🌽🥕 ۸-فقط تمرینات کاردیو(افزایش دهنده ضربان قلب)انجام می دهید.🏃🏻‍♂️🏃🏻‍♀️ ۹-باشکم خالی ورزش می کنید.🚶🏻 ۱۰-برخی ازگروه های غذایی را استفاده نمی کنید،مثل لبنیات،نان وبرنج🥛🍚🍞 ۱۱-مجموع خواب شمادر شبانه روز کم است.😴🥱 ۱۲-بیشتر اوقات بیرون غذا می خورید.🍔🍟🍕 ۱۳-لباس های گشاد می پوشید.👚👕 ۱۴-به نمک و فلفل و سس ها علاقه زیادی دارید.🧂 ۱۵-بدون تفکر غذا می خورید.🙄 ✅اینم واسه مامانایی که میگن چرا لاغر نمیشم بعد از زایمان🥰😅 ✳️ابجی تون با رژیم ۱۶کیلو کم کرده😍🌹 #فرزندشاد💃 #کاهش_وزن #رژیم_لاغری #غذای_کودک #زایمان #لاغری

24 دی 1399 17:21:02

89 بازدید

mama_jaann

این هم دلایلی که بچه ها نباید زیر دو سال تلویزیون ببینن. ✅گذاشتن لالایی یا آوازهای کودکانه واسه بچه ها لذت بخشه و میتونید ازش استفاده کنید. ⛔️اموزش زبان های دیگر هم که قبل از سه سال و قبل یادگرفتن کامل زبان مادری اصلا کار درستی نیست.پس جذب تبلیغات فضای مجازی نشید. @mama_jaann @mama_jaann

06 تیر 1400 18:29:05

108 بازدید

mama_jaann

سلام ماماناي گل 🌹اميدوارم عصر پاييزي خوبي داشته باشيد🥰 امروز اومدم با يه غذاي خوشمزه و ساده واسه كوچولوهاي نازنين😉پست رو سيو كن كه واسه روزاي شلوغ خيلي كارايي داره و بفرست واسه اونايي كه سرشون شلوغه😍😅 سوپ مرغ(+٦) مرغ برنج سيب زميني هويج جعفري يا گشنيز اول مرغ،سيب زميني،هويج رو با ي ليوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتي پخت برنج خيس شده رو بهش اضافه كردم بعد از اينكه برنج پخت و لعاب انداخت ٢٠دقيقه آخر جعفري رو بهش اضافه كنيدو تماااام👍🏻.با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه👌🏻🥰 نوش جان😘😘 پ ن:بهتره واسه بچه هااز همون اول اصلا غذا رو ميكس نكنيد مواد رو رنده كنيد و بزاريد خوب بپزه و با پشت قاشق له كنيد و بهش بديد.اگه ميكس كرديد يواش يواش دور ميكسر رو كمتر كنيد تا به غذاي جامد عادت كنه🎈 #غذای_شش_ماهگی❤ #غذاي_كودك #بچه_داری #غذاي_كمكي #غذاي_كودك_ماماجان #وزنگیری_کودک #غذاي_خانگي#شروع_غذای_کمکی @mama_jaann

06 آبان 1399 11:26:59

593 بازدید

mama_jaann

سلام با ماماناي گل ظهرتون بخير امروز هم اومدم با ي ناهار خوشمزه واسه كوچولوهاي نازتون🥰قلب بي رنگمون رنگي كن تا انرژي بگيرم💪🏻❤️ اين دستور رو سيو كن كه حسابي به دردت ميخوره و واسه اونهايي هم كه فكر ميكني دنبال ي ناهار باحالن ارسال كن🌹 كته گوجه🍅(+٨) برنج گوجه پياز سيب زميني اول پياز رو كمي با روغن كنجد تفت دادم بعد بهش سيب زميني هاي نگيني رو اضافه كردم بعد كه ي كم سيب زميني ها سرخ شد ي كوچولو زدرچوبه زدم وگوجه هايي كه پوست كندم و ريز خرد كردم بهش اضافه كردم و در قابلمه رو حدود ي ربع گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه بعد برنج رو كه از نيم ساعت پيش خيس كرده بودم به مواد اضافه كردم و به اندازه اي كه ي بند انگشت اب روي برنج باشه اب ريختم و گذاشتم اب ش كه خشك شد در قابلمه رو گذاشتم تا بره دم بكشه نوش جون دلبنداتون❤️😘 از خاصيت گوجه هم كه ديگه نگم واستون تو اسلايد گذاشتم ورق بزنيد😍 #غذاي_كودك #بچه_داری #كته_گوجه #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كمكي #كودك_بدغذا #غذاي_بچه #غذاي_كودك_ماماجان

29 مهر 1399 08:38:35

100 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻‍♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻‍♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن