mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام امروز يه غذاي باحال داريم و عالي واسه بچه هايي كه يبوست دارن👌🏻😍 ممنون كه لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه لازمت ميشه🌹و بفرست واسه كسايي كه مشكل يبوست دارن🥰 كته ي به آلو(+٩) برنج:٣قاشق غذاخوري به:٨تا برش آلو:٣عدد گوجه:١عدد پياز:نصف عدد گوشت:٢تكه لپه:١قاشق غذا خوري اول پياز رو تفت دادم و بعدش گوشت رو هم ي تفت كوچيك دادم بعد كمي زردچوبه زدم وگوجه،به،لپه،آلو رو با ي ليوان آب گذاشتم تا خوب بپزه وقتي پخت هسته آلو ها رو در اوردم وبرنج رو به موادم اضافه كردم (نبايد خيلي آب داشته باشه)و گذاشتم تا آبش خشك بشه و دم انداختم. خيلي خوشمزه شده بود و واقعا عاليه واسه يبوست😅پسرم من يبوست نداشت ولي بعد اين غذا دوبار شكمش كار كرده😝 ‼️اگه آلو شما ترش هست بهتره دوتا استفاده كنيد. #غذاي_كودك #كته_گوجه #غذاي_ايراني #غذاي_سالم #كودك_باهوش #كودك_شاد #كودك_خلاق @mama_jaann
23 آذر 1399 15:33:20
194 بازدید
mama_jaann
⚠️شیرگاو،تخم مرغ،ماهی،سویا،بادام زمینی،گردو،فندق،پسته،بادام از مواد غذایی بسیار حساسیت زا هستند.⚠️ ‼️در شیرخواران آلرژی به شیرگاو،بادام زمینی وتخم مرغ نسبت به سایر مواد غذایی آلرژن بیشتر مشاهده می شود. ✅برای دادن مواد غذایی حساسیت زا به شیرخوار درمعرض خطر آلرژی،بایدپس از شروع غذای کمکی در صورت تحمل موادغذایی مانند غلات،گوشت،میوه وسبزی ونداشتن علائم آلرژی(ماننداگزما)به مواد غذایی،موادغذایی آلرژی زا(غیرازشیرگاو)رابه مقدارجزئی به او داد واگرمشکلی دیده نشد مقدار آن ماده غذایی رابه تدریج دربرنامه غذایی شیرخواراضافه نمود.😍 🔶نحوه تست حساسیت: پس از خوراندن مقدار کمی از ماده غذایی ۳-۵روز هیچ گونه ماده غذایی جدید به کودک ندهید تا درصورت حساسیت به ماده غذایی موردنظر متوجه شوید. 🔺لازم به ذکراست دادن موادغذایی آلرژی زا برای اولین باربه شیرخوارباید درمنزل باشد نه درمهدکودک یاجای دیگر.👏🏻👏🏻 ✅علائم آلرژی وحساسیت به مواد غذایی:👇🏻 * حساسیت پوستی * کهیر * استفراغ یا اسهال * خسخس سینه وسرفه * مشکل در تنفس * ورم صورت از جمله در زبان و لبها • مشاهده خون در مدفوع • آبریزش از چشم وبینی #آلرژي_غذايي_كودك #حساسيت_پروتئين_گاوي #حساسيت_نوزادان #آلرژي_فصلي #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك @mama_jaann
20 دی 1399 17:16:17
78 بازدید
mama_jaann
تغذیه کودکی که دچار اسهال شده است شامل:👇🏻 ۱-نوشیدن آب فراوان جهت جبران آب واملاح دفع شده.👌🏻 ۲-از آب،انواع سوپ ها،دوغ،ماست،و شیردهی مرتب برای شیرخواران استفاده کرد. ۳-آبمیوه صنعتی،کمپوت و نوشابه ممنوع بوده و حتی اسهال را تشدید می کند.ولی ابمیوه طبیعی مثل آب سیب وآب هویج کمککننده است. ۴-او ار اس توسط پزشک تجویز و مقدار آن مشخص می شود. ۵-استفاده از غذاهایی باهضم آسان و مقوی مانند کته ماست،سوپ حاوی غلات وگوشت،مرغ،ماهیچه،فرنی ،موز،پوره سیب زمینی توصیه می شود. ۶-تا۲هفته پس از بهبودی اسهال،مصرف یک وعده غذایی اضافی توصیه می شود. ⚠️درصورت مشاهده موارد زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 ۱-بی حالی شدید،خواب آلودگی،بیقراری یا تحریکپذیری ۲-کودکقادر به نوشیدن مایعات ویا خوردن غذا نباشد ۳-تب بالا ۴-وجود خون در مدفوع ۵- دل درد شدید ۶-استفراغ مکرر ۷-اسهال خونی ۸-تشنج #اسهال_کودکان #کودک #درمان_اسهال #غذای_کودک #غذای_سالم @mama_jaann
12 آذر 1399 16:57:32
93 بازدید
mama_jaann
سلام این هم پست ترک پستونک که قول داده بودم😍 پس لطفا ازش حمایت کنید🕊🌼 ✅بهترین زمان ترک پستونک ۴-۶ماهگی کودک که هنوز خیلی وابسته نشده است بعد از این زمان انتخاب با خود شماست و بهتر است قبل از دو سالگی حذف شود. 🎈در کودکانبالای ۲سال که متوجه این حرکت می شوند می توان از روش بستن بادکنک و فرستادن پستونک به آسمان استفاده کرد🕊 در زمان ترک پستونک به خصوص در کودکانی که عادت به مکزدن در زمان خوابیدن دارند حتما باید در طول روز فعالیت های حرکتی انجام دهند تا خسته شده و به راحتی به خواب روند.🥱😴 کودک امکان دارد چند هفته اول بهانه پستونک را بگیرد، به ویژه در طول خواب که می توانید به روش های پشت کمر زدن،لالایی خواندن و کمی آب دادن او را خواب کنید.👍🏻 ✅در آخر باید بگم صبر صبر صبر فراموش نشه✅ ⁉️شما چه روشی داشتید برای ترک پستونککوچولوتون؟؟ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو می بینی حتما پیج ما رو دنبال کنید🌼🌷 @mama_jaann @mama_jaann #پستونک_نی_نی #کودک #تغذیه_کودک #شیشهشیرنوزاد #غذای_کودک #قطع_شیردهی #قطع_شیر_شب
27 بهمن 1400 19:13:52
155 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم پاييز و عاليه واسه وزنگيري👌🏻 خوشگلا چرا لايك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سيوش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓و سريع بفرست به يه دوست كه اونم درست كنه😍🥰 سوپ گوشت و شلغم(+٨) هويج:نصف يك عدد سيب زميني:ي دونه كوچولو شلغم:٢عدد كوچك عدس:١/٥قاشق غذا خوري برنج:١قاشق غذا خوري ورميشل:به اندازه دلخواه عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-از ١٠ماهگي ميتونيد كمي زردچوبه هم به سوپ كودك بزنيد. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. #سوپ_كودك #سوپ_گوشت #شلغم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #سوپ_كودك_سوپ_مقوي @mama_jaann
08 آذر 1399 17:11:11
102 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخیر✋🏻😍 ی سوپ آوردم خوشمزه و عالی و راحت😌 سوپ ماش(+۸)🥳 گوشت گوسفند:۲تکه ماش:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:نصف عدد هویج:نصف عدد پیاز:نصف عدد پوره گوجه:۱عدد جوپرک:۲قاشق غذاخوری ♨️اول با پیاز رو با کمی روغن کنجد تفت دادم و گوشت رو بهش اضافه کردم گوشت هم که رنگش عوض شد کمی زردچوبه زدم و بهش آب اضافه کردم و گذاشتم تا بپزه بعد ارز اینکه گوشت ها پخت،هویج ،سیب زمینی،ماش و پوره گوجه رو بهش اضافه کردم وقتی این مواد هم نرم شد جو پرک رو ریختم صبر کردم تا جو هم بپزه و آب سوپ به مقدار دلخواه کشیده بشه. ✅اگه از زودپز استفاده میکنید همه مواد رو به جز جو بریزید داخل زودپز و بعد از پخت جو رو اضافه کنید. ♨️نوش جان🌷😍 🟢نکته:👇🏻 اگه گوجه نریزید میتونید از ۷ماهگی هم این سوپ رو به کوچولوتون بدید. در آخر می تونید کره یا عصاره قلم هم برای مقوی شدن بهش اضافه کنید. از هر سبزی که دوست دارید مثل گشنیز و جعفری هم میتونید استفاده کنید. حتما سيوش كن كه هر وقت لازم داشتي بري سراغش. اگه کوچولوتون هنوز کامل بلد نیست بجوه میتونید کمی با قاشق له کنید نیازی به میکس کردن نیست✅ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #كودك_شاد #كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #سوپ_کودک #نوزاد #وزنگیری_کودک
20 اردیبهشت 1400 10:25:10
105 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
لکه های سفید یا متمایل به زرد بر روی زبان،لب ها،گونه های داخلی،کام برجسته دهان وحتی پشت دهان مزدیک به دهانه گلو برفک گویند. برفک شامل علایم زیر میباشد: لکه ها هنگامشستن با آب پاک وشل نمی شوندویا حرکت نمی کنند. باعث زخم دهان می شود وبه این خاطرنوزاد کمتر مک میزند. قرمزی اطراف لب ها و زبان ممکن است به سمت سرخی رود. داروهای تجویز شده معمولا از ترکیباتی مانند کلوتریمازول-نیستاتین-فلوکونازول و ایتراکونازول ساخته می شود که پزشک براساس نوع میکرو ارگانیسم تجویز می کند.دارو به شکل مایع است وبا قطره چکان بلافاصله پس از غذا ویا حداقل ۱۰دقیقه قبل از غذا باید مصرف شود. #برفک_دهان #دارو #نوزاد_شیر_خوار #دهان#مامان #نوزاد_سلامت #خواب_راحت #زبان