mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانا این هم ی مدل دیگه سرلاک خونگی که میتونید به عنوان صبحانه یا میانوعده به کوچولوهاتون بدید😍🤩 سرلاک خانگی(+۷) جو پرک یا جودوسر پرک:١قاشق غذاخوری سیب یا هر میوه :نصف عدد شیره خرما:۱قاشق مرباخوری(آموزشش تو پيج هست) دارچین:به دلخواه(خيلي كم) شیر یا آب:نصف لیوان كره:يك قاشق چاي خوري ✅جو رو با آب یا شیر بزارید خوب بپزه بعد از اینکه پخت و ی کم آب داشت سیب رو رنده کنید و به جو اضافه كنيد،بقیه شیر یا آب رو به جو و سيب اضافه و بزارید چند دقیقه دیگه بپزه.بعد ا شیره خرما،دارچین و كره بهش بزنيد و وقتي غليظ شد با پشت قاشق له كنيد و از روي حرارت برداريد.در آخر اگه دوست داشتید ميتونيد کمی موز رنده به عنوان تزيين استفاده كنيد.سرلاک شما آماده ست نوش جان😍❤️اسلايد دوم ويدئو طرز تهيه رو گذاشتم واستون✋🏻 پسرمن كه خيلي ازش استقبال كرد🥰🥰 🟠نكته: ميتونيد از همه ميوه ها مثل گلابي،هلو،شليل و ...استفاده كنيد من پسرم ١٧ماهش هست و دارچين بيشتر ريختم شما واسه زيريكسال كمتر بريزيد. از٧ماهگي هم ميتونيد از شيرپاستوريزه بجاي آب استفاده كنيد. ⁉️شما چه مدلهاي ديگه اي سرلاك بلديد واسم بنويسيد حتما🤓🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك #ميانوعده_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرلاك_كودك #سرلاك_ميوه #وزنگيري_كودك
24 فروردین 1400 16:28:27
357 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا🥰 ✳️همونطور كه ميدونيد ژنتيك از جمله عوامل موثر بر روي هوش كودك هست اما مواد غذايي هم براي پرورش بهتر حافظه و هوش كودك بسيار مهم هستند😍👌🏻 ✅اين هم از١٤خوراكي تقويت كننده حافظه و هوش كودك:👇🏻 ✨روغن زيتون از شش ماهگي ✨آووكادو از شش ماهگي ✨سيب از شش ماهگي ✨سبزيجات از شش ماهگي ✨بادام از شش ماهگي ✨زردچوبه از هفت ماهگي ✨جودوسر از هفت ماهگي ✨ماست از هفت ماهگي ✨تخم مرغ از هشت ماهگي ✨مغزيجات از ده ماهگي ✨گردو از ده ماهگي ✨ماهي و ميگو از يازده ماهگي ✨عسل از دو سالگي ✨لبنيات بسته به سن كودك ✅در ضمن قطره آهن و بازي كه يكي از موثرترين راههاي افزايش هوش و مهارت كودك هست فراموش نشه💯 #هوش_کودک #کودک_باهوش #کودک_خلاق #غذای_کمکی #غذای_کودک #تقویت_حافظه #تقویت_هوش_کودک @mama_jaann
15 بهمن 1399 17:10:21
177 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا امروز درباره مسئله مهم دندان ها پست داریم🦷 ممنون میشم که لایک کنید ❤️و حتما بفرستید به دوستاتون🌹سوالاتون هم کامنت کنید تا جواب بدم🥰 مقدار مجاز مصرف خمیر دندان مخصوص کودکان براساس سن در شکل نشان داده شده است. 🔸قبل از رویش دندان باید لثه های شیرخوار با مسواک انگشتی یاگاز استریل مرطوب روزی دوبار تمیز شود. 🔸بعد از رویش دندان بامسواکهایی که برس خیلی نرم و سرکوچک دارندمسواک زدن را شروع کنید. 🔸بعد از یکسالگی از خمیردندان متناسب با سن کودک استفاده کنید. 🔺ویزیت دندانپزشکی باید از زمان رویش اولین دندان آغاز شود. ⚠️هیچ گاه سطح مسواک را پر از خمیر دندان نکنید. 🦷با خواندن شعر دندان سالم در اسلاید دوم کودکان را به مسواکزدن مشتاق کنید🥰 مراقبت از دندان های نوزادان 🦷 پس از رویش دندان های شیری، برای پیشگیری از پوسیدگی، رعایت نکات زیر👇🏻 ضروری است: · - نوزاد را عادت ندهید که در خواب، سینه مادر و یا پستانک شیشه شیر🍼 را در دهان داشته باشد. · - پستانک کودک را به مواد شیرین آغشته نکنید از نوشاندن آب قند و چای شیرین به نوزادان خودداری نمایید.❗️ · - هنگام شیر دادن به نوزاد، تا حد امکان وی را به صورت عمودی بنشانید. · - بعد از سن 6 ماهگی، پس از هر نوبت شیر دادن، خصوصا در طول شب، مقدار کمی آب به کودک بدهید تا دهانش تمیز شود. · - اگر بنا به نظر پزشک، کودک از شیشه شیر استفاده می کند، سوراخ سر شیشه باید تا حد امکان تنگ باشد تا عضلات کودک هنگام مکیدن شیر، به کار گرفته شده و تقویت شوند. · -هر چه زودتر مهارت نوشیدن با استکان یا فنجان را به کودک آموزش دهید🥛 #دندان_کودک #دندانپزشکی_کودکان #زیبایی_دندان #مسواک #خمیر_دندان #شعر_دندان #رویش_دندانهای_شیری @mama_
23 آبان 1399 17:07:54
70 بازدید
mama_jaann
✅گفتاری به زبان ساده درباره قاعدگی❤️ 🩸قاعدگی یا عادت ماهانه، که ما به صورت عامیانه آن را «پریود» مینامیم، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم یا همان آندومتر است. خون و بافت آندومتر از طریق دهانه رحم و واژن دفع میشود. شما در زمان پريود ناتوان نمي شويد،فقط كمي احساس درد در روزاي اول امكان داره حس كنيد كه با اقدامات درماني (كمپرس گرم-دمنوش هاي ارامش بخش-داروهاي مجاز-استراحت و...)حل ميشه از نظر روحي هم نياز به حمايت عاطفي و درك شدن بيشتر از اطرافيان داريد😍 شما ميتونيد ورزش كنيد،به كارهاي خود ادامه بديد و فعاليت هاي روزمره خودتون رو از سر بگيرد🤗🤩 ✳️چه نوع پریودی «عادی» است؟ یا به عبارت دیگر چه علایم و یا تغییراتی طبیعی هستند؟ * چرخه قاعدگی نرمال یا عادی بین ۲۴ تا ۳۸ روز طول میکشد. یعنی هر پریود باید بین ۲۴ تا ۳۸ روز بعد از شروع پریود قبلی آغاز شود. * پریود یاخونریزی قاعدگی که بین ۴ تا ۷ روز طول بکشد سالم و طبیعی است. * میزان خونی که از بدن دفع میشود اگر بین ۵ تا ۸۰ میلیلیتر * دیدن لخته خون به ویژه در روزهایی که خونریزی شدیدتر هست طبیعی است. * تغییر رنگ خون قاعدگی در طول پریود طبیعی است. معمولا هنگامی که شدت خونریزی کم است رنگ خونی که دفع میشود تیرهتر است . اگه سوالي درباره پريود بعد زايمان داري هايلايت مراقبت مادران رو ببين😍 #پريود #سيكل_قاعدگي #خانمها #زنان #كودك #تغييرات_هورموني
08 اسفند 1399 17:28:18
40 بازدید
mama_jaann
سلام شب خوش✋🏻 لا..يك و ذخيره اين پست ٢تا جا..يزه داره🥳🥳🥳🥳 همه ما دوست داريد بچه خوش رفتار داشته باشيم اما نميدونم چه مشكلاتي باعث بدرفتاري كودك ميشه و چ بايد كرد كه بچه خوش رفتار باشه. اولین کسی که میتونه بچه روخوش رفتارکنه والدین کودک هستند،با سه نکته ای که در پست ذکر کردم👌🏻👌🏻 شماهم اگه توصیه ای برای داشتن بچه خوش رفتار دارید حتما بنویسید🤗🤗 پست روبا دقت بخونید و برای دوستاتون بفرستید✅✅✅ ممنون که پیج ما رو فا.لو میکنید❤️❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #رفتارباکودک #تربیت_کودک #تغذیه_کودک #کودک #نوجوان
05 دی 1400 17:27:22
109 بازدید
mama_jaann
غذای کودک(٨+) *سوپ ورمیشل * ورمیشل یا ماکارونی سیب زمینی هویج پیاز رب خونگی یا پوره گوجه گوشت چرخ کرده ابتدا کمی پیاز رو با روغن زیتون تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. غذا هاتون رو برامون بفرستید تا واسه نی نی ها طبخ کنیم و لذت ببرن🌹🌹 #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه
09 مهر 1399 09:35:04
125 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
27
سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید ومن هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک