پست های مشابه

mama_jaann

سلام نماز روزه هاتون قبول🤲🏻🌿 اين ي پست مهم مخصوص ماماناي آگاه پيج ماماجان🥰 ⚠️شایع ترین کمبود تغذیه ای درکودکان فقر آهن است. اگر فقر آهن تشخیص داده نشود میتواند منجر به کم خونی شود.❌ علت فقرآهن اغلب تغذیه ای است ولی گاهی به علت بعضی بیماری ها می تواند اتفاق بیفتد. درمان كم خوني فقر آهن مصرف دارو زير نظر پزشك است و هيچ خوراكي نمي تواند به صورت كامل كمبود را جبران كنيد.❌ پس به اميد شيره خرما و انگور نباشيد تا كم خوني رو درمان كنه🤷🏻‍♀️ اگر از اكسپلور پست رو ميبيني پيش ما بمون🥰 @mama_jaann @mama_jaann ⁉️شما قطره آهن به کوچولوهاتون میدید؟از چه مارکی راضی هستید؟ #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک #قطره_آهن_نوزاد #کم_خونی_و_درمان_آن #کودکانه #غذای_کودک #تغذیه_کودک #قدکودکان #رشد_کودک #رشد_نوزاد #وزنگیری_کودک #وزنگیری_نوزاد #ماهرمضان

29 فروردین 1401 18:29:34

286 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا این هم اولین پست آموزشیه ۱۴۰۰ تقدیم شما مهربوناا😍❤️ پای مرغ یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین دی است و حاوی مواد معدنی و پروتئین و ویتامین هاست همچنین توصیه می شود عصاره پای مرغ را به غذای کودکان اضافه کرده زیرا کلسیم و ویتامین دی نوزاد را تامین کرده و باعث محکم شدن استخوان های او می شود. ‼️عصاره ی پای مرغ رو از ۷ماهگی میتونید به غذای کودک اضافه کنید👌🏻 پای مرغ پاک شده:۱بسته🐥 پیاز:۲عدد🧅 سیر:۲عدد🧄 هویج:۱عدد🥕 کرفس:۲ساقه برگ بو:۲عدد🍃 زردچوبه:۱قاشق چای خوری ✅مرحله اول1️⃣ برای تهیه عصاره پای مرغ مرغ سالم و بدون بو ابتدا پای مرغ ها را شسته و ناخن های آن را با چاقو بریده و جدا می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب کرده و می گذاریم روی حرارت تا به جوش آید. ✅مرحله دوم2️⃣ سپس پاها را درون آب جوش ریخته و حدود 10 دقیقه می جوشانیم. در ادامه در آبکش ریخته تا آب آن به طور کامل خارج شود. یک قابلمه بزرگ را برداشته و پاها را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. ✅مرحله سوم3️⃣ در این مرحله پیاز را شسته و پوست کنده و به چهار قسمت تقسیم می کنیم، سپس داخل قابلمه می ریزیم. در ادامه سیر،برگ بو و هویج وکرفس را خرد کرده و به همراه زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.(در صورت در دسترس نبودن مواد بالا میتونید فقط از پیاز و زردچوبه استفاده کنید) ✅مرحله چهارم4️⃣ آب رو داخل قابلمه می ریزیم تا روی پای مرغ را بگیرد. 5 ساعت با حرارت ملایم پخته می شود. بعد از آن پاها را از قابلمه خارج کرده و در یک بشقاب قرار می دهیم تا از داغی بیفتد.(هویج و پیاز و ...رو‌بیرون بریزید) ✅مرحله پنجم5️⃣ سپس استخوان های موجود در پای مرغ را جدا کرده و از گوشت خارج می کنیم. در ادامه آب داخل قابلمه را از مواد آن جدا می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم و با گوشت پای مرغ میکس می کنیم. ✅مرحله ششم6️⃣ بعد از میکس کامل و یکدست شدن مواد، آن ها را درون قالب های یخ تکه ای ریخته و در فریزر قرار می دهیم تا یخ ببندد. برای هر غذا یا سوپ و یا خورش می توان یک یا دو قالب از عصاره پای مرغ را استفاده کرد. یا اینکه: می توان پای مرغ را در یک ظرف پهن ریخت و چند ساعت درون یخچال قرار داد تا ببندد. سپس با چاقو آن را برش زده و سپس به اندازه ای که برای هر با مصرف نیاز است در کیسه فریزر داخل فریزر نگهداری کنید. ✳️اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم💯 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #عصاره_پای_مرغ #عصاره_قلم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی #کودکانه

02 فروردین 1400 18:43:21

262 بازدید

mama_jaann

سلام این هم پست ایودی که قولش رو بهتون داده بودم،ورق بزنید😍🌷 ⁉️بهترین زمان جایگذاری! اگر جایگذاری را در ۷ روز دوره قاعدگی انجام ندهید، پزشک یا ماما قبل از اقدام به جایگذاری یک تست حاملگی می گیرد تا احتمال حاملگی را رد کند. ✳️نحوه گذاشتن آی یو دی: در این مرحله، پزشک با اسپکولوم که شبیه به منقار اردک است، واژن را باز نگه می دارد. این وسیله وارد واژن شده و سپس تیغه های آن را باز کرده و با استفاده از زائده ای که روی دسته آن قرار دارد، آن را باز نگه می دارند.وپس از اندازه گیری سایز رحم ایودی،ایودی را وارد رحم کرده و سپس اسپکولوم را خارج میکند. ✅جایگذاری در مطب انجام میشود و درد زیادی ندارد.و بلافاصله می توانید به ادامه ی کارهای خود بپردازید. نخی که در واژن شما آویزان می ماند هیچگونه مزاحمتی برای شما ندارد. معایب گفته شده برای همه اتفاق نمی افتد و لازم نیست که نگران جایگذاری باشید. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #بیماری_زنان #مادر #کودک #بارداری #پیشگیری_از_بارداری #آیودی_گذاری #كودك_شاد #iud

24 اردیبهشت 1400 16:24:53

18 بازدید

mama_jaann

سلاملكم✋🏻🍃 چخبرا؟؟ اين هم ي صبحانه عالي و راحت مخصوص بچه هاي پيج ماماجان👌🏻😍 ✅این هم بگم که شیر زیر یکسال در صورتی که کوچولوتون حساسیت نداره میتونه داخل غذاش بپزه و مصرف بشه اما به عنوان نوشیدنی ممنوعه❌ فرني موز(+٦)🍌 آردبرنج:١/٥قاشق غذاخوري🍚 شير پاستوريزه:١/٥استكان🥛 موز:١عدد كوچك🍌 كره:نصف قاشق جاي خوري🧈 ✅آردبرنج رو داخل شيرسرد حل كنيد و روي حرارت كم بزاريد و مرتب هم بزنيد (حدود١٥-٢٠دقيقه)تا به غلظت دلخواه برسه و٢دقيقه آخر بهش كره بزنيد. از روي حرارت برداريد تا كمي خنك بشه و بهش موز له شده اضافه كنيد و هم بزنيد. 🌸🍃نوش جان😘 ✅نكات مهم: ١-اگه كوچولوتون به محصولات گاوي حساسيت داره بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره نريزيد. ٢-ميتونيد فرني رو با آب بپزيد و در آخر پس از خنك شدن بهش شير خشك يا شيرمادر اضافه كنيد. ٣-استفاده از شكر و نمك زير يكسال ممنوع ست و موز ميتونه طعم خيلي خوبي به فرني كودك بده. ٤-ميتونيد براي اينكه مقوي تر بشه بهش بادام اضافه كنيد. ۵-طرز تهیه آرد برنج خانگی رو خم در هایلایت خودت درست کن ببین✌🏻🥰 🌱اگه از اكسپلور مياي پيش ما بموون مهربون🥰 @mama_jaann @mama_jaann #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك

17 اردیبهشت 1401 18:41:33

942 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا امروزم اومدم با ی غذای خوشمزه که واسه سرماخوردگی معجزه میکنه.ممنون که اون قلب بی رنگ رو واسم قرمز میکنی❤️😘 این پست رو سیو کنید که حسابی به دردتون میخوره👌🏻 سوپ برنج(+۸) برنج عدس شوید عدس رو بزارید بپزه بعد تو ی قابلمه دیگه بزارید اب جوش بیاد وبعد برنج رو داخل ي قابلمه اب جوش بریزید برنج که ۱۰دقیقه جوش خورد عدس پخته رو با آبش بهش اضافه کنید و بعد هم شوید خشک و زیرش رو کم کنید و درش رو بزارید تا برنج حسابی لعاب بندازه می تونید کمی زردچوبه هم بهش بزنید؛سوپ شما آماده س 😊نوش جون کوچولوهاتون😘😍 نکته:برنج ایرانی استفاده کنید و حداقل نیم ساعت قبل پخت خیس ش کنید تا بهتر لعاب بده. این غذا چه واسه بچه ها و چه بزرگترها هنگام سرماخوردگی معجزه میکنه👍🏻👏🏻 #سوپ#سرماخوردگی_کودکان #عدس #غذای_کودک #غذای_سالم #غذای_کمکی #ناهار_خوشمزه #شام_ایرانی # ادویه_جات#غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann

27 مهر 1399 08:37:41

104 بازدید

mama_jaann

سلام شب بخیر✋🏻 ❌‌خیلی از شما مامانا بخاطر ترس از سیاه شدن دندان بچه ها بهشون قطره آهن نمیدید و‌ اونها رو از نعمت این مکمل با ارزش محروم می کنید.⚠️❌ ✅با رعایت این نکات که در اسلایدها گفتم و استفاده از قطره هایی که پیشنهاد دادم احتمال سیاه شدن دندان کودکان خیلی کم میشه.🥳🤗🤩 ✅✅مقدار قطره آهن بستکی به نوع آهنی که استفاده می کنید داره نیاز کودکان روزانه ۱۵میلی گرم هست. 🍁🌈پس قطره هایی که پشت جعبشون ۱۵میلی گرم نوشته یک سی سی و اما اونهایی که۷میلی گرم نوشته باید۲سی سی بدید.😍😍 ⁉️⁉️شما چه قطره اي ميديد و چه مقدار؟؟؟🤔🤔 فروزومال هم قطره خیلی خوبیه اسلایدها جانشد که بزارم🤧 کلی از این مدل پست های کاربردی تو پیج زیاد داریم لطفا فا..لو کنید🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann #لباس_کودک #غذايكودك #تغذيه_كودك #مكمل_كودكان #قطره_آهن #قطره_آهن_كودك #غذاي_كودك

19 آبان 1400 19:23:38

138 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

27

سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید و‌من هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک

03 مرداد 1403 09:23:07

عالی بود ممنون بابت مطالب مفید 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

مامان امیر عباس فولادیان

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

27

سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید و‌من هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک

عالی بود ممنون بابت مطالب مفید 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 مامان امیر عباس فولادیان

03 مرداد 1403 09:23:07

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن