bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله.. صبحانه های مطلوب برای کودکان: صبحانه *باید متنوع باشد* کره و مربا 🍯کره و عسل خامه و مربا 🍯خامه و عسل تخم مرغ نیمرو 🥚تخم مرغ عسلی؛ حتی هرروز (خطر باکتری سالمونلا ندارد چون سالمونلا در 62-65 درجه از بین میره و دمای مرکز تخم مرغ عسلی از 70 بالاتر میره) 🍚پنیر و گردو (صبحانه ثابت نباشد) نان و شیر 🥛🍯شیر عسل فرنی 🍴حریره حلوای آرد گندم یا آرد برنج و..... 🌰توپک خرمایی چنگمال (خرمای گرم و له شده + نان سنگک خرد شده+ روغن گاو + سیاهدانه + تخم گشنیز) نان و روغن گاوی (اگر بخورند!) 🥛🍮شیر و شیره خرما / انگور حلوا ارده (فقط فصول سرد) 🥃🥛ارده شیره (فقط فصول سرد) انواع املت 🥔🥚سیب زمینی و تخم مرغ #صبحانه #صبحانه_کودکان #طب_سنتی #تغذیه #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_طبیبانه #باشگاه_مادران_تاریخ
16 تیر 1399 17:30:04
46 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله همیشه یکی از مسائل مورد بحث در فرزنداوری بحث اقتصاد هست! مشکلات اقتصادی در یک جامعه، علاوه بر مدیریت اقتصادی حاکم، ریشه در نگاه افراد جامعه دارد. برای مثال؛ با وجود معضلات و دغدغه های اقتصادی در گذشته، تعداد فرزندان در خانواده ها بیش از اکنون بوده است! یکی از مسائل تاثیرگذار؛ تغییر نگرش خانواده ها ( بعضا غلبه ناامیدی نسبت به شرایط، مصرف گرایی و...)، که جا داره بیشتر در موردش تامل بشه... از طرفی مسائل اقتصادی در خانواده تا حد زیادی به سبک زندگی وابسته است. مصرف گرایی، چشم و هم چشمی و... باعث افزایش توجه خانواده به لوازم غیر ضرور زندگی و کاهش رضایت آنها از وضع موجودشان می شود. از سویی دیگر، افراد یک جامعه در کنار حاکمیت با تولید، کارآفرینی و عدم مصرف گرایی می توانند در ثبات اقتصادی موثر واقع شوند. البته که نمیتوان منکر وضعیت سخت اقتصادی در جامعه شد... اما در نگاه و باور ما راهی برای غلبه بر سختی ها وجود دارد؛ رزق هر کودک (مادی، معنوی) در خانواده است و درواقع ماندگاری رفاه در خانواده بدون حضور کودکان قطعی نیست... شما چطور در این روزها، مشکلات اقتصادی را دور زده اید؟! یاتصمیم دارید دور بزنید؟🤔😉 #چهارشنبه_های_باشگاه #چهارشنبه_های_جمعیتی #فرزند_آوری #مشکلات_اقتصادی #رزاقیت #رزق
01 بهمن 1400 17:40:53
8 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله فرض کنید فرزندان تان بزرگشده اند... آیا مادری هستید که مدام از آنها توقعات مختلف دارید؟ بهتون سر بزنن مدام؟ براتون خرید کنن؟ اومدن خونتون مدام کمک کنن؟ به همه خواسته هاتون توجه کنن؟ شاید بگوئید نه من هرگز همچین مادری نمی شوم.. اما از الان چه تدابیری برای خودتان در نظر دارید که مادر پر توقعی نباشید؟! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ نکات زیر برآیند بحث گروه با موضوع بالا بوده: ⏺ توقع داشتن از دیگران حتی اگر به حق هم باشه باعث ایجاد سوءتفاهم و مشکل در ارتباطات میشود. بنابراین تلاش کنیم از اطرافیان هرچه کمتر توقع داشته باشیم و این در آینده در ارتباطات با فرزندانمان هم تاثیر خواهد داشت. ⏺ انرژی و نشاطی که ما از بچهها میگیریم در دورانهای مختلف زندگیشون همچنین رسد شخصی مون در این مسیر، مزد زحمت های ماست و باعث میشه با بچه هامون بیحساب بشویم. ⏺ فداکاری بیش از حد و خارج از توان و تکلیف هرکس، باعث ایجاد توقع در آینده میشود. این مسیله فرد به فرد تفاوت میکند زیرا کاری از دید مادری وظیفه است و از دید دیگری فداکاری محسوب میشود. ⏺ بچهها باید با دیدن رفتار پدر و مادر و گزاره های تصویری خودشان در آینده آماده خدمت رسانی به دیگران بخصوص پدر و مادر و در حقیقت انجام وظیفهشان باشند. ⏺ آیا تعدیل وظایف پدر و مادر در کاهش توقعات تاثیر دارد؟ ⏺ فرزندان مان باید علاوه بر قدردان بودن با انصاف هم تربیت بشوند. ⏺ یک فرد در طول زندگی تکالیف سختی بر عهده دارد مثلا پاسخگویی به نیازهای واقعی نوزاد یا والدین در سنین پیری، که آنها را عظمت ظرفیت عاطفی و روحی آن فرد باید تامین کند. ⏺ از موضوع ممکن است سواستفاده بشود مثلا آنهایی که رفع حوایح والدین برایشان مشقت و سختی دارد آن را به فداکاری بی دلیل والدین ربط میدهند.ترجیح میدهد سیستم فداکاری حذف بشود تا مسئله زحمت برای والدین سالمند هم حذف بشود. یعنی سیستم اینطور تعریف بشود که تا جای ممکن نیازهای بچه مستقل از والدین رفع بشه و والدین به زندگی و علایقشون برسند و در پیری هم نیازی آنها مستقل از فرزندان رفع بشود. یعنی آن ایثار مادرانه را به بهانه ی این که بعدا پرتوقع نشویم، زیرسوال نبریم. ⏺ از این منظر هم میشود به مسیله نگاه کرد که اساسا انسانی که خوی فداکاری دارد، آدم خودخواه و متوقعی نیست. آدمی که امروز از دیگران توقع دارد احتمال بیشتری دارد که فردا از فرزندانش هم متوقع باشد. اما روحیه خودبینی و خودخواهی توقع بیجا را منتج میشود. در این صورت هرچه فداکاری بیشتر شود توقع بیشتر میشود. ادامه در کامنت... #شنبه_های_باشگاه #مادری #توقع
09 بهمن 1399 16:18:57
9 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله .. هفته پیش در روز سه شنبه ها و بررسی شبهات اعضای گروه باشگاه مادران تاریخ در مورد مبحث کودک همسری مباحثه کردند و بحث های خوبی صورت گرفت.. انشالله این هفته سه شنبه از سرکار خانم خزایی که تو این حوزه فعالیت داشتند و تجربه دار هستند دعوت کردیم تا به سوالات و گره های ذهنی پیرامون این موضوع بپردازند. این سه شنبه با ما همراه باشید 🌱 #کودک_همسری #باشگاه_مادران_تاریخ #اعلامیه #کارشناس_مهمان #سرکار_خانم_خزایی #سه_شنبه_های_باشگاه
15 تیر 1399 06:43:56
3 بازدید
bashgahemadaran
برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند
28 خرداد 1399 20:04:35
1 بازدید
bashgahemadaran
﷽ خیلی از مادرها در دوران شیردهی شکایاتی دارند؛ از #دردمفاصل تا بی حوصلگی، مشکل دندانی، اضافه وزن، بی میلی جنسی و... #شیردهی یک فصل طبیعی از زندگی یک بانو و در نظام تکوین بینقص خداوند، بخشی از منظومه خلقت اوست. پس علیالقاعده نباید این دوران (و نیز بارداری) برای زن زیانبار باشه. تدابیری وجود داره که درصورت رعایت نه تنها این دوران بدون آسیب سپری میشه بلکه فرصتی طلایی برای ارتقاء سلامت بانوان خواهدبود. به عنوان مثال، پژوهشهای علمی نشون میدن اگر مصرف کلسیم در دوران بارداری و شیردهی کافی باشه، نه تنها پوکی استخوان و مشکلات دندانی بوجود نمیاد بلکه تراکم استخوان بانویی که این دو دوره رو سپری کرده افزایش پیدامیکنه😍 چون متابولیسم کلسیم طوریه که هرچقدر بیشتر برداشت بشه، جذبش هم افزایش پیدامیکنه (به شرط تأمین منابع) برخی از #تدابیر دوره شیردهی اینهاست: ✅ ورزش! بله😉 گوهر گمشده امروز… حتی شده نرمشهای ساده؛ اما روزانه و منظم! بسیاری از مشکلات مفصلی ناشی از ضعف عضلاته و درمانش نه انواع مکمل ها و دارو و درمانهای عجیب(چه سنتی چه مدرن) بلکه #تحرک_بدنی کافی هست. حتی یک علت کیستهای رحم و تخمدان در خانم ها و مشکلات پروستات در آقایان رو نشستنهای طولانی و عدم تحرک کافی میدونن. #ورزش، به بهبود خلق و خوی مادر و #آرامش بیشتر خونه هم کمک میکنه و اگر همراه با بچهها باشه، اونها رو هم خوش اخلاق تر و آرام تر (تخلیه انرژی کودکانه) میکنه. از همین امروز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از زمان تون رو برای ورزش خالی کنید. یه سرمایهگذاری پرسوده🤩✌️ ✅ تا پایان شیردهی، مکمل کلسیم و ویتامین دی مصرف بشه. ویتامین دی از طریق نور آفتاب در بدن تولید میشه و با رژیم غذایی معمول قابل دستیابی نیست. ✅ برخی خوراکیهای مفید این دوران که هم مقوی و هم شیر افزا هستند، هم تحلیل هایی مثل ریزش مو رو کاهش میدن و هم قوای جنسی رو تقویت میکنن، عبارتنداز: 💟 شیر برنج، فرنی، حریره 💟 هویج و کاهو بصورت پخته/زردک بصورت مربا یا پخته شده 💟 زرده تخم مرغ عسلی 💟 عصاره گوشت، انواع کباب ها 💟 پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده/ یا پوست تخم مرغ در کمی آبلیمو گذاشته بشه و بعد از چند ساعت، آبلیمو با عسل و کمی آب میل بشه. 💟 چند عدد بادام درختی/ شیربادام 💟 انجیر 💟 شربت شیره با گلاب؛ افراد مستعد دیابت و دارای اضافه وزن در مصرفش احتیاط کنند. 💟 فالوده سیب/اگر با مصرف سیب مشکل گوارشی ایجاد میشه، کمپوت کم شیرینی سیب 💟 انواع کاچی ✅ مکمل آهن و مولتی ویتامین مینرال هم باید تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف بشه. #باشگاهمادرانتاریخ #نشربامنبع
23 آبان 1400 10:03:02
194 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بشم الله *تدابیری جهت افزایش رزق و برکت* ❇ استفاده از نرم افزارهای مختص دخل و خرج خانواده جهت مدیریت منابع و خروجی ❇ واقع بین باشیم (شاید واقعاً درآمد کم هست و طبیعیه که نمیرسه به ارگانیک خریدن و اینجور هزینه کردها. پس بهتره فک نکنیم حتماً مال ما بی برکت ه) ❇ خارج کردن کلیشه ها از ذهن؛ وقتی آسیب زا میشن ("ما حتماً باید روغن فلان بخوریم تا سالم باشیم" ." ما حتماً باید مواد ارگانیک بخوریم تا مریض نشیم") ...... اینها درست اما ❇ *عذاب وجدان و استرس و غصه ای که بابت غیرارگانیک خوردن و فلان جور نخوردن به آدم وارد میشه هزار برابر مضر تر هست* ...... ❇*اصل سلامتی در تغذیه به اندازه* رو به پایین (مگر گروه های خاص) و *ورزش و فعالیت جسمی* به علاوه *آرامش روحی* هست نه برنج اصل فلان جا و روغن زرد فلان جا و سیب گلاب ارگانیک فلان جا) ❇ تدابیر معنوی را فراموش نکنید. اذکار و ادعیه مأثوره استغفار نماز اول وقت دوری از اسراف مهمانی زیاد دادن (غیر شرایط کرونا) انفاق و صدقه و کمک به ضعیف ترها (آیه قرآن : اگر دست تنگ شدی، انفاق کن!) بیداری بین الطلوعین دعای بچهها ❇ کسب و کار خانگی توسط بانو و همراهی آقا مثلا خرید عمده یک جنس مرغوب با قیمت مناسب و فروختن به اقوام و شبکه خانگی با کمی سود این خیلی کمک کننده است چون نیازهای خودتون هم با قیمت پایین تری رفع میشه مخصوصاً تو اوضاع کرونا حتی میتونید *رسوندن بسته های نیاز خانوار به درب منزل* داشته باشید و کلی ایده خلاقانه دیگر ... 🌱🌱شما چه ایده ای برای افزایش برکت در خانواده تان دارید؟؟؟؟ #افزایش_رزق #مدیریت_مالی #تدابیر_مالی #رزق_روزی #مدیریت_هزینه_ها #چهارشنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ