پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله تدابیر کنترل تب جهت کنترل تب کودکتان در مراحل اولیه در منزل به نکات زیر توجه فرمایید: 1. بر خود مسلط باشید 2. حتما از تب سنج بصورت زیربغلی استفاده کنید و درجه ی حاصله را بعلاوه نیم درجه کنید تا درجه دقیق تب بدست بیاید. 🤒 3. دمای اتاق ملایم باشد و از جریان مستقیم باد یا گرم کردن اتاق و پوشیدن لباس زیاد خودداری کنید. تنها یک لباس نخی کافیست.👕👚 4. پاشویه و تن شویه با اب ولرم انجام دهید. 5. اگر درجه تب سنج بیشتر از 37ونیم (بعد از اضافه کردن نیم درجه) بود تب است ولی شروع دارو ترجیحا در تب بالای 38 باشد. ✳نکته:دمای بدن صبح و شب فرق دارد ولی 37ونیم را بطور قراردادی مرز قرار می‌دهیم. 6. تب برهای مرسوم.... شربت و قطره و قرص و شیاف استامینوفن/شربت ایبوپروفن/داروهای دیگر بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود مثل شیاف دیکلوفناک و آمپول استامینوفن 7. شربت استامینوفن بصورت هر 4تا6 ساعت نصف وزن به سی سی قابل مصرف است. 🥄 8. قطره استامینوفن بصورت هر 4تا6ساعت دوبرابر وزن به تعداد قطره💧 9. شربت ایبوپروفن‌ یک سوم وزن هر 6تا8 ساعت 10. شیاف 125استامینوفن باید تنظیم دز شود ولی بطور حدودی هر 12 کیلوگرم یه عدد شیاف هر 6تا8 ساعت ✳نکته2 :توجه میفرمایید که انتخاب شربت یا قطره به وزن کودک شما بستگی زیادی دارد. ✳نکته3 : ترجیحا تب برها را به این ترتیب استفاده کنید..... قطره یا شربت استامینوفن، در صورت عدم پاسخ شیاف استامینوفن ودرصورت عدم پاسخ شربت ایبو پروفن 11. حتما به علائم همراه تب توجه کنید🔍 که ممکن است ابریزش بینی و چشم،بی اشتهایی، راشهای جلدی، گلو درد،قرمزی لب و دهان، پوسته پوسته شدن انگشتان، سر درد، تهوع و استفراغ، بدن دردو نهایتا تشنج ... باشد. (حتما به علائم همراه توجه کنید تا درصورتیکه به پزشک مراجعه کردید بتوانید شرح حال مناسبی بدهید.) 12. گاهی تب ها از الگوی خاصی پیروی می‌کنند📈📉 مثلا فقط شبهاست، یا همراه لرز و تعریق یا چند شب درمیان است ولی اکثر تب ها کمتر از سه روز طول می‌کشد و پیوسته است. 13. حتما حین تب مایعات ولرم بیشتری به کودک بدهید🥤🍶🥛🍼 و اگر کودک شیرخوار است، شیرمادر یک فرصت برای شماست برای بهبود تب کودکتان لذا از آن غافل نشوید.🤱 14. اگر تب کودکان بیشتر از سه روز طول کشید یا با هرگونه درمان خانگی بهبود پیدا نکرد یا با علامت مهمی همراه شد(از قبیل تهوع و استفراغ و سردرد بطور همزمان، تشنج...) حتما زودتر به پزشک مراجعه نمایید. در آخر برای همه ی سرباز کوچولوهای امام زمان عج آرزوی سلامتی میکنیم.... 💝 #دوشنبه_های_باشگاه #کنترل_تب #تب #درمان_تب

12 اردیبهشت 1400 15:32:39

39 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله تابستان که شده.. کرونای منحوس هم که هنوز باقی هست و نمیشه بیرون از خونه رفت... اکثرمون هم که مامان هستیم.. و حداقل یکی دوتا بچه فسقلی تو خونه داریم.. چه کنیم که بچه هامون حوصلشون سر نره؟🤔 چه کنیم که تو این وضعیت نشاط و پویایی شون حفظ بشه؟😊 از جمع بحث های امروز بازی های زیر به دست اومد، اما شماهم برامون بگید چجوری بچه ها رو سرگرم می کنید؟؟🌱 ✅کار با نمد ببره، بدوزه،بچسبونه ✅کار با کاغذ رنگی ببره،بچسبونه ✅اریگامی کنید تو نت زیاده مدل هاش ✅عروسک درست کنید باهم. با پارچه، بانمد، بافتم ✅اب بازی تو حموم، تو اشپز خونه با کاسه و یه سری وسایل خرده ریز ✅ارد بازی الک کنه ، توش وسایل ریز قائم کنی پیدا کنه، باهاش بنویسه نقاشی کنه ✅خمیر بازی همون اردو اب و روغن و نمک یکم بزن خمیر میشه ولی دست ورزی میتونه انجام بده ✅برش کاغذ با قیچی شکل بکش دورشو ببره یا همینجوری ریز کنه ✅نمایش عروسکی پشت میزی مبلی بشینه با عروسک هاش داستان بگه یا خودت این کارو انجام بدی یاد بگیره کلی مفهوم های مختلف و با این کار میتونی براش بگی ✅قصه گویی با کتاب ، از خودت قصه های تخیلی هدفمند ✅یه سری بازی خودش بسازه با راهنمایی خودتون (با وسایل مختلف مثلا پل بسازه ماشین هاشو از روش رد کنه، قطار بسازه و آقای لوکوموتیو ران بشه، کشتی بسازه و ناخدا شه و ولی با تخیل بسطش بده مثلا مبلا بشه دریا یا پتو بشه دریا) ✅آشپزی کنید باهم کیک بپزید هم بزنه موادشو تخم مرغشو بشکنه شیرینی بپزید خمیرشو ورز بده و... ✅بازی های حرکتی عمو رنجبر باف ، دنبال بازی، چشم شو ببندی دنبالت کنه، از اتاق بره بیرون جای وسایل و تغییر بدی بفهمه و.. ✅کتاب داستان بسازید با عکس های کتابهای استفاده نشده، یا نقاشی خودش یا حتی کلاژ ✅انواع مدل نقاشی ابرنگ، ماژیک، مدادشمعی، رنگ انگشتی، رنگ با ماست رنگی ✅کلاژ نقاشی با چسبوندن پارچه، کاموا، پوست شکلات، پوست پسته، گردو، نی و..... ✅بازی های حرف زدنی اسم حیوون بگیم با حرف م شروع بشه ۵تااسم دخترانه بگیم اسم وسایل اشپز خونه رو بگیم و.. ✅۲۰سوالی یه چیزو حدس بزنین بعد اون یکی سوال کنه زندس؟کوچیکه؟خوراکیه؟و... ✅باغبانی، کاشتن هسته میوه ها یا لوبیا و عدس یکمی، و اب دادن و رسیدگی بهش و دیدن رشد یه موجود زنده ✅بازی با توپ کوچیک ها نشونه گیری تو سبد، والیبال، بولینگ طور و.. ✅بازی با وسایل آشپز خونه ✅بازی در قالب نقش ها، پلیس، دکتر، آشپز، معلم، مامان، بابا ✅کاردستی با کارتن و قیچی و چسب #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_بازی #بازی #مامان_خلاق #مامان_شاد #کودک_شاد

28 تیر 1399 17:55:36

55 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... نمیدونیم میدونید یا نه؟! روال کار سه شنبه هامون فرق کرده... دیگه فقط به شبهات نمی پردازیم.. در قالب سه تا تیم پژوهشی مطالعاتی ؛ #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز و #تیم_روانشناسی_خانواده دو تا تیم اول چند جلسه ای هست شروع به فعالیت کردند... تو این پست کوتاه دلیل وجود #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری رو بیان کردیم.. #سه_شنبه_های_باشگاه #حقوق_زن #زن_و_خانواده #فمنیسم

01 دی 1399 15:05:39

6 بازدید

bashgahemadaran

سلام سلام ظهر قشنگ پاییزی تون به خیر🍁🍁🍁 مهد باشگاه مادران تاریخ دیروز برنامه های پاییزی برای کوچولو ها داشت😍 قصه اناری فیلم رو ببینید برای بچه ها بخونید 😍 #یکشنبه_های_باشگاه #مهد_باشگاه_مادران_تاریخ #قصه #کاردستی #اریگامی #سرگرمی #مهد_کودک #بازی روایت قصه : @yas_nahid.esk 😊

22 آذر 1400 11:18:14

5 بازدید

bashgahemadaran

یه روز از شنبه های باشگاه روی این موضوع صحبت کردیم : سرعت دهنده های زندگی شما چه چیزهایی هستند؟ ✅ گفتن بسم ا... ابتدای کارها 👌 ✅ گفتن تسبیحات حضرت زهرا(س) قبل انجام کارها📿 ✅ خواندن نماز اول وقت باعث برکت در زمان می شود.🙏 ✅ بیداری بین الطلوعین و استفاده از فرصت خواب فرزندان برای انجام کارهای منزل، شخصی، مطالعه و... (البته با در نظر گرفتن مزاج شخصی افراد، توان و شرایط فرد مانند داشتن نوزاد شیرخوار)🌅 ✅ توسل به ائمه و شهدا جهت برکت بخشیدن به زمان و فعالیت ها🕌 ✅ نوشتن لیست فعالیتهای روزانه از شب قبل🗓 ✅ استفاده از وقت های مرده و همزمان انجام دادن کارها. به طور مثال گوش دادن به کتاب صوتی یا سخنرانی حین پخت غذا، ترافیک و...🎧 ✅ در نظر گرفتن زمان بازی اختصاصی برای بچه ها (عموما زمانیکه کودک بداند زمان مشخصی توجه والدین مختص اوست، در بقیه اوقات روز توجه را کمتر مطالبه می کند).🤾‍♀️ ✅ معین کردن زمان حدودی برای انجام هر فعالیت🕑 ✅ تهیه لیست غذا برای طول هفته (تهیه برنامه غذایی و خرید هفتگی بر اساس آن) 📑 ✅ داشتن لیست غذاهای ساده، که فوری آماده می شوند مانند اشکنه، نان و پنیر، کوکو و...🍧🍲🥙 ✅ درست کردن غذا به صورت دو وعده ای🍚🍚 ✅ شستن ظرفها فوری و جلوگیری از تلنبار شدن ظرفها🍽 ✅ رسیدگی به کارهایی که زمان کوتاهی برای انجام می خواهند در همان لحظه👌 ✅ تقسیم کردن روزهای هفته برای انجام کارهای مختلف منزل🗓 ✅ استفاده از برنامه های محدود کننده حضور در فضای مجازی📲 ✅ کم شدن مراجعات فرزندان به مادر از طریق دادن مسئولیت فرزندان کوچکتر به فرزندان بزرگتر. همچنین آموزش بعضی مهارت ها به فرزندان که فعالیتهای شخصیشان را حتی المقدور بصورت خودکفا انجام دهند.🙅‍♀️🙅‍♂️ #شنبه_های_باشگاه #تدبیر_امور_منزل #سرعت_دهنده_ها #چه_کنیم_کارنتراشیم؟ #مادر_شاد_خانواده_شاد #مادر_پرانرژی_باش #کار_خانگی #فضای_مجازی کم کن #لیست_غذایی #برنامه_ریزی

03 دی 1400 09:31:34

7 بازدید

bashgahemadaran

برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند

28 خرداد 1399 20:04:35

1 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

3

تاملی در مورد داروها

سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

3

سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن