bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله رکورد پایین ترین «نرخ رشد جمعیت» در تاریخ #ایران . سال ۱۳۹۸ تا به اینجا دو #رکورد را به نام خود ثبت کرده است. نخست ثبت رکورد کاهش بیش از ۱۷۰.۰۰۰ تولد فقط در یک سال و رسیدن آمار تولدهای کل کشور به رقم ۱.۱۹۶.۰۰۰ تولد و دوم اینکه نرخ رشد جمعیت ایران برای نخستین بار در تاریخ کشورمان در سال ۱۳۹۸ به کمتر از یک درصد کاهش یافت. mehrnews.com/xRQrL #جمعیت #نرخ_رشد_جمعیت #چهارشنبه_های_باشگاه #مباحث_فرزنداوری #باشگاه_مادران_تاریخ
05 تیر 1399 07:11:40
1 بازدید
bashgahemadaran
﷽ خیلی از مادرها در دوران شیردهی شکایاتی دارند؛ از #دردمفاصل تا بی حوصلگی، مشکل دندانی، اضافه وزن، بی میلی جنسی و... #شیردهی یک فصل طبیعی از زندگی یک بانو و در نظام تکوین بینقص خداوند، بخشی از منظومه خلقت اوست. پس علیالقاعده نباید این دوران (و نیز بارداری) برای زن زیانبار باشه. تدابیری وجود داره که درصورت رعایت نه تنها این دوران بدون آسیب سپری میشه بلکه فرصتی طلایی برای ارتقاء سلامت بانوان خواهدبود. به عنوان مثال، پژوهشهای علمی نشون میدن اگر مصرف کلسیم در دوران بارداری و شیردهی کافی باشه، نه تنها پوکی استخوان و مشکلات دندانی بوجود نمیاد بلکه تراکم استخوان بانویی که این دو دوره رو سپری کرده افزایش پیدامیکنه😍 چون متابولیسم کلسیم طوریه که هرچقدر بیشتر برداشت بشه، جذبش هم افزایش پیدامیکنه (به شرط تأمین منابع) برخی از #تدابیر دوره شیردهی اینهاست: ✅ ورزش! بله😉 گوهر گمشده امروز… حتی شده نرمشهای ساده؛ اما روزانه و منظم! بسیاری از مشکلات مفصلی ناشی از ضعف عضلاته و درمانش نه انواع مکمل ها و دارو و درمانهای عجیب(چه سنتی چه مدرن) بلکه #تحرک_بدنی کافی هست. حتی یک علت کیستهای رحم و تخمدان در خانم ها و مشکلات پروستات در آقایان رو نشستنهای طولانی و عدم تحرک کافی میدونن. #ورزش، به بهبود خلق و خوی مادر و #آرامش بیشتر خونه هم کمک میکنه و اگر همراه با بچهها باشه، اونها رو هم خوش اخلاق تر و آرام تر (تخلیه انرژی کودکانه) میکنه. از همین امروز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از زمان تون رو برای ورزش خالی کنید. یه سرمایهگذاری پرسوده🤩✌️ ✅ تا پایان شیردهی، مکمل کلسیم و ویتامین دی مصرف بشه. ویتامین دی از طریق نور آفتاب در بدن تولید میشه و با رژیم غذایی معمول قابل دستیابی نیست. ✅ برخی خوراکیهای مفید این دوران که هم مقوی و هم شیر افزا هستند، هم تحلیل هایی مثل ریزش مو رو کاهش میدن و هم قوای جنسی رو تقویت میکنن، عبارتنداز: 💟 شیر برنج، فرنی، حریره 💟 هویج و کاهو بصورت پخته/زردک بصورت مربا یا پخته شده 💟 زرده تخم مرغ عسلی 💟 عصاره گوشت، انواع کباب ها 💟 پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده/ یا پوست تخم مرغ در کمی آبلیمو گذاشته بشه و بعد از چند ساعت، آبلیمو با عسل و کمی آب میل بشه. 💟 چند عدد بادام درختی/ شیربادام 💟 انجیر 💟 شربت شیره با گلاب؛ افراد مستعد دیابت و دارای اضافه وزن در مصرفش احتیاط کنند. 💟 فالوده سیب/اگر با مصرف سیب مشکل گوارشی ایجاد میشه، کمپوت کم شیرینی سیب 💟 انواع کاچی ✅ مکمل آهن و مولتی ویتامین مینرال هم باید تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف بشه. #باشگاهمادرانتاریخ #نشربامنبع
23 آبان 1400 10:03:02
194 بازدید
bashgahemadaran
بشم الله *تدابیری جهت افزایش رزق و برکت* ❇ استفاده از نرم افزارهای مختص دخل و خرج خانواده جهت مدیریت منابع و خروجی ❇ واقع بین باشیم (شاید واقعاً درآمد کم هست و طبیعیه که نمیرسه به ارگانیک خریدن و اینجور هزینه کردها. پس بهتره فک نکنیم حتماً مال ما بی برکت ه) ❇ خارج کردن کلیشه ها از ذهن؛ وقتی آسیب زا میشن ("ما حتماً باید روغن فلان بخوریم تا سالم باشیم" ." ما حتماً باید مواد ارگانیک بخوریم تا مریض نشیم") ...... اینها درست اما ❇ *عذاب وجدان و استرس و غصه ای که بابت غیرارگانیک خوردن و فلان جور نخوردن به آدم وارد میشه هزار برابر مضر تر هست* ...... ❇*اصل سلامتی در تغذیه به اندازه* رو به پایین (مگر گروه های خاص) و *ورزش و فعالیت جسمی* به علاوه *آرامش روحی* هست نه برنج اصل فلان جا و روغن زرد فلان جا و سیب گلاب ارگانیک فلان جا) ❇ تدابیر معنوی را فراموش نکنید. اذکار و ادعیه مأثوره استغفار نماز اول وقت دوری از اسراف مهمانی زیاد دادن (غیر شرایط کرونا) انفاق و صدقه و کمک به ضعیف ترها (آیه قرآن : اگر دست تنگ شدی، انفاق کن!) بیداری بین الطلوعین دعای بچهها ❇ کسب و کار خانگی توسط بانو و همراهی آقا مثلا خرید عمده یک جنس مرغوب با قیمت مناسب و فروختن به اقوام و شبکه خانگی با کمی سود این خیلی کمک کننده است چون نیازهای خودتون هم با قیمت پایین تری رفع میشه مخصوصاً تو اوضاع کرونا حتی میتونید *رسوندن بسته های نیاز خانوار به درب منزل* داشته باشید و کلی ایده خلاقانه دیگر ... 🌱🌱شما چه ایده ای برای افزایش برکت در خانواده تان دارید؟؟؟؟ #افزایش_رزق #مدیریت_مالی #تدابیر_مالی #رزق_روزی #مدیریت_هزینه_ها #چهارشنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ
11 تیر 1399 09:18:35
2 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله فرض کنید فرزندان تان بزرگشده اند... آیا مادری هستید که مدام از آنها توقعات مختلف دارید؟ بهتون سر بزنن مدام؟ براتون خرید کنن؟ اومدن خونتون مدام کمک کنن؟ به همه خواسته هاتون توجه کنن؟ شاید بگوئید نه من هرگز همچین مادری نمی شوم.. اما از الان چه تدابیری برای خودتان در نظر دارید که مادر پر توقعی نباشید؟! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ نکات زیر برآیند بحث گروه با موضوع بالا بوده: ⏺ توقع داشتن از دیگران حتی اگر به حق هم باشه باعث ایجاد سوءتفاهم و مشکل در ارتباطات میشود. بنابراین تلاش کنیم از اطرافیان هرچه کمتر توقع داشته باشیم و این در آینده در ارتباطات با فرزندانمان هم تاثیر خواهد داشت. ⏺ انرژی و نشاطی که ما از بچهها میگیریم در دورانهای مختلف زندگیشون همچنین رسد شخصی مون در این مسیر، مزد زحمت های ماست و باعث میشه با بچه هامون بیحساب بشویم. ⏺ فداکاری بیش از حد و خارج از توان و تکلیف هرکس، باعث ایجاد توقع در آینده میشود. این مسیله فرد به فرد تفاوت میکند زیرا کاری از دید مادری وظیفه است و از دید دیگری فداکاری محسوب میشود. ⏺ بچهها باید با دیدن رفتار پدر و مادر و گزاره های تصویری خودشان در آینده آماده خدمت رسانی به دیگران بخصوص پدر و مادر و در حقیقت انجام وظیفهشان باشند. ⏺ آیا تعدیل وظایف پدر و مادر در کاهش توقعات تاثیر دارد؟ ⏺ فرزندان مان باید علاوه بر قدردان بودن با انصاف هم تربیت بشوند. ⏺ یک فرد در طول زندگی تکالیف سختی بر عهده دارد مثلا پاسخگویی به نیازهای واقعی نوزاد یا والدین در سنین پیری، که آنها را عظمت ظرفیت عاطفی و روحی آن فرد باید تامین کند. ⏺ از موضوع ممکن است سواستفاده بشود مثلا آنهایی که رفع حوایح والدین برایشان مشقت و سختی دارد آن را به فداکاری بی دلیل والدین ربط میدهند.ترجیح میدهد سیستم فداکاری حذف بشود تا مسئله زحمت برای والدین سالمند هم حذف بشود. یعنی سیستم اینطور تعریف بشود که تا جای ممکن نیازهای بچه مستقل از والدین رفع بشه و والدین به زندگی و علایقشون برسند و در پیری هم نیازی آنها مستقل از فرزندان رفع بشود. یعنی آن ایثار مادرانه را به بهانه ی این که بعدا پرتوقع نشویم، زیرسوال نبریم. ⏺ از این منظر هم میشود به مسیله نگاه کرد که اساسا انسانی که خوی فداکاری دارد، آدم خودخواه و متوقعی نیست. آدمی که امروز از دیگران توقع دارد احتمال بیشتری دارد که فردا از فرزندانش هم متوقع باشد. اما روحیه خودبینی و خودخواهی توقع بیجا را منتج میشود. در این صورت هرچه فداکاری بیشتر شود توقع بیشتر میشود. ادامه در کامنت... #شنبه_های_باشگاه #مادری #توقع
09 بهمن 1399 16:18:57
9 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. آیا در خانواده های پر فرزند همیشه لزوما با همکاری پدر روبه رو هستیم؟ قطعا خیر، ولی چه کنیم تا این شرایط را مدیریت کنیم؟ ❇️اولین گام این است که اگر مادرِ پسری هستیم، به گونه ای او را تربیت کنیم که در انجام کارهای منزل احساس وظیفه داشته باشد. ❇️در شرایط آرامش با همسر صحبت، و طرح نیاز کنیم. ❇️خواسته هایمان را دقیق و با جزئیات مطرح کنیم توقع ذهن خوانی از همسر نداشته باشیم. ✳ باطن زندگی و همراهی همسرمون در خونه رو با همراهی همسر بقیه در مهمانی ها یا در کلامشون مقایسه نکنیم.. ✳ تصور و ذهنیت اشتباه و ایده آل سازی از شرایط نسازیم. ✳ به همسرمان بگوییم که چقدر کمک های کوچکش در زندگی، در روحیه ما موثر هست و حس فرسودگی کار خونه رو از بین میبرد. ⁉️نظر شما چیه؟ برامون بنویسید. #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #خانواده_پرفرزند #همکاری_پدر #باشگاه_مادران_تاریخ
19 تیر 1399 10:48:52
3 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله این روزها به دلایل مختلف ممکن است این دغدغه را از تعدادی خانم ها بشنویم؛ که همسرم را چطور همراه کنم که برای فرزند بعدی موافق شود..🤔 در ادامه خلاصه ای از بحث گروهی یکی از چهارشنبه های گروه رو باهم میخونیم..👌 👨👩👧👦 اقناع همسر برای فرزند آوری مجدد 🚼 باید توجه داشت نمیشود با عقل گرایی خشک، از زنان انتظارات مردانه و از مردان انتظارات زنانه داشت. 🚼 عدم موافقت همسران دلایل مختلف و متفاوتی داره که تو برخی عناوین کلی شاید بگنجه: 💰برخی مسائل مالی 🤕برخی حساسیت های بیش از حد خانم 🤓برخی به هم ریختن نظم زندگی 💏برخی تحت الشعاع قرار گرفتن روابط زناشویی 👫برخی محبت افراطی 🧐برخی انتظارات افراطی 💉برخی مسائل سلامتی 🛠برخی اعتماد نداشتن به مدیریت همسر 🤦♂️برخی اعتماد به نفس نداشتن مرد 🙍♀️🙍♂️برخی تجربیات خانوادگی ناموفق 📲برخی فضاسازی رسانه ای قدیمی 🗞برخی مسائل سیاسی و .... که هر کدوم اینها راهکارهای جداگانه ای دارد 🚼 توجه دادن همسر به نکات مثبت مثل فاصله سنی کم 🚼 توسل و چله برداشتن 🚼 اصرار به خدا بجای همسر چون دلها بدست خداست.... 🚼 زن بالقوه بسیار قدرتمند هست و توان جمع کردن همزمان همسرداری و فرزندآوری و حتی بسیاری جنبه های دیگه رو داره. چنان که مثال ها و الگوهاش زیادن. حال اگر هنوز بالفعل نشده، این ضعف ماست و هدف زندگی تلاش برای بهتر شدنه. همونطور که برای جنبه های دیگه زندگیمون برای بهبود فردی مون تلاش میکنیم که نقائصمون رو برطرف کنیم، تو این مورد هم همینه. شاید نیاز داریم دوره های مدیریت زمان، یا همسرداری، یا مدیریت رفتاری خودمون و کودک رو آموزش ببینیم. 🚼 ممکنه برخی مردها اگر زیادی در جریان سختیهای مادری قرار بگیرند ظرفیت تحملش رو نداشته باشن و باید خیلی مدبرانه، عاقلانه، و بزرگوارانه در این مسائل برخورد کرد. خلاصه به نظر میرسه توسل و تدبیر شاه کلید این موضوع باشن... #چهارشنبه_های_باشگاه #حامی_جمعیتی #فرزنداوری #فرزند_بعدی #همراهی_همسر #رضایت_همسر #پدر
20 اسفند 1399 11:38:14
8 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله #نه_به_کودک_همسری یه صحبت کاملا منطقی و درست هست و اسلام هم از ۱۴۰۰ سال پیش گفته است رضایت دختر و پسر در ازدواج شرط هست و خیلی از نکات دیگر. همهی ما هم وقتی بشنویم قراره جلوی کودک همسری گرفته شود خوشحال میشویم. امااااا *نکته اینجاست که دقیقا چه فردی، چه مجموعهای، چه تفکری، این بحث را بیان و مطالبه و پیگیری میکند!* اگر فردی باشد که اعتقادات و اصول مشابهی با ما داشته باشد و هدف و دیدش در این حوزه مطابق با نگاه درست باشد ، قطعا ما هم از آن نگاه حمایت خواهیم کرد. اما اگر جهانبینی متفاوتی با ما داشته باشد چطور؟ ⁉️کودک را چه تعریف میکند؟ ⁉️هدفش از این کار چیست؟ ⁉️ همان که مطلوب اسلام و خواستهی ماست؟ یا نه! اهداف دیگری در سر دارد؟ ⁉️آیا با پوششِ حق و استفاده از یک شعار زیبا و به ظاهر اسلامی و منطقی، قصد از انجام کاری باطل دارد؟ ⁉️آیا ما داریم فریب میخوریم؟ ⁉️آیا ندانسته مغلوب فرهنگ وارداتی می شویم؟ این بحث هم اکنون در گروه باشگاه مادران تاریخ در جریان است. #باشگاه_مادران_تاریخ #کودک_همسری #ازدواج_کودکان #سه_شنبه_های_باشگاه #بررسی_مسائل_زنان