پست های مشابه

بارداریگرام

خب این پست مخصوص اوناییه که دیگه کم کم می‌خوان باروبیندیل بارداریشون رو ببندن و برن برای فصل بعدی، پس از زایمان! این لیست قابلیت حذف کردی بعضی موارد یا اضافه کردن رو هم داره. به این صورت که توی بیمارستان به شما وسایلی مثل یه شامپو کوچولو، مسواک، خمیر دندون کوچولو و یه دمپایی پلاستیکی و فرم مخصوص بیمار داده میشه ولی بعضی از خانم ها ممکنه به مواد خاصی حساسیت داشته باشن و یا دوست داشته باشن از لوازم شخصی خودشون استفاده کنن، ترجیح بدن اینها رو از خونه ببرن. دمپایی های بیمارستان معمولا پلاستیکی با کف صاف هستن، اگر دمپایی مخصوص خودتون رو می‌خواید ببرید حتما باید شسته و تمیز باشه، چون زایشگاه و اتاق عمل یه بخش استریل و تمیزه و آلودگی های بیرون نباید به داخل راه پیدا کنه. توی زایشگاه مسلما روی هر تخت بالشت هم هست ولی. ممکنه شما برای یک سری پوزیشن های خاص قبل از زایمان یا زمان شیردهی، نیاز به بالشت های بیشتری پیدا کنید که شاید بیمارستان در اون لحظه بالشت اضافه ای نداشته باشه! پس حتما فکر اینجاش رو هم بکنید. ☑️ وسایل بهداشتی و لباس زیر فوق‌العاده مهمه، یادتون باشه اگر براتون مقدور بود حتما بعد از زایمان به کمک ماما یا همراهتون یه دوش آب گرم بگیرید، هم خون و عرق هایی که کردید رو بشورید و هم سرحال بشید برای پذیرش نوزاد. پس حوله، لباس زیر جدید، سوتین راحت و پد بهداشتی بزرگ رو هم حتما با خودتون داشته باشید. بهتره یه بسته کامل پد و یک حوله متوسط ببرید. ☑️ پد از شستن موهاتون به کمک حوله سری، آب موهارو بگیرید و اجازه بدید خودشون خشک بشن، برای اینکه بعدش هم راحت باشید کش مو یا گل سر یادتون نره، کلیپس ممکنه اذیتتون کنه. البته اگر باهاش راحتید میتونید ببرید، اگر موهای بلندی دارید، ترجیحا گیس کنید. ☑️ از اونجایی که محیط بیمارستان یک مقدار خشکه، اگر پوست حساسی دارید پس مرطوب کننده مخصوص خودتون رو هم حتما بردارید، همینطور دئودرانت یا اسپری ملایم، خیلی که نسبت به خودتون حس خوبی داشته باشید. ☑️ اگر در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کردید و قراره ماساژ های قبل و بعد از زایمان براتون انجام بده، از یک روغن گیاهی به عنوان روغن ماساژ حتما استفاده کنید، مثل روغن زیتون، نارگیل، اسطوخودوس، سیاه دانه... ☑️ پد های سینه یا شیردهی برای زمانی خوب هستن که به هر دلیلی قصد شیردهی ندارید ولی ترشح شیر از سینه ادامه داره، برای اینکه بدن و لباستون خیس نشه، این پدها کمک کننده هستن. ☑️ اگر بیمارستان شما اجازه بردن گوشی همراه رو میده، گوشی و شارژر خودتون و فرد همراهتون رو هم یادتون نره. 🔽ادامه در کامنت اول

24 فروردین 1400 11:08:03

923 بازدید

بارداریگرام

به یاد داشته باشید ، هیچ یک از توصیه های غذایی فوق از طرف پزشک متخصص نیست. اثربخشی همه این روش ها نیز توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود. ممکن است برخی برای شما اثر کنند و برخی مانند دیگران کار نکنند. بنابراین ، ما به شما توصیه می کنیم قبل از امتحان هر یک از آنها با پزشک یا مامای خود صحبت کنید. اگر قبل از 37 هفته بارداری هستید از مصرف زیاد این غذاها خودداری کنید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #القای_زایمان #دردزایمان #کانترکشن #آناناس #سرکه_بالزامیک #چای_زیره #ریشه_شیرین_بیان #فلفل #غذای_تند

11 دی 1399 13:10:47

238 بازدید

بارداریگرام

یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه می‌کنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده می‌کردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان

15 خرداد 1400 18:26:36

175 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram سلام بچه ها، امیدوارم حالتون خوب خوب باشه ❤️ امروز میخوام راجع به یکی از بزرگترین دغدغه‌های یک خانم باردار که قصد زایمان طبیعی داره، یعنی « درد زایمان » براتون حرف بزنم. 📚 حرفامم مث همیشه موثق هست و از #آپ_تو_دیت میارم براتون پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 ☑️ قبل از هر چیز تمام این داستان های وحشتناکی رو که راجع به زایمان شنیدید، بندازید دور و فقط و فقط گوش کنید ببینید من یا پزشکتون یا ماماتون چی میگیم! اول اینکه هر کاری قلق خودش رو داره و شما باید برای اینکه یک کارو خوب انجام بدید، قبلش آموزش ببینید! مثلا فرض کنید یه نفر بدون اینکه رانندگی بلد باشه و فقط یه چیزایی شنیده باشه، ماشین رو برداره و بره تو یه جاده شلوغ! چه اتفاقی میافته؟! تازه اگه بلایی سر خودش نیاره، میاد و برای شما از تجربیات بدش میگه و تازه میگه که چقدر بقیه ماشینا بد بودن، چقدر رانندگی استرس زاست و چقدر ضربه خورده! زایمان هم یه کمی همینجوریه دیگه! شما باید حتما قبلش آموزش ببینید اطلاعات کسب کنید و آمادگی داشته باشید. ☑️ زمانی که شما نسبت به یه قضیه آگاهی داشته باشید، مسلما تسلطتون نسبت به اون قضیه بیشتر میشه و ترستون هم میریزه! چون ترس ناشی از عدم آگاهیه. پس هر جا دیدید آموزش و اطلاعات کاربردی و اصولی و علمی به شما داده میشه حتما ازش استفاده کنید. ☑️ مواردی که من آوردم هیچ کدوم گفته خودم تنها نیست و همه تو کتاب رفرنس اومده یعنی روش تحقیق شده، کار شده و نتیجه ش رو واقعا دیدن! هرچند که خود من هم بارها و بارها دیدم چقدر مادرانی که این موارد رو رعایت کردن زایمان بهتری داشتن و کمتر اذیت شدن. ☑️ و در نهایت یادتون باشه، هیچ کس نمی‌خواد شمارو گول بزنه و بگه زایمان هیچ دردی نداره! زایمان درد داره ولی با رعایت یه سری موارد، که بهتون یاد میدم، میتونید مقدار قابل توجهی از درد رو کاهش بدید و خاطره خوبی برای خودتون بسازید 😊👌 @bardarigram #زایمان_طبیعی #کاهش_درد_زایمان #کاهش_درد #زایمان_خوب #زایمان #تنفس #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_در_آب #زایمان_آسان #زایمان_بدون_درد #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #زایمان_فیزیولوژیک

17 آذر 1400 06:24:17

751 بازدید

بارداریگرام

یکی از شیرین ترین و هیجان انگیز ترین کارایی که توی بارداری میشه انجام داد، بستن ساک بچه ست😍 توصیه میکنم از ۲۸ هفتگی برید #سیسمونی و وسایل نوزاد رو بخرید و از ۳۴ هفتگی ساک رو ببینید. ساک بچه رو خیلی پر نکنید و فقط وسایل ضروری رو ببرید. یادتون باشه نوزاد رو توی بیمارستان نمیشورن و بعد از دنیا اومدن فقط خشک میکنن و لباسشو میپوشونن پس ممکنه به پوست بچه خون، #ورنیکس یا بتادین چسبیده باشه و لباسش کثیف بشه، بنابراین توصیه میکنم اون لباسی که بیشتر از همه دوسش دارید رو ندین چون ممکنه خراب بشه😃 تو بیمارستان #دستمال_مرطوب خیلی لازمتون میشه بنابراین یک بسته کامل دست نخورده ببرید. فقط حواستون باشه مخصوص نوزاد باشه و بدون رنگ و بوی زننده باشه. قرار نیست توی بیمارستان شما به چه با شیشه شیر بدید ولی برای احتیاط حتما #شیشه_شیر ببرید چون ممکنه به هر دلیل چند ساعتی از بچه دور باشید، شیر دوش هم بهتون کمک می‌کنه. راجع به قنداق کردن، #قنداق پیچ کردن منسوخ شده ولی بهتره شما توی #بیمارستان چیزی به عنوان قنداق داشته باشید و دور بچه بپیچید، بدون اینکه با چیزی ببندید، صرفا بخاطر اینکه ممکنه گرفتن نوزاد تازه به دنیا اومده براتون سخت باشه. با این کار تسلطتون بیشتر میشه. راجع به لباس، خب مشخصه با توجه به آب و هوای منطقه خودتون باید انتخاب کنید مثلا اگر قراره تولد تو فصل سرد باشه جوراب و کلاه پشمی اگر تو فصل گرم باشه #جوراب و کلاه نخی بردارید. ولی جوراب و کلاه هیچ وقت حذف نکنید، چون بچه دمای بدنش رو از سر و پاش از دست میده. #کلاه هم سعی کنید بندی باشه چون گردن و گوش هارو هم میپوشونه و به راحتی در نمیاد. #پوشک سایز نوزاد رو هم یک بسته کامل با خودتون ببرید. یک #ملحفه هم برای پوشاندن نوزاد وقتی توی تخته لازمتون میشه، چون سر تخت ها باز هستن و ممکنه پشه ای چیزی بشینه رو نوزاد، ولی اینقدر نازک باشه که زیرش رو بتونید ببینید. . . . . #نوزاد #ساک_نوزاد #زایمان_بارداریگرام

28 فروردین 1400 05:18:30

895 بازدید

بارداریگرام

شیردهی کاری هست که واقعا نیاز به آموزش صحیح داره خصوصا برای خانم های شکم اول. ✔️ اولین و مهم ترین کاری که باید انجام بدید انجام خود کار شیردهی و در واقع مکیدن سینه توسط نوزاده، اگر هم نوزاد تون به هر دلیلی با شما نیست حتما این کار رو خودتون با دست یا شیر دوش باید انجام بدید، خصوصا این امر توی 24 ساعت اول خیلی مهمه، ممکنه احساس کنید به اون اندازه که باید و شاید شیر ندارید، ولی هیچ جای نگرانی نیست. شما کار صحیح رو انجام بدید. ✔️ دومین کار مهم تغذیه مناسب و خواب کافیه، نیازی نیست حتما فقط چیزهایی که گفتم رو بخورید، فقط حواستون باشه اینها تو رژیم غذاییتون باشه و فراموش نکنید ✔️ اگر لبنیات رو نمی‌تونید به هر دلیل استفاده کنید، کلسیم دی روزانه فراموش نشه. میتونید مولتی ویتامین هم بخورید البته سعی کنید بیشتر از سه ماه نخورید و حواستون به افزایش وزن باشه. قرص آهن و ویتامین دی 1000 رو هم باید تا سه ماه بعد از زایمان ادامه بدید. ✔️ داروهای گیاهی که گفتم رو میتونید روزانه اندازه یک فنجون دم نوش رو بخورید ولی حواستون باشه اگر استفاده مکرر دارید، بیشتر از دو هفته پشت سرهم استفاده نکنید. ✔️ داروهای شیر افزا به صورت قطره، پودر و قرص موجود هستن که معمولا قطره ها مورد استفاده قرار می گیرن. قبل از استفاده از هر کدوم از محصولات دارویی حتما بروشورش رو مطالعه کنید و اگر به محصولات گیاهی حساسیت دارید از استفاده از این شیرافزاها خودداری کنید. قطره ها معمولا اینجوری استفاده میشه که باید 20 تا 30 قطره رو توی یک فنجون آب سرد همراه با کمی قند بعد از هر وعده غذایی میل کنید. ممکنه یه مقدار قند خونتون رو پایین بیاره، بخاطر همین توصیه میشه با قند استفاده بشه. دوستان لطف کنید پست هارو لایک کنید و کامنت بذارید تا اینستاگرام به افراد بیشتری نشونشون بده🌹 . . . . . #شیرافزا #شیردهی #افزایش_شیر #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #داروگیاهی #طب_سنتی #رازیانه #شوید #ریحان #زیره #بابونه #شنبلیله #قطره_‌شیرافزا #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_های_پس_از_زایمان #بارداریگرام

08 دی 1399 09:57:00

215 بازدید

نعیمه انصاری

0

2

الان بچه ی شما قابلیت زندگی خارج از رحم رو داره ولی اگر به دنیا بیاد هنوز نارس محسوب میشه و نیاز به درمان حمایتی برای زندگی داره. تکامل همچنان ادامه داره پس زایمان به نفع بچه نیست. تو این هفته ها باید حواستون به حرکت بچه باشه، خصوصا مادرای دیابتی، چه تحت درمان با انسولین چه کنترل با رژیم. از الان دیگه امیدوارم سیسمونی رو آماده کرده باشید 😍😊 . . . . . . پیج دوم مختص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #جنین_شناسی #بارداری #حاملگی #دوران_بارداری #تکامل_جنین #ماما #مامایی #مراقبت_دوران_بارداری #مادر #بچه #متخصص_زنان #مطب_مامایی #دانشجومامایی #weektoweekpregnancy #bardarigram #midwifery #midwife #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

2

الان بچه ی شما قابلیت زندگی خارج از رحم رو داره ولی اگر به دنیا بیاد هنوز نارس محسوب میشه و نیاز به درمان حمایتی برای زندگی داره. تکامل همچنان ادامه داره پس زایمان به نفع بچه نیست. تو این هفته ها باید حواستون به حرکت بچه باشه، خصوصا مادرای دیابتی، چه تحت درمان با انسولین چه کنترل با رژیم. از الان دیگه امیدوارم سیسمونی رو آماده کرده باشید 😍😊 . . . . . . پیج دوم مختص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #جنین_شناسی #بارداری #حاملگی #دوران_بارداری #تکامل_جنین #ماما #مامایی #مراقبت_دوران_بارداری #مادر #بچه #متخصص_زنان #مطب_مامایی #دانشجومامایی #weektoweekpregnancy #bardarigram #midwifery #midwife #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن