پست های مشابه

بارداریگرام

چند وقت پیش مراجعه کننده‌ای داشتم که اولین ویزیت بارداریش بود، یک خانم جوان ۲۲ ساله، بارداری اول و ۹ هفته. سونو تشکیل قلب و آزمایشات روتین بارداری رو داده بود و خداراشکر همه چیز اوکی بود ولی یه استرس و نگرانی خاصی تو نگاهش بود! وقتی دلیلش رو ازش پرسیدم بهم گفت که نمیدونسته باردار هست و چندین بار مصرف نوشیدنی‌های الکلی رو داشته و حالا نگران بود. موضوعی که وجود داره اینه که بهتره زمانی که شما قصد بارداری دارید و یا جلوگیری مطمئنی ندارید، از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید. ☑️ نکته دیگه اینکه اگر نمیدونستید باردار هستید و نوشیدنی الکی استفاده کردید حتما پزشکشون رو در جریان بذارید و آزمایشات، سونوگرافی ها و داروهایی که براتون نوشته میشه رو به درستی پیگیری کنید و حتما تحت مراقبت باشید. ☑️ البته نگران نباشید ممکن هم هست که هیچ کدوم از عوارضی که گفتم رو جنین پیدا نکنه، ولی بازهم شما جانب احتیاط رو رعایت کنید. ☑️ نکته بعد اینکه مصرف الکل پدران هم قبل از بارداری می‌تونه روی جنین تاثیر بذاره و بهتره زمانی که قصد اقدام برای بارداری دارید آقایون از شش ماه قبل و خانم ها از یک سال قبل از نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید تا بارداری ایمنی داشته باشید. یادتون باشه بارداری و بچه دار شدن هم یک قدم بسیار بزرگ تو زندگی محسوب میشه و باید از قبل براش برنامه ریزی و آمادگی لازم رو داشته باشید. 📚 رفرنس معتبر این پست هم رفرنس آپ تو دیت هست که یکی از معتبرترین منابع موجود برای پزشکی و پیراپزشکی در سطح جهان محسوب میشه پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 @bardarigram . . . . . #الکل #الکل_در_بارداری #نوشیدنیهای_الکلی #عوارض_الکل_دربارداری #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبهای_دوران_بارداری #سندرم_جنین_الکلی #آپ_تو_دیت #مامایی #ماما

02 آذر 1400 06:52:33

663 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ یکی از بزرگترین اشکالاتی که متاسفانه سیستم درمانی کشور ما داره نبود امکانات کافی برای محیا کردن مکان خصوصی برای هر زائویی که به بیمارستان مراجعه میکنه هست، یه محیط آرومی که امکان حضور یک نفر همراه زائو رو به عنوان پشتیبان عاطفی وجود داشته باشه. به عنوان یک ماما بارها احساس ناراحتی کردم برای خانمی که تو دردناک ترین حالتش تنها وارد یک محیط نا آشنا میشه و ترس رو از تو چشماشون خوندم، اونجاست که سعی میکنم بهشون نزدیک بشم و اطمینان خاطر بدم که تنها نیستن و من به عنوان حمایتگر عاطفی و سلامت حضور دارم. ولی من ماما هرچقدرم خودم رو به زائو نزدیک کنم باز جای یک نفر مثل همسر، خواهر یا مادر خالیه. بخاطر همین بهتون پیشنهاد میکنم از قبل از زایمان به این موضوع فک کنید و مکانی رو برای زایمان انتخاب کنید که به ایده آل هاتون نزدیک باشه. هرچند میدونم عزیزانی که تو شهر های کوچیک زندگی میکنن متاسفانه انتخاب های زیادی ندارن...

07 فروردین 1399 13:02:00

23 بازدید

بارداریگرام

🤰🏻🤰🏻🤰🏻🤰🏻👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ خب اولین پست بارداری‌مون راجع به نشانه های اول بارداری هستش، نشانه هایی که حتی قبل از مثبت شدن آزمایش بارداریتون ممکنه شروع بشه، که شمال: - تهوع و استفراغ صبحگاهی - حساس شدن بیش از حد حس بویایی - حساس شدن و متورم شدن سینه ها - احساس خستگی و بی حالی مداوم - احساس گرم شدن و تعریق گذرا - نفخ کردن شکم - یبوست - بی اشتهایی یا اشتهای بیش از حد - حس و حال روحی بی ثبات - درخشش موها و پوست😍 - عقب افتادن پریودی یا لکه بینی دوستای عزیز دقت کنید قرار نیست همه اینا برای همه اتفاق بیافته، شدتش تو هرکس ممکنه فرق داشته باشه، و نکته مهم اینه که بعضی از این علائم جز علائم پیش از قاعدگی هم هستن، پس اگر چنتا از این علائم رو داشتید فک نکنید باردار هستید. - علائم قطعی بارداری آزمایش خون مثبت یا سونوگرافی که نشون دهنده بارداری باشه هستن. - #علائم_اولیه_بارداری - #بارداری - #حاملگی - #بارداریگرام . . . . پیج دوم😍 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei

06 فروردین 1399 15:13:37

509 بازدید

بارداریگرام

🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد.   🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود.   هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند.   اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس  .   @moshavere.zanan.va.mamaei

02 دی 1399 09:45:50

520 بازدید

بارداریگرام

آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام

02 اردیبهشت 1400 12:58:01

104 بازدید

بارداریگرام

اگه تجربه زایمان رو داشتید احتمالا می دونید که توی بیمارستان حتما بهتون تاکید میشه بعد از زایمان طبیعی یا خروج سوند سزارین، از شما خواستن که حتما بتونید ادرار کنید و بعد از مطمئن شدن از این قضیه شمارو مرخص میکنن! خب دوستان این قضیه اینقدر مهمه که حتی باید تو پرونده بیمار هم ذکر بشه😃 خب این مسأله چندتا دلیل داره: اول اینکه مطمئن بشن دستگاه ادراری شما در طی زایمان چه طبیعی چه سزارین دچار آسیب نشده باشه دوم اینکه شما دچار مسمومیت با آب نشده باشین! یعنی اینکه کلیه شما بتونه ادرار تولید کنه. (مسمومیت با آب در اثر داروهایی که در حین زایمان و بعد از اون استفاده میشه ممکنه اتفاق بیافته ولی احتمالش خییییییییلی کمه) نکته دیگه اینکه به صورت طبیعی اولین ادرار بعد از زایمان شما به احتمال زیاد همراه با سوزش خواهد بود و این یک وضعیت فیزیولوژیک بدن محسوب میشه و جای نگرانی نیست اما اگر این سوزش و درد هنگام ادرار همچنان باقی موند باید حتما پیگیری بشه. سوالی اگر دارید زیر همین پست بپرسید. ☑️ این پست رو از کتاب cmmd و تجربه خودم براتون نوشتم و با خیال راحت استناد کنید. . . . . . . #ادرار #سوزش_ادرار #احتباس_ادراری #سونداژ #سوند #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مراقبت_پس_از_زایمان

09 خرداد 1400 07:06:56

453 بازدید

نعیمه انصاری

1

24

چگونه بهترین زایمان رو داشته باشیم؟!

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

26 آبان 1404 21:07:44

سلام و تشکر بابت این مطالب مفید جسارتا جهت نرم شدن دهانه رحم، مایع منی از چه هفته ای میشه ریخته بشه؟

هدیه خدا

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

1

24

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

سلام و تشکر بابت این مطالب مفید جسارتا جهت نرم شدن دهانه رحم، مایع منی از چه هفته ای میشه ریخته بشه؟ هدیه خدا

26 آبان 1404 21:07:44

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن