پست های مشابه

بارداریگرام

یکی از غم انگیز ترین اتفاقاتی که بعد از عمل جراحی از جمله سزارین ممکنه بیافتند اینه که محل زخم عفونت کنه😣 اتفاقی که بعد عفونت محل زخم میافته، باز شدن زخمه و بعد از اون بسته به عمق زخم، اقدامات بعدی مثل بخیه کردن مجدد یا حتی بستری در بیمارستان و باز موندن زخم انجام میشه! این نکته رو هم بهتون بگم حتی اگر ماهرترین جراح دنیا شما رو جراحی کنه ولی شما مراقبت های بعد از عمل رو به درستی انجام ندید، زخم شما عفونت می کنه. پس اگر خدایی نکرده زخم شما بعد از عمل دچار مشکل شد احتمالا تنها کسی که کوتاهی کرده خودتون هستید! ☑️ نکته مهم اینه که خانم های چاق و یا دیابتی بیشتر مستعد عفونت هستن و اگر عفونت کردن هم دیرتر خوب میشن. پس حتما باید این گروه با جدیت تمام مراقبت کنند. ☑️ ده روز بعد از عمل هم میتونید برای کشیدن بخیه ها اقدام کنید. موارد توی پست رو عمیقأ رعایت کنید و هیچ کدوم رو دسته کم نگیرید. به امید سلامتی و بهبودی شما عزیزان ♥️🙏 . . . . #مراقبت_از_زخم_سزارین #سزارین #زخم #زخم_سزارین #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_سزارین #چاق #عفونت #عفونت_زخم

26 فروردین 1400 07:07:16

165 بازدید

بارداریگرام

خب داشتن یا نداشتن رابطه جنسی، مساله ای هست که ذهن خیلی از خانم های باردار رو همیشه درگیر کرده. راستش رابطه جنسی اصلا چیزی نیست که بشه گفت برای همه داشته باشن یا نداشته باشن. خیلی از خانم های باردار، حتی اگر هیچ مشکل تهدید به سقط یا زایمان زودرس روهم نداشته باشن، ولی چون نسبت به نزدیکی بی میل میشن نمیتونن رابطه جنسی رو به خوبی داشته باشن. این مساله بخاطر تغییرات هورمونی هست و معمولا توی سه ماهه دوم کم میشه. چون هم دیگه نگران سقط نیستیم، هورمون ها دیگه جهش ناگهانی ندارن، واژن پرخون میشه میل جنسی افزایش پیدا میکنه. اون احساس خستگی و کسلی که تو سه ماهه اول بود هم دیگه تو سه ماهه دوم نخواهیم داشت. حتی خیلی از خانم ها ابراز میکنن که سطح ارگاسمشون هم نسبت به قبل از بارداری خیلی بهبود پیدا کرده و ارگاسم قوی تر و لذت بخش تری دارن! ⬅️ و اما پوزیشن ها: خیلی کلی بخوام بگم، باید از پوزیشن هایی که منجر به دخول عمیق میشن خودداری کنید، مثلا پوزیشنی که مرد روی خانم قرار بگیره. از پوزیشن سجده و پوزیشنی که خانم روی شکم قرار بگیره خودداری کنید. از همسرتون بخواید که عمق و شدت دخول رو کمتر کنن. 🚫 از رابطه جنسی مقعدی به شدت خودداری کنید. ✔️ پوزیشنی که شما به پهلو قرار بگیرید، از ایده آل ترین نوع پوزیشن هاست و با خیال راحت میتونید تو این پوزیشن رابطه داشته باشید. ✖️ اگر دچار بی میلی شدید، تنها راهش اینه که به خودتون فرصت بدید. استفاده از هیچ کدوم از داروها یا مکمل های افزایش میل جنسی رو تو دوران بارداری توصیه نمیکنم. . . . . . #رابطه_جنسی_دربارداری _بارداری #حاملگی #بارداریگرام #نزدیکی_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #سقط #پوزیشن_نزدیکی #میل_جنسی #کاهش_میل_جنسی #بهداشت #بهداشت_جنسی #مراقبت_های_بارداری

21 آذر 1399 12:10:19

729 بازدید

بارداریگرام

فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻‍♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn

15 فروردین 1399 08:06:43

243 بازدید

بارداریگرام

گاهی اوقات یه چیزای خیلی ساده و پیش پا افتاده اگر بهشون دقت نشه ممکنه موجب اتفاقات غیرقابل جبران بشه. مثل همین قضیه حمام کردن و دوش گرفتن در بارداری! ☑️ یادتون باشه دمای زیاد برای جنین خطرناکه! زمانی که دمای بدن مادر به هر دلیل مثل تب یا قرار گرفتن در محیط سربسته گرم یا دوش و وان آب گرم بالا میره، این دمای بالا به جنین منتقل میشه و باعث ایجاد تاثیرات منفی روی جنین و بارداری میشه! اگر میخواید بدونید چه دمایی برای شما مناسب هست، بهتره قسمت پایین و جلوی مفصل آرنجتون رو زیر آب بگیرید، اگر پوستتون قرمز شد پس این آب دمای بالایی داره و باید خنک تر بشه. یا اگر دمای حمام طوری بود که عرق کردید پس دما بالاست و باید سریعا اون رو کاهش بدید. ☑️ نکته مهم دیگه اینکه در بارداری پوست شکم، سینه، باسن و کشاله ران به دلیل افزایش سایز کش میاد و این کشیدگی باعث نازک تر شدن پوست میشه. مواد شوینده و شامپو های غیر استاندارد هم این قضیه رو تشدید میکنن و باعث ایجاد خارش، خشکی و اگزمای پوستی میشن. پس از مواد شوینده و شامپوهای مخصوص پوست های خشک و حساس استفاده کنید و بعد از حمام از روغن و لوسیون های مجاز در بارداری استفاده کنید. . . . . . بنظرتون یه حمام ساده این همه داستان داشت؟! 😃 . . . . #حمام #حمام_در_بارداری #دوش #دوش_گرفتن #دوش_گرفتن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #وان #سونا #جکوزی #سونا_در_بارداری #شامپو

14 اردیبهشت 1400 07:19:05

662 بازدید

بارداریگرام

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

19 فروردین 1400 07:03:41

785 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ تغییرات هورمونی زیادی که تو بارداری اتفاق میافته باعث تغییرات تو بعضی از سیستم ها و اندام های بدن میشه که طبیعی هستن و بعد از بارداری به میزان زیادی از بین میرن ولی یه سری تغییرات مثل اون خطوطی که روی شکم میمونه و یا تیرگی بعضی نقاط بدن کاملا از بین نمیرن یا اینکه زمان زیادی میبره که مثل قبل بشن. نکته مهم اینه که ما بین تغییر طبیعی و غیر طبیعی رو تشخیص بدیم برای مثال تکرر ادرار طبیعیه ولی اگه همراه با سوزش و قطره قطره دفع شدن ادرار باشه این غیر طبیعیه و نیاز به درمان داره. یا تهوع و استفراغ اگر به حدی باشه که مادر باردار نتونه غذایی بخوره و وزن زیادی کم کنه و یا تو سه ماهه آخر بارداری باشه این طبیعی نیست و نیاز به بررسی داره. و یا اینکه احساس درد تو سینه ها طبیعیه ولی احساس درد تو قفسه سینه همراه با تنگی نفس اصلا طبیعی نیست و حتما نیاز به بررسی پزشکی داره. . . . #بارداری #بارداری_سالم #حاملگی #تغییرات_بدن_در_بارداری #دوران_بارداری #مراقبت_های_بارداری #دوران_بارداری_بارداریگرام

08 فروردین 1399 04:57:23

417 بازدید

نعیمه انصاری

0

4

🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد.   🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود.   هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند.   اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس  .   @moshavere.zanan.va.mamaei

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

4

🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد.   🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود.   هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند.   اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس  .   @moshavere.zanan.va.mamaei

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن