بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️ اگر بخوام راجع به اهمیت حمایت عاطفی تو دوران بارداری صحبت کنم یه کتاب کامل هم بنویسم بازم کمه. شروع یک راه پر از فراز و نشیب برای یه مادر، نیازمند حمایت همه جانبه از طرف اطرافیان ست. من این حمایت هارو تو مادیات و توجه ظاهری خلاصه نمیکنم، یه خانم باردار بیشتر از هرچیزی نیاز به درک شدن داره، یه مادر باردار وقتی راجع به حالات روحی و جسمی جدیدش که تا قبل از بارداری حتی روحشم خبر نداشته صحبت میکنه، نیاز داره که بشنوه نگران نباش من کنارت هستم، شاید نتونم یه ذره از موهبتی رو که داری به دوش میکشی رو کمکت حمل کنم ولی در طول تمام مسیر هر وقت بخوای من هستم برای تو و میوه وجودت. این حرفارو لازم نیست همسر آدم بزنه، گاهی اوقات یک دوست، یک فرزند، پدر، مادر یا حتی پزشک و مامای خانم باردار میتونن نقش خیلی مهمی تو حمایت عاطفی داشته باشن. اگر هیچ کس رو دور و برتون ندارید این حرفارو بهتون بزنه، هیچ اشکالی نداره، چون من هستم.😊👩🏻⚕️ دوست عزیز فرقی نداره کجای این دنیای خاکی هستی، هر موقع نیاز به صحبت کردن داشتی دایرکت من هستم👩🏻⚕️❤️ با آرزوی سلامتی برای همه. . . . . . #من_هستم
07 فروردین 1399 12:52:36
29 بازدید
بارداریگرام
از جمله عوارض و شکایات شایع در بارداری خصوصا #سه_ماهه_اول، #یبوست هست که چندین دلیل در به وجود اومدن اون نقش دارند. ⬅️ دلایل: 1️⃣ خود بارداری: در بارداری سطح هورمون #پروژسترون که اصطلاحا هورمون حفظ بارداری هم بهش گفته میشه، بالا میره و این هورمون اثرش روی ماهیچه های صاف بدن اینه که باعث کاهش تحرک اون ها بشه، ماهیچه های روده در بخاطر تاثیری که از هورمون بارداری میگیرن کند میشن و یبوست به صورت طبیعی ایجاد میشه. 2️⃣ استفاده از داروها: خیلی از خانم های تو سه ماهه اول دچار حالت تهوع و استفراغ میشن که مجبور به استفاده از دارو میشن بنابراین ممکنه روزی چندبار #دمیترون یا همون #اندانسترون براشون تجویز بشه، از عوارض این دارو اینه که به شدت فرد رو دچار یبوست میکنه. و یا حین استفاده از #مکمل ها فرد دچار یبوست میشه. نکته ی مهم اینه که دارویی که براتون تجویز شده رو سر از خود و بدون مشورت با درمانگرتون قطع و یا جایگزین نکنید. 3️⃣ عادات غلط غذایی و نخوردن #مایعات کافی: ممکنه شما به دلیل تهوعی که دارید بعضی غذاهارو کنار بذارید و یا به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید. سعی کنید هیچ موقع مصرف میوه و #سبزیجات رو قطع نکنید و سالاد کاهو به همراه #روغن_زیتون رو به یاد داشته باشید و آب رو تا جایی که میتونید بنوشید. 4️⃣ سابقه یبوست یا هموروئید: بعضی افراد هم از قبل این مشکلات رو داشتن و بارداری به شدت اون اضافه میکنه. 🔰 شاید راهکارهایی که توی پست براتون توضیح دادم ساده به نظر بیاد ولی باور کنید در طول چند روز استفاده فوق العاده #موثر واقع میشن. فقط انتظار نداشته باشید با یک بار عمل کردن به این توصیه ها تمام مشکلات یبوستتون حل بشه. صبر داشته باشید. . . . . #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #عوارض_بارداری #یبوست_باراری #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان #مطب #مراقبت_های_دوران_بارداری #پریناتولوژی #midwife #midwifery #pregnancy #constipation
21 مرداد 1399 06:37:40
758 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ کار مهمی که تو این چند هفته باید انجام بدید انجام سونوگرافی آنومالی اسکن هستش، البته از شروع هفته ۱۸ تا ۲۲ هفته و ۶ روز بهترین تایمش هست، سعی کنید زودتر یا دیرتر نرید. تا آخر این دوره شما کم کم حرکات جنین رو شروع میکنید به حس کردن، البته خانم های شکم اول یه کم دیرتر ممکنه حس کنن که اشکال نداره، جنسیت جنین رو با ورود به این هفته ها دیگه دقیق میشه فهمید، وضعیت قرار گیری جفت کم کم دیگه تکلیفش مشخص میشه و در کل تا پایان ۲۰ هفته تکلیف خیلی چیزا مشخص میشه. خوردن روزانه یه دونه آهن و مولتی ویتامین رو هم با مشورت پزشک و ماماتون از هفته ۱۶ میتونید شروع کنید. سوالی داشتید حتما بپرسید. 😊🌹 . . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت خانم ها: . . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare
20 فروردین 1399 06:51:37
52 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ دوستای گلم، من این پست رو با توجه به تجربیاتم، مواردی که بارها تو زایشگاه دیدم که برای زائو های عزیز پیش میاد و وقتی میفهمن اشتباه کردن که دیگه کار از کار گذشته... نمونش همین خوردن روغن کرچک... خانم باردار میاد با اسهال و برون روی و دل پیچه شدید، بچه هم همون سر جای خودشه و دریغ از سه سانت باز شدن دهانه رحم، دلیل رو جویا میشیم میگه یه شیشه روغن کرچک خوردم تا بچم زودتر دنیا بیاد! یا خانم اینقدر گرمیجات خورده که بچه ش تو شکمش مدفوع کرده و همه اینا رو بچه هم تاثیر میذاره و بعد تولدش حتما زردی میگیره. پس دنبال خوردن چیزی برای شوع شدن دردای زایمان نباشید که ضررش بیشتر از نفعشه. اگه کیسه آبتون پاره شد لطفا هول نکنید و نترسید، فقط اگه 36 هفته پر شده ساک بچه رو ببندید برید نزدیکترین بیمارستان چون بلاخره باید دیر یا زود دنیا بیاد، اگرم زیر 36 هستید بازم نترسید خودتون رو به مجهزترین بیمارستان نزدیکتون برسونید اونجا با توجه به امکانات تصمیم میگیرن فرصت زایمان بدن یا اینکه تحت نظر باشید و فعلا برای زایمان دست نگه دارید. در هر صورت یه پد بذارید و برید بیمارستان. زایمان دوم مدت زمانش معمولا کمتر از زایمان اوله ولی الزاما دردش کمتر نیست، تازه پس درد زایمان دوم، یعنی دردی که بعد از زایمان به دلیل جمع شدن رحم دارید، تو زایمان دوم به بعد بیشتر هم میشه. ولی خبرخوب اینکه به احتمال زیاد پارگی خیلی کمتری خواهید داشته و حتی ممکنه هیچ پارگی نداشته باشید. در کل بگم زایمان یه امر کاملا غیر قابل پیش بینی هست که این به معنی عدم داشتن برنامه براش نیست، شما سعی کنید بهترین و کامل ترین برنامه رو بچینید ولی بازم اگه چیزی طبق برنامه پیش نرفت هیچ خودتون رو ناراحت نکنید و استرس نداشته باشید. . . . پیج دوم من روهم یه نگاهی بندازید😊👩🏻⚕️ @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei #midwife #midwifery #pregnancy #vaginalbirth #childbirth #bardarigram #زایمان #زایمان_طبیعی #کیسه_آب #زایمان_بارداریگرام #ماما #مامایی #دانشجومامایی #حاملگی
12 فروردین 1399 10:03:34
256 بازدید
بارداریگرام
امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خونرسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که میخورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که میخورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم
23 تیر 1400 07:37:43
573 بازدید
بارداریگرام
دوران پس از زایمان هم مثل دوران زایمان تغییرات طبیعی خاص خودش رو داره! بیشتر این تغییرات هم در راستای آماده کردن بدن برای شیردهی و بازگشت بدن به حالت قبل از بارداری هستند! حداقل باید شش ماه به خودتون فرصت بدید تا به شکل قبل از بارداری برسید. تغییرات از فرق سر تا نوک پا همچنان در جریانه ولی در حالت برگشت به تنظیمات کارخانه!😃 یه سری چیزا همون اول به حالت قبل برمیگردن مثلاً حجم مایعات در جریان بدن که در طول دوران بارداری افزایش پیدا کرده بود، بعد از زایمان شروع میکنه به برگشت، و طولی نمیکشه که به حالت قبل برمیگرده، به همین خاطر شما ممکنه بعد از زایمان چه طبیعی چه سزارین احساس سوزش ادرار کنید که اشکالی نداره، ولی اگر بیشتر از ۲۴ ساعت ماندگار شد حتما با پزشکتون مشورت کنید. از حمام کردن غافل نشید، خودم اون زمان که تو بیمارستان زایمان میگرفتم، مادرا رو از تخت زایمان که پایین میاوردم بهشون کمک میکردم که بلافاصله یه دوش بگیرن و خودشون رو تمییز بشورن، هم سرحال میشدن هم تمییز و هم من مطمئن میشدم حالشون خوبه☺️ بچه ها، هیچ چیزی مثل ورزش های پس از زایمان به شما کمک نمیکنه که بدن و عضلاتتون به حالت قبل از بارداری برگردن، همینطور بهتون کمک میکنه افتادگی و شل شدن عضلات کف لگن هم سراغتون نیاد، حتما حتما براتون یه پست جداگونه میذارم و ورزش هارو توضیح میدم👌 راجع به بقیه موارد هم هر سوالی داشتید تو کامنت ها بپرسید من درخدمتتون هستم♥️ . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #ورزش #تغذیه #بهداشت #بهداشت_جنسی #بهداشت_پس_از_زایمان #زایمان_طبیعی #یبوست #نزدیکی_پس_از_زایمان #تغییرات_پس_از_زایمان #زایمان #بارداریگرام #باردار #حاملگی #ماما #ماماهمراه #postpartum #midwifery #midwife #bardarigram
06 فروردین 1400 13:58:58
338 بازدید
نعیمه انصاری
0
23
ساک بیمارستان مخصوص مادر
خب این پست مخصوص اوناییه که دیگه کم کم میخوان باروبیندیل بارداریشون رو ببندن و برن برای فصل بعدی، پس از زایمان! این لیست قابلیت حذف کردی بعضی موارد یا اضافه کردن رو هم داره. به این صورت که توی بیمارستان به شما وسایلی مثل یه شامپو کوچولو، مسواک، خمیر دندون کوچولو و یه دمپایی پلاستیکی و فرم مخصوص بیمار داده میشه ولی بعضی از خانم ها ممکنه به مواد خاصی حساسیت داشته باشن و یا دوست داشته باشن از لوازم شخصی خودشون استفاده کنن، ترجیح بدن اینها رو از خونه ببرن. دمپایی های بیمارستان معمولا پلاستیکی با کف صاف هستن، اگر دمپایی مخصوص خودتون رو میخواید ببرید حتما باید شسته و تمیز باشه، چون زایشگاه و اتاق عمل یه بخش استریل و تمیزه و آلودگی های بیرون نباید به داخل راه پیدا کنه. توی زایشگاه مسلما روی هر تخت بالشت هم هست ولی. ممکنه شما برای یک سری پوزیشن های خاص قبل از زایمان یا زمان شیردهی، نیاز به بالشت های بیشتری پیدا کنید که شاید بیمارستان در اون لحظه بالشت اضافه ای نداشته باشه! پس حتما فکر اینجاش رو هم بکنید. ☑️ وسایل بهداشتی و لباس زیر فوقالعاده مهمه، یادتون باشه اگر براتون مقدور بود حتما بعد از زایمان به کمک ماما یا همراهتون یه دوش آب گرم بگیرید، هم خون و عرق هایی که کردید رو بشورید و هم سرحال بشید برای پذیرش نوزاد. پس حوله، لباس زیر جدید، سوتین راحت و پد بهداشتی بزرگ رو هم حتما با خودتون داشته باشید. بهتره یه بسته کامل پد و یک حوله متوسط ببرید. ☑️ پد از شستن موهاتون به کمک حوله سری، آب موهارو بگیرید و اجازه بدید خودشون خشک بشن، برای اینکه بعدش هم راحت باشید کش مو یا گل سر یادتون نره، کلیپس ممکنه اذیتتون کنه. البته اگر باهاش راحتید میتونید ببرید، اگر موهای بلندی دارید، ترجیحا گیس کنید. ☑️ از اونجایی که محیط بیمارستان یک مقدار خشکه، اگر پوست حساسی دارید پس مرطوب کننده مخصوص خودتون رو هم حتما بردارید، همینطور دئودرانت یا اسپری ملایم، خیلی که نسبت به خودتون حس خوبی داشته باشید. ☑️ اگر در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کردید و قراره ماساژ های قبل و بعد از زایمان براتون انجام بده، از یک روغن گیاهی به عنوان روغن ماساژ حتما استفاده کنید، مثل روغن زیتون، نارگیل، اسطوخودوس، سیاه دانه... ☑️ پد های سینه یا شیردهی برای زمانی خوب هستن که به هر دلیلی قصد شیردهی ندارید ولی ترشح شیر از سینه ادامه داره، برای اینکه بدن و لباستون خیس نشه، این پدها کمک کننده هستن. ☑️ اگر بیمارستان شما اجازه بردن گوشی همراه رو میده، گوشی و شارژر خودتون و فرد همراهتون رو هم یادتون نره. 🔽ادامه در کامنت اول