پست های مشابه

بارداریگرام

بعد از واکسیناسیون اگر احساس تب یا بدن درد کردید حتما باید پزشکتون رو در جریان بذارید و معمولا این علائم با داروهایی مثل استامینوفن از بین می‌ره و خطرناک نیست. فقط باید حتما برای از بین بردنشون اقدام کنید. یادتون باشه از گرفتن کرونا خیلی از خانم های باردار متاسفانه جونشون رو از دست دادن😞 ولی تا حالا مرگ مادر در اثر واکسیناسیون گزارش نشده. ☑️ واکسن روی جنین تاثیر نمی‌ذاره ولی گرفتن کرونا ولی می‌تونه روی رشد جنین تاثیر بذاره و باعث زایمان زودرس بشه. ☑️ اگر هنوز سوالی دارید و دو دل هستید زیر همین پست سوالاتتون رو بپرسید حتما بهتون جواب میدم. ☑️ برای اطلاعات تکمیلی تر هم میتونید با سامانه 4030 تماس بگیرید. ☑️ این پست رو برای همه خانم های بارداری که هنوز شک دارن واکسن بزنن یا نه بفرستید. . . . شاد و سلامت باشید. . . . . #واکسن_کرونا #واکسن #واکسن_کرونا_در_بارداری #واکسن_سیوفارم #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #علائم_کرونا #عوارض_واکسن #عوارض_واکسن_کرونا_در_بارداری #بارداری #حاملگی #بارداریگرام

12 شهریور 1400 08:28:18

149 بازدید

بارداریگرام

😍😍😍😍😍😍😍😍😍 نمیرم براش؟؟؟؟ ❤️❤️❤️❤️ . . . . . . #نینی_خوشگل #نینی #دخمل

09 مرداد 1399 11:02:07

53 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ این پست مخاطب خاصش بیشتر خانم هایی هستن که زایمان طبیعی انجام دادن و بخیه دارن. هرچند خانم هایی که این ویژگی هارو ندارن هم بهتره با این توصیه ها عمل کنن. تو دوران پس از زایمان به دلیل شیردهی و تغییرات هورمونی که وجود داره ممکنه واژن یک مقدار خشک باشه که این مساله خصوصا تو نزدیکی بیشتر خودشو نشون میده. هیچ اشکالی نداره، باید به خودتون فرصت بدید، اگر هم این خشکی خیلی اذیتتون میکنه از ژل لوبریکانت میتونید استفاده کنید. خانم هایی که واژنشون بخیه داره تا ۴۰ روز نزدیکی براشون ممنوعه! حتی اگه بخیه ها کاملا خوب شده باشه. از بتادین برای ضد عفونی و شستن بخیه استفاده نکنید چون خاصیت خورندگی داره، زخم شمارو تازه میکنه و جوش خوردنش طول میکشه. بهترین گزینه برای شست و شو، سرم شست و شو هستش که روزی سه بار حداقل باید استفاده کنید. از ویتامین سی برای سرعت دادن به جوش خوردن زخم هاتون میتونید استفاده کنید که بهترین منبع ویتامین سی میوه آناناس هست. مستقیما روی زخمتون نشینید و سعی کنید از توالت فرنگی استفاده کنید. مطمئن باشید که زخمتون رو با دستمال تمیز بدون پرز خوب خشک میکنید. از هیچ محصول معطر و نوار بهداشتی مشبک برای واژنتون استفاده نکنید. و در نهایت اینو بدونید که برای اینکه به شکل قبل از بارداریتون ببرید چند ماه زمان میبره و این بستگی به خود فرد و مراقبت هاش داره. پس مراقب خودتون باشید. . . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #واژن #مراقبت_پس_از_زایمان #اپیزیاتومی #بخیه

09 فروردین 1399 20:29:27

222 بازدید

بارداریگرام

یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین

30 اردیبهشت 1400 06:22:32

595 بازدید

بارداریگرام

یکی از تغییرات خوشایند یا ناخوشایند بدن در بارداری برای خانم ها تغییر زیاد سایز سینه ست! این تغییرات یه مقدار یهویی و با سرعت زیادی هستن یعنی ممکنه شب بخوابید و صبح بیدار بشید و احساس سنگینی و درد تو سینه ها داشته باشید. این تغییرات طبیعی هستن و جای نگرانی ندارن و برای بهتر شدن این موارد رو رعایت کنید: - سوتین سفت ببندید - سینه هارو دست کاری نکنید - کمپرس سرد استفاده کنید - با مشورت پزشک مسکن بخورید یک نکته مهم اینکه توی بارداری سعی کنید حدالامکان از کمپرس گرم استفاده نکنید! ⁉️ در چه مواردی نگران بشیم؟ اگر متورم، قرمز و همراه با تب بود بهتره بیشتر پیگیری بشه و حتما معاینه بشید . . . . این مطلب بر اساس کتاب cmmd بارداری و زایمان براتون نوشتم. با خیال راحت استناد کنید و نگران نباشید. . . . . . #تغییرات_سینه_در_بارداری #تغییرات_سینه #افزایش_حجم_سینه #تغییر_رنگ_نوک_سینه #تغییرات_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_های_بارداری

11 خرداد 1400 16:48:00

780 بازدید

بارداریگرام

خب یکی از بزرگترین دغدغه های باردارهای عزیز همین چیزاس دیگه😃 خانم میتونم رنگ کنم؟ میتونم ناخن بکارم؟ میتونم لیزر کنم؟ و از این دسته سوالات... راستی یه چیزی یادم رفت تو اسلایدها بگم ❌ حنا در بارداری خصوصا سه ماهه اول ممنوع می باشد ‼️ بهش نمیومد ممنوع باشه نه؟! ☑️ بچه ها اگر میخواید پست ها براتون بالا بیاد حتما باید تعامل داشته باشید، یعنی لایک و کامنت و سیو... خلاصه دیگه نگم... . . . #مراقبت_های_بارداری #متخصص_زنان #مامای_همراه #ماما #مامایی #دانشجومامایی #بارداری #زیباسازی #لیزر_مو_زائد #لیزر_در_بارداری #رنگ_مو #رنگ_مو_در_بارداری #حنا #لاک #لاکژل #لاک_ناخن #لاک_ناخن_در_بارداری #کاشت_ناخن #کاشت_ناخن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #میکاپ_صورت #میکاپ #میکاپ_در_بارداری

04 اردیبهشت 1400 06:59:30

75 بازدید

نعیمه انصاری

0

6

سونوگرافی آخر بارداری

اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوق‌العاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص می‌کنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

6

اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوق‌العاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص می‌کنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن