بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
بچه ها این حرکات فوق العاده موثر هستن. نکته مهم و جالب اینه که این حرکات فقط مخصوص کسایی که زایمان کردن نیست! خیلی از خانم های مجرد یا زایمان نکرده هم ممکنه دچار افتادگی و شلی عضلات کف لگن بشن! به دلایل مختلفی مثل نشستن های طولانی مدت، سکس های متعدد، یبوست های طولانی و زور زدن ها... خب پس لازمه همه خانم ها این حرکات رو انجام بدن، خصوصا بعد از زایمان، کمک میکنه هرچه زودتر به حالت قبل از بارداری خودتون برسید! این تمرینات رو ۶ هفته بعد از زایمان طبیعی و ۸ هفته بعد از سزارین میتونید شروع کنید. حداقل هفته ای سه بار و هر بار به مدت نیم ساعت به مدت ۶ ماه این حرکات رو انجام بدید. این پست رو حتما سیو کنید چون در هر صورت به کارتون میاد👌 . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #کف_لگن #عضلات_کف_لگن #تقویت_عضلات_کف_لگن #افتادگی #شلی_عضلات_کف_لگن #ورزش
08 فروردین 1400 09:35:27
765 بازدید
بارداریگرام
همون طور که قبلاً اشاره کردم تمام دستگاه های بدن توی دوران بارداری دچار تغییراتی میشن، دستگاه گردش خون هم از این قضیه مستثنی نیست! تغییراتی که بهتون گفتم طبیعی هستن ولی چه تغییراتی غیر طبیعی محسوب میشن؟! پاسخ:⬇️⬇️⬇️ - تنگی نفس در هر حالتی - فشار خون بیشتر از ۱۴۰ به ۸۰ - ورم کل بدن - دفع پروتئین بیشتر از حد طبیعی در آزمایش ادرار ۲۴ ساعته . . . هر کدوم از علائم زیر رو داشتید حتما به پزشکتون اطلاع بدید. . . . . #قلب #سیستم_قلبی_عروقی #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #باردار #فشارخون #تپش_قلب #بیماری_قلبی #تنگی_نفس #تغییرات_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_دوران_بارداری #ماما #متخصص_زنان #مطب_زنان #ماماهمراه #midwife #midwifery #cardiovascularsystem #prenatalcare #pregnancy #pregnant
07 فروردین 1400 09:36:09
187 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام
23 آبان 1400 08:45:14
263 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ با نام و یاد خدا هفته به هفته بارداری رو شروع میکنیم. 😊 تو پنج هفته اول شما ممکنه هنوز متوجه نشده باشید که باردارید و البته این بستگی به علائم شماهم داره. که تو بعضی خانم ها شدتش کم و بعضی ها بیشتره. تمام #علائم_اولیه_بارداری که تو پست های قبلی هم مفصل راجع بهشون صحبت کردن بخاطر تغییرات هورمونی بدن ما و هورمون های تولید شده توسط جفت هستن. پس اینکه حالتون خوب نیست و هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی ممکنه حالت پایداری نداشته باشید طبیعیه. آروم باشید و به خودتون فرصت بدید. تو این زمان ممکنه از طریق بی بی چک یا آزمایش خون متوجه بشید باردارید، همین که مثبت شد پستی که راجع به کارای بعد از مثبت شدن بارداری هست رو با دقت بخونید و شروع کنید به انجام اون کارها. اسیدفولیک روزی یکی فراموش نشه، داروها و مواد شیمیایی و اشعه های مضر تو این دوران فوق العاده میتونن تاثیر روی تشکیل جنین شما داشته باشن، پس هر دارویی که از قبل استفاده میکردید رو با مشورت پزشکتون قطع یا ادامه بدید. مصرف الکل تو تمام دوران بارداری ممنوعه وحتی قبل از اقدام به بارداری باید قطع بشه. . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_حاملگی #هفته_به_هفته_بارداریگرام #هفته_اول_تا_پنجم_بارداری #بارداری #حاملگی #الکل #جنین #مامایی #ماما #متخصص_زنان #مادر #مامان #midwife #midwifery #pregnancy #weekbyweekpregnancy #bardarigram #fetus #midwives . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
16 فروردین 1399 09:39:34
272 بازدید
بارداریگرام
من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد میکنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا
19 فروردین 1400 07:03:41
785 بازدید
بارداریگرام
چقدر سریع گرفتش!😃 پوزیشن up right از بهترین پوزیشن های زایمان محسوب میشه. توی این پوزیشن کانال زایمان، خروجی لگن و محور طولی جنین همه در یک راستا قرار میگیرن و به علاوه نیروی گرانش زمین هم کمک میکنه تا بچه راحت تر کشیده بشه بیرون! مادر هم تو این وضعیت احساس راحتی بیشتری داره. پس به بدنتون اعتماد کنید و هر حالتی که براتون بهتره رو انجام بدید. البته باید یه همچین مامای تروفرزی هم داشته باشید که سریع بچه رو بگیره 😃 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #ماماهمراه #مامایی #دانشجومامایی #givingbirth #nvd #bardarigram
07 فروردین 1400 11:59:39
123 بازدید
نعیمه انصاری
0
6
سونوگرافی آخر بارداری
اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوقالعاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص میکنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام