...

0

0

چرا در انجام تمرینات کگل مشکل دارم؟

✅ اگر در انجام تمرینات کگل مشکل دارید، ممکن است با تمرین بیوفیدبک و تحریک الکتریکی عضلات کف لگن مشکل شما برطرف شود. در طول بیوفیدبک، یک مراقب سلامت و یا پزشک شما، یک پروب را در واژن شما قرار می دهد و از شما می خواهد کگل را انجام دهید. یک مانیتور نشان می دهد که آیا عضلات درست را منقبض می کنید یا نه. تحریک الکتریکی احساسی را که یک تمرین کگل باید داشته باشد دوباره ایجاد می کند. در طول تحریک الکتریکی، مراقب سلامت یک جریان الکتریکی کوچک به عضلات کف لگن شما می فرستد. در مقابل، عضلات شما با منقبض شدن به جریان واکنش نشان می دهند.  اگر در انجام تمرین کگل مشکل دارید یا مطمئن نیستید که از عضلات مناسب استفاده می کنید، از تماس با یک مراقبت سلامت و یا پزشک نترسید. آنها آنجا هستند تا به شما کمک کنند.  ✅ توپ های #کگل چیست؟ توپ های کگل وسایل خاصی هستند که در داخل واژن خود استفاده می کنید. این دستگاه‌های اغلب گرد یا دایره‌ای ، به تقویت عضلات کف لگن کمک می‌کنند. درست مانند قرار دادن یک تامپون، #توپ_کگل را در داخل واژن خود قرار می دهید. ماهیچه های کف لگن شما توپ کگل را در جای خود نگه می دارند در حالی که شما به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهید. می توانید با قرار دادن توپ کگل برای چند دقیقه در روز شروع کنید، سپس به تدریج مدت زمان آن را افزایش دهید.

...

0

0

نکاتی در مورد تمرینات کگل

✅ چگونه متوجه می شوید که #کگل را به درستی انجام می دهید؟ ✔️ انجام کگل نباید ضرر داشته باشد. اگر بعد از انجام کگل، شکم، کمر یا سر شما درد می‌کند، احتمالاً نفس خود را حبس کرده‌اید یا ماهیچه‌های اشتباهی را منقبض می کنید. ✔️ اگر در پیدا کردن عضلات کف لگن خود مشکل دارید یا درد و ناراحتی را تجربه می کنید، ممکن است کگل را اشتباه انجام می دهید. ممکن است تماس با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای کمک مفید باشد.  ✔️ اگر کگل را به درستی انجام می دهید، باید متوجه شوید که علائم شما به تدریج طی چند هفته بهبود می یابد. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که بی اختیاری ادرارتان بهتر شده است. ✅ چگونه بفهمم کف لگن من قوی است؟ علائمی که نشان میدهد کف لگن شما قوی است ممکن است شامل موارد زیر باشد:  ✔️ بی اختیاری در دفع، هیچ یا بسیار کم است. ✔️ عدم احساس میل مکرر برای ادرار کردن یا مدفوع. ✔️ احساس می کنید که کنترل روده و مثانه خود را در دست دارید. ✔️ شما می توانید به راحتی کگل را اجرا کنید.  ✅ برای کگل چقدر باید عضلات خود را منقبض کنیم؟ باید عضلاتتان را به اندازه کافی سفت یا منقبض کنید. با این حال، مراقب باشید که عضلات داخلی ران، پشت، باسن یا شکم خود را تحت فشار قرار ندهید یا آنها را منقبض نکنید. فشردن این عضلات به این معنی است که تمرین را به درستی انجام نمی دهید.  همچنین نباید آنقدر فشار دهید که نفس خود را حبس کنید. به تنفس عادی در طول انجام کگل ادامه دهید. ممکن است برای حفظ الگوی تنفسی معمول خود، لازم باشد با صدای بلند بشمارید.  ✅ آیا کگل نشسته بهتر است یا ایستاده؟ می توانید تمرینات کگل را در حالت دراز کشیده، نشسته یا ایستاده انجام دهید. اگر عضلات لگن شما ضعیف است، ممکن است بخواهید ابتدا آنها را دراز کشیده انجام دهید.  ✅ چند ثانیه باید کگل را نگه دارید؟ هنگام شروع، فقط تعدادی از تمرینات کگل را انجام دهید که انجام آنها نسبتاً آسان است. به عنوان مثال، پنج کگل که هر کدام را دو بار در روز به مدت سه ثانیه نگه دارید. با افزایش قدرت و استقامت به آرامی این اعداد را افزایش دهید. در حالت ایده‌آل، شما باید تمرین کنید تا کگل خود را به مدت پنج ثانیه نگه دارید، سپس عضلات خود را به مدت پنج ثانیه شل کنید. این کار را تا 10 بار، حداقل دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

...

0

0

چگونه تمرینات کگل را انجام دهیم؟

✅ چگونه #عضلات_کف_لگن خود را پیدا کنم؟ ✔️ برای شناختن عضلات کف لگن، سعی کنید وقتی روی توالت نشسته اید، جریان ادرار خود را متوقف کنید. این کار را فقط تا زمانی انجام دهید که با این عضلات و انقباض آن آشنا شوید (در غیر این صورت، تکرار این توقف و شروع دوباره می تواند منجر به عفونت شود). همچنین می توانید تصور کنید که در حال تلاش برای جلوگیری از دفع گاز از خود هستید. ✔️ همچنین می توانید انگشت خود را وارد واژن کرده و ماهیچه های واژن را در اطراف آن فشار دهید. شما باید فشار را در اطراف انگشت خود احساس کنید. عضلاتی که هنگام انجام این فعالیت‌ها در درون خود احساس «انقباض» می‌کنید، همان ماهیچه‌هایی هستند که در طول تمرینات #کگل تقویت می‌کنید.   ✅ چگونه #تمرینات_کگل را انجام دهم؟ تمرینات کگل را با منقبض کردن و نگه داشتن و سپس شل کردن عضلات کف لگن انجام می دهید. با انجام چند کگل در یک زمان شروع کنید، سپس به تدریج هم مدت زمان و هم تعداد کگل هایی را که در هر نوبت انجام می دهید افزایش دهید. شما باید حداقل دو تا سه #ست از این تمرینات را در روز انجام دهید. برای انجام تمرینات کگل از تصاویر اسلایدها استفاده کنید. این تمرینات عضلات کف لگن شما را تقویت می کند. ✅ یک نمونه برنامه انجام کگل: هنگام شروع یک روتین تمرین کگل، به یاد داشته باشید که باید صبور و ثابت قدم باشید. انتظار نداشته باشید که بتوانید از همان ابتدا عضلات خود را برای پنج یا 10 ثانیه منقبض نگه دارید. همچنین انتظار نتیجه زودهنگام نداشته باشید. در اینجا یک نمونه برنامه برای نحوه شروع کگل آمده است:  ✔️ ابتدا با عضلات کف لگن خود بشناسید (در پست های قبل در مورد آن صحبت کردیم). ✔️ با منقبض و سفت کردن عضلات کف لگن به مدت سه ثانیه شروع کنید و سپس به مدت سه ثانیه استراحت کنید. این یک کگل است. ✔️ سعی کنید این کار را 10 بار تکرار کنید. اگر 10 بار خیلی سخت به نظر می رسد، آن را به پنج بار کاهش دهید تا زمانی که قوی تر شوید. به این دوره ی 10 باره، یک ست می گویند. ✔️ یک ست را صبح و یک ست را در شب انجام دهید. ✔️ با افزایش قدرتتان در تمرینات، سعی کنید این اعداد را افزایش دهید. به عنوان مثال، به جای اینکه کگل خود را برای سه ثانیه نگه دارید و سه ثانیه استراحت کنید، هر کدام را پنج ثانیه نگه دارید و استراحت کنید. سپس، تعداد کگل ها را به 10 عدد پشت سر هم افزایش دهید (اگر قبلاً کمتر انجام میدادید). ✔️ در نهایت تعداد دفعات انجام این تمرینات را از دو بار در روز به سه بار در روز افزایش دهید. ✔️ در حالت ایده‌آل، می‌توانید 10 کگل را در هر ست اجرا کنید (هر ست را پنج ثانیه نگه دارید و استراحت کنید) و هر روز سه ست انجام دهید.

...

0

1

چه افرادی باید ورزش کگل را انجام دهند؟

✅ چه کسی باید #کگل را انجام دهد؟ هر چیزی که به عضلات کف لگن شما فشار وارد کند می تواند باعث ضعیف شدن آنها و حمایت کمتر از اندام های لگن شما شود. برخی از شرایط سلامتی یا رویدادهای زندگی می تواند عضلات کف لگن شما را ضعیف کند. برخی از این شرایط و رویدادها عبارتند از: 1. بارداری. 2. زایمان، از جمله سزارین. 3. داشتن چاقی (شاخص توده بدنی یا BMI بیشتر از 30) یا اضافه وزن (BMI بیشتر از 25). 4. جراحی در ناحیه لگن شما 5. افزایش سن: ماهیچه های کف لگن و همچنین عضلات راست روده و مقعد به طور طبیعی با افزایش سن ضعیف می شوند. 6. زور زدن زیاد هنگام مدفوع (یبوست) یا سرفه مزمن. 7. ورزش (به ویژه پریدن، دویدن و بلند کردن وزنه های سنگین). با این حال، تمرینات کگل برای همه مناسب نیست. انجام بیش از حد کگل یا انجام کگل در مواقعی که نیازی به این کار ندارید، می تواند باعث شود که عضلات شما بیش از حد منقبض یا سفت شوند. ✅ بارداری و تمرینات کگل افرادی که باردار هستند، در صورت انجام کگل در دوران بارداری، ممکن است متوجه شوند که #زایمان راحت‌تر است. این به این دلیل است که ممکن است کنترل بیشتری بر #عضلات_لگن در طول زایمان به شما بدهد. همچنین می تواند در موارد زیر در بارداری کمک کند:  ✔️ کنترل مثانه ✔️ تقویت عضلاتی که وزن جنین را تحمل می کنند. ✔️ بی اختیاری ادرار یا نشت #ادرار ✔️ کمک به زور زدن هنگام #زایمان_طبیعی ✔️ ترمیم بهتر ناحیه #پرینه پس از زایمان. ✅ آیا مردان می توانند تمرینات کگل را انجام دهند؟ مردان نیز می توانند از انجام تمرینات کگل سود ببرند. تمرینات کگل برای مردان می تواند در موارد زیر کمک کننده باشد: ✔️ کمک به بهبود بی اختیاری (بسته به علت). ✔️ کمک به مدیریت درد و تورم پروستات که با پروستاتیت و هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) رخ می دهد. ✔️ با کمک به نعوظ و انزال لذت جنسی را افزایش دهد.

...

0

1

ورزش کگل چیست؟ چه فوایدی دارد؟

✅ ورزش #کگل چیست؟ تمرینات کگل (که به آن تمرینات #کف_لگن نیز گفته می شود) به تقویت عضلات کف لگن شما کمک می کند. عضلات کف لگن شما از اندام های لگن مانند مثانه، روده و واژن حمایت می کنند. عضلات کف لگن اندام های شما را در جای خود نگه می دارند و در عین حال به عملکردهای بدن مانند ادرار کردن، مدفوع و سکس کمک می کنند. کگل شامل منقبض و سفت کردن و سپس آزاد کردن عضلات کف لگن برای تقویت آنها است. ✅ انجام کگل می تواند به مشکلاتی مانند موارد زیر کمک کند: ✔️ بی اختیاری ادرار (نشت ادرار). ✔️ بی اختیاری فوری (نیاز فوری به ادرار کردن). ✔️ بی اختیاری مدفوع (نشت مدفوع). ✔️ افتادگی اندام لگن (قطع شدن یا برآمدگی اندام های لگن به داخل واژن). ✔️ کگل همچنین می تواند سلامت جنسی شما را بهبود بخشد و به بهبود ارگاسم کمک کند. ✅ تمرینات کگل در واقع چه کاری انجام می دهند؟ تمرینات کگل به حفظ تناسب عضلات کف لگن کمک می کند. درست مانند اینکه ممکن است سایر عضلات بدن خود را با بلند کردن وزنه تقویت کنید، انجام کگل راهی برای قوی نگه داشتن عضلات کف لگن است. با تمرینات کگل می توانید کنترل بهتری بر مثانه و روده ها داشته باشید و از ضعیف شدن عضلات لگن جلوگیری کنید. ضعف عضلات کف لگن می تواند باعث بی اختیاری دفع ادرار و مدفوع یا گاز معده شود . عضلات کف لگن شما ممکن است با افزایش سن یا به دلیل مواردی مانند بارداری، زایمان یا جراحی ضعیف شوند. ✅ چقدر طول می کشد تا متوجه تغییرات شوید؟ می توانید انتظار داشته باشید که پس از شش تا هشت هفته نتایج را مشاهده کنید. اینکه چقدر طول می کشد تا متوجه تغییرات شوید بستگی به میزان سازگاری شما با تمرینات کگل و میزان ضعیف بودن عضلات شما دارد. در پست های بعد بیشتر در مورد تمرینات کگل صحبت میکنیم

...

0

0

روش های جذاب کردن تامی تایم

✅ چگونه #تامی_تایم را برای کودک جذاب کنیم؟ - از اسباب بازی های مخصوص #تامی_تایم استفاده کنید. یک یا دو اسباب بازی جدید را جلوی کودک و دور از دسترس او قرار دهید، بنابراین کودک باید خودش را دراز کند تا آنها را بگیرد. اسباب بازیهای کودک را گرداگرد نوزاد بچینید تا تشویق شود به همه سو بچرخد و بکوشد خودش را به اسباب بازیها برساند. همچنین میتوانید یک حیوان عروسکی رنگارنگ را در آغوش بگیرید یا یک جغجغه را در نزدیکی صورت کودک تکان دهید. - از آینه استفاده کنید. آینه را جلوی صورت کودک قرار دهید.نوزاد از دیدن انعکاس صورت خود در تامی تایم لذت میبرد. - اگر کودک شما از تمرین کردن به تنهایی راضی نیست، می توانید به این فعالیت بپیوندید.کنار کودکتان دراز بکشید. دستهایش را به اطراف حرکت دهید، از او بخواهید چیزهای جدید را لمس کند، برایش آواز بخوانید یا پتوهایی با رنگ های مختلف کنارش بگذارید، چیزی که برای کودک جذاب باشد. از پتوها و حوله هایی با بافت های متفاوت برای لوله کردن و زیر سینه نوزاد گذاشتن استفاده کنید تا نوزاد بافتهای متفاوت را لمس کند. (برای نمونه حوله زبر یا پتوی نوزادی بسیار نرم) . _ همچنین میتوانید از خواهر یا برادر یا سایر اطرافیان برای سرگرم کردن کودک دعوت کنید. - اگر خوابیدن روی زمین برای کودک راحت نیست، از بدن خود استفاده کنید. می توانید از بدن خود به عنوان تشک استفاده کنید. کودک را روی پاها یا روی شکم خود قرار دهید. با دست پشت کودک را با نوازش های ملایم و ریتمیک ماساژ دهید. - اگر کودک دوست ندارد روی شکمش صاف باشد، میتوانید ابتدا یک بالش شیردهی زیر سینه اش قرار دهید. امیدواریم این کار او را به این موقعیت عادت دهد، به طوری که در نهایت و به تدریج بتوانید هر گونه ابزار را حذف کنید. حتما دستهای او را از روی پتوی لوله شده رد کنید و جلوی نوزاد بگذارید . دقت کنید که چانه ی نوزاد جلوتر از این بالش باشد تا راه نفس کشیدن او بسته نشود. با بالش یا بدون بالش، به یاد داشته باشید که همیشه مراقب کودک باشید تا زمانی که او در حال تمرین تامی تایم است . ✅ اگر کودک همچنان از تامی تایم متنفر باشد چه؟ استرس نداشته باشید و تسلیم نشوید. مانند خیلی چیزها در مورد بچه ها، عقب نشینی،استراحت و بازگشت به تامی تایم اشکالی ندارد. چند روز یا یک هفته مرخصی بگیرید و بعدا دوباره امتحان کنید. احتمالا بعد از یک دوره استراحت، موفقیت را خواهید دید. همچنین کوتاه کردن جلسات و فاصله زمانی تامی تایم را در طول روز در نظر بگیرید تا این کار برای کودک کمی قابل تحمل تر شود. تا زمانی که نوزاد مدتی هرچند کم، تامی تایم را انجام دهند، این کار سودمند خواهد بود.

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

...
...
...

نی نی و مامان

دنبال کننده

3

پست

21

#تامی_تایم

#تامی_تایم

#کف_لگن

#کگل

#ست

21

پست

3

دنبال کننده

نی نی و مامان

...

0

0

چرا در انجام تمرینات کگل مشکل دارم؟

✅ اگر در انجام تمرینات کگل مشکل دارید، ممکن است با تمرین بیوفیدبک و تحریک الکتریکی عضلات کف لگن مشکل شما برطرف شود. در طول بیوفیدبک، یک مراقب سلامت و یا پزشک شما، یک پروب را در واژن شما قرار می دهد و از شما می خواهد کگل را انجام دهید. یک مانیتور نشان می دهد که آیا عضلات درست را منقبض می کنید یا نه. تحریک الکتریکی احساسی را که یک تمرین کگل باید داشته باشد دوباره ایجاد می کند. در طول تحریک الکتریکی، مراقب سلامت یک جریان الکتریکی کوچک به عضلات کف لگن شما می فرستد. در مقابل، عضلات شما با منقبض شدن به جریان واکنش نشان می دهند.  اگر در انجام تمرین کگل مشکل دارید یا مطمئن نیستید که از عضلات مناسب استفاده می کنید، از تماس با یک مراقبت سلامت و یا پزشک نترسید. آنها آنجا هستند تا به شما کمک کنند.  ✅ توپ های #کگل چیست؟ توپ های کگل وسایل خاصی هستند که در داخل واژن خود استفاده می کنید. این دستگاه‌های اغلب گرد یا دایره‌ای ، به تقویت عضلات کف لگن کمک می‌کنند. درست مانند قرار دادن یک تامپون، #توپ_کگل را در داخل واژن خود قرار می دهید. ماهیچه های کف لگن شما توپ کگل را در جای خود نگه می دارند در حالی که شما به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهید. می توانید با قرار دادن توپ کگل برای چند دقیقه در روز شروع کنید، سپس به تدریج مدت زمان آن را افزایش دهید.

...

0

0

نکاتی در مورد تمرینات کگل

✅ چگونه متوجه می شوید که #کگل را به درستی انجام می دهید؟ ✔️ انجام کگل نباید ضرر داشته باشد. اگر بعد از انجام کگل، شکم، کمر یا سر شما درد می‌کند، احتمالاً نفس خود را حبس کرده‌اید یا ماهیچه‌های اشتباهی را منقبض می کنید. ✔️ اگر در پیدا کردن عضلات کف لگن خود مشکل دارید یا درد و ناراحتی را تجربه می کنید، ممکن است کگل را اشتباه انجام می دهید. ممکن است تماس با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای کمک مفید باشد.  ✔️ اگر کگل را به درستی انجام می دهید، باید متوجه شوید که علائم شما به تدریج طی چند هفته بهبود می یابد. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که بی اختیاری ادرارتان بهتر شده است. ✅ چگونه بفهمم کف لگن من قوی است؟ علائمی که نشان میدهد کف لگن شما قوی است ممکن است شامل موارد زیر باشد:  ✔️ بی اختیاری در دفع، هیچ یا بسیار کم است. ✔️ عدم احساس میل مکرر برای ادرار کردن یا مدفوع. ✔️ احساس می کنید که کنترل روده و مثانه خود را در دست دارید. ✔️ شما می توانید به راحتی کگل را اجرا کنید.  ✅ برای کگل چقدر باید عضلات خود را منقبض کنیم؟ باید عضلاتتان را به اندازه کافی سفت یا منقبض کنید. با این حال، مراقب باشید که عضلات داخلی ران، پشت، باسن یا شکم خود را تحت فشار قرار ندهید یا آنها را منقبض نکنید. فشردن این عضلات به این معنی است که تمرین را به درستی انجام نمی دهید.  همچنین نباید آنقدر فشار دهید که نفس خود را حبس کنید. به تنفس عادی در طول انجام کگل ادامه دهید. ممکن است برای حفظ الگوی تنفسی معمول خود، لازم باشد با صدای بلند بشمارید.  ✅ آیا کگل نشسته بهتر است یا ایستاده؟ می توانید تمرینات کگل را در حالت دراز کشیده، نشسته یا ایستاده انجام دهید. اگر عضلات لگن شما ضعیف است، ممکن است بخواهید ابتدا آنها را دراز کشیده انجام دهید.  ✅ چند ثانیه باید کگل را نگه دارید؟ هنگام شروع، فقط تعدادی از تمرینات کگل را انجام دهید که انجام آنها نسبتاً آسان است. به عنوان مثال، پنج کگل که هر کدام را دو بار در روز به مدت سه ثانیه نگه دارید. با افزایش قدرت و استقامت به آرامی این اعداد را افزایش دهید. در حالت ایده‌آل، شما باید تمرین کنید تا کگل خود را به مدت پنج ثانیه نگه دارید، سپس عضلات خود را به مدت پنج ثانیه شل کنید. این کار را تا 10 بار، حداقل دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

...

0

0

چگونه تمرینات کگل را انجام دهیم؟

✅ چگونه #عضلات_کف_لگن خود را پیدا کنم؟ ✔️ برای شناختن عضلات کف لگن، سعی کنید وقتی روی توالت نشسته اید، جریان ادرار خود را متوقف کنید. این کار را فقط تا زمانی انجام دهید که با این عضلات و انقباض آن آشنا شوید (در غیر این صورت، تکرار این توقف و شروع دوباره می تواند منجر به عفونت شود). همچنین می توانید تصور کنید که در حال تلاش برای جلوگیری از دفع گاز از خود هستید. ✔️ همچنین می توانید انگشت خود را وارد واژن کرده و ماهیچه های واژن را در اطراف آن فشار دهید. شما باید فشار را در اطراف انگشت خود احساس کنید. عضلاتی که هنگام انجام این فعالیت‌ها در درون خود احساس «انقباض» می‌کنید، همان ماهیچه‌هایی هستند که در طول تمرینات #کگل تقویت می‌کنید.   ✅ چگونه #تمرینات_کگل را انجام دهم؟ تمرینات کگل را با منقبض کردن و نگه داشتن و سپس شل کردن عضلات کف لگن انجام می دهید. با انجام چند کگل در یک زمان شروع کنید، سپس به تدریج هم مدت زمان و هم تعداد کگل هایی را که در هر نوبت انجام می دهید افزایش دهید. شما باید حداقل دو تا سه #ست از این تمرینات را در روز انجام دهید. برای انجام تمرینات کگل از تصاویر اسلایدها استفاده کنید. این تمرینات عضلات کف لگن شما را تقویت می کند. ✅ یک نمونه برنامه انجام کگل: هنگام شروع یک روتین تمرین کگل، به یاد داشته باشید که باید صبور و ثابت قدم باشید. انتظار نداشته باشید که بتوانید از همان ابتدا عضلات خود را برای پنج یا 10 ثانیه منقبض نگه دارید. همچنین انتظار نتیجه زودهنگام نداشته باشید. در اینجا یک نمونه برنامه برای نحوه شروع کگل آمده است:  ✔️ ابتدا با عضلات کف لگن خود بشناسید (در پست های قبل در مورد آن صحبت کردیم). ✔️ با منقبض و سفت کردن عضلات کف لگن به مدت سه ثانیه شروع کنید و سپس به مدت سه ثانیه استراحت کنید. این یک کگل است. ✔️ سعی کنید این کار را 10 بار تکرار کنید. اگر 10 بار خیلی سخت به نظر می رسد، آن را به پنج بار کاهش دهید تا زمانی که قوی تر شوید. به این دوره ی 10 باره، یک ست می گویند. ✔️ یک ست را صبح و یک ست را در شب انجام دهید. ✔️ با افزایش قدرتتان در تمرینات، سعی کنید این اعداد را افزایش دهید. به عنوان مثال، به جای اینکه کگل خود را برای سه ثانیه نگه دارید و سه ثانیه استراحت کنید، هر کدام را پنج ثانیه نگه دارید و استراحت کنید. سپس، تعداد کگل ها را به 10 عدد پشت سر هم افزایش دهید (اگر قبلاً کمتر انجام میدادید). ✔️ در نهایت تعداد دفعات انجام این تمرینات را از دو بار در روز به سه بار در روز افزایش دهید. ✔️ در حالت ایده‌آل، می‌توانید 10 کگل را در هر ست اجرا کنید (هر ست را پنج ثانیه نگه دارید و استراحت کنید) و هر روز سه ست انجام دهید.

...

0

1

چه افرادی باید ورزش کگل را انجام دهند؟

✅ چه کسی باید #کگل را انجام دهد؟ هر چیزی که به عضلات کف لگن شما فشار وارد کند می تواند باعث ضعیف شدن آنها و حمایت کمتر از اندام های لگن شما شود. برخی از شرایط سلامتی یا رویدادهای زندگی می تواند عضلات کف لگن شما را ضعیف کند. برخی از این شرایط و رویدادها عبارتند از: 1. بارداری. 2. زایمان، از جمله سزارین. 3. داشتن چاقی (شاخص توده بدنی یا BMI بیشتر از 30) یا اضافه وزن (BMI بیشتر از 25). 4. جراحی در ناحیه لگن شما 5. افزایش سن: ماهیچه های کف لگن و همچنین عضلات راست روده و مقعد به طور طبیعی با افزایش سن ضعیف می شوند. 6. زور زدن زیاد هنگام مدفوع (یبوست) یا سرفه مزمن. 7. ورزش (به ویژه پریدن، دویدن و بلند کردن وزنه های سنگین). با این حال، تمرینات کگل برای همه مناسب نیست. انجام بیش از حد کگل یا انجام کگل در مواقعی که نیازی به این کار ندارید، می تواند باعث شود که عضلات شما بیش از حد منقبض یا سفت شوند. ✅ بارداری و تمرینات کگل افرادی که باردار هستند، در صورت انجام کگل در دوران بارداری، ممکن است متوجه شوند که #زایمان راحت‌تر است. این به این دلیل است که ممکن است کنترل بیشتری بر #عضلات_لگن در طول زایمان به شما بدهد. همچنین می تواند در موارد زیر در بارداری کمک کند:  ✔️ کنترل مثانه ✔️ تقویت عضلاتی که وزن جنین را تحمل می کنند. ✔️ بی اختیاری ادرار یا نشت #ادرار ✔️ کمک به زور زدن هنگام #زایمان_طبیعی ✔️ ترمیم بهتر ناحیه #پرینه پس از زایمان. ✅ آیا مردان می توانند تمرینات کگل را انجام دهند؟ مردان نیز می توانند از انجام تمرینات کگل سود ببرند. تمرینات کگل برای مردان می تواند در موارد زیر کمک کننده باشد: ✔️ کمک به بهبود بی اختیاری (بسته به علت). ✔️ کمک به مدیریت درد و تورم پروستات که با پروستاتیت و هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) رخ می دهد. ✔️ با کمک به نعوظ و انزال لذت جنسی را افزایش دهد.

...

0

1

ورزش کگل چیست؟ چه فوایدی دارد؟

✅ ورزش #کگل چیست؟ تمرینات کگل (که به آن تمرینات #کف_لگن نیز گفته می شود) به تقویت عضلات کف لگن شما کمک می کند. عضلات کف لگن شما از اندام های لگن مانند مثانه، روده و واژن حمایت می کنند. عضلات کف لگن اندام های شما را در جای خود نگه می دارند و در عین حال به عملکردهای بدن مانند ادرار کردن، مدفوع و سکس کمک می کنند. کگل شامل منقبض و سفت کردن و سپس آزاد کردن عضلات کف لگن برای تقویت آنها است. ✅ انجام کگل می تواند به مشکلاتی مانند موارد زیر کمک کند: ✔️ بی اختیاری ادرار (نشت ادرار). ✔️ بی اختیاری فوری (نیاز فوری به ادرار کردن). ✔️ بی اختیاری مدفوع (نشت مدفوع). ✔️ افتادگی اندام لگن (قطع شدن یا برآمدگی اندام های لگن به داخل واژن). ✔️ کگل همچنین می تواند سلامت جنسی شما را بهبود بخشد و به بهبود ارگاسم کمک کند. ✅ تمرینات کگل در واقع چه کاری انجام می دهند؟ تمرینات کگل به حفظ تناسب عضلات کف لگن کمک می کند. درست مانند اینکه ممکن است سایر عضلات بدن خود را با بلند کردن وزنه تقویت کنید، انجام کگل راهی برای قوی نگه داشتن عضلات کف لگن است. با تمرینات کگل می توانید کنترل بهتری بر مثانه و روده ها داشته باشید و از ضعیف شدن عضلات لگن جلوگیری کنید. ضعف عضلات کف لگن می تواند باعث بی اختیاری دفع ادرار و مدفوع یا گاز معده شود . عضلات کف لگن شما ممکن است با افزایش سن یا به دلیل مواردی مانند بارداری، زایمان یا جراحی ضعیف شوند. ✅ چقدر طول می کشد تا متوجه تغییرات شوید؟ می توانید انتظار داشته باشید که پس از شش تا هشت هفته نتایج را مشاهده کنید. اینکه چقدر طول می کشد تا متوجه تغییرات شوید بستگی به میزان سازگاری شما با تمرینات کگل و میزان ضعیف بودن عضلات شما دارد. در پست های بعد بیشتر در مورد تمرینات کگل صحبت میکنیم

...

0

0

روش های جذاب کردن تامی تایم

✅ چگونه #تامی_تایم را برای کودک جذاب کنیم؟ - از اسباب بازی های مخصوص #تامی_تایم استفاده کنید. یک یا دو اسباب بازی جدید را جلوی کودک و دور از دسترس او قرار دهید، بنابراین کودک باید خودش را دراز کند تا آنها را بگیرد. اسباب بازیهای کودک را گرداگرد نوزاد بچینید تا تشویق شود به همه سو بچرخد و بکوشد خودش را به اسباب بازیها برساند. همچنین میتوانید یک حیوان عروسکی رنگارنگ را در آغوش بگیرید یا یک جغجغه را در نزدیکی صورت کودک تکان دهید. - از آینه استفاده کنید. آینه را جلوی صورت کودک قرار دهید.نوزاد از دیدن انعکاس صورت خود در تامی تایم لذت میبرد. - اگر کودک شما از تمرین کردن به تنهایی راضی نیست، می توانید به این فعالیت بپیوندید.کنار کودکتان دراز بکشید. دستهایش را به اطراف حرکت دهید، از او بخواهید چیزهای جدید را لمس کند، برایش آواز بخوانید یا پتوهایی با رنگ های مختلف کنارش بگذارید، چیزی که برای کودک جذاب باشد. از پتوها و حوله هایی با بافت های متفاوت برای لوله کردن و زیر سینه نوزاد گذاشتن استفاده کنید تا نوزاد بافتهای متفاوت را لمس کند. (برای نمونه حوله زبر یا پتوی نوزادی بسیار نرم) . _ همچنین میتوانید از خواهر یا برادر یا سایر اطرافیان برای سرگرم کردن کودک دعوت کنید. - اگر خوابیدن روی زمین برای کودک راحت نیست، از بدن خود استفاده کنید. می توانید از بدن خود به عنوان تشک استفاده کنید. کودک را روی پاها یا روی شکم خود قرار دهید. با دست پشت کودک را با نوازش های ملایم و ریتمیک ماساژ دهید. - اگر کودک دوست ندارد روی شکمش صاف باشد، میتوانید ابتدا یک بالش شیردهی زیر سینه اش قرار دهید. امیدواریم این کار او را به این موقعیت عادت دهد، به طوری که در نهایت و به تدریج بتوانید هر گونه ابزار را حذف کنید. حتما دستهای او را از روی پتوی لوله شده رد کنید و جلوی نوزاد بگذارید . دقت کنید که چانه ی نوزاد جلوتر از این بالش باشد تا راه نفس کشیدن او بسته نشود. با بالش یا بدون بالش، به یاد داشته باشید که همیشه مراقب کودک باشید تا زمانی که او در حال تمرین تامی تایم است . ✅ اگر کودک همچنان از تامی تایم متنفر باشد چه؟ استرس نداشته باشید و تسلیم نشوید. مانند خیلی چیزها در مورد بچه ها، عقب نشینی،استراحت و بازگشت به تامی تایم اشکالی ندارد. چند روز یا یک هفته مرخصی بگیرید و بعدا دوباره امتحان کنید. احتمالا بعد از یک دوره استراحت، موفقیت را خواهید دید. همچنین کوتاه کردن جلسات و فاصله زمانی تامی تایم را در طول روز در نظر بگیرید تا این کار برای کودک کمی قابل تحمل تر شود. تا زمانی که نوزاد مدتی هرچند کم، تامی تایم را انجام دهند، این کار سودمند خواهد بود.

...

0

0

چگونگی انجام تامی تایم

✅ چگونه #تامی_تایم را انجام دهیم؟ - یک فضای نرم و ایمن آماده کنید و کودک را روی شکم قرار دهید. پتو یا تشک را روی یک سطح سفت و صاف مانند زمین قرار دهید. - همچنین می توانید نوزاد خود را روی شکم یا سینه یا روی پاهای خود قرار دهید. دیدن صورت شما می تواند انگیزه کافی برای کودک باشد تا سعی کند سر خود را از بدن شما بلند کند. البته گاهی اوقات این نقشه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. خصوصا در مورد والدینی که کمبود خواب دارند (بخوانید: همه ما!) ممکن است وسوسه شوند که چرت بزنند. حتی اگر بتوانید بیدار بمانید، ممکن است کودک انگیزه ای برای بلند کردن سر خود از بدن گرم شما نداشته باشد و به خواب برود. - واکنش نوزاد خود را بسنجید. ممکن است نیاز باشد کمی تغییرات ایجاد کنید. مثلا اگر کودک واقعا نمی تواند خوابیدن روی شکم خود را تحمل کند، او را به پهلو بخوابانید. نوزاد را روی یک پتو، به پهلو خوابانده، با یک حوله ی غلتانده شده، پشت سر و یک پارچه ی تا شده، زیر سرش را حمایت کنید. هر دو دست کودک و هر دو پا را به جلو بیاورید و برای راحتی زانوهای او را خم کنید. حتما هر 10 تا 15 دقیقه او را به سمت دیگر بغلتانید. ( البته، این فعالیت نباید به طور کامل جایگزین تامی تایم شود، بنابراین به تلاش خود ادامه دهید!) - به نشانه های خستگی نوزاد، مانند گریه کردن، یا سر را روی زمین گذاشتن توجه کنید. دقت کنید که پیش از خستگی زیاد نوزاد، او را بردارید. در پست بعد در مورد روش های جذاب کردن تامی تایم برای نوزاد صحبت میکنیم

...

0

0

زمان شروع و مدت تامی تایم

✅ زمان شروع تامی تایم: از چه سنی باید تامی تایم را شروع کرد؟ در حالی که هیچ نسخه ای برای زمان دقیق شروع تامی تایم وجود ندارد، آکادمی اطفال آمریکا به والدین توصیه می کند زودتر این کار را انجام دهند. هر چه زودتر، بهتر! در واقع، نوزادانی که در ترم کامل متولد میشوند و هیچ مشکلی برای سلامتی ندارند، میتوانند به محض مرخص شدن از بیمارستان، تمرین را شروع کنند به شرطی که شما و نوزادتان بیدار و هوشیار باشید، و شما یا مراقب دیگری برای نظارت در آنجا حضور داشته باشید. تعجب نکنید اگر در ابتدا کودک از تامی تایم متنفر باشد و تلاش های اولیه با مقاومت کودک روبرو شود. احتمالا باید با دوره های کوتاه شروع کنید و به دفعات ادامه دهید. ✅ هربار تامی تایم چقدر باید طول بکشد؟ در مورد نوزادان دو تا سه بار در روز، هر بار به مدت سه تا پنج دقیقه ، ایده آل است. میتوانید بعد از چرت زدن یا تعویض پوشک و به عنوان بخشی از زمان بازی، برنامه ریزی کنید. همانطور که کودک بزرگتر می شود و شروع به لذت بردن از این تمرین می کند، به تدریج تعداد و مدت زمان جلسات #تامی_تایم را افزایش دهید. تا 3-4 ماهگی می توانید روزانه حدود 20 تا 30 دقیقه را به تامی تایم اختصاص دهید. به یاد داشته باشید، لازم نیست همه این زمان در یک جلسه طولانی اتفاق بیفتد. بلکه می توانید آن را به 2 تا 3 جلسه در روز تقسیم کنید. این تمرین را تا زمانی ادامه دهید که کودک بتواند خود به خود غلت بزند، شاهکاری که بسیاری از نوزادان در حدود 4 تا 6 ماهگی انجام می دهند. حتی در این صورت هم، ممکن است تمرین تامی تایم را به عنوان بخشی از روال معمول خود در نظر بگیرید. همچنین تمرین تامی تایم ، وقتی نوزاد شروع به یادگیری خزیدن می کند به او کمک می کند.

...

0

0

تامی تایم و فواید آن

#تامی_تایم چیست؟ وقتی در مورد تامی تایم صحبت می کنیم، دقیقا منظورمان چیست؟ زمانی که کودک در بیداری و تحت نظارت، روی شکم خود می گذراند و در اصطلاح به حالت #دمر خوابانده می شود. قرار دادن نوزاد روی شکم او را تشویق می کند تا سر خود را بلند کند که به تقویت عضلات سر، گردن و شانه و تقویت #مهارت_های_حرکتی کمک می کند. این فعالیت برای #رشد_کودک لازم است و باید بخشی از برنامه ی روزانه کودک باشد. فواید تامی تایم : می دانیم، وادار کردن کودک به فعالیتی که جذابیتی ندارد، آسان نیست. اما به ما اعتماد کنید، تامی تایم ارزش آن را دارد. علاوه بر اینکه باعث برقراری پیوند عاطفی بین شما و کودکتان می شود، مزایای دیگری هم دارد. از جمله: - تمرین و آمادگی برای نقاط عطف کودک مانند #غلت زدن، ایستادن، نشستن و خزیدن - مهارت های حرکتی درشت را تقویت می کند - عضلاتی که به طور معمول کمتر مورد استفاده قرار می گیرند را درگیر می کند - از پالژیوسفالی (معروف به سندرم سر صاف) جلوگیری می کند - به کنترل سر کودک کمک می کند - مشکل #کولیک و نفخ را کم می کند - کودک را در معرض زاویه محیطی متفاوت قرار می دهد - کودک داده های حسی را از راه پوست، مفصلها و شکم اش دریافت میکند و درمی یابد موقعیتش در فضا کجاست.

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

...
برو به اپلیکیشن