پست های مشابه

n.kalkatehchi

. . ❇️مخاطب این پست: همه پدرها و مادرها . .👩🏻👨🏻‍🦱👩🏻👨🏻‍🦱👩🏻👨🏻‍🦱👩🏻👨🏻‍🦱👩🏻👨🏻‍🦱👩🏻👨🏻‍🦱 . . بیاین چهار تا ایده هیجان انگیز آوردم. هرکی واسه خونه اش برده راضی بوده. 😁 . . امتحان کنید. جواب میده😉 . . شمام تجربه مشابه این داشتید که حال بچه‌ها بهتر بشه و بهشون خوش بگذره؟ . . ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک. . . #رشد_کودک #تغذیه_کودک #افزایش_اشتها #بی_اشتهایی #رشد #تغذیه #غذا #کودکانه #غذای_کمکی #قرنطینه #قرنطینه_کرونا #قرنطینه_خانگی

29 آذر 1399 18:39:59

10 بازدید

n.kalkatehchi

⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچه‌های بدغذا که می‌خوان هوشمندانه رفتار کنن 😎⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ———/////———/////———/////———⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ یازدهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچه‌ها 🙆🏻‍♀️⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⭕️ وقتی به بچه‌ها مسئولیتی می‌دیم و مشارکتشون رو تو اون کار زیاد می‌کنیم، ناخودآگاه حس ارزشمندی و عزت نفس می‌دیم بهشون. ⁣ ⁣ این مشارکت از همون سال‌های اول زندگی می‌تونه اتفاق بیفته.⁣ ⁣ از هر زمانی که حس کنیم بچه‌ها می‌تونن یه کاری رو انجام بدن.⁣ ⁣ حتا اگر اون رو به صورت مرتب و درست انجام ندن. (که قطعا همینجوریه و باید تمرین کنن تا مهارتشون با افزایش سن بیشتر بشه). ⁣ ⁣⁣ ➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣قسمت بعد: الگوی خوبی باش⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ برای دریافت مشاوره تغذیه کودک می‌تونید به واتس اپ پیام بدید:⁣⁣⁣⁣⁣ 09107894845⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌چی #عزت_نفس #احساس_مسئولیت

28 خرداد 1399 17:27:40

31 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: عاشقان نوتلا 😁😋⁣ ⁣ ⁣ همون طور که میدونید شکلات صبحانه‌های آماده مقدار زیادی نگهدارنده و چربی‌های اشباع دارند که برای سلامتی خوب نیستند. ⁣ ⁣ به همین خاطر یه مدل‌ نوتلای خونگی براتون آوردم که ببینید و درست کنید و کیف کنید. 😍🌰⁣ ⁣ مواد لازم: ⁣ فندق: یک لیوان⁣ روغن مایع: نصف تا یک پیمانه⁣ عسل ۱ پیمانه (اگر کم شیرین دوست دارید کمتر بریزید) ⁣ پودر کاکائو: نصف پیمانه (اگر روغن دوست دارید کمتر بریزید)⁣ ⁣ . . زمان تست کردن فندق تقریبا ده دقیقه است. هم میتونید تو فر بذارید هم رو ماهیتابه. حواستون باشه نسوزه فقط. . 🌰🍩🌰🍩🌰🍩🌰🍩🌰🍩🌰🍩⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم به روشای ساده خوراکی های خوشمزه و مقوی و سالم یادتون بدم 😋 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . .تهیه_شکلات_صبحانه #طرز_تهیه_شکلات_صبحانه #شکلات_صبحانه_نوتلا #شکلات_صبحانه_خانگی #دستور_شکلات_صبحانه #نوتلا #شکلات_صبحانه #شکلات_دست_ساز #شکلات_تلخ #شکلات_خانگی نوتلا_خانگی #شیک_نوتلا #کیک_نوتلا #ایده_صبحانه #صبحانه_سالم #صبحانه_خوشمزه #مشاور_تغذیه #مشاور_تغذیه_آنلاین

18 بهمن 1399 18:54:45

115 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که می‌خوان وزن خانواده رو مدیریت کنن. ⁣ ———/////———/////———/////———⁣ ⁣ ⭕️ طبق بررسی‌های انجام شده، چاقی کودکان در حال افزایشه. ⁣ ⁣ ❌ به دلیل اینکه درصد بسیار زیادی از بچه‌ها میوه و سبزی نمی‌خورن. ⁣ ❌اغلبشون فیبر کافی نمی‌خورن. ⁣ ❌ و خیلی بیشتر از نیازشون شکر، چربی و کالری دریافت می‌کنن. ⁣ ⁣ نمی‌شه گفت افزایش وزن فقط به دلیل زیاد خوردن اتفاق می‌افته. ⁣ ⁣ موارد مختلفی مثل عوامل بیوشیمیایی، ژنتیکی، رفتاری، غذایی و فرهنگی در چاقی نقش دارن. ⁣ ⁣ 🛑 اما ریشه اصلیش دریافت زیاد مواد غذایی و نبود فعالیت بدنیه❗️⁣ ⁣ پس می‌بینیم بیشتر از اونکه ژنتیک یا استعداد چاقی باعث افزایش وزن کودکان بشه، سبک غذایی یک خانواده زمینه چاقی رو ایجاد می‌کنه.⁣ ⁣ در اغلب موارد (بدون در نظر گرفتن موارد استثناء) کودکی که یک والد چاق داشته باشه ۵۰ درصد، و کودکی که هر دو والدش مبتلا به چاقی باشن ۸۰ درصد بیشتر چاق می‌شه. 🤚🏻⁣ ⁣ این اتفاق به چند دلیل می‌افته: ⁣ 🔹تند غذا خوردن⁣ 🔹آشنایی زودتر با طعم شیرین به دلیل مصرف بیشتر قند و شکر⁣ 🔹دریافت بیشتر چربی به دلیل چرب بودن غذای سفره⁣ 🔹استفاده از حجم بیشتر مواد غذایی به دلیل الگوپذیری از خانواده⁣ 🔹تمایل بیشتر به مصرف تنقلات به دلیل وجود اون در سبد خانوار⁣ ⁣ پس وقتی از مدیریت وزن کودک صحبت می‌کنیم، باید همه اعضای خانواده رو درگیر این مسئله کنیم و از ریشه سبک غذایی اصلاح بشه. ⁣ 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻⁣ ⁣ من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. ⁣ برای دریافت مشاوره می‌تونید به واتس اپ پیام بدید 09107894845⁣ ⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣ ⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک_سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک

29 خرداد 1399 16:40:27

223 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که در مورد مکمل سوال دارن. ⁣ ⁣ 🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹⁣ ⁣ قسمت قبل در مورد اینکه چه مکمل هایی برای بچه ها مورد نیازه و میزانش رو توضیح دادم. ⁣ ⁣ اگه اون پست رو ندیدی توی پیج من زیر همین پست میتونی پیداش کنی😇👇🏻 ⁣ ⁣ ادامه بحث مکمل ها. ⁣ ⁣ ⁉️ قطره خارجی بهتره یا ایرانی؟ ⁣ واقعا هیچ فرقی نداره. مهم اینه بچه دوست داشته باشه. ⁣ ممکنه بعضی از مکمل های خارجی بر اساس نیاز بچه های خارج از کشور تنظیم شده باشه. پس هرچی که میخرید مهم تامین اون مقدار مشخص از نیاز کودکه. ⁣ ⁣ ⁉️ دندون سیاه نمیشه با آهن؟ ⁣ ⁣ 1️⃣ اول اینکه اگر هم این اتفاق بیفته موقته⁣ ⁣ 2️⃣ دوم دندون سیاه بشه بالاخره می افته. ولی اثری که از نخوردن آهن روی رشد مغز بچه ها می مونه واقعا جبران نشدنیه 😕⁣ ⁣ 3️⃣ میتونید از قطره هایی استفاده کنید که ترکیباتش توی معده باز میشه. هم بهتر تحمل میشه و هم اون بوی تند رو نداره و دندون رو هم سیاه نمیکنه ⁣ ⁣ ⁣ 4️⃣ آهن رو ته حلق بریزید و بعدش با یه دستمال تمیز کنید. اگر بچه ای برای خوردن آهن بدقلقی کرد یا مارکش رو عوض کنید یا به جای یک بار، دو تا سه بار در روز تقسیم کنید. ⁣ ⁣ ⁉️ آهن رو از کی شروع کنیم؟ ⁣ قبلا یه قانون بود ۱۸۰ روزگی کودک. ⁣ یعنی پایان شش ماهگی. ⁣ الان با تشخیص پزشک اگر کودکی اختلال رشد داشته باشه و تغذیه تکمیلی زودتر شروع بشه میشه آهن رو تحت نظرش زودتر داد. ⁣ ⁣ ❌🚫 ولی سر خود نرید داروخانه بگید آقا یه آهن بده بچه ام اشتهاش باز بشه. یا یه شربت بده بچه ام تپل بشه 😐⁣ ⁣ مکمل دادن آداب داره. اصول داره ⁣ بقالی نیست که هر موقع فکر کردید بچه تون نیاز داره برید براش شربت تقویتی بگیرید 😩💊⁣ ⁣ ⁣ ⁉️ آهن رو کی بدیم؟ ⁣ ایده آل ترین زمان با معده خالیه. ⁣ که نیم ساعت قبل و بعدش چیزی نخورده باشن. ⁣ ⁣ ✅ برای بچه بالای یک سال استفاده از مرکبات نزدیک به مصرف آهن خوبه. ⁣ ⁣ ⁉️آهن رو با چیا ندیم؟ ⁣ ❌ شیر. لنبیات. ترکیبات کلسیم دار. ⁣ چای. قهوه و.. ⁣ ⁣ ادامه دارد...⁣ 💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. و در مورد بدغذایی و تنظیم برنامه میتونم کمکتون کنم ⁣ @n.kalkatehchi⁣ @n.kalkatehchi⁣ #کودک_بدغذا #بدغذایی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #مکمل_کودک #ویتامین_دی #مولتی_ویتامین #کودک_سالم #ندا_کلکته_چی

25 مرداد 1399 17:58:05

90 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان باباهایی که تو خرید صندلی غذا دو دل هستن. ⁣ ⁣ 🪑🍽🪑🍽🪑🍽🪑🍽🪑🍽🪑🍽⁣ ⁣ توی این پست مزایای صندلی غذا رو بررسی کردیم. ⁣ ⁣ لطفا ورق بزنید و به سوال مامانمون تو اسلاید آخر جواب بدید. ⁣ ⁣ تجربه‌ شما در مورد خرید صندلی چیه؟ چه مارکی دارید؟ ⁣ ⁣ 🌺 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. ⁣ هایلایت نظرای شما و نتایج مشاوره رو حتما ببینید @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغذیه_کودک #کودک #صندلی_غذای_کودک #صندلی_غذا #غذای_کمکی #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه_کودک

27 بهمن 1399 18:22:11

75 بازدید

ندا کلکته چی

1

8

مقدای مورد نیاز مواد غذایی

زیر یک سال نمیشه برای بچه‌ها حجم غذا تعیین کرد. چون اسمش روشه. غذای کمکی. بالای یک سال بسته به تفکیک سنی میشه برای چهار گروه زیر مقدار گذاشت: لبنیات پروتئین میوه سبزی سه تا نکته: ❌ در مورد نون و برنج نمیشه اندازه تعیین کرد. چون بسته به اشتهای کودک در هر وعده و هر روز متفاوته. ❌ تعیین این مقدارها به این معنی نیست که خط کش بگیریم دستمون و هر روز واحدهای غذایی رو اندازه کنیم هر روزی که کمتر خود استرس بگیریم. صرفا یه اندازه حدودیه. ❌ اگر کودک در هر گروه یک یا چند تا از اون مواد غذایی رو میخوره مشکلی پیش نمیاد. اما اگر کل گروه غذایی حذف بشه میتونه سرنخی باشه برای بدغذایی.

02 آذر 1401 10:22:26

به نظرم بچه‌ها خودشون میفهمن کی سیر میشن

F Fazli

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

1

8

زیر یک سال نمیشه برای بچه‌ها حجم غذا تعیین کرد. چون اسمش روشه. غذای کمکی. بالای یک سال بسته به تفکیک سنی میشه برای چهار گروه زیر مقدار گذاشت: لبنیات پروتئین میوه سبزی سه تا نکته: ❌ در مورد نون و برنج نمیشه اندازه تعیین کرد. چون بسته به اشتهای کودک در هر وعده و هر روز متفاوته. ❌ تعیین این مقدارها به این معنی نیست که خط کش بگیریم دستمون و هر روز واحدهای غذایی رو اندازه کنیم هر روزی که کمتر خود استرس بگیریم. صرفا یه اندازه حدودیه. ❌ اگر کودک در هر گروه یک یا چند تا از اون مواد غذایی رو میخوره مشکلی پیش نمیاد. اما اگر کل گروه غذایی حذف بشه میتونه سرنخی باشه برای بدغذایی.

به نظرم بچه‌ها خودشون میفهمن کی سیر میشن F Fazli

02 آذر 1401 10:22:26

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن