پست های مشابه

n.kalkatehchi

چه کنیم تا بچه هایمان صبحانه خور شوند. این یکی از سوال هاییه که همیشه مامانا از من می پرسن!! ازشون میپرسم خودتون صبحانه میخورین؟ میگن نه، اما همه چی جلوشون می ذاریم. میگم بچه ها به رفتارهای ما نگاه میکنن. نه به حرفهامون! 🙆🏻‍♀️ واقعیت اینه که ذاتا و اساسا خوردن‌صبحانه بستگی به شرایط محیطی و حس و حال آدم داره. نهار و شام رو همه تو هر شرایطی میخورن. اما صبحانه داستانش فرق میکنه. باید صبح زود نباشه. تاریک نباشه. دور و برمون شلوغ باشه. نون تازه باشه. حسش باشه.... تا ذائقه مون رضایت بده به خوردنش!!! اما اگر کسی خودش رو عادت بده به این وعده خوشمزه دیگه نمیتونه بی صبحانه از خونه بیاد بیرون. حتا اگر چهار صبح باشه. ☺️ دیدم که میگم. 😉 خوب حالا چیکار کنیم؟ ۱. بین بیدار شدن و صبحانه فاصله بدیم. اجازه بدیم یه کم بدن بیدار بشه و سوخت و سازش به راه بیفته. یه کم ورزش ‌و چند تا نفس عمیق به این کار کمک میکنه. 🤸🏻‍♂️ ۲. من به شدت به اصل تنوع تو صبحانه معتقدم. حتا اگر شکلات صبحانه و کره و خامه باشه!!! یقینا نون لواش یخ زده و چایی شیرین و پنیر بیشتر از چند روز جواب نمی ده.🍳🧀🥨 ۳. بوی نون گرم معجزه میکنه. لازم نیست هر روز نون بخریم. میتونیم اونو رو هر وسیله گرمایشی که تو خونه داریم گرم کنیم و از خوردنش لذت ببریم. 😋🥖🍞 ۴. شام رو سبک و کم چرب درست کنیم و زود بخوریم. غذای سنگین به خصوص تو خواب به کندی هضم میشه و اشتها رو کاهش میده. ۵. بذاریم بچه ها هر چیزی رو به عنوان صبحانه امتحان کنن. حتا اگر تو چارچوبای ذهنی ما صبحانه به حساب نمیان. مهم نفس کاره. 🥪 ۶. و در نهایت بچه ها رو تو آماده کردن صبحانه بازی بدیم. اونا وقتی تو تهیه غذا مشارکت میکنن خوش غذا تر میشن. 👦🏻👧🏻 شما برای صبحانه خور شدن چه پیشنهادایی دارین؟ 🧇

29 بهمن 1398 14:28:36

75 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️ مخاطب این پست: کسانی که دنبال یه غذای امرژی‌زا و کم حجم برای تجدید قوا و افزایش انرژی برنامه کودک می‌گردن. . . 🔆🛑🔆🛑🔆🛑🔆🛑🔆🛑 . . تو پستهای قبلی گفتیم برای اینکه غذا رو مقوی کنید باید از ترکیبات کربوهیدراتی، چربی و مغزدانه استفاده کنیم. این ماده غذایی همه رو داره و در واقع بمب امرژی محسوب میشه😉 . . فقط در مصرفش رعایت اعتدال بکنید چون سنگینه و اشتها رو برای وعده‌های بعدی میگیره. . . برای بچه‌های کم غذا بهتره همه رو با هم قاطی نکنید. نهایت ترکیب دو یا سه ماده باشه که سنگین نشه 😌 . . تا حالا از این ترکیب استفاده کردید؟ تجربه‌تون رو بنویسید. . . ❤️🧡💛💚💙💜🤍🤎💖 . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای اطلاع از شرایط مشاوره میتونید به لینک بیو مراجعه کنید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #توپک_خرمایی #خرما #غذای_انرژی_زا #غذای #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه #کودک #تغذیه #رشد #کودکانه

13 آذر 1399 19:18:35

135 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که گوشت نمی‌خورن! 🥩🍗⁣ ———/////———/////———/////———/////———⁣ . .خیلی از بچه‌ها از گوشت فراری‌ان. ⁣ به چند دلیل: ⁣ ⁣ 1️⃣ به نظرشون بو میده⁣ 2️⃣ با قسمت‌های لزج گوشت حال نمی‌کنن!⁣ 3️⃣ ریش‌های گوشت لای دندونشون گیر می‌کنه و اذیت می‌شن. ⁣ ⁣ اول یه سوال دارم. کی گفته وحی منزله که گوشت فقط باید گوشت خورشتی باشه؟ 🧐⁣ ⁣ والا به خدا گوشت در هر حالتی منبع پروتئینی حساب میشه. ⁣ گوشت‌های خورشتی..⁣ کوبیده..⁣ چرخ کرده..⁣ کتلت مرغ و گوشت..⁣ همشون ☺️⁣ خوب حالا بریم سراغ راه حل‌های پیچوندن بچه‌ها 😎⁣ ⁣ 🥩🍗 قسمت‌های غضروفی و پوست گوشت و مرغ رو کاااملا جدا کنید. کوچکترین قطعاتی که به چشم شما نمیاد برای بچه‌ها ممکنه آزار دهنده باشن. ⁣ ⁣ 🥩🍗 گوشت و مرغ رو یا چرخ کنید یا کاملا ریز خورد کنید. ⁣ ⁣ 🥩🍗 از ادویه‌هایی مثل زیره، زنجبیل، میخک، هل، پودر جعفری، پودر ریحان و زردچوبه حتما برای بوزدایی استفاده کنید. ⁣ ⁣ 🥩 موقع پخت از برگ بو استفاده کنید و بعد بیرون بندازینش. ⁣ ⁣ 🥩🍗 موقع پخت یک تکه ساقه کرفس، یک تکه فلفل دلمه و یک عدد پیاز نصف شده بریزید کنار گوشت یا مرغ. ⁣ ⁣ 🥩 اگر روی گوشت حلقه‌های کیوی بچنید و چند ساعت بذارید بمونه. هم باعث ترد شدنش می‌شه هم مزه‌شو بهتر می‌کنه. ⁣ ⁣ 🥩🍗 داخل‌ سوپ یا آش از گوشت و مرغ ریش شده یا چرخ کرده استفاده کنید ⁣ ⁣ 🥩🍗 استفاده از هر چیزی در قالب ساندویچ عالیه. البته حواستون باشه باگت کربوهیدرات ساده به حساب میاد و زیادیش خوب نیست. می‌شه از باگت سبوس دار به جاش استفاده کرد. ⁣ ⁣ 🥩🍗 داخل کوکو یا ته چین هم می‌تونید از گوشت و مرغ استفاده کنید. ⁣ ⁣ ⁣ ⁣ ⁣ شما از چه ترفندی برای جذاب کردن گوشت استفاده می‌کنید؟ ⁣ #تغذیه_کودک #گوشتچرخکرده #گوشت_قرمز #غذای_کمکی #تغذیه_کمکی #غذای_کودک #بدغذایی_کودک #گوشت_چرخ_کرده #غذای_راحت #تغذیه_کودک

14 خرداد 1399 16:30:17

88 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که زیاد‌ بستنی می‌خورن ⁣ ———/////———/////———/////———⁣ خیلی از بچه‌ها تو فصل تابستون روزی یه بستنی می‌خورن🍦⁣ ⁣ ایشالا که همین یه دونه باشه. ⁣ ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم می‌رسه 😶⁣ ⁣ ⭕️ خیلیا تصور می‌کنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین می‌شه. ⁣ اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ ⁣ ⁣ ⁣ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. ⁣ ⁣ 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیا‌ده و حا‌وی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچه‌ها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ⁣ ⁣ ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمی‌شه به هر بچه‌ی‌ شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌⁣ ⁣ 3️⃣ رنگ و نگهدارنده‌های شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچه‌هاست. به خصوص بستنی‌های رنگی، سالار، یخی، فالوده‌ای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. ⁣ 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫⁣ ⁣ 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچه‌ها رو می‌گیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچه‌ها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. ⁣ ⁣ 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچه‌های زیر یک سال بستنی ندید.⁣ ⁣ 📌جمع‌بندی: بستنی خوبه اما به تعادل. ⁣ یعنی هفته‌ای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. ⁣ بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. ⁣ ⁣ شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋⁣ . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ برای دریافت مشاوره تغذیه کودک می‌تونید به واتس اپ پیام بدید:⁣⁣⁣⁣⁣ 09107894845 ⁣⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی⁣ ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌چی#بستنی

27 خرداد 1399 15:31:28

120 بازدید

n.kalkatehchi

. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچه‌ها می‌خوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— درصد بسیار بالایی از بچه‌ها وقتی به سن ۱/۵ تا ۲ سال می‌رسن کم کم رفتارهای استقلال طلبانه رو شروع می‌کنن. دیگه دوست ندارن شما توی دهنشون غذا بذارید. یا قاشق رو از دست شما می‌کشن. به تدریج رفتارهای غذایی شون متفاوت می‌شه و ممکنه بدغذایی رو شروع کنن. به انگلیسی به این بچه‌ها می‌گن picky eater یعنی بچه‌های انتخاب‌گر. یعنی می‌گردن توی بشقاب ببینن از چی خوششون نمیاد اونو جدا می‌کنن. و بقیه رو می خورن. 🧐 مثل پیاز. لوبیا. حبوبات. نخود. خیار و گوجه توی سالاد و...و... این رفتار معمولا موقته و بعد از طی دوره کمون رشدی (بعد از ۷-۶ سالگی) بهتر می‌شه. گاهی پدر و مادر به خاطر نداشتن شناخت کافی از این ویژگی و نگرانی در مورد سلامتی فرزنشون، واکنش‌های صحیحی نشون نمی‌دن.❤️ به همین دلیل این بدغذایی موندگار شده و تا سال‌ها ادامه پیدا می‌کنه. این پست اولین بخش از مجموعه پدر و مادر‌ هوشمنده و یک سری نکات کوتاه و موثر برای مدیریت این دورانه. 🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧 ادامه دارد... قسمت بعدی: تکرار تکرار تکرار #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی

06 خرداد 1399 14:41:34

759 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مسافرین نوروزی خیلیا با ا‌ومدن تعطیلات چمدوناشون رو میبندن و آماده سفر میشن. اما فقط یه آدم بچه‌دار میدونه چقدر سفر با این کوچولوها سخته و چالش‌های خودشو داره. به خصوص بحث غذا. توی این پست چند تا راه حل برای کمتر کردن این چالش گفته شده. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 مامانای با تجربه از تجربیات سفراتون بنویسید تا بقیه هم استفاده کنن. چه کارایی باعث شده سفرتون راحت تر بشه؟ من ندا کلکته چی، مشاور تغذیه کودک هستم و برای کمتر شدن چالش‌های غذایی راهنماییتون میکنم 🌺☺️ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #سفر #سفر_نوروزی #هفتسین_خاص #هفتسین #روتین_روزانه #بی_اشتهایی #بی_اشتهایی_کودک #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بدغذایی_در_کودکان #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_خانگی #غذای_تکمیلی #غذای_سنتی

26 اسفند 1400 17:21:50

93 بازدید

ندا کلکته چی

0

2

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان باباهایی که تو خرید صندلی غذا دو دل هستن. ⁣ ⁣ 🪑🍽🪑🍽🪑🍽🪑🍽🪑🍽🪑🍽⁣ ⁣ توی این پست مزایای صندلی غذا رو بررسی کردیم. ⁣ ⁣ لطفا ورق بزنید و به سوال مامانمون تو اسلاید آخر جواب بدید. ⁣ ⁣ تجربه‌ شما در مورد خرید صندلی چیه؟ چه مارکی دارید؟ ⁣ ⁣ 🌺 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. ⁣ هایلایت نظرای شما و نتایج مشاوره رو حتما ببینید @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغذیه_کودک #کودک #صندلی_غذای_کودک #صندلی_غذا #غذای_کمکی #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه_کودک

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

0

2

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان باباهایی که تو خرید صندلی غذا دو دل هستن. ⁣ ⁣ 🪑🍽🪑🍽🪑🍽🪑🍽🪑🍽🪑🍽⁣ ⁣ توی این پست مزایای صندلی غذا رو بررسی کردیم. ⁣ ⁣ لطفا ورق بزنید و به سوال مامانمون تو اسلاید آخر جواب بدید. ⁣ ⁣ تجربه‌ شما در مورد خرید صندلی چیه؟ چه مارکی دارید؟ ⁣ ⁣ 🌺 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. ⁣ هایلایت نظرای شما و نتایج مشاوره رو حتما ببینید @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغذیه_کودک #کودک #صندلی_غذای_کودک #صندلی_غذا #غذای_کمکی #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه_کودک

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن