پست های مشابه

n.kalkatehchi

. . مخاطب این پست پدر و مادر❇️ کودکان زیر ۶ سال 🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗 . .تا حالا به دست اندازهای رشدی کوچولوتون فکر کردید؟ . . توی این پست به شما می‌گم این دست اندازها چیه 😎 به مواردی که گفتم بی اشتهایی فیزیولوژیک بچه ها از دو سالگی رو هم اضافه کنید. . .راستی بچه ها بعد از یک سالگی و واکسن هم یه کم بی اشتها میشن. چون هم واکسن سختیه. و هم شیطون تر و کنجکاو تر میشن و دلشون میخواد همه جای خونه رو کشف کنن. به همین خاطر نمیشینن 🤗🥰 . . از بحران هجده ماهگی و اوج اضطراب جدایی و دندونای آسیا هم که نگم براتون 😟 . .ولی همه اینا با صبوری و ممارست حل میشه. 🥳 . .📍📌📍📌📍📌📍📌 . .من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و به شما کمک می‌کنم مشکلات غذایی کودکتون رو بشناسید و اون رو رفع کنید. . . برای اطلاع از هزینه و روال مشاوره آنلاین دایرکت بدید. ☺️ .🌺 . #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_مقوی #تغذیه_تکمیلی #افزایش_وزن_کودک #غذای_سالم #ندا_کلکته_چی #غذای_کودک #بی_اشتهایی_کودک #افزایش_رشد_کودک #رشد_کودک

21 مهر 1399 17:26:01

40 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مادرا ———/////———/////———/////———/////———⁣ ⁣ اگر هر روز از یک صبحانه تکراری استفاده کنیم بعد از یک مدت خسته می شیم و دلمون رو می زنه.⁣ چه برسه به بچه ها با ذائقه متغییرشون! ⁣ ⁣ ⭕️ صبحانه حداقل باید ۳ گروه غذایی داشته باشه تا نیاز کودک تامین بشه. ⁣ ⁣ چند تا نمونه تو کپشن نوشتم. عکس نمونه ها رو ورق بزنید و ببینید. ⁣ ⁣ 1️⃣ فرنی 🍧⁣ فرنی به تنهایی میان وعده خوبیه. اما می شه با اضافه کردن مغزهای آسیاب شده (گردو، بادام، پسته و...)، کره یا روغن ایع و شیره انگور چگالی مواد مغذی شو بیشتر کنیم. ⁣ ⁣ 2️⃣ اسنک 🥪⁣ اسنک فقط مال نهار و شام نیست. با اضافه کردن آیتم های صبحانه مثل کره، مربا، عسل، پنیر... روی نون تست یه صبحانه جذاب و عالی تولید می شه. هم می شه نون تست رو همینجوری استفاده کرد و مواد رو بین دو تا نون گذاشت و هم می شه اون رو داخل میکر برشته کرد. به نظر من هر دو تاش جذااابه 😍🥰⁣ ⁣ 3️⃣ رول نان و پنیر⁣ به جای اینکه نون رو بذاریم توی سفره و پنیر رو کنارش، یه کم خلاقیت به خرج بدیم و قیافه نون و پنیر رو تغییر بدیم. یه کم سرچ کنید اونقدر ایده هست برای این کار. منم سعی می کنم چند تا آموزشش رو بذارم. 🌯⁣ ⁣ 4️⃣ شکلات صبحانه خانگی 🍫⁣ با شکلات صبحانه آماده موافق نیستم. به دلیل وجود پالم، نگه دارنده و... اما به راحتی می تونیم اونو توی خونه درست کنیم و با خیال راحت به بچه ها بدیم. هم ارزش غذایی بالایی داره و هم خوشمزه است. ⁣ ⁣ 5️⃣ ماست میوه ای 🥣⁣ یه کم شاید مزه اش غریب باشه . اما اگر بتونیم به تدریج جا بندازیمش ذائقه تغییر می کنه و بچه ها عاشقش می شن. برای این کار نیاز به ماست همزده شیرین و میوه های شیرین داریم. به خصوص اگر از میوه های مورد علاقه بچه ها یا میوه یخ زده استفاده کنیم. اگه بهش مغز دانه هم اضافه کنیم که امرژیش خیلی بیشتر می‌شه. ⁣ ⁣ 6️⃣ کره آجیل 🥜🌰⁣ اگه آسیاب قوی داشته باشید می‌شه تو خونه به راحتی کره بادوم زمینی، کره بادوم، کره پسته، کره کنجد (یا همون ارده) درست کنیم. ⁣ اینجوری خیالمون راحته و یه محصول خالص خالص داریم. برای شیرین کردنش هم از عسل و شیره انگور هم می تونیم استفاده کنیم که دیگه بمب انرژیه.⁣ ========== ⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک واتساپ پیام بدید 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #صبحانه#صبحانه_سالم ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته

25 خرداد 1399 17:29:16

153 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست کسانی که کوچولوی بدغذا دارن. توی این پست مختصر و مفید گفتم که حکم شربت اشتهاآور چیه و استفاده بکنیم یا نه. شما اگر تجربه استفاده از اشتها آور رو داشتید برامون بنویسید خوب بوده یا نه. 💊💊💊💊💊💊💊💊💊 #شربت_اشتهاآور #مولتی #مولتی_ویتامین #مولتی_ویتامین_کودکان #مولتی_ویتامین_اشتهاآور #مکمل #مکمل_غذایی #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #کمخونی #کمخونی_فقر_آهن #کمخونی_کودکان #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بی_اشتهایی #بی_اشتهایی_کودک

08 مرداد 1401 19:23:43

190 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: کسایی که عاشق بیسکوئیت مادرن 😁⁣ ⁣ این پستو به درخواست خیلی از شما گذاشتم ⁣ ⁣ چون خیلی در مورد این بیسکوئیت سوال میشه که به بچه‌ها بدیم یا نه. ⁣ ⁣ بریم ورق بزنیم نقد و بررسیش رو ببینیم ⁣ ⁣ آخر فیلم حکم مصرف بیسکوئیت رو صادر کردم.😁⁣ ⁣ شما هم جزو کسایی هستید که بیسکوئیت مادر استفاده میکنید؟ ⁣ 🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم شما رو با احکام خوراکی ها آشنا کنم 😁 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi ⁣ ⁣ #نه_به_بیسکوئیت #تغذیه_کودک #غذای_سالم #چاقی_کودک #غذای_کمکی #بیسکوئیت_مادر #بیسکوییت_خونگی #بیسکویت_خانگی #بیسکوئیت #مشاور_تغذیه_آنلاین #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه

15 فروردین 1400 18:37:55

110 بازدید

n.kalkatehchi

به جدول صفحه دوم دقت کنید. توی یه ستون مقدار هر کدوم از مواد مغذی و ستون سوم نسبتش به نیاز روزانه رو آوردم. مقدار ها برای ۱۰۰ گرم یا ۳ عدد پای مرغه. ⭕️ همون طور که میبینید مقدار آهن و کلسیم و آهن پای مرغ ناچیزه. ⭕️ انرژی بالایی داره. پس ممکنه حس سیری زیاد بده و برای بچه ها سنگین باشه ⭕️ کلسترول زیادی داره. پس اصلا برای بالای دو سال و بزرگسالا مناسب نیست. ⭕️ کلاژنی که همه میکن مفیده و برای استخوان سازی مناسبه، اصلا توی جدول نیست. اگر هم کلاژن داشته باشه برای بدن قابل استفاده نیست. ⭕️ پروتئین خوبی داره. اما با توجه به چربی و کلسترول نمیشه به عنوان نیاز روزانه بهش نگاه کرد. اما شاید با توجه به وضعیت موجود و با توجه به قیمت خیلی پایینش بشه بهش فکر کرد. ⭕️ عصاره هیچ ماده غذایی، مواد مفید اون ماده غذایی رو نداره. مثلا عصاره پای مرغ یا عصاره گوشت هیچ پروتئینی نداره. صرفا یه کم از مواد مغذی محلول در آب رو داره فقط ⭕️ با توجه به احتمال آلودگی بالا حتما به صورت تمیز شده و بسته بندی تحت نظارت مراکز معتبر تهیه اش کنید.

05 اسفند 1401 11:05:36

482 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که در مورد مکمل سوال دارن. ⁣ ⁣ 🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹⁣ ⁣ قسمت قبل در مورد اینکه چه مکمل هایی برای بچه ها مورد نیازه و میزانش رو توضیح دادم. ⁣ ⁣ اگه اون پست رو ندیدی توی پیج من زیر همین پست میتونی پیداش کنی😇👇🏻 ⁣ ⁣ ادامه بحث مکمل ها. ⁣ ⁣ ⁉️ قطره خارجی بهتره یا ایرانی؟ ⁣ واقعا هیچ فرقی نداره. مهم اینه بچه دوست داشته باشه. ⁣ ممکنه بعضی از مکمل های خارجی بر اساس نیاز بچه های خارج از کشور تنظیم شده باشه. پس هرچی که میخرید مهم تامین اون مقدار مشخص از نیاز کودکه. ⁣ ⁣ ⁉️ دندون سیاه نمیشه با آهن؟ ⁣ ⁣ 1️⃣ اول اینکه اگر هم این اتفاق بیفته موقته⁣ ⁣ 2️⃣ دوم دندون سیاه بشه بالاخره می افته. ولی اثری که از نخوردن آهن روی رشد مغز بچه ها می مونه واقعا جبران نشدنیه 😕⁣ ⁣ 3️⃣ میتونید از قطره هایی استفاده کنید که ترکیباتش توی معده باز میشه. هم بهتر تحمل میشه و هم اون بوی تند رو نداره و دندون رو هم سیاه نمیکنه ⁣ ⁣ ⁣ 4️⃣ آهن رو ته حلق بریزید و بعدش با یه دستمال تمیز کنید. اگر بچه ای برای خوردن آهن بدقلقی کرد یا مارکش رو عوض کنید یا به جای یک بار، دو تا سه بار در روز تقسیم کنید. ⁣ ⁣ ⁉️ آهن رو از کی شروع کنیم؟ ⁣ قبلا یه قانون بود ۱۸۰ روزگی کودک. ⁣ یعنی پایان شش ماهگی. ⁣ الان با تشخیص پزشک اگر کودکی اختلال رشد داشته باشه و تغذیه تکمیلی زودتر شروع بشه میشه آهن رو تحت نظرش زودتر داد. ⁣ ⁣ ❌🚫 ولی سر خود نرید داروخانه بگید آقا یه آهن بده بچه ام اشتهاش باز بشه. یا یه شربت بده بچه ام تپل بشه 😐⁣ ⁣ مکمل دادن آداب داره. اصول داره ⁣ بقالی نیست که هر موقع فکر کردید بچه تون نیاز داره برید براش شربت تقویتی بگیرید 😩💊⁣ ⁣ ⁣ ⁉️ آهن رو کی بدیم؟ ⁣ ایده آل ترین زمان با معده خالیه. ⁣ که نیم ساعت قبل و بعدش چیزی نخورده باشن. ⁣ ⁣ ✅ برای بچه بالای یک سال استفاده از مرکبات نزدیک به مصرف آهن خوبه. ⁣ ⁣ ⁉️آهن رو با چیا ندیم؟ ⁣ ❌ شیر. لنبیات. ترکیبات کلسیم دار. ⁣ چای. قهوه و.. ⁣ ⁣ ادامه دارد...⁣ 💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. و در مورد بدغذایی و تنظیم برنامه میتونم کمکتون کنم ⁣ @n.kalkatehchi⁣ @n.kalkatehchi⁣ #کودک_بدغذا #بدغذایی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #مکمل_کودک #ویتامین_دی #مولتی_ویتامین #کودک_سالم #ندا_کلکته_چی

25 مرداد 1399 17:58:05

90 بازدید

ندا کلکته چی

0

2

. بشقاب من یا MyPlate، راهنمای تغذیه‌ای منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است که شامل تصویر نموداری دایره‌ای شکل است که نشان‌دهنده چیدمان میزی با یک بشقاب و لیوان بوده و به پنج گروه غذایی تقسیم‌بندی شده‌است. بشقاب من در ۲ ژوئن ۲۰۱۱ و پس از ۱۹ سال، جایگزین هرم غذایی در آمریکا شد. بشقاب من به چند بخش شامل تقریباً ۳۰ درصد غلات، ۴۰ درصد سبزیجات، ۱۰ درصد میوه، ۲۰ درصد پروتئین و در کنار آن‌ها بخش کوچکی به عنوان لبنیات، شامل یک لیوان شیر یا یک فنجان ماست، تقسیم شده‌است. بشقاب من اهنمای بسیار ساده ای برای کودکان است که به کمک آن میتوان اصول‌تغذیه سالم را آموزش داد. #تغذیه_کودک #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #متخصص_تغذیه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

0

2

. بشقاب من یا MyPlate، راهنمای تغذیه‌ای منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است که شامل تصویر نموداری دایره‌ای شکل است که نشان‌دهنده چیدمان میزی با یک بشقاب و لیوان بوده و به پنج گروه غذایی تقسیم‌بندی شده‌است. بشقاب من در ۲ ژوئن ۲۰۱۱ و پس از ۱۹ سال، جایگزین هرم غذایی در آمریکا شد. بشقاب من به چند بخش شامل تقریباً ۳۰ درصد غلات، ۴۰ درصد سبزیجات، ۱۰ درصد میوه، ۲۰ درصد پروتئین و در کنار آن‌ها بخش کوچکی به عنوان لبنیات، شامل یک لیوان شیر یا یک فنجان ماست، تقسیم شده‌است. بشقاب من اهنمای بسیار ساده ای برای کودکان است که به کمک آن میتوان اصول‌تغذیه سالم را آموزش داد. #تغذیه_کودک #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #متخصص_تغذیه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن