n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
. . مخاطب این پست پدر و مادر❇️ کودکان زیر ۶ سال 🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗 . .تا حالا به دست اندازهای رشدی کوچولوتون فکر کردید؟ . . توی این پست به شما میگم این دست اندازها چیه 😎 به مواردی که گفتم بی اشتهایی فیزیولوژیک بچه ها از دو سالگی رو هم اضافه کنید. . .راستی بچه ها بعد از یک سالگی و واکسن هم یه کم بی اشتها میشن. چون هم واکسن سختیه. و هم شیطون تر و کنجکاو تر میشن و دلشون میخواد همه جای خونه رو کشف کنن. به همین خاطر نمیشینن 🤗🥰 . . از بحران هجده ماهگی و اوج اضطراب جدایی و دندونای آسیا هم که نگم براتون 😟 . .ولی همه اینا با صبوری و ممارست حل میشه. 🥳 . .📍📌📍📌📍📌📍📌 . .من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و به شما کمک میکنم مشکلات غذایی کودکتون رو بشناسید و اون رو رفع کنید. . . برای اطلاع از هزینه و روال مشاوره آنلاین دایرکت بدید. ☺️ .🌺 . #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_مقوی #تغذیه_تکمیلی #افزایش_وزن_کودک #غذای_سالم #ندا_کلکته_چی #غذای_کودک #بی_اشتهایی_کودک #افزایش_رشد_کودک #رشد_کودک
21 مهر 1399 17:26:01
40 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که میخوان وزن خانواده رو مدیریت کنن. ———/////———/////———/////——— ⭕️ طبق بررسیهای انجام شده، چاقی کودکان در حال افزایشه. ❌ به دلیل اینکه درصد بسیار زیادی از بچهها میوه و سبزی نمیخورن. ❌اغلبشون فیبر کافی نمیخورن. ❌ و خیلی بیشتر از نیازشون شکر، چربی و کالری دریافت میکنن. نمیشه گفت افزایش وزن فقط به دلیل زیاد خوردن اتفاق میافته. موارد مختلفی مثل عوامل بیوشیمیایی، ژنتیکی، رفتاری، غذایی و فرهنگی در چاقی نقش دارن. 🛑 اما ریشه اصلیش دریافت زیاد مواد غذایی و نبود فعالیت بدنیه❗️ پس میبینیم بیشتر از اونکه ژنتیک یا استعداد چاقی باعث افزایش وزن کودکان بشه، سبک غذایی یک خانواده زمینه چاقی رو ایجاد میکنه. در اغلب موارد (بدون در نظر گرفتن موارد استثناء) کودکی که یک والد چاق داشته باشه ۵۰ درصد، و کودکی که هر دو والدش مبتلا به چاقی باشن ۸۰ درصد بیشتر چاق میشه. 🤚🏻 این اتفاق به چند دلیل میافته: 🔹تند غذا خوردن 🔹آشنایی زودتر با طعم شیرین به دلیل مصرف بیشتر قند و شکر 🔹دریافت بیشتر چربی به دلیل چرب بودن غذای سفره 🔹استفاده از حجم بیشتر مواد غذایی به دلیل الگوپذیری از خانواده 🔹تمایل بیشتر به مصرف تنقلات به دلیل وجود اون در سبد خانوار پس وقتی از مدیریت وزن کودک صحبت میکنیم، باید همه اعضای خانواده رو درگیر این مسئله کنیم و از ریشه سبک غذایی اصلاح بشه. 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. برای دریافت مشاوره میتونید به واتس اپ پیام بدید 09107894845 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک_سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک
29 خرداد 1399 16:40:27
223 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسایی که عاشق بیسکوئیت مادرن 😁 این پستو به درخواست خیلی از شما گذاشتم چون خیلی در مورد این بیسکوئیت سوال میشه که به بچهها بدیم یا نه. بریم ورق بزنیم نقد و بررسیش رو ببینیم آخر فیلم حکم مصرف بیسکوئیت رو صادر کردم.😁 شما هم جزو کسایی هستید که بیسکوئیت مادر استفاده میکنید؟ 🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم شما رو با احکام خوراکی ها آشنا کنم 😁 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #نه_به_بیسکوئیت #تغذیه_کودک #غذای_سالم #چاقی_کودک #غذای_کمکی #بیسکوئیت_مادر #بیسکوییت_خونگی #بیسکویت_خانگی #بیسکوئیت #مشاور_تغذیه_آنلاین #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه
15 فروردین 1400 18:37:55
110 بازدید
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست مامان و باباهایی که با شیر خوردن بچههای بالای یک سال چالش داران 😎🥛 . . توی این ویدئو ده قدم سادهی ساده رو گفتم که شیر خوردن رو جذاب تر میکنه. . . کلی راههای دیگه هم هست. شما چه روشهای دیگهای پیشنهاد میکنید؟ . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در زمینه مواد غذایی مورد نیاز کودکتون راهنمایی میکنم. . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر #شیر_مادر #شیر_برنج #فرنی_آرد_برنج #بستنی_خونگی #بستنی_شکلاتی #بستنی_خانگی #بستنی_وانیلی #بستنی_سنتی #اسموتی_میوه #اسموتی_توت_فرنگی #لبنیات_سالم #شیر_کم_چرب #شیر_مادر #شیر_پرچرب
16 خرداد 1400 17:04:13
98 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بههای زیر ۶ سال. ———/////———/////———/////———/////——— چربی موجود در شیر و لنبیات (به خصوص اگر از نوع خامه ای، چکیده و موسیر باشن) جزو چربی های اشباع به شمار میان. یعنی برای قلب خوب نیستند و احتمال سکته رو بیشتر میکنن. 💔😟 به همین خاطر انجمن قلب توصیه کرده بچههای بالای دو سال عین بزرگسالا و سالمندا از چربی کمتری استفاده کنن. به خصوص لبنیات کم چرب. اما برای بچه های زیر دو سال که در حال رشد و تکامل هستند و انرژی مصرف می کنند، خیلی محدودیتی برای مصرف لنبیات پرچرب نداریم. برای وزن گیری شون هم خوبه. 🥛 ⭕️ البته که نظر من رو بخواین چون غذاهایی که بچهها تو این دوران میخورن، تو ذائقه شون تاثیر داره لبنیات خیلی چرب و خامهای رو توصیه نمیکنم. چون دیگه لب به ماست کم چرب و آبکی نمی زنه!! 😎 اما شیر پرچرب استاندارد یعنی ۳ ٪ مشکلی نداره. 😌👌🏻 برای بچهها از لبنیات محلی و باز استفاده نکنید. 🐂🐑 به دلیل اینکه فرایند میکروب کشی توش به خوبی انجام نمیشه و ممکنه عامل تب مالت باشه شیر کاکائو و شیر طعمدار رو هم اصلا از مغازه نگیرید. خودتون درست کنید 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه میتونم کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #لبنیات #شیر_#تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
10 تیر 1399 17:16:28
61 بازدید
n.kalkatehchi
. . کمخونی فقر آهن شایع ترین کمخونی ناشی از بد خوردنه. بعنی مرتبط ترین کم خونی به مواد غذایی که به راحتی میشه اون رو با مواد غذایی درمان کرد. 🩸🌡 ببینم به جز گوشت و تخم مرغ چه مواد غذایی آهن دارند؟ . ورق بزنید و به ترتیب ببینید. #کم_خونی #کم_خونی_فقر_آهن #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #غذاهای_آهنین
17 اردیبهشت 1399 07:12:02
872 بازدید
ندا کلکته چی
0
2
❇️ مخاطب این پست: مادر و پدر کودکان در همه سنین 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 لطفا ورق بزنید و این ۳۲ مرحله رو ببینید. برای بچههای کوچکتر که تازه تغذیه تکمیلی رو شروع کردن باید زمان و دقت بیشتری روی این مراحل انجام بدیم تا بدغذا نشن. برای بچههای بزرگتر که بدغذا شدن هم میتونیم از این مراحل به خوبی استفاده کنیم. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم برای اطلاع از شرایط مشاوره میتونید دایرکت بدید. یا به واتسپ و تلگرام در بیو پیام بدید. #تغذیه_تکمیلی#مشاوره_تغذیه #مشاور_تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی