n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که عاشق شیر میوهای هستند 😋 🥛🧃🥛🧃🥛🧃🥛 من با یه ویدئوی نقد و بررسی دیگه اومدم ☺️🤚🏻 توی این ویدئو شیرهای ساده رو با شیرهای میوهای (طعم دار) و آبمیوههای پاکتی مقایسه کردم. ویدئو رو تا آخر ببینید و برای مامانایی که از این شیرها استفاده میکنن بفرستید. من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و عاشق تحلیل و بررسی خوراکیها برای کوچولوهام. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر #شیر_کاکائو #شیر_موز #شیر_میوه #شیر_میوه_ای #شیر_طعم_دار #شیر_پاستوریزه #شیر_استیل #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_سالم #قند_خون #چاقی #کیف_پارچه_ای #چاقی_بدن #دیابت #دیابت_نوع_دو #شیر_هویج
15 آذر 1400 19:35:30
60 بازدید
n.kalkatehchi
چقدر اين خوشمزه نارنجي رو ميشناسيد؟ 🧡 ابتدا توضيح بدیم كه فرق كدو تنبل و كدو حلوايي چيه؟ كدو تنبل به كدوهاي گرد و قلمبهاي گفته ميشه كه توي جشن هالووين استفاده ميكنند. اما كدو حلوايي كدوهاي بيضي و گردن بلندي هست كه ما ايرانيها ازش استفاده مي كنيم. معمولا كدو تنبل رو به خاطر گوشتش و كدو حلوايي رو به خاطر دانههاش استفاده ميكنند. اما در ايران ما هر دو گونه رو براي مصرف گوشت و دانه استفاده ميكنيم. معمولا كدو تنبل شيرينتر و خوش خوراكتره. اما هر دو به يك اندازه خواص مغذي دارند 😋👌🏻. هر جا صحبت از ميوهها و سبزيهاي نارنجي رنگ باشه اسم بتاكاروتن به ميون مياد. بتاكاروتن، هم ماده اوليه ساخت ويتامين آ و هم نوعي آنتي اكسيدان قوي به شمار ميره. دانههاي اون هم منبع بسيار عالي فيبر و چربيهاي مفيد براي قلبه. ❣️ هر واحد كدو حلوايي معادل 100 گرم يا يك برش متوسطه ✊🏻. چه كنيم تا بچهها كدو حلوايي خور بشن؟ 👩🏻👦🏻🤗 راههاي بسيار سادهاي وجود داره كه ميتونين از اون براي كدو حلوايي خور شدن بچهها استفاده كنيد😎. 1. كدو رو به تكههاي كوچك تقسيم كنيد و روي اون شكر بپاشيد. اجازه بديد يكي دو ساعت بمونه و عصاره خودش رو پس بده. بدون اينكه بهش آب اضافه كنيد روي حرارت بگذاريد کمی کره بهش اضافه کنید وبذارید تا آبش رو بكشه. وقتی به روغن افتاد روش گردو و دارچین بپاشید و نوش جان کنید😋 2. شاید بچه ها خیلی از کدوحلوایی تکه شده استقبال نکنن. برای مخفی کردن کدو میتونیم از شیک کدو حلوایی استفاده کنیم. 🍹. برای این کار از بستنی. دارچین. گردو و کدو استفاده میکنیم. بچه ها قطعا از رنگ نارنجی شیک استقبال خواهند کرد. 😋 (نکته: من خیلی موافق روشهای مخفیانه برای دادن مواد غذایی که نمیخورن نیستم) 3. راه حل دیگه پخت کیک کدو حلواییه. بچه ها عاشق کیکن و معمولا به هیچ کیکی نه نمیگن. به خصوص اگر کیک نارنجی رنگ باشه که سرشار از خواص مفیده. 🍰 4. بینهایت ایده برای سرو کدو وجود داره. فقط یه کم سلیقه و حوصله میخواد و اندکی صبر تا ببینید کدوم روش برای کودک شما جواب میده. 😊🙆🏻♀️پیشنهاد میکنم پیج استاد شف طیبه عزیز رو ببینین. پر از ایده های خوشمزه برای این کار هستن . 😉 @cheftayebeh
25 دی 1398 05:50:37
37 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: کسانی که دوست دارن در مورد شیر ماجان بیشتر بدونن. ☺️🥛 . . هرآنچه فکر میکردم در مورد این شیر مفیده توی این پست نوشتم. لطفا ورق بزنید و ببینید. . اگر بخوام جمع بندی کنم میگم: اگر به هر دلیلی نمیتونید شیر ماجان رو تهیه کنید عذاب وجدان نگیرید. شیرهای غنی شده یکی از گزینههای خوب برای تامین مواد مغذی هستند. اما از راه های دیگه هم میتونیم برای کوچولوها این مواد رو تامین کرد. . اگر تجربه استفاده از این شیر رو دارید برامون بنویسید. 🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه هستم و شما در آنالیز و شکافتن جزئیات مواد غذایی راهنمایی میکنم 👩🏻💻 . . #شیر_ماجان #ماجان #ماجان_کاله #شیر_ماجان_کاله #شیر #شیر_پاستوریزه #شیر_استریل #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_محلی #لبنیات_کاله #کلسیم #کلسیم_طبیعی #کلسیم_بدن #ویتامین_دی #ویتامین_دی3 #سلامت_استخوان
25 اردیبهشت 1401 16:16:40
145 بازدید
n.kalkatehchi
. .قصه اینجا از کجا شروع شد؟ روز سیزده به سال ۸۹، گیر کرده بودیم تو ترافیک رودبار به منجیل که تلفنم زنگ خورد. دوست جان بود. بعد از سلام و احوال پرسی گفت یه مهدکودک کارشناس تغذیه می خواد برای آموزش به کودکان. میری؟ کار آموزشی زیاد کرده بودم. اما نه برای بچه ها. یه کم فکر کردم و به خاطر عشقی که به بچه ها داشتم گفتم هستم. 👋🏻 کارمون با سه جلسه پیش رفت. اما به خاطر یه سری مشکلات همکاری مون ادامه پیدا نکرد. اون کار نشد. اما قلاب کار تغذیه کودک گیر کرد بهم و کل مسیر زندگیمو به خاطرش تغییر دادم. رشته ارشدم رو تغییر دادم و برای آشنایی بیشتر با خصوصیاتشون علوم تربیتی رو انتخاب کردم. کلی ابزار درست کردم و طرح درس طراحی کردم براشون. توی این راه یه رفیق عزیز همراهم شد و با هم ادامه دادیمش. اما رفیق مسیر کاریش عوض شد و من باید تنها ادامه می دادم... اما ندادم. انگیزه ام رفت زیر خط فقر و رفتم دنبال روزمرگی های کارمندی... اما همیشه اون ته مه های وجودم قلابه هنوز بود و بهش فکر میکردم. 😇 امسال توی شرایطی قرار گرفتم که عزم کردم برم دنبال رویاهام. و این رویا دقیقا اون چیزی بود که حالمو خوب میکنه. چون به نظرم ارزشمندترین آموزش اون چیزیه که تو دوران کودکی انجام بشه. مثل کاشتن یه بذر خوب. . اینجا رو انتخاب کردم تا هرچی رو که بلدم یاد بدم. برای بچه ها و پدر و مادراشون. ممنون که هستید و میخونید. ❤️🌹 #تغذیه_کودک #تغذیه_سالم #بشقاب_سالم
09 اردیبهشت 1399 18:01:18
7 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست کسانی که کوچولوی بدغذا دارن. توی این پست مختصر و مفید گفتم که حکم شربت اشتهاآور چیه و استفاده بکنیم یا نه. شما اگر تجربه استفاده از اشتها آور رو داشتید برامون بنویسید خوب بوده یا نه. 💊💊💊💊💊💊💊💊💊 #شربت_اشتهاآور #مولتی #مولتی_ویتامین #مولتی_ویتامین_کودکان #مولتی_ویتامین_اشتهاآور #مکمل #مکمل_غذایی #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #کمخونی #کمخونی_فقر_آهن #کمخونی_کودکان #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بی_اشتهایی #بی_اشتهایی_کودک
08 مرداد 1401 19:23:43
190 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— یازدهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ ⭕️ وقتی به بچهها مسئولیتی میدیم و مشارکتشون رو تو اون کار زیاد میکنیم، ناخودآگاه حس ارزشمندی و عزت نفس میدیم بهشون. این مشارکت از همون سالهای اول زندگی میتونه اتفاق بیفته. از هر زمانی که حس کنیم بچهها میتونن یه کاری رو انجام بدن. حتا اگر اون رو به صورت مرتب و درست انجام ندن. (که قطعا همینجوریه و باید تمرین کنن تا مهارتشون با افزایش سن بیشتر بشه). ➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕ قسمت بعد: الگوی خوبی باش من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی #عزت_نفس #احساس_مسئولیت
28 خرداد 1399 17:27:40
31 بازدید
ندا کلکته چی
0
0
❇️ مخاطب این پست: کسایی که دلشون میخواد به آدمهای فضول جواب دندان شکن بدن 🙈 این پست رو باید برای فک و فامیل و در همسایه بفرستید تا آگاه بشن 😁 چون این روزا هرجا که بریم خیلیا در مورد قد و وزن و ظاهر بچهها نظر میدن. درست مثل خانم توی این ویدئو شما هم اگر از این تجربه ها دارین بنویسین یاد بگیریم 😆 ⭕️❌⭕️❌⭕️❌⭕️❌⭕️❌ من ندا کلکته چی مشاوره تغذیه کودک هستم و راهنماییتون میکنم که چجوری جواب بقیه رو بدین 😬 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #رشد_کودک #رشد_قدی #نمودار_رشد #نمودار_قد_وزن #کودک #کارت_رشد #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #مشاور_آنلاین