پست های مشابه

bashgahemadaran

﷽ ---- خب خب خب‌! اما یکی از جذاب ترین برنامه‌های ما، باشگاه ورزشی مونه😍 (البته جذاب برای مامان زرنگ ها 😉 آخه بعضیا که تا اسم ورزش میشه.... 😜😏) به نظر ما از اصلی‌ترین وظایف یک مادر و مهم‌ترین اصول مادری، توجه به سلامت جسم خودش هست. . خانواده، مادر سالم میخواد! سلامت مادر یک خانواده یعنی سلامت کل خانواده و سلامت یک خانواده، یعنی سلامت کل جامعه. حتی شاید بشه گفت مادری که به سلامت خودش اهمیت نمیده، خیلی به سلامت جامعه‌ش هم فکر نمیکنه 🤔 یا شاید حواسش نیست که نه فقط در مقابل خودش بلکه در برابر یک #نسل مسئوله 🤨 . از طرفی، سلامت روح و روان یک انسان هم، تنیده در سلامت جسمه. #سلامت محور همه چیز حتی #عروج انسان است! و هر انسانی حتی اگر در عرصه #معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد. (رهبر انقلاب) . راستش خیلیها بعد ورزش، حتی حس معنوی خوبی دارن! چون احساس میکنن به یک وظیفه اخلاقی و شرعی خودشون در حوزه #حق_النفس عمل کردن و در حفظ جسم که یک امانت الهی هست کوشا بودن. اگر دوست دارید تو این بُعد مادری با ما باشید، این سری پست‌های ما رو دنبال کنید. هفته‌ای یک نرمش رو با هم اینجا یاد میگیریم و در طول هفته، حداقل سه روز در هفته، اون رو انجام میدیم. . #تعهد تو این مسیر خیلی مهمه. #ناظر_بیرونی نداریم! خودمونیم و خودمون! به خودمون متعهد باشیم برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روان 🌱 برای انسانی هرچه سالم تر و پویاتر بودن. برای رشد و تعالی هرچه بیشتر. 🌾 برای مادری پرنشاط و پرانرژی بودن. برای داشتن فرزندان، خانواده و نسلی سالم تر. #باشگاه_ورزشی_مادرانه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادر_سالم #مادر_آگاه #مادرسالم_کودک_سالم #مادرسالم_جامعه_سالم #خانواده #ورزش #مادرانه #مادری #مادر #فرزندسالم #فرزندپروری #سلامت #سلامت_خانواده #سلامت_فرزند #مادرم_باافتخار #مادری_شغل_حساس_و_آینده_ساز #مادری_رشد_است

16 دی 1399 10:49:45

6 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ----- 🍶سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد است و ما تا حد علم خود به آن پاسخ میدهیم. 🐄 شیر ها در بدو ورود به کارخانه‌های محصولات لبنی(کارخانجات معتبر و شناخته شده)، تحت یک سری آزمایش‌ها قرار میگیرند؛ از نظر آنتی بیوتیک ها، آفلاتوکسین و ... و اگر کیفیت لازم را نداشته باشند، وارد کارخانه نشده و مرجوع میشوند. کجا می‌روند؟ در سطح شهر، در فروشگاه های لبنیات سنتی توزیع میشوند! 🐑 از طرف دیگر، شیر در کارخانه در دمای بالا فقط طی مدت چند ثانیه، پاستوریزه یا استرلیزه میشود. مدت بسیار کوتاه حرارت دادن (برخلاف جوشاندن چندین دقیقه‌ای شیرهای سنتی) باعث حفظ پروتئین ها و ساختار مولکول های شیر میشود. به همین جهت مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های شیرهای صنعتی از شیرهای خانگی و سنتی بیشتر است. برخی شیرها هموژنیزه هم میشوند که باعث میشود چربی شیر محلول شده و خوشمزه تر گردد. 🐂 بنابراین بهترین شیرها، شیرهای استریلیزه یا پاستوریزه ی صنعتی (از کارخانه های معتبر) هستند. 🐐 آیا کارخانه ها از شیرخشک استفاده میکنند؟ خیر. این کار حتی از نظر اقتصادی بسیار غیرعاقلانه و برای سرمایه دار زیان ده است! این شیوه در سال‌های قبل از انقلاب که صنعت دامداری نداشتیم استفاده میشده است. 🐏 طعم شیر، به نژاد دام، فصل، سن دام، خوراک دام و حتی زمان شیردهی دام و همچنین به میزان چربی محلول بستگی دارد. در ضمن هیچ محصول لبنی پالم ندارد. اما در شیرهای سنتی احتمال تقلب، نامرغوب بودن و زنجیره ی انتقال آلودگی و ... زیاد است. 🐄 بنابراین به جز مواردی که دامداری و فروشگاه لبنیاتی بسیار مطمئنی برای خرید مستقیم سراغ ندارید (یا لبنیاتی شناخته شده در شهرهای کوچک) توصیه ی اکید به مصرف شیرصنعتی (از کارخانه های معتبر) هست. که در همان صورت نیز، به علت جوشاندن طولانی مدت برای رفع آلودگی احتمالی میکروبی، برخی خواص شیر از بین می‌رود. 🐑 آیا شیر پاستوریزه نیاز به جوشاندن مجدد دارد؟ خیر. فقط برای شروع شیر در بچه هایی با آلرژی نسبت به شیر و یا احتمال آلرژی، توصیه میشود که شیرهای صنعتی نیز دوباره حرارت داده شوند تا احتمال آلرژی کمتر شود. . دکتر پوریزدان پناه پزشک و متخصص تغذیه بالینی 🍶🥛🍶🥛🍶🍶🥛🍶🥛 . #باشگاه_مادران_تاریخ #شیر #شیر_پاستوریزه #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #شیر_استرلیزه #شیر_هموژنیزه #پزشکی #تغذیه #طبیبانه #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #مادر #مادرانه "نشر با ذکر منبع"

22 دی 1399 18:26:28

60 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله خیلی از ما شنیدیم که بچه فقط اولیش سخته😉 دومی خیلی خوبه👌 راحت میگذره💃 اصلا اولی نمی‌فهمی چی میشه از بس بی‌تجربه‌ای ولی دومی *شیرینه* 🍰 در کنارش هم دیدیم و شنیدیم که بعد تولد فرزند دوم، مادرها *مشکلاتی* داشتن: حسادت فرزند اول😥 سختیِ مدیریت دو فرزند😭 کنترل روابط و تعاملات دو کودک☹️ پس بالاخره کدوم درسته؟🤓 بچه دوم بیاریم یا نه؟🙄 چه سختی‌هایی داره؟😩 چه شیرینی هایی منتظرمونه؟😍 بهتر نیست صبر کنیم بچه اولمون حسابی از آب و گل دربیاد بعد دومی رو بیاریم؟😎 تعاملاتشون قابل مدیریته؟😏 شما چی میگین؟ بچه دوم؛ آری یا خیر؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #بچه_دوم #فاصله_سنی #فرزنداوری

17 آذر 1400 18:41:29

6 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ---- 🍼 مکمل آهن از ۴ یا ۶ ماهگی برای شیرخوار شروع شده و تا سن 2 سالگی ادامه می یابد. چرا که شیر مادر فاقد آهن است و "رژیم غذایی شیرخوار تا دوسالگی" نیز نمیتواند آن را تأمین کند. پس از دوسالگی احتیاج به مکمل نیست. ✅ تحقیقات نشان داده است که شیرخوارانی که تا 2 سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند علاوه بر این که احتمالاً دچار علائم کم خونی فقر آهن، بی اشتهایی و بی قراری میشوند، دچار کاهش تمرکز و عملکرد مغزی حتی در سنین مدرسه هم خواهندبود. 💟 قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نمیشود. بلکه اثر آن بر دندان مانند اثر جوهر بر پوست است. البته ممکن است رنگ سیاه آهن در مناطق پوسیده دندان بیشتر بنشیند و لذا آن‌ها را آشکار کند. 💡آهن گیاهان قابلیت جذب شدن بسیار پایینی دارد. شیره‌ها (انگور، خرما و...) حاوی مقادیر کافی یون آهن نیستند و نمی‌توانند از کم‌خونی جلوگیری کنند. ضمن اینکه اگر در مقادیر بالا داده شوند به علت قند بالا میتوانند موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت شوند. ✅ مکمل آهن در مقادیر گفته شده دارای عارضه (بیش فعالی و...) نیست. درحال حاضر تعدادی قطره آهن خارجی در داروخانه ها به فروش می رسد که به اشتباه به عنوان مکمل آهن توسط والدین مصرف می گردند ولی میزان آهن کافی (15 میلی‌گرم آهن المنتال روزانه) را ندارند، مانند: 1- قطره ولکید: با فقط 2.2 میلی گرم آهن المنته 2-قطره ویتان (vitane): با فقط 1/8 میلی گرم آهم المنته. پس قطره ویتان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 3- شربت ویتان (vitane): با فقط 4.7 میلی گرم آهن المنته در هر ۵ سی‌سی 4- شربت سندروس (sandrous). هر 5 سی‌سی 7.5 میلیگرم آهن. حداقل ۲‌سی‌سی در روز نیاز است. 5- قطره سیدرال: هر سی سی حاوی 7میلی گرم آهن لیپوزومال. حداقل 2سی‌سی در روز نیاز است. قطره های آهنی که در داروخانه ها موجود است و میزان آهن آنها کافی یا تقریباً کافی می باشد: 🔸الف- قطره های ایرانی : 1 و 2- قطره فروس سولفات و فرودراپ که 1 میلی لیتر از آنها معادل 125 میلی گرم فروس سولفات دارد و میزان آهن المنته ی آن 25 میلی گرم می باشد بنابراین روزانه0/6 میلی لیتر از این قطره ها (معادل 15 قطره )نیاز روزانه شیرخواران به آهن را تامین می کند. فرودراپ ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند. 3- قطره لیپوزوفر در هر سی‌سی 7میلی‌گرم آهن المنته دارد لذا روزی 2سی‌سی تجویز میشود. قطره لیپوزوفر آهن را در شکل لیپوزومال دارد لذا رنگ سیاه روی دندان‌ها ایجاد نمیکند. این قطره مزه فلزی ندارد و خوشمزه است (مزه بيسکوئيتی) ادامه دارد #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مکمل

20 شهریور 1400 11:25:55

51 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... #چاقی_کودک ❓برای بچه‌های چاق (باتوجه به نمودار. BMI بیش از صدک ۹۵) چه آزمایش هایی باید انجام شود؟ ✅ قند ناشتا، هموگلوبین A1C، کبدی، تیروئید، کلسترول، تری گلیسیرید، LDL, HDL ✅ فشار خون، تعیین نحوه توزیع چربی (چاقی مرکزی یا منتشر)، پرمویی هورمونی (هیرسوتیسم)، بررسی بزرگی کبد، آکانتوزیس نیگریکانس (تیرگی مخملی پوست گردن) ✅ علاوه بر این وضعیت تغذيه کودک و فعالیت جسمانی وی باید به دقت بررسی شود. #عوارض_چاقی_کودک - روحی : افسردگی، جداماندن از اجتماع و گروه های دوستی - رشد: قاعدگی زودرس - تنفس: سندروم آپنه خواب - قلب و عروق : فشارخون بالا، بزرگی قلب، بیماری های قلبی و سکته در بزرگسالی، مرگ ناگهانی (در بزرگسالی) - ارتوپدی : لغزش استخوان ران در لگن - متابولیک : دیابت (قندخون) ، چربی خون از دو نوع تری گلیسیرید و کلسترول، نقرس (بزرگسالی)، تنبلی تخمدان یا PCOS، سنگ های صفراوی *چاقی کودکان را جدی بگیریم* گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #چاقی_کودکان

30 دی 1399 10:46:25

31 بازدید

bashgahemadaran

#قوانین گروه *باشگاه مادران تاریخ* ۱- عضویت فقط مخصوص خانم ها در عضو کردن از لیست مخاطبین خود دقت کنید. ۲- *از بازارسال (فوروارد) مطالب از گروه و کانال های دیگر بپرهیزید.* خصوصا پیام های تربیت فرزند؛ مگر پیام هایی که در راستای اهداف گروه (فرزند‌آوری، فرزند بیشتر) هست، یا در جواب سوال خاص یکی از اعضای گروه ۳- به علت لزوم ترک عادت دیر خوابیدن و اهتمام به خواب به موقع😴 و اینکه آخرشب زمان رسیدگی به فرزندان و همسر محترم☺️ هست، گروه از ساعت *۱۱* شب الی *۵:۳۰* صبح *تعطیل* می باشد. جمعه‌ها نیز زمان مخصوص رسیدگی به خانواده و امور دینی و عبادی است. از فضای مجازی به درآییم و غرق حقیقت شویم 😊 لذا *جمعه‌ها نیز گروه تعطیل میباشد* از ارسال پیام در این زمان خودداری کنید. ۴- از جواب دادن به پیام ها قبل از خواندن جواب سایرین بپرهیزید. چون ممکن است مطلب موردنظر شما بیان شده باشد ۵- لطفاً از چت های دو نفره، *ارسال پیام های حاوی تعارفات و محاورات (ممنون، خواهش میکنم، ببخشید، چه جالب...) یا شکلک و برچسب* بپرهیزید حجم بالای پیام ها باعث گریز بعضی از اعضای محترم گروه خواهدشد. اگر با مطلبی حس همدلی و موافقت دارید، لطفاً به جای ارسال پیام متنی (موافقم، احسنت، درسته، خیلی عالی و..) *از گزینه‌ی پسند (❤️) استفاده کنید* ۶- به *برنامه‌ی روزانه‌ی گروه* توجه کنید. برای نظم بیشتر گروه، مجاز نیستیم هر مطلبی را در هر زمان دلخواه ارسال کنیم. ۷- کپی و ارسال مطالب گروه خصوصاً مطالب پزشکی یا مباحث مربوط به جمعیت و فرزند‌آوری که در انتهای آنها نام و لینک گروه ذکر شده، اگر *با لینک یا نام گروه* باشد، مزید امتنان است ۸- سؤال‌های متفرقه و غیرمرتبط با موضوع گروه را (خصوصاً وقتی خیلی نچسب، وسط بحث گروهی می‌آیند😐) با هشتگ #سؤال یا #اضطرار و حتتتما با *درج عبارت #پاسخ_در_خصوصی* پرسیده و بعد از گرفتن پاسخ در خصوصی، *سؤال را از گروه پاک کنید.* علاوه بر این اگر فکرمیکنید سؤال و جواب‌های داده شده برای اعضای گروه مفید است، لطفاً جمع‌بندی پاسخ‌ها را طی یک پیام واحد با هشتگ مناسب به گروه ارائه کنید. ۹- اگر در پایان بحث های گروهی، کسی از دوستان عزیز، *مطالب را جمع‌بندی* کند، دعای خیر عده‌ی کثیری پشت سرش خواهدبود. پیشاپیش خداوند خیرتان دهاد😊 #قوانین_گروه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری

27 خرداد 1399 22:28:36

1 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله سلام به باشگاه مادرانی های عزیز ! اومدیم با یه پست پنج شنبه ای😍 مادرهای باشگاه روز پنج شنبه که میشه گروه رو پر میکنن از هنرهاشون، ذوق هاشون ، سلیقه هاشون .. با روی باز به سوال های کدبانوگری و هنرمندانه هم جواب میدن و خلاصه کلی حال خوب تزریق میکنن به گروه 😍 ورق بزنید... 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 طرز تهیه #رشته_سوپی 🥣 مواد میانیش(گوشت و پیاز و فلفل دلمه ای) 🥚 زعفران و یه عدد تخم مرغ واسه داخل رشتش 🥬 کاهو واسه ته دیگش 🍄 هم ب دلخواه اول پیاز و گوشت و فلفل رو تفت میدی با هر ادویه ای که خواستیم. قارچ هم واسه داخلش میتونیم بزنیم خوشمزه میشه😋 و قطر لایه میانیش زیادتر میشه و ظاهر زیبایی میگیره بعد اینا که اماده شد.... 🍵 آب که جوش اومد رشته ها‌رو میریزیم واسه 5نفر 400گرم کافیه، نباید زیاد بذاریم بپزه تقریبا زنده بر می داریم و میریزیم تو آبکش، آبش که کامل رفت یه عدد تخم مرغ و زعفران دم کرده و یه کم نمک می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم. 🍳 تو یه تابه کاملا نچسب به سایز مناسب روغن می ریزیم و کاهو رو 5 دقیقه میذاریم تو آبجوش که نرم نرم بشه میچینیم کف تابه کامل دیواره ها رو هم بپوشونه. 🍜یه لایه رشته می ریزیم، یه لایه گوشت، یه لایه رشته یه کوچولو فشار می دیم و آب می ریزیم دورش و دم کنی میگذاریم و یه کم بخار که پیچید کمش میکنیم تا دم بکشه و آماده میشه😋😋 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 دستور دسر اناری😋 لایه ها از پایین به بالا: ۱. کره و بیسکوییت پتی بور که بافتی مثل کیک داره🍪🥧 ۲. شیر، نشاسته، وانیل، کمی شکر(شیرین نشه زیاد)🥛🍶 ۳. ژله آلوئه ورا و دونه انار ۴. ژله انار #پنجشنبه_های_باشگاه #ته_چین #ته_دیگ #کاهو #دسر_انار #دسر #ژله #انار‌ #اناری #بیسکوییت #یلدا #شب_یلدا‌ #هنرمند #کدبانو

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله سلام به باشگاه مادرانی های عزیز ! اومدیم با یه پست پنج شنبه ای😍 مادرهای باشگاه روز پنج شنبه که میشه گروه رو پر میکنن از هنرهاشون، ذوق هاشون ، سلیقه هاشون .. با روی باز به سوال های کدبانوگری و هنرمندانه هم جواب میدن و خلاصه کلی حال خوب تزریق میکنن به گروه 😍 ورق بزنید... 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 طرز تهیه #رشته_سوپی 🥣 مواد میانیش(گوشت و پیاز و فلفل دلمه ای) 🥚 زعفران و یه عدد تخم مرغ واسه داخل رشتش 🥬 کاهو واسه ته دیگش 🍄 هم ب دلخواه اول پیاز و گوشت و فلفل رو تفت میدی با هر ادویه ای که خواستیم. قارچ هم واسه داخلش میتونیم بزنیم خوشمزه میشه😋 و قطر لایه میانیش زیادتر میشه و ظاهر زیبایی میگیره بعد اینا که اماده شد.... 🍵 آب که جوش اومد رشته ها‌رو میریزیم واسه 5نفر 400گرم کافیه، نباید زیاد بذاریم بپزه تقریبا زنده بر می داریم و میریزیم تو آبکش، آبش که کامل رفت یه عدد تخم مرغ و زعفران دم کرده و یه کم نمک می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم. 🍳 تو یه تابه کاملا نچسب به سایز مناسب روغن می ریزیم و کاهو رو 5 دقیقه میذاریم تو آبجوش که نرم نرم بشه میچینیم کف تابه کامل دیواره ها رو هم بپوشونه. 🍜یه لایه رشته می ریزیم، یه لایه گوشت، یه لایه رشته یه کوچولو فشار می دیم و آب می ریزیم دورش و دم کنی میگذاریم و یه کم بخار که پیچید کمش میکنیم تا دم بکشه و آماده میشه😋😋 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 دستور دسر اناری😋 لایه ها از پایین به بالا: ۱. کره و بیسکوییت پتی بور که بافتی مثل کیک داره🍪🥧 ۲. شیر، نشاسته، وانیل، کمی شکر(شیرین نشه زیاد)🥛🍶 ۳. ژله آلوئه ورا و دونه انار ۴. ژله انار #پنجشنبه_های_باشگاه #ته_چین #ته_دیگ #کاهو #دسر_انار #دسر #ژله #انار‌ #اناری #بیسکوییت #یلدا #شب_یلدا‌ #هنرمند #کدبانو

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن