پست های مشابه

bashgahemadaran

✅استفاده از قطره بینی به صورت مداوم و ✅خارج کردن ترشحات با فین گیر ✅شیردهی مکرر ✅بعلاوه تدابیر برای خود مادر (تدبیر مرضعه) ✅دمنوشها و آبلیمو عسل و... ✅پرهیز از شیرینی جات، ترشی، آب سرد، هوای سرد، میوه های سرد و تر ✅بخور گرم ✅بخور نعناع و اکالیپتوس ✅حمام با بخار ✅پرهیز از سرخ کردن و بوی سرخ کردنی در خانه ✅گرم گرفتن سر و پاها ✅استامینوفن فقط در صورت تب بالا. تب خفیف نیاز به مداخله ندارد. مداخله ابتدایی هم تن شویه باشد نه دارو ✅پرهیز از داروهایی مثل آنتی هیستامین ها (ضدحساسیت ها) مخصوصاً دیفن هیدرامین. در موارد خیلی شدید برخی از انواع مجاز هستند که البته در سرفه های شدید و سختی تنفس یا تنگی نفس یا تغییر رنگ چهره (سیاه شدن) یا تب خیلی بالا حتماً نیاز به مراجعه به اورژانس اطفال هست #اطفال #پزشکی #طب_سنتی *سرماخوردگی بچه زیر ۶ ماه* گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است*

09 تیر 1399 17:41:40

51 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

22 مرداد 1399 15:18:16

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... بانو ایشاع همسر جناب زکریا سلام الله علیه یکی دیگر از بانوانی هستند که گروه تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز سه شنبه ها ایشون رو برای بررسی انتخاب کردند. نکات جالبی در مورد ایشون وجود داره که خواندن شون خالی از لطف نیست... مطلب ادامه دارد.... ❇ تا به حال اسم بانو ایشاع رو شنیده بودید؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #بانوان_تمدن_ساز #بانو_ایشاع #جناب_زکریا #زنان_تاریخ

25 آبان 1400 06:23:02

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفه‌ی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیب‌های روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...

27 شهریور 1400 06:16:10

6 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله در آخرین پست مربوط به تیم ارائه و تحلیل از زنان تمدن ساز به حضرت ساره سلام الله علیها پرداختیم. در این پست در مورد حضرت هاجر سلام الله علیها صحبت کردیم. #باشگاه_مادران_تاریخ #سه_شنبه_های_باشگاه #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز #حضرت_هاجر_س #حضرت_ساره_س #زن_در_اسلام #زن_و_خانواده #زنان_حضرت_ابراهیم #زنان_نمونه #زنان_تاریخ

21 بهمن 1399 03:56:56

8 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک و‌شیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محله‌ای هم‌مسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن و‌تقویت روح و روان با توسل و‌توکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمه‌ی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب می‌کنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلی‌ها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته

12 آذر 1399 07:52:05

6 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. امروز گروه مهمان داره سرکار خانم #ولی_مراد مدیر #شورای_همکاری_های_زنان مهمان امروز سه شنبه های گروه هستند تا در مورد موضوع #برابری_جنسیتی یا #عدالت_جنسیتی بحث و بررسی داشته باشیم. نظرات و سوالات تون رو در مورد این موضوع برای ما بفرستید. #سه_شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #بررسی_مسائل_زنان #شبهات_زنان #زنان

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. امروز گروه مهمان داره سرکار خانم #ولی_مراد مدیر #شورای_همکاری_های_زنان مهمان امروز سه شنبه های گروه هستند تا در مورد موضوع #برابری_جنسیتی یا #عدالت_جنسیتی بحث و بررسی داشته باشیم. نظرات و سوالات تون رو در مورد این موضوع برای ما بفرستید. #سه_شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #بررسی_مسائل_زنان #شبهات_زنان #زنان

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن