پست های مشابه

bashgahemadaran

#خلاصه_نکات_بحث #همکاری_پدر چگونه زمینه های ارتباط پدر خانواده و فرزندان را فراهم کنیم؟؟ 💟اوایل خیلی بر نحوه چگونه وقت گذراندن پدر و بچه ها سخت گیر نباشیم مهم برقراری ارتباط و شکل گیری انس و محبت بینشون هست. 💟هر چقدر که بچه ها بزرگتر می شوند هر چند وقت یکبار نیاز به توجه و وقت گذراندن تنها با پدر را دارند که به راحتی می توان از زمان های موجود در طول هفته استفاده کرد‌. برای مثال از تعطیلات، از خرید رفتن ها،حتی کوهنوردی با بچه ها.. 💟گاهی حتی میتوان شرایط صحبت تلفنی با پدر را برای بچه ها فراهم کرد.. 💟از برنامه استقبال و بدرقه از پدر هنگام رفتن به محل کار در راستای تقویت ارتباط بچه ها با پدر میتوان حسابی بهره برد . 💟خیلی وقت ها به جای سوق دادن پدر به سمت بچه ها میتوانیم بچه ها را به سمت پدر سوق بدهیم؛ برای مثال سپردن وظیفه یک لیوان آب یا شربت برای پدر بردن، جفت کردن کفشهای پدر، حتی بعضی روان شناسها شستن جورابها توسط بچه ها را وظیفه جالبی برای بچه ها می دانند که علاوه بر فراهم کردن ارتباط بهتر به نگاه احترام امیز بچه ها به پدر هم کمک میکند. 💟مادر میتواند از قبل لیستی از بازی ها خصوصا بازی های هیجانی را فراهم کند تا در موقعیت مناسب پدر با دست پر به استقبال ارتباط با فرزندان برود. 💟بیان تاثیرات مثبت بازی با پدر به بچه ها با لحن شیرین و جذاب از طرف مادر هم بسیار کمک کننده هست؛برای مثال بچه ها وقتی با شما بازی میکنند انگار جون میگیرن، چقدر پر انرژی و شاد میشن، چقدر حس خوبی دارن‌‌‌.‌. 💟اگر پدر بتواند کمی بعد از ورود به منزل بازی های حرکتی با بچه ها انجام بدهد از عطش نیاز بچه ها به پدر و مدام پیگیر پدر شدن کم می کند. #شنبه_های_باشگاه #ارتباط_پدر_با_فرزند #نقش_پدر_در_تربیت #باشگاه_مادران_تاریخ

14 تیر 1399 17:08:42

44 بازدید

bashgahemadaran

اینم یه کلیپ دیگه از بقیه فیلم های ارسالی شرکت کننده های #پویش_ایران_دخت #روزتون_مبارک #روز_دختر_مبارک #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #من_برکت_خونمونم

03 تیر 1399 09:22:36

2 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... دوستان عزیز همگی در جریان برنامه سه‌شنبه های گروه باشکاه مادران تاریخ هستید. بحث های جنجالی مربوط به " زن " خصوصاً به علت نقش زیربنایی زن در مهم ترین جامعه ی نظام خلقت (خانواده) و رگبار شبهات علیه زن، حقوق زن، وظایف زن، جایگاه زن و.. در فضای مجازی در چند هفته اخیر ما به بحث گروهی در برخی موضوعات پرداختیم و هفته هایی، از کارشناسان خبره این زمینه دعوت کرده بودیم که راهنمای ما باشند. تیم مدیریت باشگاه در همین بستر، خرده برنامه جدیدی برای این روزها درنظر گرفته و آن، #خوانش_کتاب ، خواندن دسته جمعی و گروهی کتاب های مرتبط با حوزه زن و خانواده است هر هفته، کتاب و مبحث مورد نظر هفته آینده اعلام میشود دوستانی که کتاب رو دارند، میخونند و در مباحثه شرکت میکنند دوستانی که کتاب رو ندارند، ما براشون کتاب رو روخوانی میکنیم😊 یک‌جور کتاب صوتی؛ البته به صورت خیلی محدود (صفحات محدود و مرتبط با بحث) علاوه بر این ممکنه دوست دیگری هم از یک کتاب معتبر دیگه، بخشی رو برای ما خوانش کنند تا استفاده کنیم کتاب‌های پیشنهادی حوزه زن و خانواده را به ما معرفی کنید. برای شروع برنامه #خوانش_کتاب از کتاب #نظام_حقوق_زن_در_اسلام شهید مطهری شروع کردیم... نظرتون رو در مورد خواستگاری زن از مرد با ما در میون بگذارید. #سه_شنبه_های_باشگاه #خواستگاری #حقوق_زن #زن_دراسلام #خوانش_جمعی #باشگاه_مادران_تاریخ

22 مرداد 1399 15:30:38

2 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... سه شنبه ها شبهات موجود در حوزه زن و خانواده را در کنار هم و در کنار کارشناس های این حوزه بررسی میکنیم. هفته های گذشته در گروه بحث هایی پیرامون بحث مهریه انجام شد. اعضای دغدغه مند حسابی باهم کنکاش کردن و از ابعاد مختلف در مورد مهریه صحبت کردند. همیشه اینطور مباحث به نظرات دقیق و کارشناسی شده نیازمند هستند. از خانم دکتر مومن تقاضا کردیم تا با توجه به مباحث گروه ارائه ای پیرامون بحث مهریه داشته باشند. عکس نوشته های بالا خلاصه ای از مباحث ارائه شده توسط ایشون هست. #سه_شنبه_های_باشگاه #مطالعات_زنان #زن_دراسلام #زن_و_خانواده #فمنیسم

11 شهریور 1399 13:29:28

7 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله #نه_به_کودک_همسری یه صحبت کاملا منطقی و درست هست و اسلام هم از ۱۴۰۰ سال پیش گفته است رضایت دختر و پسر در ازدواج شرط هست و خیلی از نکات دیگر. همه‌ی ما هم وقتی بشنویم قراره جلوی کودک همسری گرفته شود خوشحال می‌شویم. امااااا *نکته اینجاست که دقیقا چه فردی، چه مجموعه‌ای، چه تفکری، این بحث را بیان و مطالبه و پیگیری می‌کند!* اگر فردی باشد که اعتقادات و اصول مشابهی با ما داشته باشد و هدف و دیدش در این حوزه مطابق با نگاه درست باشد ، قطعا ما هم از آن نگاه حمایت خواهیم کرد. اما اگر جهان‌بینی متفاوتی با ما داشته باشد چطور؟ ⁉️کودک را چه تعریف می‌کند؟ ⁉️هدفش از این کار چیست؟ ⁉️ همان که مطلوب اسلام و خواسته‌ی ماست؟ یا نه! اهداف دیگری در سر دارد؟ ⁉️آیا با پوششِ حق و استفاده از یک شعار زیبا و به ظاهر اسلامی و منطقی، قصد از انجام کاری باطل دارد؟ ⁉️آیا ما داریم فریب می‌خوریم؟ ⁉️آیا ندانسته مغلوب فرهنگ وارداتی می شویم؟ این بحث هم اکنون در گروه باشگاه مادران تاریخ در جریان است. #باشگاه_مادران_تاریخ #کودک_همسری #ازدواج_کودکان #سه_شنبه_های_باشگاه #بررسی_مسائل_زنان

10 تیر 1399 10:15:26

4 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

22 مرداد 1399 15:18:16

5 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله... ☕️ #بحث_امروز جشن ادب چیه؟ 🤔 مبانی معرفتی و روایی داره؟ موارد زیر خلاصه ای از نکات این بحث جالب تو گروه بوده: *🎊جشن ادب* 📩قبل از «جشن تکلیف» باید در هفت سالگی «جشن ادب» گرفته شود. 🙇‍♀بچه از هفت سالگی فطرتاً آمادگی پذیرش دستور را دارد. 📍بعضی‌ها بعد از 14 سالگی تازه می‌خواهند به فرزند خود دستور بدهند ولی او دیگر حرف‌شنوی ندارد. 💡 تا قبل از هفت سالگی، زیاد نباید بچه را زیر بار امر و نهیِ جدّی قرار دهیم، البته نصیحت و توصیه خوب است، ولی نباید فشار روانی به بچه وارد کنیم، بلکه بیشتر باید با رفتار و اعمال خودمان او را به کارهای خوب سوق دهیم. ✔اما کمی قبل از هفت سالگی، باید به تدریج فرزند خودمان را برای آغاز یک دوران جدید از زندگی آماده کنیم؛ دورانی که بچه باید دستورها یا برنامه‌های مشخصی را اجرا کند. 🏠از هفت سالگی، زندگی کودکان در خانه باید توأم با نظم و مقررات باشد. 📕 با توجه به روایات، اولین دورۀ آموزشی مبارزه با نفس برای فرزندان از سن هفت سالگی آغاز می‌شود. ✅پدر و مادر باید از 7 تا 14 سالگی، رعایت «ادب» را به فرزندان خود آموزش بدهند تا بچه‌ها اصل مبارزه با هوای نفس را درک کنند و بدانند که باید با «دلم می‌خواهد»های نابجای خودشان مبارزه کنند. لذا ما نام این دوران را «دوران ادب» می‌گذاریم. 🔹 طبق دستور اسلام، ادب و نظم را از 7 تا 14سالگی و در خانواده باید یاد گرفت. ✴ در دوران ادب، زندگی کودک باید توأم با نظم و مقررات باشد تا در این محیط، رعایت نظم و ادب را یاد بگیرد. او باید کارهایی مثل مرتب کردن وسایل شخصی و محل زندگی، رعایت وقت خواب و بیدار شدن، احترام به بزرگتر و خیلی از آداب را در این سال‌ها رعایت کند تا بفهمد که دنیا جای راحت‌طلبی و بی‌مبالاتی نیست. 🔴پدر و مادرها نباید از سر دلسوزی‌های بی‌جا و به خاطر اینکه رعایت کردن این آداب، برای فرزندشان کمی سخت است، او را از این کارها معاف کنند. باید بدانند که این سختی‌ها‌ در ذات زندگی دنیا وجود دارد و این مخالفت با هوای نفس برای رشد و تربیت فرزندشان لازم و ضروری است. 🔵البته آموختن مقررات و الزام کودکان به نظم باید توأم با مهربانی و نشاط باشد. و برای اینکه نظم‌پذیری برای فرزندان آسان شود باید پدر و مادر، خودشان در این زمینه الگو باشند. شما از تجربتون برای این جشن برامون بگید... #شنبه_های_باشگاه #جشن_ادب #۷سال_دوم #اطاعت_پذیری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله... ☕️ #بحث_امروز جشن ادب چیه؟ 🤔 مبانی معرفتی و روایی داره؟ موارد زیر خلاصه ای از نکات این بحث جالب تو گروه بوده: *🎊جشن ادب* 📩قبل از «جشن تکلیف» باید در هفت سالگی «جشن ادب» گرفته شود. 🙇‍♀بچه از هفت سالگی فطرتاً آمادگی پذیرش دستور را دارد. 📍بعضی‌ها بعد از 14 سالگی تازه می‌خواهند به فرزند خود دستور بدهند ولی او دیگر حرف‌شنوی ندارد. 💡 تا قبل از هفت سالگی، زیاد نباید بچه را زیر بار امر و نهیِ جدّی قرار دهیم، البته نصیحت و توصیه خوب است، ولی نباید فشار روانی به بچه وارد کنیم، بلکه بیشتر باید با رفتار و اعمال خودمان او را به کارهای خوب سوق دهیم. ✔اما کمی قبل از هفت سالگی، باید به تدریج فرزند خودمان را برای آغاز یک دوران جدید از زندگی آماده کنیم؛ دورانی که بچه باید دستورها یا برنامه‌های مشخصی را اجرا کند. 🏠از هفت سالگی، زندگی کودکان در خانه باید توأم با نظم و مقررات باشد. 📕 با توجه به روایات، اولین دورۀ آموزشی مبارزه با نفس برای فرزندان از سن هفت سالگی آغاز می‌شود. ✅پدر و مادر باید از 7 تا 14 سالگی، رعایت «ادب» را به فرزندان خود آموزش بدهند تا بچه‌ها اصل مبارزه با هوای نفس را درک کنند و بدانند که باید با «دلم می‌خواهد»های نابجای خودشان مبارزه کنند. لذا ما نام این دوران را «دوران ادب» می‌گذاریم. 🔹 طبق دستور اسلام، ادب و نظم را از 7 تا 14سالگی و در خانواده باید یاد گرفت. ✴ در دوران ادب، زندگی کودک باید توأم با نظم و مقررات باشد تا در این محیط، رعایت نظم و ادب را یاد بگیرد. او باید کارهایی مثل مرتب کردن وسایل شخصی و محل زندگی، رعایت وقت خواب و بیدار شدن، احترام به بزرگتر و خیلی از آداب را در این سال‌ها رعایت کند تا بفهمد که دنیا جای راحت‌طلبی و بی‌مبالاتی نیست. 🔴پدر و مادرها نباید از سر دلسوزی‌های بی‌جا و به خاطر اینکه رعایت کردن این آداب، برای فرزندشان کمی سخت است، او را از این کارها معاف کنند. باید بدانند که این سختی‌ها‌ در ذات زندگی دنیا وجود دارد و این مخالفت با هوای نفس برای رشد و تربیت فرزندشان لازم و ضروری است. 🔵البته آموختن مقررات و الزام کودکان به نظم باید توأم با مهربانی و نشاط باشد. و برای اینکه نظم‌پذیری برای فرزندان آسان شود باید پدر و مادر، خودشان در این زمینه الگو باشند. شما از تجربتون برای این جشن برامون بگید... #شنبه_های_باشگاه #جشن_ادب #۷سال_دوم #اطاعت_پذیری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن