پست های مشابه

bashgahemadaran

﷽ ---- این روزها با پیک پنجم کرونا، و جهش و افزایش خطر این ویروس منحوس موذی، فکرها دوباره مشغول شده و نگرانی‌ها شعله‌ور. باشگاه مادران تاریخ در دو پست در کنار شماست با جدیدترین توصیه‌ها برای مقابله با این بلای ناشناخته: ✳️پیشگیری در صورت تماس با فرد مشکوک یا مبتلا و یا جهت پیشگیری میتونید از موارد زیر جهت افزایش سطح ایمنی بدن و کاهش احتمال شروع علائم بهره ببرید: مصرف مقدار کافی میوه (۳ واحد) و سبزیجات(۳ تا ۵ واحد) عدم مصرف مواد غذایی پرکالری و چرب/از نظر طب ایرانی غلیظ و دیرهضم (ماکارونی، پیتزا، الویه، حلیم، کله پاچه،…)/ترشیجات/فست فود/شیرینی جات/کنسروها/کاهش مصرف لبنیات مصرف مایعات کافی داشتن آرامش و دور بودن از خبرهای بد تماس مکرر تلفنی و مجازی با دوستان و اقوام و بهبود روحیه خواب کافی و در ابتدای شب عبادت، دعا، توسل انجام ورزش های سبک در مکان های خلوت و یا خانه و پرهیز از کم تحرکی مصرف مکمل ویتامین دی روزی ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد مصرف کافی انواع گوشت ها آب سیب، هویج، کرفس، گوجه آب پرتقال با پوسته ی سفید آب هندوانه با قسمت های سفید آب گوشت، آب مرغ، انواع سوپ و آش جو و سبزیجات عسل، شربت عسل آب، شربت عسل و گلاب زردچوبه ترکیب هلیله و مصطکی (اگر اصل و غیرآلوده آن را پیداکردید!!) دمنوش بادرنجبویه(ممنوع در بارداری و کم‌کاری تیروئید)، به، سیب و دارچین، نعنا و لیمو، به لیمو، هل و دارچین، بهارنارنج، گل سرخ، چای کم‌رنگ تازه دم ✳️ نکته: وزن بالا و کم بودن تحرک اثر مهمی در افزایش احتمال بدحال شدن بیمار کرونایی دارد. افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا باید به شدت قند و فشار خون خودشون رو در دوران همه گیری کرونا و در دوران ابتلا کنترل کنند. در کرونای دلتا کودکان بیشتر از قبل درمعرض و یا ناقل میشوند لطفا از تماس کودکان با سایر کودکان و بزرگسالان به جد پرهیز کنید. ✳️ ابتلا این روزها علامت های زیر حتما کرونا درنظر گرفته میشه. پس بلافاصله قرنطینه بشید و به همه افرادی که تا پنج شش روز قبل باهاشون در ارتباط بودید خبر بدید تا قرنطینه بشن. سردرد آبریزش بینی، سوزش یا درد گلو خارش و قرمزی چشم درد عضلانی درد کمر و مفاصل و بدن درد احساس خستگی بی اشتهایی تب یا لزر و یا هر دو اسهال، استفراغ و درد شکمی سرفه، عطسه و تنگی نفس نکته: مصرف شیره ها در اسلاید دوم توصیه عمومی نیست چون قند بسیار بالایی دارند ادامه دارد🔸🔹🔸🔹🔸 #نشردهید گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah #باشگاه‌مادران‌تاریخ #کرونا #پیشگیری #طب_سنتی #طب_ایرانی

10 مرداد 1400 13:32:23

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله تابستان که شده.. کرونای منحوس هم که هنوز باقی هست و نمیشه بیرون از خونه رفت... اکثرمون هم که مامان هستیم.. و حداقل یکی دوتا بچه فسقلی تو خونه داریم.. چه کنیم که بچه هامون حوصلشون سر نره؟🤔 چه کنیم که تو این وضعیت نشاط و پویایی شون حفظ بشه؟😊 از جمع بحث های امروز بازی های زیر به دست اومد، اما شماهم برامون بگید چجوری بچه ها رو سرگرم می کنید؟؟🌱 ✅کار با نمد ببره، بدوزه،بچسبونه ✅کار با کاغذ رنگی ببره،بچسبونه ✅اریگامی کنید تو نت زیاده مدل هاش ✅عروسک درست کنید باهم. با پارچه، بانمد، بافتم ✅اب بازی تو حموم، تو اشپز خونه با کاسه و یه سری وسایل خرده ریز ✅ارد بازی الک کنه ، توش وسایل ریز قائم کنی پیدا کنه، باهاش بنویسه نقاشی کنه ✅خمیر بازی همون اردو اب و روغن و نمک یکم بزن خمیر میشه ولی دست ورزی میتونه انجام بده ✅برش کاغذ با قیچی شکل بکش دورشو ببره یا همینجوری ریز کنه ✅نمایش عروسکی پشت میزی مبلی بشینه با عروسک هاش داستان بگه یا خودت این کارو انجام بدی یاد بگیره کلی مفهوم های مختلف و با این کار میتونی براش بگی ✅قصه گویی با کتاب ، از خودت قصه های تخیلی هدفمند ✅یه سری بازی خودش بسازه با راهنمایی خودتون (با وسایل مختلف مثلا پل بسازه ماشین هاشو از روش رد کنه، قطار بسازه و آقای لوکوموتیو ران بشه، کشتی بسازه و ناخدا شه و ولی با تخیل بسطش بده مثلا مبلا بشه دریا یا پتو بشه دریا) ✅آشپزی کنید باهم کیک بپزید هم بزنه موادشو تخم مرغشو بشکنه شیرینی بپزید خمیرشو ورز بده و... ✅بازی های حرکتی عمو رنجبر باف ، دنبال بازی، چشم شو ببندی دنبالت کنه، از اتاق بره بیرون جای وسایل و تغییر بدی بفهمه و.. ✅کتاب داستان بسازید با عکس های کتابهای استفاده نشده، یا نقاشی خودش یا حتی کلاژ ✅انواع مدل نقاشی ابرنگ، ماژیک، مدادشمعی، رنگ انگشتی، رنگ با ماست رنگی ✅کلاژ نقاشی با چسبوندن پارچه، کاموا، پوست شکلات، پوست پسته، گردو، نی و..... ✅بازی های حرف زدنی اسم حیوون بگیم با حرف م شروع بشه ۵تااسم دخترانه بگیم اسم وسایل اشپز خونه رو بگیم و.. ✅۲۰سوالی یه چیزو حدس بزنین بعد اون یکی سوال کنه زندس؟کوچیکه؟خوراکیه؟و... ✅باغبانی، کاشتن هسته میوه ها یا لوبیا و عدس یکمی، و اب دادن و رسیدگی بهش و دیدن رشد یه موجود زنده ✅بازی با توپ کوچیک ها نشونه گیری تو سبد، والیبال، بولینگ طور و.. ✅بازی با وسایل آشپز خونه ✅بازی در قالب نقش ها، پلیس، دکتر، آشپز، معلم، مامان، بابا ✅کاردستی با کارتن و قیچی و چسب #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_بازی #بازی #مامان_خلاق #مامان_شاد #کودک_شاد

28 تیر 1399 17:55:36

55 بازدید

bashgahemadaran

سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار

16 فروردین 1400 18:25:38

327 بازدید

bashgahemadaran

#خلاصه_نکات_بحث #همکاری_پدر چگونه زمینه های ارتباط پدر خانواده و فرزندان را فراهم کنیم؟؟ 💟اوایل خیلی بر نحوه چگونه وقت گذراندن پدر و بچه ها سخت گیر نباشیم مهم برقراری ارتباط و شکل گیری انس و محبت بینشون هست. 💟هر چقدر که بچه ها بزرگتر می شوند هر چند وقت یکبار نیاز به توجه و وقت گذراندن تنها با پدر را دارند که به راحتی می توان از زمان های موجود در طول هفته استفاده کرد‌. برای مثال از تعطیلات، از خرید رفتن ها،حتی کوهنوردی با بچه ها.. 💟گاهی حتی میتوان شرایط صحبت تلفنی با پدر را برای بچه ها فراهم کرد.. 💟از برنامه استقبال و بدرقه از پدر هنگام رفتن به محل کار در راستای تقویت ارتباط بچه ها با پدر میتوان حسابی بهره برد . 💟خیلی وقت ها به جای سوق دادن پدر به سمت بچه ها میتوانیم بچه ها را به سمت پدر سوق بدهیم؛ برای مثال سپردن وظیفه یک لیوان آب یا شربت برای پدر بردن، جفت کردن کفشهای پدر، حتی بعضی روان شناسها شستن جورابها توسط بچه ها را وظیفه جالبی برای بچه ها می دانند که علاوه بر فراهم کردن ارتباط بهتر به نگاه احترام امیز بچه ها به پدر هم کمک میکند. 💟مادر میتواند از قبل لیستی از بازی ها خصوصا بازی های هیجانی را فراهم کند تا در موقعیت مناسب پدر با دست پر به استقبال ارتباط با فرزندان برود. 💟بیان تاثیرات مثبت بازی با پدر به بچه ها با لحن شیرین و جذاب از طرف مادر هم بسیار کمک کننده هست؛برای مثال بچه ها وقتی با شما بازی میکنند انگار جون میگیرن، چقدر پر انرژی و شاد میشن، چقدر حس خوبی دارن‌‌‌.‌. 💟اگر پدر بتواند کمی بعد از ورود به منزل بازی های حرکتی با بچه ها انجام بدهد از عطش نیاز بچه ها به پدر و مدام پیگیر پدر شدن کم می کند. #شنبه_های_باشگاه #ارتباط_پدر_با_فرزند #نقش_پدر_در_تربیت #باشگاه_مادران_تاریخ

14 تیر 1399 17:08:42

44 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

22 مرداد 1399 15:18:16

5 بازدید

bashgahemadaran

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

30 خرداد 1404 10:56:54

14 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن