bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفهی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیبهای روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...
27 شهریور 1400 06:16:10
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله سوال خیلی مامان ها؟؟ کی ازمایش اهن ببرم؟ کی ببینم چربی خون نداشته باشه؟ ویتامین د کم نباشه؟؟ ❓اولین بررسی از نظر کمخونی فقر آهن رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم ؟ ✅ یک سالگی همه کودکان در یکسالگی باید آزمایش خون بدهند ❓اولین بررسی از نظر فشارخون رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم؟ ✅ سه سالگی ❓اولین بررسی از نظر چربی خون (کلسترول) رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم ؟ ✅ نُه تا یازده سالگی 📍مگر اینکه کودک چاق باشه، دیابت داشته باشه، فشارخون ش بالا باشه یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا چربی خون بالا داشته باشه. در این موارد از چه سنی کودکم باید بررسی بشه؟ در ۲،۴،۶،۸ و ۱۰ سالگی و بعد از اون، سالانه. گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #چکاپ #ازمایش_سلامت #ویتامینها #اهن#کلسیم#کلسترول#ویتامین_د
24 بهمن 1399 08:58:07
32 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. بیشتر آدمها تو زندگی شون با معده درد مواجه میشن ؛ و تجربه این درد رو دارن پس خوبه که با تدابیر لازم برای درمان و پیشگیری از این درد رایج رو بدونیم. 🚫پرهیزات : آب سرد❄ سالاد و ماست با غذا🍱 آب ناشتا💧 قهوه و کافه و چای پررنگ و شکلات🍫☕ مرکبات🍋 نوشابه گازدار🍺 غذای مونده😨 غذاهای خمیری مثل ماکارونی و حلیم و پیتزا و الویه، ترید (تلیت) ها🍜🍝🥣 قارچ🍄 ✅مقویات معده: آب عسل🍯 جُلاب🥃 ماءالشعیر طبی🥤 آش جو، شیربرنج، فرنی🍚 گوشت کبابی🍢🍗🍖 سیب🍏🍎 رب انار شیرین😋 به😋 مویز🍇 بادام🥜 و از مهمترین موارد: ✳خوب جویدن غذا #دوشنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #طب_سنتی #معده #درد_معده #مقویات_معده #پرهیزات_معده
01 شهریور 1399 07:46:24
561 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله چقدر براتون مهمه که مدل تربیتی تون اسلامی باشه یا فمنیستی؟! رعایت چه نکاتی باعث میشه فرزندمون چه دختر چه پسر در آینده نگاه ضد مرد یا ضد زن نداشته باشه؟؟ چقدر به این فکر کردید که بچه هایی تربیت کنید تا در آینده فردی راضی از هویت جنسی خودش باشه؟! امروز میخواهیم با حضور خانوم منافی در مورد این مسائل صحبت کنیم... شماهم سوالات تون رو اینجا مطرح کنید تا به ایشون منتقل بشه.... #سه_شنبه_های_باشگاه #تربیت_اسلامی #تربیت_فمنیستی #نگاه_جنسیتی
31 تیر 1399 05:29:22
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... #تقویت_رحم #مقویات_رحم #طب_سنتی 🦋 خوراکی: 🥚زرده تخم مرغ عسلی 🍚شیربرنج یا حریره بادام (در مشکل معده) 🍚فرنی 😋شله زرد 🥩ماءاللحم (عصاره گوشت در شیشه. یا خود آب گوشت) 🍲نخودآب 🥓کباب 🍯ماءالعسل 🥛بادام، شیربادام 🍎سیب 😋بِه 🥃شیره انگور 🥀گل سرخ (محمدی) و ترکیبات آن 😋مویز 🥜مغزیجات (پسته، بادام، فندق، برگه زردآلو) 🥕آب هویج، مربای هویج، هویج پخته 😋انار 🚫پرهیز از ترشیجات 🚫پرهیز از افراط در سردیجات 🦋 غیرخوراکی: ✅ بادکش نواحی نزدیک رحم ✅ روغن مالی شکم و ناحیه رحم با روغن مناسب ✅ سیناتراپی => دفع بدانباشت ها و بهبود خونرسانی عضوی ✅ ورزش متعادل و نرمش ها => تقویت خونرسانی کل بدن و عضو ✅ رابطه جنسی متعادل ✅ بهداشت ناحیه تناسلی (خشک نگه داشتن، پرهیز از شست و شوی مکرر با شوینده ها، لباس زیر مناسب و نخی و غیرتنگ، پرهیز از دستکاری، شست و شوی مناسب لباس زیر و حتی الامکان خشک کردن در هوای مناسب و آفتاب ) ✅ بهداشت قاعدگی (توضیح در پست جداگانه) ✅ آرامش فکری و پرهیز از استرس ✅ خواب مناسب (پرهیز اکید از دیرخوابی، کم خوابی، پرخوابی) ✅ استشمام بوهای خوش 🚫 پرهیز از بوهای بد (ماندن زباله در منزل، بوی بد سرویس بهداشتی،...) 🚫 پرهیز از نشستن بر روی جاهای سرد و مرطوب 🚫 پرهیز از شست و شو با آب سرد ❇ تقویت عمومی بدن گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #رحم #تقویت_رحم #بارداری #باروری #دوشنبه_های_باشگاه
06 آبان 1399 13:06:17
17 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. امروز گروه مهمان داره سرکار خانم #ولی_مراد مدیر #شورای_همکاری_های_زنان مهمان امروز سه شنبه های گروه هستند تا در مورد موضوع #برابری_جنسیتی یا #عدالت_جنسیتی بحث و بررسی داشته باشیم. نظرات و سوالات تون رو در مورد این موضوع برای ما بفرستید. #سه_شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #بررسی_مسائل_زنان #شبهات_زنان #زنان
24 تیر 1399 06:17:08
3 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
باشگاه مادران تاریخ تقدیم می کند