پست های مشابه

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.

06 فروردین 1399 15:30:02

154 بازدید

بارداریگرام

امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خون‌رسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که می‌خورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که می‌خورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم

23 تیر 1400 07:37:43

573 بازدید

بارداریگرام

🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد.   🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود.   هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند.   اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس  .   @moshavere.zanan.va.mamaei

02 دی 1399 09:45:50

520 بازدید

بارداریگرام

#بارداری #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_های_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #حاملگی #دوران_بارداری #جنین #جنین_هفته_به_هفته #جنین_شناسی #مامایی #مامایی_زنان_زایمان #مطب_مامایی #مطب_متخصص_زنان #دانشجومامایی #weekbyweekpregnancy #pregnant #pregnancy #prenatalyoga #fetus #bardarigram #midwife #midwifery #baby #prenatalcare

28 فروردین 1399 05:14:53

191 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام

23 آبان 1400 08:45:14

263 بازدید

بارداریگرام

یه مشکلی که من همیشه بعد از زایمان با خانم ها دارم متاسفانه اینه که باور نمیکنن بلافاصله بعد از زایمان هم امکان بارداری مجدد هست و مورد داشتیم هنوز پرونده مراقبت های بارداریش رو بایگانی نکردیم که اومده پرونده بارداری جدیدش رو تشکیل داده🙄😃 البته من خوشحال میشم وقتی یه خانم باردار رو میبینم ولی خداییش نگران خانم بارداری میشم که فقط دو ماه از سزارینش گذشته 🤦🥺 ☑️ پس اصصصصصصلا فکر نکنید اگر هنوز بعد از زایمان پریود نشدید به این معنیه که باردار هم نمیشید، یک مادر شیرده ممکنه تا یک سال و نیم پریود نشه و این اصلا اشکال نداره اما اینکه روش جلوگیری از بارداری نداشته باشه اشکال داره. ☑️ حتی اگر سریعا هم قصد بارداری دارید توصیه میکنم حداقل یک سال به خودتون و بدنتون فرصت بدید. ☑️ این مطلب رو براتون از کتاب cmmd بارداری و زایمان نوشتم که کاملا معتبر و با خیال راحت بهش استناد کنید. ممنون از همراهیتون ♥️ لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پریودی #پریودی_پس_از_زایمان #جلوگیری_از_بارداری #پیشگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #کاندوم #ال_دی #آی_یو_دی #آمپول_سه_ماهه #آمپول_یک_ماهه

26 اردیبهشت 1400 15:51:21

180 بازدید

نعیمه انصاری

0

8

افتادن در بارداری

سلام دوستای گلم مامانهای عزیزم 🌹 یکی از مواردی که معمولا زیاد تو اورژانس مامایی مشاهده میشه، افتادن هست! خب توی بارداری به دلیل برآمده شدن شکم و افزایش قوس کمر، مرکز ثقل بدن تغییر می‌کنه و حفظ تعادل برای خانم باردار سخت میشه! تا حدی که حتی ممکنه با یکی تغییر جهت نامناسب نتونه تعادل خودش رو حفظ کنه و بیافته. همینطور افت فشار خون و ترشح بعضی از هورمون ها این وضعیت رو تشدید هم میکنن! خب در این شرایط که احتمال افتادن زیاد هست، باید خیلی مراقب خودتون باشید. ✅ موارد زیر رو حتما رعایت کنید: - به آرامی تغییر وضعیت بدید - کفش های مناسب بپوشید، از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و کفش هایی که بدون پاشنه هستن و کفی صاف دارن جدا خودداری کنید - اگر در وضعیتی هستید که احتمال میدید نمی‌تونید تعادل خودتون رو کنترل کنید، حتما قبل از تغییر وضعیت از اطرافیان کمک بخواید - در هنگام بلند شدن از یک تکیه گاه محکم و ثابت کمک بگیرید - در زمان بالا پایین رفتن از پله ها حتما از نرده ها استفاده کنید - زمانی که دیگه شکمتون برآمده شده و حفظ تعادل براتون سخت شده، بار سنگین بلند نکنید - در زمان پیاده روی حتما جلوی پاتون رو نگاه کنید - از پیاده روی روی سطح شیبدار و چاله چوله دار جدا خودداری کنید ⁉️ اما اگر افتادیم چه زمان باید نگران بشیم؟! ✅ همون طور که توی پست اشاره کردم، در هر سه ماهه ریسک خطر فرق میکنه، و بیشترین ریسک هم برای سه ماهه سوم هست، پس باید خیلی مواظب باشید، علائم خطر مربوط به هر یه ماهه رو بخونید و هر زمان که خدایی نکرده هر کدوم رو داشتید سریعا به پزشکتون یا اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. وقتی مراجعه کردید، در ابتدا خودتون از لحاظ آسیب احتمالی چک میشید، بعد از اینکه خیال پزشک از بابت خودتون راحت بشه، می‌ره سراغ چک جنین. چک جنین هم با توجه به علایم و سن بارداری می‌تونه شامل یک یا چند موارد زیر باشه: - چک صدای قلب جنین - نوار قلب جنین - سونوگرافی اگر همه اینها خوب بود پس جای نگرانی نیست. مواظب خودتون باشید، مواردی که گفتم رو حتما رعایت کنید تا خدایی نکرده مشکلی براتون پیش نیاد🌹 لایک و کامنت یادتون نره ❤️ . . . #افتادن_در_بارداری #جنین #سونوگرافی #مراقبت_دوران_بارداری #چک_ضربان_قلب_جنین #تعادل #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامایی #متخصص_زنان #سن_بارداری #pregnancy #prenatalcare #fetus #fallinginpregnancy #trimester #mideife #midwifery

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

8

سلام دوستای گلم مامانهای عزیزم 🌹 یکی از مواردی که معمولا زیاد تو اورژانس مامایی مشاهده میشه، افتادن هست! خب توی بارداری به دلیل برآمده شدن شکم و افزایش قوس کمر، مرکز ثقل بدن تغییر می‌کنه و حفظ تعادل برای خانم باردار سخت میشه! تا حدی که حتی ممکنه با یکی تغییر جهت نامناسب نتونه تعادل خودش رو حفظ کنه و بیافته. همینطور افت فشار خون و ترشح بعضی از هورمون ها این وضعیت رو تشدید هم میکنن! خب در این شرایط که احتمال افتادن زیاد هست، باید خیلی مراقب خودتون باشید. ✅ موارد زیر رو حتما رعایت کنید: - به آرامی تغییر وضعیت بدید - کفش های مناسب بپوشید، از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و کفش هایی که بدون پاشنه هستن و کفی صاف دارن جدا خودداری کنید - اگر در وضعیتی هستید که احتمال میدید نمی‌تونید تعادل خودتون رو کنترل کنید، حتما قبل از تغییر وضعیت از اطرافیان کمک بخواید - در هنگام بلند شدن از یک تکیه گاه محکم و ثابت کمک بگیرید - در زمان بالا پایین رفتن از پله ها حتما از نرده ها استفاده کنید - زمانی که دیگه شکمتون برآمده شده و حفظ تعادل براتون سخت شده، بار سنگین بلند نکنید - در زمان پیاده روی حتما جلوی پاتون رو نگاه کنید - از پیاده روی روی سطح شیبدار و چاله چوله دار جدا خودداری کنید ⁉️ اما اگر افتادیم چه زمان باید نگران بشیم؟! ✅ همون طور که توی پست اشاره کردم، در هر سه ماهه ریسک خطر فرق میکنه، و بیشترین ریسک هم برای سه ماهه سوم هست، پس باید خیلی مواظب باشید، علائم خطر مربوط به هر یه ماهه رو بخونید و هر زمان که خدایی نکرده هر کدوم رو داشتید سریعا به پزشکتون یا اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. وقتی مراجعه کردید، در ابتدا خودتون از لحاظ آسیب احتمالی چک میشید، بعد از اینکه خیال پزشک از بابت خودتون راحت بشه، می‌ره سراغ چک جنین. چک جنین هم با توجه به علایم و سن بارداری می‌تونه شامل یک یا چند موارد زیر باشه: - چک صدای قلب جنین - نوار قلب جنین - سونوگرافی اگر همه اینها خوب بود پس جای نگرانی نیست. مواظب خودتون باشید، مواردی که گفتم رو حتما رعایت کنید تا خدایی نکرده مشکلی براتون پیش نیاد🌹 لایک و کامنت یادتون نره ❤️ . . . #افتادن_در_بارداری #جنین #سونوگرافی #مراقبت_دوران_بارداری #چک_ضربان_قلب_جنین #تعادل #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامایی #متخصص_زنان #سن_بارداری #pregnancy #prenatalcare #fetus #fallinginpregnancy #trimester #mideife #midwifery

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن