پست های مشابه

بارداریگرام

#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان

15 شهریور 1400 07:35:39

158 بازدید

بارداریگرام

#سونوگرافی_رشد یکی از مهمترین سونوهای دوران بارداری محسوب میشه. این سونو هم برای خانم های سزارین قبلی هم شکم اول یا زایمان طبیعی لازم و واجبه. همون طور که از اسم این سونو پیداست، این سونوگرافی برای بررسی رشد جنین انجام میشه و اگر هر کدوم از آیتم ها مشکل داشته باشه اقدام لازم فورا انجام میشه و اجازه داده نمیشه که جنین وضعیت بدی رو توی رحم داشته باشه. یکی از مهم ترین اهداف این سونو برای خانم های سزارین قبلی یا دارای سابقه جراحی روی رحم، بررسی چسبندگی جفت هست. راجع به چسبندگی جفت در آینده ان شالله یک پست کامل میذارم و براتون توضیح می دم. ولی الان در این حد بدونید که قبل از ۳۴ هفته باید تکلیفش مشخص بشه. این سونو برای سزارین قبلی ها اجباریه و بیمارستان بدون داشتن این سونو شمارو برای روز عمل بستری نمیکنه. اگر اورژانس بشید اون بحثش جداست. پس در هر صورت این سونو رو باید انجام داده باشید. اگر از ۳۴ هفته گذشته و شما به هر دلیلی این سونو رو انجام ندادید اشکالی نداره، ولی در اولین فرصت نسبت به انجام اون اقدام کنید. ☑️ سوالاتتون راجع به این سونوگرافی رو توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . ‌#سونوگرافی_بارداری #سونو #تفسیرسونوبارداری #چسبندگی #سونوچسبندگی #اکرتا #مایع_آمنیون #جفت #جنسیت_جنین #بارداری #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام

27 فروردین 1400 11:01:51

770 بازدید

بارداریگرام

توی این سری پست های مربوط به سونوگرافی، تفسیر سونوگرافی های دوران بارداری رو به طور کامل و زبان ساده براتون توضیح میدم. پس این پست ها هم به درد مادران باردار عزیز میخوره هم به درد دانشجویان و همکاران گرامی. پس این سری پست هارو از دست ندین 👌 سونوگرافی تشکیل قلب رو هیچ وقت از دست ندین و سعی کنید بعد از هفت هفته اینو انجام بدید مگر اینکه مشکلاتی مثل خونریزی یا درد شدید یا عجله داشته باشید که در این صورت هم سعی کنید واژینال انجام بشه. ⁦☑️⁩ یک نکته مهم راجع به سن بارداری در سونو ها اینه که آیتم های سن بارداری معمولا بیشتر از یکی هست، از طرفی ما یک سن بارداری بر اساس تاریخ پریودی هم داریم، البته اگر منظم بوده باشه! خب طبیعیه که معمولا اینها یک عدد ثابت نخواهند شد، خب این اختلاف اشکالی هم نداره مگر اینکه بیشتر از دو هفته اختلاف وجود داسته، در غیر این صورت باید بررسی های بیشتر انجام بشه. ⁦☑️⁩ توی سونوگرافی تشکیل قلب یا اولیه بارداری ممکنه صحبت زیادی راجع به جفت نشه، اهمیت زیادی هم نداره و کاری هم بهش نداریم مگر اینکه خدایی نکرده لخته ای چیزی پشتش تشکیل شده باشه، که اونم توصیه های خاص خودش رو داره. ⁦☑️⁩ راجع به مایع دور جنین هم ممکنه اشاره ای نشه، با فقط در این حد بگن که آب دورش خوبه. فعلا کاری به این قضیه هم نداریم. ⁦☑️⁩ راستی از دیدن کیست های لوتئال هم نگران نشید، اینها در واقع نشون دهنده این هستن که همه چیز داره خوب پیش می‌ره و تخمدان وظیفه خودش رو در راستای حفظ حاملگی داره انجام میده. بقیه آیتم های سونوگرافی هم در پست توضیح دادم، اگر سوالی راجع به سونوی تشکیل قلب دارین، زیر همین پست بپرسید. . . . #سونوگرافی #سونوی_تشکیل_قلب #بارداری_بارداریگرام #کیست_لوتئال #کورپوس_لوتئوم #قلب_جنین #جنین #جفت #مایع_آمنیون #کیسه_زرده #بارداری #حاملگی #تفسیرسونوگرافی #سونو #بارداریگرام #باردار #آموزش_مامایی #دانشجومامایی #ماما #مراقبت_دوران_بارداری

10 فروردین 1400 05:56:08

388 بازدید

بارداریگرام

گاهی اوقات یه چیزای خیلی ساده و پیش پا افتاده اگر بهشون دقت نشه ممکنه موجب اتفاقات غیرقابل جبران بشه. مثل همین قضیه حمام کردن و دوش گرفتن در بارداری! ☑️ یادتون باشه دمای زیاد برای جنین خطرناکه! زمانی که دمای بدن مادر به هر دلیل مثل تب یا قرار گرفتن در محیط سربسته گرم یا دوش و وان آب گرم بالا میره، این دمای بالا به جنین منتقل میشه و باعث ایجاد تاثیرات منفی روی جنین و بارداری میشه! اگر میخواید بدونید چه دمایی برای شما مناسب هست، بهتره قسمت پایین و جلوی مفصل آرنجتون رو زیر آب بگیرید، اگر پوستتون قرمز شد پس این آب دمای بالایی داره و باید خنک تر بشه. یا اگر دمای حمام طوری بود که عرق کردید پس دما بالاست و باید سریعا اون رو کاهش بدید. ☑️ نکته مهم دیگه اینکه در بارداری پوست شکم، سینه، باسن و کشاله ران به دلیل افزایش سایز کش میاد و این کشیدگی باعث نازک تر شدن پوست میشه. مواد شوینده و شامپو های غیر استاندارد هم این قضیه رو تشدید میکنن و باعث ایجاد خارش، خشکی و اگزمای پوستی میشن. پس از مواد شوینده و شامپوهای مخصوص پوست های خشک و حساس استفاده کنید و بعد از حمام از روغن و لوسیون های مجاز در بارداری استفاده کنید. . . . . . بنظرتون یه حمام ساده این همه داستان داشت؟! 😃 . . . . #حمام #حمام_در_بارداری #دوش #دوش_گرفتن #دوش_گرفتن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #وان #سونا #جکوزی #سونا_در_بارداری #شامپو

14 اردیبهشت 1400 07:19:05

665 بازدید

بارداریگرام

همون طور که قبلاً اشاره کردم تمام دستگاه های بدن توی دوران بارداری دچار تغییراتی میشن، دستگاه گردش خون هم از این قضیه مستثنی نیست! تغییراتی که بهتون گفتم طبیعی هستن ولی چه تغییراتی غیر طبیعی محسوب میشن؟! پاسخ:⁦⬇️⁩⁦⬇️⁩⁦⬇️⁩ - تنگی نفس در هر حالتی - فشار خون بیشتر از ۱۴۰ به ۸۰ - ورم کل بدن - دفع پروتئین بیشتر از حد طبیعی در آزمایش ادرار ۲۴ ساعته . . . هر کدوم از علائم زیر رو داشتید حتما به پزشکتون اطلاع بدید. . . . . #قلب #سیستم_قلبی_عروقی #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #باردار #فشارخون #تپش_قلب #بیماری_قلبی #تنگی_نفس #تغییرات_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_دوران_بارداری #ماما #متخصص_زنان #مطب_زنان #ماماهمراه #midwife #midwifery #cardiovascularsystem #prenatalcare #pregnancy #pregnant

07 فروردین 1400 09:36:09

187 بازدید

بارداریگرام

خب بریم سراغ بحث شیرین غربالگری! غربالگری مرحله اول احتمال بیماری های ژنتیکی مثل تریزومی ۲۱، تریزومی ۱۸ و ۱۳ و بعضی مشکلات قلبی عروقی جنین رو بررسی می کنه. 1️⃣ جواب: این سونو باید زمانی انجام بشه که CRL جنین بین ۴۵ تا ۸۴ باشه. قبل از ۱۱ هفته این عدد خیلی کمه و قابل اندازه گیری دقیق نیست و بعد از ۱۳ هفته هم به علت تکامل سیستم لنفاوی جنین، مایع جمع شده زیر پوست پشت گردن جذب شده و اندازه گیری اون دیگه اعتباری نخواهد داشت. 2️⃣ همراه با سونوی اِن تی، آزمایش دابل مارکر یا همون آزمایش غربالگری مرحله اول هم درخواست میشه. فاصله بین انجام سونو و آزمایش نباید بیشتر از ۲۴ ساعت باشه. آزمایش نیازی به ناشتا بودن نداره. اگر خدایی نکرده سونوی غربالگری خوب نبود، بجای دابل مارکر باید آزمایش های تخصصی تر انجام بدید. 3️⃣ زمانی که لقاح صورت میگیره، جنسیت جنین هم مشخص میشه، ولی تا زمانی که اندام های تناسلی شکل نگرفتن، از طریق سونو تشخیصش ممکنه سخت باشه. بنابراین در زمان انجام این سونو به شما جنسیت احتمالی رو میگن یا حتی ممکنه حرفی از جنسیت نزنن. 4️⃣ معمولا در یک سونو غربالگری مرحله‌ی اول مهمترین مسأله عدد اِن تی هست و ممکنه سایر موارد ذکر بشه یا نشه! . . . ‼️ راستی راجع به CRL توی سونوگرافی قسمت قبل، یعنی سونوگرافی تشکیل قلب براتون کاملا توضیح دادم، اگر یادتون نمیاد یا نمی‌دونید چیه حتما پست مربوطه رو یه نگاهی بیاندازید 👌 . . . ☑️ سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو خواهم بود. . . . #غربالگری_مرحله_اول #غربالگری #سونو_اِن_تی #سونوگرافی #جنین #جفت #بارداری #مراقبت_دوران_بارداری #تیغه_بینی #سندرم_داون #تریزومی۲۱ #نقص_کروموزومی #نقص_ژنتیکی #بارداری_بارداریگرام #باردار #حامله #NT #NB #NTsono #boublemarker #sonography #CL #IT #placenta

12 فروردین 1400 13:51:27

449 بازدید

نعیمه انصاری

0

8

افتادن در بارداری

سلام دوستای گلم مامانهای عزیزم 🌹 یکی از مواردی که معمولا زیاد تو اورژانس مامایی مشاهده میشه، افتادن هست! خب توی بارداری به دلیل برآمده شدن شکم و افزایش قوس کمر، مرکز ثقل بدن تغییر می‌کنه و حفظ تعادل برای خانم باردار سخت میشه! تا حدی که حتی ممکنه با یکی تغییر جهت نامناسب نتونه تعادل خودش رو حفظ کنه و بیافته. همینطور افت فشار خون و ترشح بعضی از هورمون ها این وضعیت رو تشدید هم میکنن! خب در این شرایط که احتمال افتادن زیاد هست، باید خیلی مراقب خودتون باشید. ✅ موارد زیر رو حتما رعایت کنید: - به آرامی تغییر وضعیت بدید - کفش های مناسب بپوشید، از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و کفش هایی که بدون پاشنه هستن و کفی صاف دارن جدا خودداری کنید - اگر در وضعیتی هستید که احتمال میدید نمی‌تونید تعادل خودتون رو کنترل کنید، حتما قبل از تغییر وضعیت از اطرافیان کمک بخواید - در هنگام بلند شدن از یک تکیه گاه محکم و ثابت کمک بگیرید - در زمان بالا پایین رفتن از پله ها حتما از نرده ها استفاده کنید - زمانی که دیگه شکمتون برآمده شده و حفظ تعادل براتون سخت شده، بار سنگین بلند نکنید - در زمان پیاده روی حتما جلوی پاتون رو نگاه کنید - از پیاده روی روی سطح شیبدار و چاله چوله دار جدا خودداری کنید ⁉️ اما اگر افتادیم چه زمان باید نگران بشیم؟! ✅ همون طور که توی پست اشاره کردم، در هر سه ماهه ریسک خطر فرق میکنه، و بیشترین ریسک هم برای سه ماهه سوم هست، پس باید خیلی مواظب باشید، علائم خطر مربوط به هر یه ماهه رو بخونید و هر زمان که خدایی نکرده هر کدوم رو داشتید سریعا به پزشکتون یا اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. وقتی مراجعه کردید، در ابتدا خودتون از لحاظ آسیب احتمالی چک میشید، بعد از اینکه خیال پزشک از بابت خودتون راحت بشه، می‌ره سراغ چک جنین. چک جنین هم با توجه به علایم و سن بارداری می‌تونه شامل یک یا چند موارد زیر باشه: - چک صدای قلب جنین - نوار قلب جنین - سونوگرافی اگر همه اینها خوب بود پس جای نگرانی نیست. مواظب خودتون باشید، مواردی که گفتم رو حتما رعایت کنید تا خدایی نکرده مشکلی براتون پیش نیاد🌹 لایک و کامنت یادتون نره ❤️ . . . #افتادن_در_بارداری #جنین #سونوگرافی #مراقبت_دوران_بارداری #چک_ضربان_قلب_جنین #تعادل #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامایی #متخصص_زنان #سن_بارداری #pregnancy #prenatalcare #fetus #fallinginpregnancy #trimester #mideife #midwifery

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

8

سلام دوستای گلم مامانهای عزیزم 🌹 یکی از مواردی که معمولا زیاد تو اورژانس مامایی مشاهده میشه، افتادن هست! خب توی بارداری به دلیل برآمده شدن شکم و افزایش قوس کمر، مرکز ثقل بدن تغییر می‌کنه و حفظ تعادل برای خانم باردار سخت میشه! تا حدی که حتی ممکنه با یکی تغییر جهت نامناسب نتونه تعادل خودش رو حفظ کنه و بیافته. همینطور افت فشار خون و ترشح بعضی از هورمون ها این وضعیت رو تشدید هم میکنن! خب در این شرایط که احتمال افتادن زیاد هست، باید خیلی مراقب خودتون باشید. ✅ موارد زیر رو حتما رعایت کنید: - به آرامی تغییر وضعیت بدید - کفش های مناسب بپوشید، از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و کفش هایی که بدون پاشنه هستن و کفی صاف دارن جدا خودداری کنید - اگر در وضعیتی هستید که احتمال میدید نمی‌تونید تعادل خودتون رو کنترل کنید، حتما قبل از تغییر وضعیت از اطرافیان کمک بخواید - در هنگام بلند شدن از یک تکیه گاه محکم و ثابت کمک بگیرید - در زمان بالا پایین رفتن از پله ها حتما از نرده ها استفاده کنید - زمانی که دیگه شکمتون برآمده شده و حفظ تعادل براتون سخت شده، بار سنگین بلند نکنید - در زمان پیاده روی حتما جلوی پاتون رو نگاه کنید - از پیاده روی روی سطح شیبدار و چاله چوله دار جدا خودداری کنید ⁉️ اما اگر افتادیم چه زمان باید نگران بشیم؟! ✅ همون طور که توی پست اشاره کردم، در هر سه ماهه ریسک خطر فرق میکنه، و بیشترین ریسک هم برای سه ماهه سوم هست، پس باید خیلی مواظب باشید، علائم خطر مربوط به هر یه ماهه رو بخونید و هر زمان که خدایی نکرده هر کدوم رو داشتید سریعا به پزشکتون یا اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. وقتی مراجعه کردید، در ابتدا خودتون از لحاظ آسیب احتمالی چک میشید، بعد از اینکه خیال پزشک از بابت خودتون راحت بشه، می‌ره سراغ چک جنین. چک جنین هم با توجه به علایم و سن بارداری می‌تونه شامل یک یا چند موارد زیر باشه: - چک صدای قلب جنین - نوار قلب جنین - سونوگرافی اگر همه اینها خوب بود پس جای نگرانی نیست. مواظب خودتون باشید، مواردی که گفتم رو حتما رعایت کنید تا خدایی نکرده مشکلی براتون پیش نیاد🌹 لایک و کامنت یادتون نره ❤️ . . . #افتادن_در_بارداری #جنین #سونوگرافی #مراقبت_دوران_بارداری #چک_ضربان_قلب_جنین #تعادل #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامایی #متخصص_زنان #سن_بارداری #pregnancy #prenatalcare #fetus #fallinginpregnancy #trimester #mideife #midwifery

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن