بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام
02 اردیبهشت 1400 12:58:01
104 بازدید
بارداریگرام
متاسفانه خونریزی یا لکه بینی اوایل بارداری یکی از اتفاقات شایع و ناخوشایند در اکثر بارداری هاست! به طوریکه شما از هر خانمی که تجربه بارداری رو داشته بپرسید اکثرا بهتون خواهند گفت که حداقل یک بار دچار این مسأله شدن! از اینجا میشه فهمید که بیشتر اوقات جای نگرانی وجود ندارد ولی باید بررسی بشه و سایر احتمالات رفع بشه! درمان این وضعیت اکثر اوقات به صورت انتظاری و استفاده از پروژسترون هست. این وضعیت در خانم هایی که سابقه سقط داشتن اهمیت بیشتری پیدا میکنه. اگر قبل از سونو تشکیل قلب دچار این مسأله شدید بهتره هرچه زودتر این سونو رو انجام بدید و اگر از شما خواستن به صورت واژینال این سونو رو انجام بدید حتما قبول کنید و نترسید! سونو واژینال باعث سقط نمیشه خیالتون تخت!!!!! 📚 من این پست رو از توی #آپ_تو_دیت براتون آماده کردم، قسمت آموزش بیماران که جز به روزترین و معتبرترین منابع پزشکی محسوب میشه. پس با خیال راحت به مطالب این پست اعتماد کنید و اگر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید. . . . . . . #خونریزی #خونریزی_در_بارداری #خونریزی_اوایل_بارداری #خونریزی_سه_ماهه_اول #بارداری #حاملگی #سقط #تهدید_به_سقط #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #لکه_بینی #لکه_بینی_در_بارداری #uptodate
24 اردیبهشت 1400 14:51:19
542 بازدید
بارداریگرام
فولیکول های مو در زمان تولد به تعداد مشخصی تعیین می شوند. فولیکول ها در اصل کیسه هایی هستند که ریشه مو را در بر گرفته اند. تعداد فولیکول های موجود در سر ما ، جدا از تعیین ماهیت مو - بافت ، تراکم و یا اینکه فر است ، موج دار یا صاف است ، بر تعداد موهایی که در طول زندگی رشد می کنیم تأثیر می گذارد. تعداد فولیکول های مو با ژن ها ارتباط دارد. ژن ها تعداد فولیکول های مو را تعیین می کنند و بنابراین تعداد آنها قابل تغییر نیست. نوزاد با موهای نامرئی متولد می شوند که به موهای ولوس معروف است. موی ولوس رنگدانه کمی دارد و ریز و کوتاه است. بین ماههای سوم و هفتم پس از تولد تغییر می کند. در دومین سال تولد ، تمام موهای ولوس با موهای ضخیم ، بالغ در کودک جای می گیرد. بنابراین ، به نظر می رسد بعد از اصلاح موهای کودک ، رشد موهای نوزاد شما بهتر نخواهد شد. عواملی که بر روی قطر و رشد موهای کودک شما تأثیر می گذارند ، تنها تحت تأثیر فولیکول های موجود در پوست سر قرار دارند. با این حال ، نمی توانید انکار کنید که موهای کودک شما به عواملی مانند تغذیه مناسب بستگی دارد. بنابراین کودک شما ژن و تغذیه مناسبی دارد، آیا باید اصلاً آنها را تراشید؟ نه دلیل معتبر دیگر برای جلوگیری یا به تأخیر انداختن تراشیدن سر این است که پوست سر نوزادان لطیف است و بنابراین می تواند آسیب پذیر باشد. حفظ بهداشت پوست سر و مو نیز برای تقویت موهای سالم ضروری است. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن سر ، شستن پوست سر کودک به طور منظم ایده آل است. . . . . #مو #موی_سر #پرپشت_شدن_مو #تراشیدن_مو #نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد
16 اسفند 1399 05:49:35
46 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سوالی که همیشه خانم هایی که تازه زایمان کردن از من میپرسن همین میزان خونریزی و ترشحات واژن بعد از زایمانه. عزیزان من کیفیت، میزان و مدت این دوران رو توی اسلاید ها کاملا توضیح دادم لطفا با دقت مطالعه کنید. و هر زمان دیدید یکی از فاکتورها داره از حالت طبیعی خارج میشه حتما به درمانگر خودتون مراجعه کنید. مثلا رنگ ترشحات به سمت سبز رنگ و کف آلود بره یا بوی خیلی بد مثل بودی ماهی گندیده داشته باشه یا خنریزی شدید فعال همراه با دفع لخته داشته باشید. اینها طبیعی نیست و حتما باید دلیلش بررسی بشه و رفع بشه. . . . . پیچ دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . #خونریزی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #مطب_مامایی
12 فروردین 1399 16:50:25
204 بازدید
بارداریگرام
مادران باردار گلم، لطفا اگر این حالت برای شما ایجاد شده هیچ نگرانی و استرسی به خودتون راه ندید و فقط با آغوش باز این تغییرات رو بپذیرید چون نشون دهنده مادر شدن شماست😍 بهتون این نوید رو میدم که به میزان بسیار زیادی و حتی در خیلی از خانم ها به صورت کامل، بعد از بارداری این حالت رفع میشه و حتی اگر کمیش هم موند، میتونید برای درمان اقدام کنید ولی در طول دوران بارداری هیچ اقدامی نکنید، چون اولا ممکنه براتون مضر باشه دوما هیچ فایده قابل توجهی نداره! . . . . #دوران_بارداری #بارداریگرام #ماسک_بارداری #حاملگی #دوران_بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #ماما #پوست
26 بهمن 1399 08:25:48
504 بازدید
بارداریگرام
فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn
15 فروردین 1399 08:06:43
243 بازدید
نعیمه انصاری
2
2
پس از مثبت شدن تست بارداری چه کنیم؟
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ اگر تست بارداری شما مثبت شده اول از همه بهتون تبریک میگم! دوم از همه سوال من از شما اینه که شما از چه استفاده کردید؟ اگر جوابتون آزمایش خون هست که خوبه، ولی اگه از بی بی چک استفاده کردید بهتره فقط به همین اکتفا نکنید و تست خون انجام بدید. بهترین زمان برای انجام تست خون وقتیه که چند روز از پریودی شما گذشته و پریود نشدید. اگه کتابیشو بخوام بگم 9 روز بعد از نزدیکی محافظت نشده و یا همون لقاح تست شما مثبت میشه، اما چون ممکنه شما دقیقا زمانش رو ندونید پس بهتره تا عقب افتادن پریودیتون صبر کنید. خب حالا کاری که باید انجام بدید برداشتن جواب آزمایشتون و مراجعه به یک مرکزدرمانی برای مراقبت های دوران بارداری. شما به سه تا جا میتونید مراجعه کنید. اولین جا و رایگان ترین جا مرکز بهداشت محلتون هست که شما برای تشکیل پرونده بارداری مراجعه میکنید و تا آخر بارداریتون زیر نظر یک ماما و پزشک عمومی خواهید بود، تمام مراقبت های لازم انجام میشه و در صورت نیاز شمارو به سطح بالاتر که همون متخصصین باشن ارجاع میدن. بهتون مکمل های بارداری و کتاب هفته به هفته بارداریرو هم اگه موجود باشه میدن. اگرم نداشتن هیچ نگران نباشید. تو این پیج همه چیز راجع به بارداری گفته میشه. جای دومی که میتونید برای مراقبت هاتون برید مطب ماماها هست، این کار یه ویژگی خوبی که داره شما میتونید برای زایمان طبیعی و داشتن مامای خصوصی یا مامای همراه هم اقدام کنید، اینکه درطول بارداری یک رابطه نزدیک با ماماتون برقرار کنید و روز زایمانتون هم تو اون شرایط نسبتا سخت با همون دلگرمی کنارتون باشه خیلی براتون مفیده. هزینه تشکیل پرونده بارداری مطب خصوصی مامایی رایگان نیست و مکمل هارو هم خودتون باید بخرید ولی از مراقبت های متخصصین هزینه کمتری داره. خب جای سومی که میتونید برید مطب متخصصین زنان هست که من این مورد رو خصوصا به خانم هاییکه قصد سزارین دارن توصیه میکنم، مثل خانم های سزارین قبلی، چند قلویی، اونایی که جفتشون کاملا سر راهیه یا خانم هایی که بعد از نازایی باردار شدن. خب انتخاب این یکی از این سه مورد با خودتون هست ولی من پیشنهاد میکنم بهداشت رو حتما برید حالا چه مطب ماما میرید چه متخصص. #مثبت_شدن_تست_بارداری #بی_بی_چک #آزمایش_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار_شدن #بارداری_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامای #پزشکی #متخصص_زنان #midwifery #pregnancy #pregnancy_care #prenatal_care #bardarigram