بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
تعیین سن بارداری فوقالعاده مهمه و بر اساس اون مراقبت های بارداری و تخمین زمان زایمان صورت میگیره. ⬅️ اولین روز آخرین پریودی: اگر پریودی منظمی داشتید این گزینه به دردتون میخوره، اگر نداشتید یا یادتون رفته هم هیچ اشکالی نداره، کافیه یه آزمایش تیتر بارداری بدید که با توجه به عددش به شما بگن کی سونوگرافی تشکیل قلب انجام بدید و سن دقیق بارداری تون رو بدونید. همیشه هم از اولین روز شروع آخرین پریودی حساب کنید، حتی اگر لکه بینی بوده. همونطور که توی اسلایدها براتون توضیح دادم، تعداد روزهارو تا امروز حساب میکنید و تقسیم به ۷ می کنید، مثلا اگر اولین روز آخرین پریودی شما ١۴ آبان بوده، تا امروز که ۵ دی ماه هست تعداد روزها ۵٢ هست، این ۵٢ رو تقسیم به ۷ کنیم، میشه ٧ هفته و ٣ روز. ⬅️ بر اساس سونوگرافی: بر اساس سونوگرافی ممکنه احساس کنید سخته ولی اصلا اینطور نیست، کافیه تعداد روزهارو از تاریخ انجام سونو تا روزی که درش هستید رو حساب کنید، مثلا شما در تاریخ ۲۰ آبان سونو رفتید و به شما گفتن ١٢ هفته رو ۲ روز هستید، از ٢٠ آبان تا امروز که ۵ دی هست میشه ۴۵ روز، ۴۵ روز تقسیم به ۷ کنید، میشه ۶ هفته و ۳ روز، این ۶ هفته و ۳ روز رو به سن بارداری سونو یعنی ١٢ هفته و ٢ روز حساب کنید، هفته با هفته جمع میشه و روز با روز، که میشه ١٨ هفته و ۵ روز. دقت کنید اگر دیدید توی سونوگرافی چندین سن بارداری نوشته، شما از سن بارداری FL استفاده کنید. این توضیحات فقط مثال هستن و برای تاریخ ۵ دی حساب شدن، اگر رو روز دیگه ای هستید سن بارداری بیشتر میشه. ... البته راه های دیگه ای هم برای تخمین سن بارداری هست، مثل میزان عددی بتا، اندازه شکم بعد از ۲۰ هفتگی، که چون دقیق نیست و تخصصیه، دونستنشون زیاد سودی براتون نداره. اگر سوالی دارید زیر همین پست از من بپرسید. #سن_بارداری #سن_حاملگی #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوگرافی #سونوگرافی_بارداری #سونو_تشکیل_قلب #ماما #متخصص_زنان #مراقبت_های_دوران_بارداری #سونو_غربالگری #سونوی_ان_تی
05 دی 1399 16:12:34
1108 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram از اونجایی که هر پایانی یه سری نشونه ها داره، پایان بارداری هم نشونه های خاص خودش رو داره! ☑️ البته این نشونه ها برای همه یکسان و با یک شدت نیست و شما ممکنه یه یا چندتا یا همشون رو داشته باشید! ☑️ اگر شکم اول هستید یه مقدار بیشتر طول میکشه ولی اگر قبلا زایمان داشتید و اصطلاحا شکم چندم هستید، زودتر اتفاق میافته! (زایمان رو میگم) که البته اینم برای هم ثابت نیست 😃 ☑️ البته این رو هم بگم که قرار نیست تا یه کمی احساس درد زیر دل کردید یا کمرتون درد گرفت فکر کنید که ای وای دارم زایمان میکنم! نه اینجوری نیست! این علائم اواخر بارداری شدت میگیرن. مثلا قبلا ممکنه روزی یکی دوبار انقباضات رو حس کرده باشید ولی وقتی شدت میگیره و باعث باز شدن دهانه رحم میشه، باید توی ربع ساعت یکی دوبار باشه و اصلا آروم نشه و هی بدتر بشه! ☑️ در کل اگر زودتر از ۳۷ هفته این علائم رو داشتید هم استرس نگیرید و برای برطرف شدن نگرانیتون به پزشکتون یا بیمارستان برای چک شدن مراجعه کنید. ⁉️ شما تا حالا کدوم رو تجربه کردید؟! @bardarigram . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_بارداریگرام #زایمان_زودرس #زایمان_آسان #علائم_زایمان #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #مامایی #مامای_همراه #ماماخصوصی_ماماهمراه
06 آذر 1400 10:03:49
716 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram همونطور که میدونید، سه تا پنج روز اول مادر زیاد شیر نداره و نوزاد هرچه قدر بیشتر مک بزنه بیشتر به شیر آوردن مادرش کمک میکنه. اما این شیر کم یا همون آغوز، فوقالعاده برای رشد نوزاد مناسب و کافیه! ☑️ فقط باید حتما حواستون باشه که شیردهی رو به درستی و تعداد دفعات مناسب انجام بدید! ☑️ و البته بچه همون سه چهار روز اول ۷ درصد از وزن زمان تولدش رو از دست میده که کاملا طبیعی هست و جای نگرانی نداره، دلیلش هم از دست دادن مایعات میان بافتیشه که تقریبا چیزی حدود نیم کیلو شاید بشه. بعد از اون با تغذیه مناسب با شیرمادر این کاهش وزن جبران میشه. نمودار رشد نوزاد شما خیلی مهمه و اگر روی نمودار خودش تو اون محدوده سبز رنگ باشه خوبه و نوزاد شما به خوبی داره تغذیه میشه. ☑️ آموزش شیردهی رو هم حتما تو پست های قبل ببینید، نکات جالب و مفیدی داره😊👌 @bardarigram . . . . . . #شیردهی_صحیح #شیردهی_نوزاد #شیردهی #شیرمادر #شیرخوار #نوزاد #شیرکافی #شیرآغوز #آغوز #وزن #وزن_گیری_کودک #وزن_گیری_نوزاد #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد
10 آذر 1400 08:53:44
229 بازدید
بارداریگرام
از جمله عوارض و شکایات شایع در بارداری خصوصا #سه_ماهه_اول، #یبوست هست که چندین دلیل در به وجود اومدن اون نقش دارند. ⬅️ دلایل: 1️⃣ خود بارداری: در بارداری سطح هورمون #پروژسترون که اصطلاحا هورمون حفظ بارداری هم بهش گفته میشه، بالا میره و این هورمون اثرش روی ماهیچه های صاف بدن اینه که باعث کاهش تحرک اون ها بشه، ماهیچه های روده در بخاطر تاثیری که از هورمون بارداری میگیرن کند میشن و یبوست به صورت طبیعی ایجاد میشه. 2️⃣ استفاده از داروها: خیلی از خانم های تو سه ماهه اول دچار حالت تهوع و استفراغ میشن که مجبور به استفاده از دارو میشن بنابراین ممکنه روزی چندبار #دمیترون یا همون #اندانسترون براشون تجویز بشه، از عوارض این دارو اینه که به شدت فرد رو دچار یبوست میکنه. و یا حین استفاده از #مکمل ها فرد دچار یبوست میشه. نکته ی مهم اینه که دارویی که براتون تجویز شده رو سر از خود و بدون مشورت با درمانگرتون قطع و یا جایگزین نکنید. 3️⃣ عادات غلط غذایی و نخوردن #مایعات کافی: ممکنه شما به دلیل تهوعی که دارید بعضی غذاهارو کنار بذارید و یا به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید. سعی کنید هیچ موقع مصرف میوه و #سبزیجات رو قطع نکنید و سالاد کاهو به همراه #روغن_زیتون رو به یاد داشته باشید و آب رو تا جایی که میتونید بنوشید. 4️⃣ سابقه یبوست یا هموروئید: بعضی افراد هم از قبل این مشکلات رو داشتن و بارداری به شدت اون اضافه میکنه. 🔰 شاید راهکارهایی که توی پست براتون توضیح دادم ساده به نظر بیاد ولی باور کنید در طول چند روز استفاده فوق العاده #موثر واقع میشن. فقط انتظار نداشته باشید با یک بار عمل کردن به این توصیه ها تمام مشکلات یبوستتون حل بشه. صبر داشته باشید. . . . . #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #عوارض_بارداری #یبوست_باراری #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان #مطب #مراقبت_های_دوران_بارداری #پریناتولوژی #midwife #midwifery #pregnancy #constipation
21 مرداد 1399 06:37:40
758 بازدید
بارداریگرام
خب این پست مخصوص اوناییه که دیگه کم کم میخوان باروبیندیل بارداریشون رو ببندن و برن برای فصل بعدی، پس از زایمان! این لیست قابلیت حذف کردی بعضی موارد یا اضافه کردن رو هم داره. به این صورت که توی بیمارستان به شما وسایلی مثل یه شامپو کوچولو، مسواک، خمیر دندون کوچولو و یه دمپایی پلاستیکی و فرم مخصوص بیمار داده میشه ولی بعضی از خانم ها ممکنه به مواد خاصی حساسیت داشته باشن و یا دوست داشته باشن از لوازم شخصی خودشون استفاده کنن، ترجیح بدن اینها رو از خونه ببرن. دمپایی های بیمارستان معمولا پلاستیکی با کف صاف هستن، اگر دمپایی مخصوص خودتون رو میخواید ببرید حتما باید شسته و تمیز باشه، چون زایشگاه و اتاق عمل یه بخش استریل و تمیزه و آلودگی های بیرون نباید به داخل راه پیدا کنه. توی زایشگاه مسلما روی هر تخت بالشت هم هست ولی. ممکنه شما برای یک سری پوزیشن های خاص قبل از زایمان یا زمان شیردهی، نیاز به بالشت های بیشتری پیدا کنید که شاید بیمارستان در اون لحظه بالشت اضافه ای نداشته باشه! پس حتما فکر اینجاش رو هم بکنید. ☑️ وسایل بهداشتی و لباس زیر فوقالعاده مهمه، یادتون باشه اگر براتون مقدور بود حتما بعد از زایمان به کمک ماما یا همراهتون یه دوش آب گرم بگیرید، هم خون و عرق هایی که کردید رو بشورید و هم سرحال بشید برای پذیرش نوزاد. پس حوله، لباس زیر جدید، سوتین راحت و پد بهداشتی بزرگ رو هم حتما با خودتون داشته باشید. بهتره یه بسته کامل پد و یک حوله متوسط ببرید. ☑️ پد از شستن موهاتون به کمک حوله سری، آب موهارو بگیرید و اجازه بدید خودشون خشک بشن، برای اینکه بعدش هم راحت باشید کش مو یا گل سر یادتون نره، کلیپس ممکنه اذیتتون کنه. البته اگر باهاش راحتید میتونید ببرید، اگر موهای بلندی دارید، ترجیحا گیس کنید. ☑️ از اونجایی که محیط بیمارستان یک مقدار خشکه، اگر پوست حساسی دارید پس مرطوب کننده مخصوص خودتون رو هم حتما بردارید، همینطور دئودرانت یا اسپری ملایم، خیلی که نسبت به خودتون حس خوبی داشته باشید. ☑️ اگر در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کردید و قراره ماساژ های قبل و بعد از زایمان براتون انجام بده، از یک روغن گیاهی به عنوان روغن ماساژ حتما استفاده کنید، مثل روغن زیتون، نارگیل، اسطوخودوس، سیاه دانه... ☑️ پد های سینه یا شیردهی برای زمانی خوب هستن که به هر دلیلی قصد شیردهی ندارید ولی ترشح شیر از سینه ادامه داره، برای اینکه بدن و لباستون خیس نشه، این پدها کمک کننده هستن. ☑️ اگر بیمارستان شما اجازه بردن گوشی همراه رو میده، گوشی و شارژر خودتون و فرد همراهتون رو هم یادتون نره. 🔽ادامه در کامنت اول
24 فروردین 1400 11:08:03
923 بازدید
بارداریگرام
یکی از شیرین ترین و هیجان انگیز ترین کارایی که توی بارداری میشه انجام داد، بستن ساک بچه ست😍 توصیه میکنم از ۲۸ هفتگی برید #سیسمونی و وسایل نوزاد رو بخرید و از ۳۴ هفتگی ساک رو ببینید. ساک بچه رو خیلی پر نکنید و فقط وسایل ضروری رو ببرید. یادتون باشه نوزاد رو توی بیمارستان نمیشورن و بعد از دنیا اومدن فقط خشک میکنن و لباسشو میپوشونن پس ممکنه به پوست بچه خون، #ورنیکس یا بتادین چسبیده باشه و لباسش کثیف بشه، بنابراین توصیه میکنم اون لباسی که بیشتر از همه دوسش دارید رو ندین چون ممکنه خراب بشه😃 تو بیمارستان #دستمال_مرطوب خیلی لازمتون میشه بنابراین یک بسته کامل دست نخورده ببرید. فقط حواستون باشه مخصوص نوزاد باشه و بدون رنگ و بوی زننده باشه. قرار نیست توی بیمارستان شما به چه با شیشه شیر بدید ولی برای احتیاط حتما #شیشه_شیر ببرید چون ممکنه به هر دلیل چند ساعتی از بچه دور باشید، شیر دوش هم بهتون کمک میکنه. راجع به قنداق کردن، #قنداق پیچ کردن منسوخ شده ولی بهتره شما توی #بیمارستان چیزی به عنوان قنداق داشته باشید و دور بچه بپیچید، بدون اینکه با چیزی ببندید، صرفا بخاطر اینکه ممکنه گرفتن نوزاد تازه به دنیا اومده براتون سخت باشه. با این کار تسلطتون بیشتر میشه. راجع به لباس، خب مشخصه با توجه به آب و هوای منطقه خودتون باید انتخاب کنید مثلا اگر قراره تولد تو فصل سرد باشه جوراب و کلاه پشمی اگر تو فصل گرم باشه #جوراب و کلاه نخی بردارید. ولی جوراب و کلاه هیچ وقت حذف نکنید، چون بچه دمای بدنش رو از سر و پاش از دست میده. #کلاه هم سعی کنید بندی باشه چون گردن و گوش هارو هم میپوشونه و به راحتی در نمیاد. #پوشک سایز نوزاد رو هم یک بسته کامل با خودتون ببرید. یک #ملحفه هم برای پوشاندن نوزاد وقتی توی تخته لازمتون میشه، چون سر تخت ها باز هستن و ممکنه پشه ای چیزی بشینه رو نوزاد، ولی اینقدر نازک باشه که زیرش رو بتونید ببینید. . . . . #نوزاد #ساک_نوزاد #زایمان_بارداریگرام
28 فروردین 1400 05:18:30
895 بازدید
نعیمه انصاری
2
6
بهترین زمان مصرف ویتامین ها و مکمل ها
سلام دوستان عزیزم 🌹 خیلی از شماها ممکنه به پزشکتون مراجعه کنید و به دلایل مختلف براتون ویتامین ها و مکمل های غذایی به صورت مصرف روزانه تجویز بشه، ولی چون راجع به زمان استفاده صحیح اطلاعاتی ندارید پس دچار اشتباه میشید و این مکمل ها اون تاثیری که باید رو براتون نمیذاره. توی این پست به صورت ساده و خلاصه براتون توضیح دادم که چطوری این مکمل هارو استفاده کنید تا بیشترین میزان تاثیر رو براتون داشته باشه. یادتون باشه که مواد غذایی حاوی این مواد رو هم بهتره طبق همین اصول استفاده کنید. مثلاً مواد غذایی کلسیم دار رو با مواد غذایی آهن دار استفاده نکنید! گوشت و ماست نباید باهم استفاده بشن چون ماست دارای کلسیم هست و گوشت هم مقدار زیادی آهن داره!!! تا حالا چند بار این اشتباه رو انجام دادید؟! . . . . #ویتامین #مولتی_ویتامین #تغذیه #کلسیم #آهن #منیزیوم #موادمعدنی #املاح #تغذیه_سالم #سلامت #تغذیه_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #دوران_بارداری #حاملگی #دوران_حاملگی #مامایی #مراقبت_های_دوران_بارداری #باردار #حامله #بارداری_سالم