بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
زایمان یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی هر خانم محسوب میشه، در اینکه احتمالش خیلی کمه همه چیز مو به مو دقیقا همون چیزی بشه که میخوایم، ولی این دلیل نمیشه که براش برنامه ریزی و آمادگی نداشته باشیم. در هر کاری اگر هر چیزی درست در مکان و زمان خودش باشه، اون کار با کیفیت بالاتری صورت میگیره. خب حالا شاید مواردی که ذکر کردم براتون مبهم باشه، ولی راجع به تک تکشون یا پست گذاشتم، یا خواهم گذاشت. پس حتما یه نگاهی به پیج بندازید، خصوصا ستون مربوط به زایمان و پس از زایمان. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید حتما جواب میدم. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان #برنامه_ریزی #برنامه_ریزی_زایمان #بیمارستان #مامای_همراه #ماماخصوصی_ماماهمراه #پزشک #متخصص_زنان #زایمان_در_آب
04 اردیبهشت 1400 13:30:33
828 بازدید
بارداریگرام
همون طور که قبلاً اشاره کردم تمام دستگاه های بدن توی دوران بارداری دچار تغییراتی میشن، دستگاه گردش خون هم از این قضیه مستثنی نیست! تغییراتی که بهتون گفتم طبیعی هستن ولی چه تغییراتی غیر طبیعی محسوب میشن؟! پاسخ:⬇️⬇️⬇️ - تنگی نفس در هر حالتی - فشار خون بیشتر از ۱۴۰ به ۸۰ - ورم کل بدن - دفع پروتئین بیشتر از حد طبیعی در آزمایش ادرار ۲۴ ساعته . . . هر کدوم از علائم زیر رو داشتید حتما به پزشکتون اطلاع بدید. . . . . #قلب #سیستم_قلبی_عروقی #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #باردار #فشارخون #تپش_قلب #بیماری_قلبی #تنگی_نفس #تغییرات_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_دوران_بارداری #ماما #متخصص_زنان #مطب_زنان #ماماهمراه #midwife #midwifery #cardiovascularsystem #prenatalcare #pregnancy #pregnant
07 فروردین 1400 09:36:09
187 بازدید
بارداریگرام
خب توی اسلاید های پست از تاثیر مستقیم ویتامین دی در روند بارداری گفتم، اینجا میخوام یکی از مهم ترین نقش های ویتامین دی که به صورت غیر مستقیم ایفا میکنه رو توضیح بدم. همونطور که میدونید برای فرایند استخوان سازی جنین، نیاز به کلسیم وجود داره و روزانه 200mg کلسیم باید از جفت رد بشه تا در اختیار جنین قرار بگیره. نقش ویتامین دی در این فرایند به صورت یک انتقال دهنده کلسیم از جفت به جنین هست. به همین خاطر هم هست که معمولا مکمل های کلسیم و دی رو باهم استفاده میکنن. ⬅️ اگر دارید از کلسیم دی استفاده میکنید، چون میزان ویتامین دی اون 200 تا 400 واحد هست، تمام نیاز شما به ویتامین دی رو برطرف نمیکنه. پس با این وجود هم نیاز به مصرف روزانه یک عدد ویتامین دی 1000 واحد هستید. ⬅️ اگر راجع به این ویتامین سوال دارید تو کامنت ها بپرسید، حتما پاسخگو هستم🌹 . . . #ویتامین_دی #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #حاملگی #تغذیه_در_بارداری #کلسیم #کلسیم_دی #مکمل_های_بارداری #مراقبت_های_بارداری
28 آذر 1399 10:43:56
473 بازدید
بارداریگرام
داشتن نمونه از بندناف نوزاد چیزی هست که هنوز به اون صورت ترند نشده و مثل فریز کردن تخمک به ذهن خیلیا نرسیده ولی یکی از بزرگترین آینده نگری هایی هست که پدر مادر میتونن برای بچه هاشون داشته باشن. ⁉️ چرا؟ ‼️ چون ما از آینده خبر نداریم. متاسفانه از شایع ترین سرطان های دوران کودکی سرطان خون هست. داشتن نمونه خوب از سلول های بنیادی کودک تاثیر فوقالعاده زیادی به روی درمان کودک داره و در واقع میتونه برگ برنده ای در سیر درمان کودک باشه. یا نارسایی های خون و مغز و استخوان و در کل هر مشکلی که سلول های بنیادی فرد راه چاره درمان باشن این نمونه به کمک فرزند شما میاد. حتی خیلی از بیماری ها مثل دیابت و تالاسمی هم با این روش درمان پذیر و قابل کنترل هستن. ☑️ این نمونه نه تنها برای خود فرد بلکه برای سایر افراد خانواده هم قابلیت استفاده داره! ⁉️ آیا همه باید این کارو انجام بدن؟ ‼️ ببینید در کل اقدامات به این شکل بیشتر بستگی به وضعیت فرد داره. اگر مشکل مالی ندارید و امکاناتش براتون موجود هست انجام بدید. عزیزانی که ممکنه شرایط براشون فراهم نباشه فقط در صورت داشتن ریسک فاکتور ها مثلا سابقه سرطان در افراد درجه یک یا در فرزندان قبلی یا بیماری های ارثی مثل تالاسمی یا دیابت نوع یک بهتره انجام بدن. ⁉️ چطوری انجام میشه؟ ☑️ اگر در شهرتون کلینیک های ژنتیک وجود داره براتون کارشناس مخصوص این کار معرفی میکنن اگر هم توی شهری زندگی میکنید کلینیک های ژنتیک ندارید از متخصص زنان و یا مامایی که تحت نظرش هستید بخواید افرادی که این کار رو انجام میدن بهتون معرفی کنن. . . . . #بندناف #نمونه_گیری_از_بندناف #سلول_های_بنیادی #بیماری_ارثی #بارداریگرام #دیابت_نوع۱ #درمان_سرطان #سرطان_خون #سرطان #لوسمی #زایمان_بارداریگرام #ژنتیک #زایمان_طبیعی
18 اردیبهشت 1400 06:36:24
715 بازدید
بارداریگرام
💥 مزایای زایمان در آب: . 💕 زایمان در آب از موفق ترین روش های زایمان طبیعی است که به عنوان یک روش غیر تهاجمی و غیر دارویی و طبیعی همراه با کاهش چشمگیر درد زایمان مطرح است. اثر بی وزنی آب باعث ایجاد فشار یکسان بر تمام اعضای بدن و کاهش انرژی از دست رفته می شود. . 💢 در زایمان در آب ، روند طبیعی زایمان حفظ شده ، طول مدت زایمان کاهش چشمگیری پیدا می کند و از سوی دیگر ، به آمادگی طولانی مدت مادر از نظر تکنیک ها و تمرینات تنفسی نیازی وجود ندارد و زایمان در آب با آموزش کوتاه مدت ، امکانپذیر است. . 💢 دراین روش میزان استفاده از داروهای مسکن به مراتب کمتر خواهد بود. . 💢 کاهش صدمات کانال زایمانی و نیاز کمتر به اپی زیوتومی (برش ناحیه پرینه مادر برای تسریع خروج جنین) از دیگر مزایای این روش است که به کاهش تروما (ضربه و آسیب) به نوزاد منجر می شود . . 💢 حرکات آزادانه مادر در آب و شرکت فعالانه او در امر زایمان و ورود ملایم نوزاد ، از دیگر فواید روش زایمان در آب محسوب می شوند. . 💢 زایمان در آب ، مدت زمان درد ناشي از زايمان و اضطراب مادر را بر اثر احساس آرامش و سبكي كه آب براي مادر ايجاد ميكند، به طور مطلوبي كاهش ميدهد. به طوري كه پروسه زايمان براي مادر بسيار خوشايند است. #ادامه_دارد . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #نوزاد #آب
07 دی 1399 05:13:14
102 بازدید
نعیمه انصاری
1
6
سونوگرافی رشد
#سونوگرافی_رشد یکی از مهمترین سونوهای دوران بارداری محسوب میشه. این سونو هم برای خانم های سزارین قبلی هم شکم اول یا زایمان طبیعی لازم و واجبه. همون طور که از اسم این سونو پیداست، این سونوگرافی برای بررسی رشد جنین انجام میشه و اگر هر کدوم از آیتم ها مشکل داشته باشه اقدام لازم فورا انجام میشه و اجازه داده نمیشه که جنین وضعیت بدی رو توی رحم داشته باشه. یکی از مهم ترین اهداف این سونو برای خانم های سزارین قبلی یا دارای سابقه جراحی روی رحم، بررسی چسبندگی جفت هست. راجع به چسبندگی جفت در آینده ان شالله یک پست کامل میذارم و براتون توضیح می دم. ولی الان در این حد بدونید که قبل از ۳۴ هفته باید تکلیفش مشخص بشه. این سونو برای سزارین قبلی ها اجباریه و بیمارستان بدون داشتن این سونو شمارو برای روز عمل بستری نمیکنه. اگر اورژانس بشید اون بحثش جداست. پس در هر صورت این سونو رو باید انجام داده باشید. اگر از ۳۴ هفته گذشته و شما به هر دلیلی این سونو رو انجام ندادید اشکالی نداره، ولی در اولین فرصت نسبت به انجام اون اقدام کنید. ☑️ سوالاتتون راجع به این سونوگرافی رو توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . #سونوگرافی_بارداری #سونو #تفسیرسونوبارداری #چسبندگی #سونوچسبندگی #اکرتا #مایع_آمنیون #جفت #جنسیت_جنین #بارداری #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام