پست های مشابه
تربیت کودک
ابتدا باید توانمندی ها و #مهارت های دیگر او در زمینه های #هنر، #ورزش، #علم و ... را تقویت نمود و سپس به تدریج اهمیت مسائل درونی و #معنوی را نسبت به مسائل ظاهری به او فهماند. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
05 آبان 1400 20:47:40
105 بازدید
تربیت کودک
زمانیکه کودک موقعیتهای این چنینی را برای پدر و مادر تعریف میکند که مثلا «دوستم مرا کتک زد یا مداد مرا برداشت من نتوانستم کاری بکنم.» ۳ حالت وجود دارد، اگر این آسیب جدی است، بدون اینکه کودک متوجه شود با مسئول #مهد یا #مدرسه تماس بگیرند و آنها را در جریان بگذارند تا این اتفاق دیگر تکرار نشود. اما اگر مسأله درباره حرفها و کارهای معمولی است بهتر است والدین به جای اینکه مستقیم به او بگویند چه کار کند، تفکر او را فعال کنند و درباره راههای مختلف برخورد با این مشکل با او گفتگو کنند. مثلا به کودک بگویند: «وقتی او وسیله تو را برداشت چه کردی؟» ممکن است بگوید: «#گریه کردم.» میگوییم: «به نظرت چه کار دیگری میتوانستی انجام دهی؟» ممکن است او پیشنهادی بدهد و ما هم راههای دیگر را مطرح میکنیم: «مثلا میتوانستی به معلمت بگویی یا از او بپرسی چرا اینکار را میکند یا دستانش را بگیری که دیگر نتواند وسیلهات را بردارد یا مثلا به او محبت کنی و با مهربانی به او بگویی که دوست داری از تو اجازه بگیرد و... » والدین توجه داشته باشند که قرار نیست ما کودکان را #مظلوم بار بیاوریم و از طرفی هم نباید آنها را به سمت ظلم کردن سوق دهیم. آنها باید به این سمت بروند که با #تدبیر و دلیل از خودشان #دفاع کنند و نگذارند کسی آزارشان دهد. بنابراین درباره راههای مختلف با کودک صحبت ميکنيم. او راههای مختلف را امتحان میکند و به پدر و مادر نتیجه را میگوید. در این صورت نه تنها راه حلی برای مشکلش پیداکرده بلکه تفکرش فعال میشود و در زندگی در مواجهه با مسائل مختلف راهحلهای مناسب را پیدا میکند. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
17 آبان 1400 18:26:13
86 بازدید
تربیت کودک
آنجایی که #دوقلوها معمولا زیاد از جانب دیگران #مقایسه میشوند و خودشان هم خود را با یکدیگر مقایسه میکنند، بهتر است در کلاسهای جداگانه باشند. در این صورت هم رشد بهتری را تجربه میکنند و هم استعدادهایشان را کشف میکنند و هم از حس #تحقیر یا برتری يا احساساتی که محصول مقایسه است در امان میماند.
01 آذر 1400 19:38:31
95 بازدید
تربیت کودک
رفتن به خانه #مادربزرگ را نمی توان قطع کرد، در عین حال باید مراقب رفتارهای #مخرب آن کودک هم بود، مثلا والدین در #مهمانی بیشتر با فرزند خودشان بازی کنند و #اسباب_بازی و #بازی های فکری با خود ببرند تا فرزندشان را سرگرم کنند و یا زمانی که آنها نیستند به مهمانی بروند. ضمنا بایستی از القای اینکه چون دیگران #زورگو هستند، تو هم زور بگو پرهیز کرد و در مقابل با #حمایت از کودک خود و پرداختن به زشتی آن کار با قصه و داستان ، از ابتلای کودک خود به آن رفتارهای مخرب جلوگیری نماییم . #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
09 آبان 1400 12:32:40
120 بازدید
تربیت کودک
برای دخترها توصیه نمیشود، زیرا دختران باید برای ویژگیهایی آماده شوند که با این #ورزش ها سازگاری ندارد. اما این ورزشها مثل #کاراته و #تکواندو و ... که بیشتر با روحیات مردانه سازگار است، با رعایت شروطی به پسرها توصیه میشود: اول: داشتن علاقه دوم: داشتن توان جسمی سوم: داشتن مربی خوب. مربی مهمتر از ورزش است. زیرا مربی و محیط اثرات تربیتی را القا می کند. والدین باید بررسی کنند که #فضا، #مربی و بچهها مناسب باشند. لذا در صورت محقق بودن شروط فوق، این ورزشها به پسران توصیه میشود. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ "منبع: کتاب پرسش و پاسخ":https://www.bamano.life/post/18179
02 آذر 1400 19:33:50
75 بازدید
تربیت کودک
در این موارد نمی توان بدون در نظر گرفتن #تاریخچه اظهار نظر کرد. باید به طور کامل روابط خانوادگی آن ها، رابطه با بچه، رابطه با زوجین و #تجربیات_منفی استرس زای کودک بررسی شود، زیرا ممکن است این مطلب یک ویژگی شخصیتی باشد و یا از تجربه ای #استرس زا ناشی شده باشد و یا دلایل دیگری داشته باشد. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
05 آبان 1400 20:51:40
58 بازدید
fahime
15
54
تغافل نسبت به اشتباهات کودک
نوع #انتظارات و همچنین #بازخواست کودک در دورههای مختلف رشد متفاوت است. اساسا در دوره اول رشد بازخواست شدید نداریم. اما #تغافل کردن نیز در هر جایی لزومی ندارد. کودک اگر کار اشتباه میکند باید او را متوجه کرد. مثلا اگر کسی را #گاز میگیرد اگر ما همواره تغافل کنیم متوجه اشتباه بودن کارش نمیشود و بدتر میشود. نوع انتظارات در این دوره عدم باید و نباید مستقیم و همراه با اکراه است، نه اینکه بچه را کلا #محدود نکنیم. بسیاری از اوقات لازم است نشان دهیم از چیزی #ناراحت هستیم یا از چیزی #خوشحال شدهایم. اين #هنر والدین است که چگونه برخورد کنند. مثلا در مورد کودکی که دیگران را گاز میگیرد، میتوان در قالب قصه پیامدهای منفی کار را بیان کرد و مثلا قصه بچهای را گفت که دیگران را #کتک میزد و اذیت میکرد و دیگر کسی با او دوست نمیشود. یا به طور عینی او را متوجه پیامد کارش کرده و میگوییم هر وقت کسی را گاز بگیری یکی از #اسباب_بازی هایت را برمیدارم و يا تو را روی تختت میگذارم تا کمی فکر کنی. همچنین میشود از خودش پرسید دلش میخواهد کسی او را گاز بگیرد؟ لازم است این موضوع مورد توجه قرار بگیرد که در صورتی ناراحتی والدین موجب تکرار نشدن کار اشتباه توسط کودک خواهد شد که والدین همواره #شاد و با محبت باشند و وقتی ناراحت میشوند حالت ایشان برای کودک محسوس باشد و عدم تکرار آن کار برایش مهم گردد. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید
برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید
19 خرداد 1401 01:05:43
فریده نژادی
-0 پاسخ