پست های مشابه

mama_jaann

سلام حال شما چطوره؟؟ از اونجايي كه پست قبلي راه هاي خانگي درمان يبوست بود گفتم ي سوپ معجزه يبوست هم بهتون ياد بدم كه هم خيلي خوشمزست هم خيلي راحت ودم دست🤩🤩 قربون دستت لا يك و ذخيره فراموش نشه❤️😅 سوپ كدو حلوايي(+٦) كدو حلوايي:٣قاشق غذاخوري (خردشده)🎃 هويج:نصف عدد🥕 پياز:نصف عدد🧅 مرغ:٢٠گرم🍗 جو دوسر پرك:٢قاشق غذاخوري روغن زيتون:١قاشق غذاخوري آلو بخارا:٣عدد ➕خوب طرز تهيه رو هم كه داخل پست گذاشتم فقط كافيه ورق بزنيد✌🏻✌🏻 نكته: ✅ميتونيد بجاي مرغ از گوشت استفاده كنيد. ✅جعفري يا گشنيز اضافه كنيد.🍀🌿 ✅ميتونيد عدس بريزيد. ✅ميتونيد بجاي آب ساده از آب مرغ يا گوشت استفاده كنيد. 🕊اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به خانوادت٧٢هزارتايي ما بپيوندي🌸🌷 @mama_jaann @mama_jaann پيج دوم ماماجان رو از دست نده😍😍 @mama_jaann2 #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #يبوست_كودكان #اسهال_کودکان #وزنگيري_كودك

20 بهمن 1400 19:34:33

949 بازدید

mama_jaann

سلام خداقوت مامانا امروز ي سوپ داريم واسه مامانايي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كردن.🤗 ممنون كه لايك ميكنيد و ميفرستيد به دوستايي كه بهش نياز دارن.😍مامانا سيوش كنيد كه لازمتون ميشه🌹 سوپ ساده(+٦)🥘 مرغ🍗 برنج🍚 سيب زميني🥔 هويج🥕 سيب زميني و هويج و مرغ رو گذاشتم بپزه بعد كه خوب پخت برنج رو بهش اضافه كردم وگذاشتم تا لعاب بندازه👌🏻به همين سادگي ي سوپ خوشمزه داريم. 🔶لطفا نكات زير رو مطالعه كنيد👇🏻 ١-كودكي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كرده خيلي تنوع غذايي نداره كه هر روز بشه واسش ي مدل غذا درست كرد اما شما ميتونيد ي روز بهش جعفري،ي روز شويد،بعد چند روز كدو سبز يا كدو حلوايي و ي روز با گوشت 🥩بذاريد.اينجوري تنوع ميديد و هر روز ي طعم جديد رو امتحان ميكنه. ٢-شما ميتونيد به كودك٦ماهه فرني،حريره،سوپ با مواد مجاز،سرلاك(برنج،گندم،حريره بادام) وانواع پوره ها را بدهید. ۳- قبل از خوراندن این سوپ حتما هویج‌و سیب زمینی را از نظر حساسیت تست کنید. ۴-از همان ابتدای شروع غذای کمکی مواد را رنده کنید و خوب بپزید اما نیازی به میکس کردن نمی باشد. ۴-به هیچ نوع ادویه از قبیل زردچوبه،نمک و شکر نیازی نمی باشد وتا ۱۰ماهگی مجاز نیست. ۵-در زمان شروع غذای کمکی تا یکسالگی اولویت کودک شیر 🍼می باشد،پس کودک را به حدی با غذا سیر نکنید که میلی به شیر نداشته باشد،ابتدا به کودک‌شیر میدهیم بعد از گذشت نیم الی یک ساعت غذای او را به اندازه میلش میدهیم. ۶-از همین ابتدا یاد بگیریم که به زور و اصرار به کودک غذا ندهیم👌🏻 ٧-در اواخر پخت ميتونيداز كره يا روغن زيتون براي وزنگيري بهتر و رفع يبوست استفاده كنيد.🧈 #غذاي_كمكي_نوزاد #بچه_داری #شروع_غذای_کمکی #شش_ماهگی #سوپ_كودك #وزنگیری_کودک #كودك_بد_غذا #مادر_کودک #غذاي_شش_ماهگي @mama_jaann

20 آبان 1399 11:23:15

486 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا ✅واسه وزنگیری بهتر بچه ها از این خوراکی ها كه نوشتم میتونید استفاده کنید.ورق بزنيد🌸🌸 ⭐️البته گاهي وزن نگرفتن بچه ها علت هاي ديگه اي داره مثل رفلاكس،كم خوني يا اينكه كوچولوي شما به صورت سرشتي كم وزن و ريز جثه هست. در ضمن چاقي بچه ها نشانه سلامتي اونها نيست همين كه نمودار بچه ها صعودي باشه و وزن نرمال داشته باشن يعني همه چيز خوبه و جاي نگراني نيست👌🏻🥰 ✳️این خوراکی ها خوشمزه رو بدید به کوچولوهاتون چون هم مقوی هست هم مغذی 😍البته یادتون نره که تمام مواد رو تست حساسیت انجام بدید😊 ⁉️به نظر شما چه خوراکی هایی واسه وزنگیری بچه ها خوبه که توی این لیست نیومده؟؟ گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #غذای_چاق_کننده_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک

31 خرداد 1400 09:37:16

72 بازدید

mama_jaann

سلام شبتون بخیر✋🏻 سوپ آوردم چه سوپی راحت و خوشمزه و باحال😍🥰 فقط لطفا لا...یک ❤️یادت نره👌🏻 سوپ عدس(+٨) جو پرک:۲قاشق غذاخوری عدس:۱قاشق غذاخوری پوره گوجه:نصف استکان آب مرغ: یک لیوان سیب زمینی:۱عدد کوچک ✅همه مواد رو داخل آب مرغ بریزید و بزارید تا لعاب بندازه و‌یه غلظت دلخواهتون برسه.😅😂به همین راحتی سوپ شما آماده ست🤓 اگه آب مرغ یا آب گوشت نداشتید میتونید از آب خالی استفاده کنید. بهش کره و چند قطره لیموترش بزنید خیلی خوش طعم میشه. این سوپ رو میتونید میکس هم کنید تا بافت یکدستی واسه بچه ها داشته باشه.(فقط بعضی سوپها رو لازمه و اجازه میکس داریم نه همش رو🧐) اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #غذاي_كودك #سوپ_كودك #عید_نوروز #عصاره_پای_مرغ #غذاي_ايراني

07 فروردین 1400 19:03:21

159 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا امشب این پست رو گذاشتم که مطمئن هستم سوال خیلی هاست🤩 ورق بزنيد🧡🧡💛💛 ✅توجه کنید که ساعت خواب بچه ها حتما نباید مطابق جدول باشه و چند ساعت کم و زیاد نرماله و‌بعضی از بچه ها به صورت ارثی کم خواب یا خوش خوابتر هستند😉 ✅جدول قد و وزن برای نوزادان با وزن تولد۳۳۰۰گرم و قد۴۹سانت نوشته شده شما طبق وزن وقد کوچولوتون اعدادش رو‌به دست بیارید🥳😍 ⁉️قد و وزن و خواب كوچولوهاي شما چطوره؟با جدول هماهنگه؟؟😉😁 #وزنگیری_کودک #قد_کودک #خواب_کودک #رشد_کودک #رشد_نوزاد #رشد_نوزاد_دوماهگی_چهارماهگی @mama_jaann

14 دی 1399 16:49:49

342 بازدید

mama_jaann

عرق کردن بچه ها اگه بیماری باشه دو علت اصلی داره: ۱)کمبود ویتامین دی ۲)بیماری قلبی 🔶اگه کوچولوتون وزنگیری خوبی داره،فعالیتش خوبه،موقع شیرخوردن تند تند سینه یا شیشه رو ول نمی کنه،تند تند سرما نمیخوره،هنگام فعالیت به نفس نفس نمی افته،قطره مولتی ویتامین و آد رو مرتب می خوره و...احتمالا همه چیز خوبه و جای نگرانی نیست👌🏻😍 🔸عرق کردن نوزاد و شیرخوار در اغلب موارد طبیعی است. ‼️خیلی از بچه ها در هنگام خواب عرق می کنند که طبیعیه پسر من بعضی وقتا به قدری عرق می کرد که بالشت ش خیس میشد😥 ✅حتما دمای اتاق رو جوری تنظیم کنید که نه خیلی گرم باشه و نه خیلی سرد👌🏻 #کودک #غذای_کمکی_کودک #تعریق_کف_دست_و_پا

25 آذر 1399 18:25:30

76 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام این هم پست ترک پستونک که قول داده بودم😍 پس لطفا ازش حمایت کنید🕊🌼 ✅بهترین زمان ترک پستونک ۴-۶ماهگی کودک که هنوز خیلی وابسته نشده است بعد از این زمان انتخاب با خود شماست و بهتر است قبل از دو سالگی حذف شود. 🎈در کودکان‌بالای ۲سال که متوجه این حرکت می شوند می توان از روش بستن بادکنک و فرستادن پستونک به آسمان استفاده کرد🕊 در زمان ترک پستونک به خصوص در کودکانی که عادت به مک‌زدن در زمان خوابیدن دارند حتما باید در طول روز فعالیت های حرکتی انجام دهند تا خسته شده و به راحتی به خواب روند.🥱😴 کودک امکان دارد چند هفته اول بهانه پستونک را بگیرد، به ویژه در طول خواب که می توانید به روش های پشت کمر زدن،لالایی خواندن و کمی آب دادن او را خواب کنید.👍🏻 ✅در آخر باید بگم صبر صبر صبر فراموش نشه✅ ⁉️شما چه روشی داشتید برای ترک پستونک‌کوچولوتون؟؟ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو‌ می بینی حتما پیج ما رو دنبال کنید🌼🌷 @mama_jaann @mama_jaann #پستونک_نی_نی #کودک #تغذیه_کودک #شیشهشیرنوزاد #غذای_کودک #قطع_شیردهی #قطع_شیر_شب

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام این هم پست ترک پستونک که قول داده بودم😍 پس لطفا ازش حمایت کنید🕊🌼 ✅بهترین زمان ترک پستونک ۴-۶ماهگی کودک که هنوز خیلی وابسته نشده است بعد از این زمان انتخاب با خود شماست و بهتر است قبل از دو سالگی حذف شود. 🎈در کودکان‌بالای ۲سال که متوجه این حرکت می شوند می توان از روش بستن بادکنک و فرستادن پستونک به آسمان استفاده کرد🕊 در زمان ترک پستونک به خصوص در کودکانی که عادت به مک‌زدن در زمان خوابیدن دارند حتما باید در طول روز فعالیت های حرکتی انجام دهند تا خسته شده و به راحتی به خواب روند.🥱😴 کودک امکان دارد چند هفته اول بهانه پستونک را بگیرد، به ویژه در طول خواب که می توانید به روش های پشت کمر زدن،لالایی خواندن و کمی آب دادن او را خواب کنید.👍🏻 ✅در آخر باید بگم صبر صبر صبر فراموش نشه✅ ⁉️شما چه روشی داشتید برای ترک پستونک‌کوچولوتون؟؟ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو‌ می بینی حتما پیج ما رو دنبال کنید🌼🌷 @mama_jaann @mama_jaann #پستونک_نی_نی #کودک #تغذیه_کودک #شیشهشیرنوزاد #غذای_کودک #قطع_شیردهی #قطع_شیر_شب

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن