پست های مشابه

mama_jaann

تغذیه کودکی که دچار اسهال شده است شامل:👇🏻 ۱-نوشیدن آب فراوان جهت جبران آب واملاح دفع شده.👌🏻 ۲-از آب،انواع سوپ ها،دوغ،ماست،و شیردهی مرتب برای شیرخواران استفاده کرد. ۳-آبمیوه صنعتی،کمپوت و نوشابه ممنوع بوده و حتی اسهال را تشدید می کند.ولی ابمیوه طبیعی مثل آب سیب و‌آب هویج کمک‌کننده است. ۴-او ار اس توسط پزشک تجویز و مقدار آن مشخص می شود. ۵-استفاده از غذاهایی باهضم آسان و مقوی مانند کته ماست،سوپ حاوی غلات و‌گوشت،مرغ،ماهیچه،فرنی ،موز،پوره سیب زمینی توصیه می شود. ۶-تا۲هفته پس از بهبودی اسهال،مصرف یک وعده غذایی اضافی توصیه می شود. ⚠️درصورت مشاهده موارد زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 ۱-بی حالی شدید،خواب آلودگی،بیقراری یا تحریک‌پذیری ۲-کودک‌قادر به نوشیدن مایعات و‌یا خوردن غذا نباشد ۳-تب بالا ۴-وجود خون در مدفوع ۵- دل درد شدید ۶-استفراغ مکرر ۷-اسهال خونی ۸-تشنج #اسهال_کودکان #کودک #درمان_اسهال #غذای_کودک #غذای_سالم @mama_jaann

12 آذر 1399 16:57:32

93 بازدید

mama_jaann

سال ٩٩هم با همه ي سختي ها و مشكلات عجيب و غريب ش تمام شد 😔😣 خيلي ها عزيزان شون رو از دست دادن و هنوز عزادارهستند😢 خيلي ها كسب و كارشون كساد شد و سال سختي رو گذروندن😖 اما ✅خيلي چيزا بهمون ياد داد اينكه عمرمون چقدر زود ميگذره اينكه قدر عزيزانمون رو بيشتر بدونيم و از بودن كنارشون لذت ببريم، همديگرو دوست داشته باشيم و به كساني كه دوستشون داريم بگيم كه چقدر واسمون مهم هستند و از بودن باهاشون احساس خوب و نابي داريم😘🤩 امیدوارم امسال پایان تمام سختی ها و فوران همه ی خوشی ها به زندگی تک تک شما باشه🎊🎉🥳🎈 سال گذشته واسه من هم سال راحتي نبود اما بهترين و زيباترين اتفاق ش پيدا كردن فالوورهاي دوست داشتني و مهربوني مثل شماست😊😌 پس همين جا ميگم كه خيييلي دوستتون دارم 🥰❤️🌹 #سفره_هفت_سین #عید_نوروز #سال_نو_مبارک #سال_نو #سال_گاو #سال۱۴۰۰

01 فروردین 1400 19:56:38

39 بازدید

mama_jaann

سلام مهربونا شب تون بخير و نيكي😍😍 امشب ي سوپ آوردم خوشمزه و پركالري 😍🥰 سوپ گندم و مرغ(+٨) مرغ:٢تكه گندم بلغور:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد پياز:نصف كوچك پاستا:٤ تا دونه عصاره قلم:١قالب سويق كامل:١قاشق مرباخوري ✅(سويق رو كه تو پيج اموزشش رو گذاشتم و از ٩ماهگي ميتونيد اضافه كنيد. ✳️پياز و با روغن كنجد ي كم تفت دادم و بعدبهش كمي زردچوبه زدم و مرغ و سيب زميني رو ريختم و كمي تفت دادم و ي ليوان و نيم بهش آب اضافه كردم و گذاشتم ٢٠دقيقه بپزه،گندم رو كه از يك ساعت قبل خيس كرده بودم با پاستا و عصاره قلم به مرغ و سيب اضافه كردم و گذاشتم تا بپزن و ٢٠دقيقه آخر هم سويق رو ريختم داخلش😍😍 🟠خيلي خوشمزه و خوش خوراكه واسه بچه ها البته ميتونيد پاستا و سيب و مرغ رو با پشت قاشق له كنيد تا كوچولوتون راحت بتونه بخوره👌🏻🌹 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كودك #سوپ_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

17 فروردین 1400 16:34:56

112 بازدید

mama_jaann

☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت و فضای باز🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟من خودم از مدیسان (اولین عکس )استفاده میکنم و خیلی راضی م😍 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #ضدآفتاب#تغذیه_کودک #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd

02 مهر 1400 09:42:08

156 بازدید

mama_jaann

اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک:استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد. 🔸از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 🟠تامین کالری مورد نیاز: انرژی در پروتئین ها،کربوهیدرات(قندها)وچربی یافت می شود،پس برای رشد مناسب و‌افزایش قد باید از این۳منبع انرژی دریافت شود.اما به صورت اصولی؛مصرف زیاد چربی کودک رافقط چاق و‌فربه می کند تا افزایش قد. 🔸مواد غذایی مناسب برای رشد قد کودکان: ☑️شیر 🥛یا ماست ☑️گوشت🥩وماهی🐠تخم مرغ🥚 ☑️میوه یا آبمیوه🍹 ☑️سبزیجات🥬🥒🥦🥕 ☑️ویتامین D☀️💊 ☑️کاهش یا قطع مصرف تنقلات🍰🍭🍕🍟🍿🍨 ☑️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. جدول قد و‌ وزن نوزاد تا دوسالگی‌هم استوری کردم و در هایلایت رشدکودک ذخیره میشه.👌🏻 لطفا بفرست واسه مادرایی که بچه قد بلند میخوان❤️سوالاتون رو کامنت بزارید تا جواب بدم😍سیو کن که بعدا به دردت میخوره🥰 قد شما و‌همسرتون چنده و‌دوست دارید قد فرزندتون چند بشه؟ #رشد_کودک #قد_کودک #وزن_گیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #وراثت #کودک_قدبلند #تکامل_کودک @mama_jaann

14 آبان 1399 17:17:32

25 بازدید

mama_jaann

لکه های سفید یا متمایل به زرد بر روی زبان،لب ها،گونه های داخلی،کام برجسته دهان وحتی پشت دهان مزدیک به دهانه گلو برفک گویند. برفک شامل علایم زیر میباشد: لکه ها هنگام‌شستن با آب پاک وشل نمی شوندویا حرکت نمی کنند. باعث زخم دهان می شود وبه این خاطرنوزاد کمتر مک میزند. قرمزی اطراف لب ها و زبان ممکن است به سمت سرخی رود. داروهای تجویز شده معمولا از ترکیباتی مانند کلوتریمازول-نیستاتین-فلوکونازول و ایتراکونازول ساخته می شود که پزشک براساس نوع میکرو ارگانیسم تجویز می کند.دارو به شکل مایع است وبا قطره چکان بلافاصله پس از غذا ویا حداقل ۱۰دقیقه قبل از غذا باید مصرف شود. #برفک_دهان #دارو #نوزاد_شیر_خوار #دهان#مامان #نوزاد_سلامت #خواب_راحت #زبان

08 مهر 1399 15:02:47

49 بازدید

Fatemeh Nabavi

4

11

سلام 🥰🌹 💯 حتما لا.یک و س.ی.وش کن که جا..یزه🎁داره😍😍 اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍 اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی داره از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص بسزایی داره.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شه💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) همین دیگه سویق شما آماده ست🥳🥳🥳 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم😋 نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ممنون میشم اگر پیج ما رو از اکسپلور می بینید مار رو دنبال کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد ‏#تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک

19 خرداد 1401 17:52:57

چه خوبه

محمد علی برادر

-1 پاسخ

23 خرداد 1402 12:05:55

❤️

21 بهمن 1401 13:44:22

علی👍

مامان مهرسانا

-0 پاسخ

21 بهمن 1401 13:44:37

عالی👍

مامان مهرسانا

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

4

11

سلام 🥰🌹 💯 حتما لا.یک و س.ی.وش کن که جا..یزه🎁داره😍😍 اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍 اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی داره از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص بسزایی داره.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شه💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) همین دیگه سویق شما آماده ست🥳🥳🥳 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم😋 نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ممنون میشم اگر پیج ما رو از اکسپلور می بینید مار رو دنبال کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد ‏#تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک

چه خوبه محمد علی برادر

19 خرداد 1401 17:52:57

-1 پاسخ

❤️

23 خرداد 1402 12:05:55

علی👍 مامان مهرسانا

21 بهمن 1401 13:44:22

-0 پاسخ

عالی👍 مامان مهرسانا

21 بهمن 1401 13:44:37

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن