پست های مشابه

mama_jaann

در اين بازه سني بايد چه غذاهايي را،به چه اندازه به نوزاد بدهيد؟مقاديري كه به آنها اشاره مي شودكلي هستند؛پس اگر نوزاد شما كمي كمتريا بيشتر از آن مي خوردنگران نباشيد.بهتر است قبل از شروع برنامه ي غذاي جامد براي نوزاد ان را با پزشك خود در ميان بگذاريد نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _چه غذايي به كودك٦تا٨ماهه بدهيم؟ •شيرخشك يا شيرمادر به علاوه ي: •پوره انواع ميوه(موز،گلابي،سيب،هلو) •پوره سبزيجات(آواكادو،هويج،كدوتنبل،چغندرپخته شده) •پوره ي گوشت(مرغ،گوسفند،گوساله) •مقدار كمي ماست شيرين نشده •پوره حبوبات(نخودآبگوشتي،دانه سويا،لوبياچشم بلبلي،عدس،لوبياقرمز) •سرلاك(جوياجو دوسر)غني شده با آهن -چه مقدار غذا به كودك بدهيم؟ •ميوه:در ابتدا،يك قاشق چايخوري و افزايش تدريجي تا يك چهارم و يك دوم فنجان در٢يا٣وعده در روز •سبزيجات:درابتدا يك قاشق چاي خوري و افزايش تدريجي تا يك چهارم و يك دوم فنجان در٢يا٣وعده در روز •٣تا٩قاشق غذاخوري سرلاك در٢يا٣وعده در روز شما چه چيزايي به كوچولوهاي نازتون ميديد؟خوب غذا ميخوره؟چه غذاهايي رو بيشتر دوس داره؟؟🌹🌹 #غذاي_كودك #غذاي_بچه #غذاي_كمكي #نوزاد #مادر #شروع #تكميلي #كودك_شاد #باهوش #شيطنت

13 مهر 1399 12:32:51

77 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻‍♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر

14 اردیبهشت 1400 16:29:49

97 بازدید

mama_jaann

سلام شب بخير😍✋🏻 ✅سعي كردم هر سوالي كه درباره قطره ها داشتيد رو جمع كنم در يك پست تا ديگه دنبال سوال وجواب نباشيد🥰 ❌قطره ها از مهم ترين نياز هاي كودكان هست و خيلي بايد بهش توجه بشه و عدم مصرف ش ميتونه آسيب هاي جبران ناپذيري به دنبال داشته باشه💯 معرفي انواع قطره ها و مقدار مصرف شون هم كه داخل پيج هست و ميتونيد مطالعه كنيد😍😍 ❤️بازم اگه سوالي هست كه من اينجا ننوشتم كامنت بزاريد تا جواب بدم😇😇 اگر از اكسپلور يا هشتگ پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به جمع ٦٦هزار نفري ما بپيوندي💓💓💓💓 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #رشد_كودك #غذاي_كودك #وزنگيري_كودك #مكمل_كودك

30 دی 1400 20:12:59

173 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻عيدتون مبارك😍😍 امشب واستون ي ميانوعده آوردم مقوي ،خوشمزه و راحت😍😘🥰 عالي واسه بچه هايي كه خرما و مغزيجات رو دوست ندارن😬 ♨️رنگينك(+١٠) خرما:حدود١٠عدد آردگندم:٢قاشق غذاخوري گردو و ساير مغزها:به ميزان دلخواه دارچين و هل:به ميزان كم كره يا روغن:حدود يك قاشق غذاخوري ✳️مراحل كار رو عكس ش هم تو اسلايدها واستون گذاشتم😎 ✅اول پوست و هسته خرما ها رو جدا كنيد و له كنيد و ته ظرف فشاربديد تا پرس بشه،بعد مغزهاي پودر شده و دارچين رو روي خرما ها بريزيد و ي كم فشارش بديد. تو ماهيتابه نچسب آرد گندم رو با شعله كم تفت بديد و مرتب هم بزنيد تا بوي خام ارد از بين بره و بهش روغن يا كره آب شده و پودر هل اضافه كنيد تا به غلظت فرني برسه و همينطور گرم روي خرما ها بريزيد و صافش كنيد😍نوش جان🤩😘 ✅همين الان بگم كه اين مقدار واسه ٢-٣ميانوعده بچه ميشه و نگيد چرا انقدر زياد درست كردي؟😉چون خودمم ميخواستم بخورم اخه خيلي خوشمزه ست😂😍 ⁉️اگه پوست خرماتون نازك هست ميتونيد پوستش رو نگيريد🌹 🔅اگه از اكسپلور مياي حتما فا...لوو كن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم😉😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_كودك #ميان_وعده_سالم #ميانوعده_كودكان #رنگينك #خرما #غذاي_مقوي_كودك

20 اسفند 1399 17:46:52

167 بازدید

mama_jaann

سلام با ماماناي گل ظهرتون بخير امروز هم اومدم با ي ناهار خوشمزه واسه كوچولوهاي نازتون🥰قلب بي رنگمون رنگي كن تا انرژي بگيرم💪🏻❤️ اين دستور رو سيو كن كه حسابي به دردت ميخوره و واسه اونهايي هم كه فكر ميكني دنبال ي ناهار باحالن ارسال كن🌹 كته گوجه🍅(+٨) برنج گوجه پياز سيب زميني اول پياز رو كمي با روغن كنجد تفت دادم بعد بهش سيب زميني هاي نگيني رو اضافه كردم بعد كه ي كم سيب زميني ها سرخ شد ي كوچولو زدرچوبه زدم وگوجه هايي كه پوست كندم و ريز خرد كردم بهش اضافه كردم و در قابلمه رو حدود ي ربع گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه بعد برنج رو كه از نيم ساعت پيش خيس كرده بودم به مواد اضافه كردم و به اندازه اي كه ي بند انگشت اب روي برنج باشه اب ريختم و گذاشتم اب ش كه خشك شد در قابلمه رو گذاشتم تا بره دم بكشه نوش جون دلبنداتون❤️😘 از خاصيت گوجه هم كه ديگه نگم واستون تو اسلايد گذاشتم ورق بزنيد😍 #غذاي_كودك #بچه_داری #كته_گوجه #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كمكي #كودك_بدغذا #غذاي_بچه #غذاي_كودك_ماماجان

29 مهر 1399 08:38:35

100 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا روزتون مبارك 😍😍🌹 خيلي هاامسال سال اولشون هست كه مامان شدن 🥰و خيلي هيجان انگيزه اين حس شيرين و عجيب🥺😍 بريم سراغ غذاي خوشمزه امشب كه مي تونيد واسه فردا ناهار بزاريد😃😀 پاستا بروكلي(+٩)🍝🥦 ماكاروني فرمي ماكاروني رشته اي گل كلم بروكلي ريز شده🥦 سيب زميني نگيني🥔 پياز خرد شده🧅 گوشت چرخ كرده🥩 رب گوجه خانگي يا پوره گوجه🍅 1️⃣اول پياز رو داخل كره تفت دادم وبعد بهش سيب زميني وگوشت و زردچوبه رو اضافه كردم وقتي ي كم تفت خورد بهش بروكلي و رب گوجه اضافه كردم نصف استكان آب ريختم تا بپزه.✅ 2️⃣ماكاروني ها رو داخل قابلمه آبجوش كه ي كم زردچوبه زدم ريختم و گذاشتم تا ي ربع بپزه و نرم بشه وقتي نرم شدن آبكش شون كردم.✅ 3️⃣سيب زميني ورقه اي گذاشتم ته قابلمه و ي لايه ماكاروني و ي لايه مواد ريختم تا هر دو تمام شدن و گذاشتم تا خوب دم بكشه.خيلي خوشمزه شد😋نوش جان😍😘 ✅ زمان مجاز مصرف قسمت گل کلم بروکلی از نه ماهگی و قسمت ساقه آن به دلیل دیر هضم بودن پس از یک سالگی است.💯 ✅✅شست و شوی کلم بروکلی: ابتدا کلم بروکلی را شسته و سپس پوست ساقه های آن را جدا کنید، برای جدا کردن حشرات ریز احتمالی موجود در این نوع کلم، باید آن را به مدت نیم ساعت در محلول حاوی ۵-۴ قاشق چای خوری نمک در یک لیتر آب قرار داده، سپس آن را شسته و به مدت پنج دقیقه در آب جوش غوطه ور کنید. آنگاه با آب سرد خنک نموده، آبکشی کنید. #روز_مادر #غذاي_كمكي_كودك #بروكلي #پاستا #ماكاروني #غذاي_كودك #روز_مادر_مبارک #غذاي_كمكي @mama_jaann

14 بهمن 1399 16:57:44

148 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

1

سلام 😍 حالا که در روزهای اخر پائیز هستیم بد نیست این غذای خوشمزه و راحت زمستونی رو یاد بگیریم😍🤗 خوراک لوبیاگرم(+۹) لوبیاچیتی:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱عدد کوچک گوشت چرخ کرده:۲۰گرم پیاز:۱عدد کوچک رب خانگی یا پوره گوجه:۱قاشق مرباخوری لوبیاهای خیس کرده رو با یک لیوان آب میزاریم خوب بپزه. بعد از۴۵دقیقه ی قابلمه دیگه برمیداریم و کمی روغن میریزیم و ویاز رو داخلش تقت میدیم و سپس گوشت،سیب زمینی،رب یا پوره گوجه و زردچوبه اضافه میکنیم وتفت میدیم و درآخر یک لیوان آب جوش تازه و لوبیاها (اب ش رو بیرون بریزید)رو اضافه می کنیم و میزاریم تا۳۰دقیقه دیگه بپزه. ✅بعد از پخت با گوشتکوب یا پشت قاشق روی سیب رزمینی ها و لوبیا بکشید تا کمی له بشن و با چندقطره لیموترش و تکه های کوچک نان سنگگ واسه کوچولوهاتون سرو کنید.😅🤗🤗❤️❤️❤️ 💯نکات مهم: ۱-حتما لوبیاهارو ۲۴-۴۸ساعت داخل اب ولرم خیس کنید و هر۸ساعت آبش رو‌عوض کنید(میتونید داخل ش چوب دارچین یا خیار بندازید تا نفخ ش کامل گرفته بشه) ۲-لوبیا رو نباید به صورت سالم به بچه ها داد چون خطر خفگی وجود داره بهتره کمی له بشن. ۳-این غذا رو به عنوان صبحانه هم میتونید به بچه ها بدید. کلی غذاهای خوشمزه و نکات آموزشی داخل پیج هست لطفا ما رو دنبال کنید😌😌😌 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک#تغذیه_کودکان #خوراک_لوبیا #خوراک_کودک #تغذیه_سالم

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

1

سلام 😍 حالا که در روزهای اخر پائیز هستیم بد نیست این غذای خوشمزه و راحت زمستونی رو یاد بگیریم😍🤗 خوراک لوبیاگرم(+۹) لوبیاچیتی:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱عدد کوچک گوشت چرخ کرده:۲۰گرم پیاز:۱عدد کوچک رب خانگی یا پوره گوجه:۱قاشق مرباخوری لوبیاهای خیس کرده رو با یک لیوان آب میزاریم خوب بپزه. بعد از۴۵دقیقه ی قابلمه دیگه برمیداریم و کمی روغن میریزیم و ویاز رو داخلش تقت میدیم و سپس گوشت،سیب زمینی،رب یا پوره گوجه و زردچوبه اضافه میکنیم وتفت میدیم و درآخر یک لیوان آب جوش تازه و لوبیاها (اب ش رو بیرون بریزید)رو اضافه می کنیم و میزاریم تا۳۰دقیقه دیگه بپزه. ✅بعد از پخت با گوشتکوب یا پشت قاشق روی سیب رزمینی ها و لوبیا بکشید تا کمی له بشن و با چندقطره لیموترش و تکه های کوچک نان سنگگ واسه کوچولوهاتون سرو کنید.😅🤗🤗❤️❤️❤️ 💯نکات مهم: ۱-حتما لوبیاهارو ۲۴-۴۸ساعت داخل اب ولرم خیس کنید و هر۸ساعت آبش رو‌عوض کنید(میتونید داخل ش چوب دارچین یا خیار بندازید تا نفخ ش کامل گرفته بشه) ۲-لوبیا رو نباید به صورت سالم به بچه ها داد چون خطر خفگی وجود داره بهتره کمی له بشن. ۳-این غذا رو به عنوان صبحانه هم میتونید به بچه ها بدید. کلی غذاهای خوشمزه و نکات آموزشی داخل پیج هست لطفا ما رو دنبال کنید😌😌😌 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک#تغذیه_کودکان #خوراک_لوبیا #خوراک_کودک #تغذیه_سالم

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن