mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام خدا قوت مامانای عزیز🤩 امشب ی صبحانه یا میانوعده آوردم خفن🥳 تپل کننده و خوشمزه هاااا🎊😅 🔺فقط حواستون باشه خیلی این معجون رو به بچه ها ندید که چربی ش زیاده🌹 ممنون که لایک میکنی❤️حتما سیوشکن که راحت پیداش کنی👌🏻وبفرست واسه دوستات🥰 معجون خامه و مغزیجات(+۱۱)🎊🎊 خامه:۱قاشق غذاخوری خرما:۲عدد بیسکوییت مادر:۱عدد پسته:۴عدد بادام:۳عدد سنجد:۳عدد گردو:نصف عدد شیر خشک یا پاستوریزه:به مقدار لازم اول بیسکوییت و مغزها رو خوب پودر کردم و بعد خرما پوست کنده شده رو له کردم و بهش اضافه کردم کم کم بهش شیر اضافه کردم تا باهن مخلوط بشه در آخر هم بهش خامه زدم و تمام🥳🥳 ✅نکات مهم👇🏻 ۱-پوست همه مغزها رو بگیرید و خوب پودر کنید. ۲-تمام مواد رو میشه از ۱۰ماه داد ولی چون کمی سنگین هست بهتره این معجون رو از۱۱ماهگی بدید. ۳-واسه مامان های شیرده که میخوان شیرشون چرب بشه هم عالیه فقط مواد رو دوبرابر کنید. ۴-غلظت ش بستگی به ذائقه ی کوچولوتون داره که میتونید با شیر غلیظ یا رقیق ش کنید. ۵-خواص خامه هم که تو استوری گذاشتم حتما بخونید🥰 ۶-هر مغزی خواستید میتونید بهش اضافه کنید👏🏻 ⚠️حتما حتما قبل از درست کردن این معجون تمام مواد به صورت جداگانه تست حساسیت شده باشه. #غذای_کمکی #غذای_کودک #معجون_مخصوص #غذای_نوزاد#نوزاد #غذای_ایرانی #غذای_سالم @mama_jaann
08 دی 1399 17:23:33
163 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر🕊🌿 خانم های عزیز دلم تو روخدا دقت کنید🙏🏻گفتم این موارد کودک رو بد غذا میکنه🤕نیاید بگید ای واس اینکارها که همش غلطه و نباید انجام داد😅😅😂 ✅اگر کودک بدغذا دارید و این کارها رو انجام میدادید از همین لحظه تصمیم بگیرید که دیگه تکرارش نکنید🎈👏🏻 🌸اگر از اکسپلور یا هشتک پست ما رو می بینی پیج ماماجان رو دنبال کنید 🌷🌼 @mama_jaann @mama_jaann #كودك_بدغذا #كودك_بي_اشتها #غذاي_كودك #غذايكمكي #وزنگيري_كودك #تپل_شدن_کودک
24 بهمن 1400 19:20:13
274 بازدید
mama_jaann
سلام اين م از صبحانه مقوي و خوشمزه مخصوص بچه هاي پيج ماماجان😍😍 كاچي(+٨) آردگندم:١قاشق غذاخوري شيره خرمايا شيره انگور:٣قاشق غذاخوري كره:٢٠گرم آب :١ليوان گلاب:چندقطره كره رو داخل قابلمه بريزيد و وقتي آب شد بهش آرد رو اضافه كنيد و آردو تفت بديد تا بوي خام ش از بين بره(زياد تفت نديد).شيره خرماو گلاب رو داخل آب بريزيد ومخلوطش كنيدو به آرد اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا آرد گلوله نشه.سپس اجازه ميديد تا بجوشه وروغن بيافته.👌🏻😍نوش جان❤️ ✅نكات مهم: ١-ميتونيد از انواع مغزها(بادام،گردو،فندق،پسته)از ١٠ماهگي در پخت كاچي استفاده كنيد. ٢-سه شيره از يكسالگي مجاز به استفاده هستيد. ٣-از يكسالگي ميتونيد از مقداري زعفران براي طعم بهتر استفاده كنيد. ٤-از يكسالگي ميتونيد بجاي شيره از شكر استفاده كنيد. ٥-چون پسرم كاچي رقيق دوست نداره من كمتر آب ريختم وغليظ برداشتم ،شما حتما١ليوان آب بريزيد و در صورتي كه باز سفت شد ميتونيد كمي آب بهش اضافه كنيد. #غذاي_كودك #كاچي #غذاي_كمكي #صبحانه_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كودك_شش_ماهگي @mama_jaann
27 دی 1399 17:24:05
129 بازدید
mama_jaann
نوع دیگر رفلاکس که در آن محتویات معده به پشت حنجره،پشت گلو ومجاری بینی راه می یابد اما از دهان خارج نمی شود بدلیل اینکه اینکه این رفلاکس علایم بیرونی و آشکار ندارد به آن رفلاکس پنهان گفته می شود. محتویات هضم شده معده به جای آمدن به دهان و بیرون ریختن از آن که در رفلاکس آشکار اتفاق می افتد بالا آمده و مجددا به معده باز می گردد.واین امر تشخیص این نوع رفلاکس را دشوار می کند. علایم این نوع رفلاکس شامل: خس خس سینه قوس دادن و کمانی کردن بدن جویدن زبان گریه کردن هنگام غذا خوردن امتناع از خوردن شیر در صورت مشاهده هریکاز علایم فوق بهتر است به پزشک مراجعه شود. #پزشک #مادرشو #رفلاکس_غذای_کودک #مامان #مامایی #شیرخوار
08 مهر 1399 14:52:26
299 بازدید
mama_jaann
سلام عليكم🥳🥳 ظهر جمعه گرم تابستونتوون بخير😰✋🏻 وسط اثاث كشي اومدم ي پست احساسي بزارم و برم🥰😅 ✅اينم مشخصات ي كوچولوي نازنين عاشق ماماني كه كلي هم ديگه رو دوست دارن😍😍😍 ببینم اینجا چند تا عاشق دو آتیشه داریم؟؟😍💜💜💜🌸🌸🌸 چندتا از این علامتها رو کوچولوی عاشق دلباختتون داره؟؟😅😅 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #مادر #كودك #نوزاد #عشق #علاقه #مهر_مادری #غذاي_كودك
11 تیر 1400 08:49:06
95 بازدید
mama_jaann
🔺لطفا کپشن رو بادقت بخونید و اگه جز افراد واجد شرایط تست پاپ اسمیر هستید هرچه زودتر اقدام کنید. لطفا بفرستید به افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند و سیوش کن که زمان آزمایش بدونی چکار باید بکنی🌹 ⁉️چرا تست پاپ اسمیر انجام میشود؟ ✅پاپ اسمیر آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم است و معمولا همراه با معاینه لگن انجام می شود.در زنان بالای 30 سال این تست ممکن است همراه با تست ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی)انجام شود. ⁉️چه کسانی باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند؟ ✅به طور کلی این ازمایش از 21 سالگی توصیه میشود. زنان بین 21 تا 65 سال، هر سه سال یک بار این تست را انجام بدهند. زنان بالای 30 سال در صورتی که تست اچ پی وی را نیز انجام میدهند میتوانند هر 5 سال یک بار برای پاپ اسمیر مراجعه کنند یا به جای پاپ اسمیر، تست اچ پی وی را انجام بدهند. ‼️روش انجامتست بدون درد بوده و اسپکولوم وارد واژن می شده وبا اسپاچولا(شبیه چوب بستنی😅)از دهانه رحم نمونه گرفته میشود.سپس خود فرد نمونه گرفته شده را به آزمایشگاه تحویل می دهد. 🔶شرایط انجامتست پاپ اسمیر:👇🏻 ۱-بهترین زمان انجام آزمایش، فاز پرولیفراتیو از چرخه قاعدگی یعنی حدود روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. ۲-مراجعهکننده باید از یک هفته پیش از آزمایش کرمها و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد ۳-از ۴۸ ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد ۴-از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پیش آمیزش جنسی نداشته باشد ۵-وپیش از آزمایش پاپ اسمیر معاینه واژینال نشده باشد ۶-در زمانی که عفونت شدید باشدبه طوری که ترشحات خیلی زیاد هستندنباید آزمایش صورت گیرد. #پاپ_اسمیر #عفونت_زنان #سرطان_دهانه_رحم #زگیل_تناسلی_بانوان #تست_پاپ_اسمیر @mama_jaann
22 آذر 1399 16:51:24
58 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
4
كپشن خيلي مهم:💯 سلام شبتون بخير✋🏻🤓 اين هم ادامه پست ديشب خدمت شما🤩🥳 ❌لطفا نكات زير رو با دقت بخونيد⬇️ ١-تمام مواد رو همونطور كه گفتم بايد تست حساسيت بشه اگه نميدوني چطوري پست هاي قبلي رو ببين.✅ ٢-همه خوراكي هاي مجاز بايد برش ايمن و مناسب بچه داشته باشه.✅ ٣-مغزيجات رو حتماپودر كنيد.✅ ٤-بعد از يكسال تقريبا همه ي خوراكي ها مجازه به جز عسل كه طبق نظر برخي متخصصين بهتره بعد از ٢ سال شروع بشه.✅ ۵-طبق برخی منابع خربزه،طالبی و توت فرنگی رومیشه زودتر هم داد اما از اونجایی که،درصد حساسیت زایی شون خیلی بالاست و گاها باعث خارش شدید گلو میشه بهتر دونستم از ۱۱ماه به بعد تست بشه.✅ ۶-دوغ و کشک اگه خونگی و بدون نمک باشه میشه از ۱۰ماه هم داد.✅ ۷-شیرپاستوریزه هم که به اندازه نصف فنجان میشه از ۶ماهگی داخل فرنی و حریره استفاده کرد.✅ ۸-نمک و شکر درسته از یکسالگی مجاز میشه اما در استفاده ازش خیلی دقت کنید و زیاده روی نکنید✅ ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#مادر #شش_ماهگی_غذای_کودک #كودك_شاد #هفت_ماهگی_غذای_کودک #غذای-یکسالگی#هشت_ماهگی_غذای_کودک#صبحانه_كودك