mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانا🥰 ✳️همونطور كه ميدونيد ژنتيك از جمله عوامل موثر بر روي هوش كودك هست اما مواد غذايي هم براي پرورش بهتر حافظه و هوش كودك بسيار مهم هستند😍👌🏻 ✅اين هم از١٤خوراكي تقويت كننده حافظه و هوش كودك:👇🏻 ✨روغن زيتون از شش ماهگي ✨آووكادو از شش ماهگي ✨سيب از شش ماهگي ✨سبزيجات از شش ماهگي ✨بادام از شش ماهگي ✨زردچوبه از هفت ماهگي ✨جودوسر از هفت ماهگي ✨ماست از هفت ماهگي ✨تخم مرغ از هشت ماهگي ✨مغزيجات از ده ماهگي ✨گردو از ده ماهگي ✨ماهي و ميگو از يازده ماهگي ✨عسل از دو سالگي ✨لبنيات بسته به سن كودك ✅در ضمن قطره آهن و بازي كه يكي از موثرترين راههاي افزايش هوش و مهارت كودك هست فراموش نشه💯 #هوش_کودک #کودک_باهوش #کودک_خلاق #غذای_کمکی #غذای_کودک #تقویت_حافظه #تقویت_هوش_کودک @mama_jaann
15 بهمن 1399 17:10:21
177 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش وبچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج روبجوشانید تا نرم بشه ومثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو
25 اسفند 1399 17:28:11
142 بازدید
mama_jaann
منظور از آب قلم🦴، جوشاندن قلم گاو یا گوسفند یا هر دو را به مدت چند ساعت است. این روش، مایه قلم را خارج میکند و آبی نسبتا چرب، پرخاصیت و ژلاتینی مانند را بعد از ساعتها جوشاندن قلم، به جا میگذارد. در این مطلب طرز تهیه آب قلم را به شما آموزش میدهیم تا برای قوام دادن به سوپ 🥘و آش و بیشتر کردن خاصیت این غذاها، از آن استفاده کنید. ابتدا قلم ها رو خوب بشوريد و در قابلمه بزرگي بيندازيد.براي هر٢كيلوقلم٢پياز🧅 را بيندازيد.ميتونيد براي اينكه عطر و طعم بهتري داشته باشه از مواد مختلفي مثل برگ بو،سير🧄،هويج🥕،كرفس و ...استفاده كنيد. به اندازه اي كه آب روي قلم ها رابگيرد آب درون قايلمه بريزيد و بگذاريد تا جوش بياد و كف ايجاد شده روي اون رو بگيريد و بذاريد تا ١٠ساعت خوب بپزه . بذاريد كمي كه سرد شد مغز قلم ها رو خارج كنيد و تمام مواد رو درون صافي بريزيد تا مطمئن بشيد كه استخوان ريز نداره.در آخر ميتونيد مواد رو هم داخل آبش بريزيد و اگه فقط ميخوايد عصاره بدون مواد باشه همينطوري داخل قالب هاي يخ بريزيد و داخل فريزر قرار بديد تا يخ بزنه.بعد عصاره ها رو از قالب خارج كنيد و داخل كيسه فريزر داخل فريزر نگه داريد.🥰😍 از عصاره قلم مي تونيد داخل سوپ ها،كته، پوره و...استفاده كنيد.و يكي از مواد پرخاصيت و عالي وتسه وزنگيري كودكان محسوب ميشه👌🏻 ممنون كه قلب ❤️بي رنگ و رنگيش مي كنيد و مي فرستيد براي دوستاتون😍 #عصاره_قلم #عصاره_پای_مرغ #غذای_کمکی_کودک #وزنگيري_كودك#غذاي_كودك #غذاي_ايراني
19 آبان 1399 17:34:25
150 بازدید
mama_jaann
سلام از اونجایی که دیدم خیلی از مامانا غذای کمکی رو با بیسکوئیت شروع می کنن تصمیم گرفتم این پست رو بزارم تا ببینید بیسکوییت مادر چی داره،چی نداره!!!!✳️ 💯بیسکوئیت ها هیچ ارزش غذایی ندارن و فقط شکم بچه ها رو پر میکنن و هیچ ماده ی مغذی در اون وعده دریافت نمی کنن و این خیلی بده⛔️❌ ⛔️چون چربی و قند بالایی دارن تا چند ساعت بچه رو سیر نگه میدارن.😪 ❌پس لطفا از مصرف بیسکوئیت با شیر در وعده صبحانه و میانوعده ها خودداری کنید.❌ ✅اگر تا امروز این کار رو انجام میدادید از همین لحظه هرچی بیسکوئیت دارید کنار بزارید و رو بیارید به سمت غذاهای خانگیِ مامانپز😋😋😋 ومیان وعده ها تازه وخوشمزه😍😍 اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رومیبینی حتما پیج ما رو فالو کنید😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #بيسكوييت #رشد_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودكان #غذاي_كمكي_كودك
12 بهمن 1400 18:59:53
176 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام روزتون به خير و خوشي😍😍 اين هم ي سوپ خوشمزه و مقوي پرفيبر واسه بچه هايي كه يبوست دارن😋😋 💠سوپ كدوسبز(+٧)♨️ جو:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخ كرده:٤٠گرم ورميشل يا ماكاروني:١قاشق غذاخوري عدس:١/٥قاشق غذاخوري هويج:نصف عدد كدو:نصف عدد ✅عدس،گوشت،هويج و كدو رو بزاريد با ي ليوان آب بپزه وقتي كه تقريبا پخت جو و ورميشل رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا آبش كم بشه و غلظتش هر اندازه كه دوست داشتيد برسه. 💯با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه😋😋 ❌نكته: ➖از همه مدل جو ميتونيد استفاده كنيد. ➖از هشت ماهگي بجاي حو ميتونيد گندم بريزيد. ➖بجاي گوشت چرخ كرده مي تونيد از گوشت خورشتي يا مرغ هم استفاده كنيد. ➖براي مقوي تر شدن ميتونيد از عصاره قلم يا پاي مرغ يا سويق خانگي استفاده كنيد(هايلايت خودت درست كن آموزش هر سه تاش هست) اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک #ماه_رمضان #افطاری
13 فروردین 1401 18:54:55
453 بازدید
mama_jaann
سلام شب خوش✋🏻 لا..يك و ذخيره اين پست ٢تا جا..يزه داره🥳🥳🥳🥳 همه ما دوست داريد بچه خوش رفتار داشته باشيم اما نميدونم چه مشكلاتي باعث بدرفتاري كودك ميشه و چ بايد كرد كه بچه خوش رفتار باشه. اولین کسی که میتونه بچه روخوش رفتارکنه والدین کودک هستند،با سه نکته ای که در پست ذکر کردم👌🏻👌🏻 شماهم اگه توصیه ای برای داشتن بچه خوش رفتار دارید حتما بنویسید🤗🤗 پست روبا دقت بخونید و برای دوستاتون بفرستید✅✅✅ ممنون که پیج ما رو فا.لو میکنید❤️❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #رفتارباکودک #تربیت_کودک #تغذیه_کودک #کودک #نوجوان
05 دی 1400 17:27:22
109 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
5
پنکیک دکمه ای
سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لا..یک و س..یو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم وجواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل وگوگولی😌 ✅پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(بالاي یکسال) 🔸آرد الکشده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید ودو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤ #تغذيه_كودك