mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام حالتون چطوره؟؟ اين شما و اين پست جديد🥳دلم ميخواد حسابي تحويلش بگيريد🥰 هميشه معظل مادرا اين بوده چقدر شير به بچه بايد داد؟🤔 اين پست رو با دقت ببينيد كمكتون ميكنه😇 مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك رو كاهش ميده و نميزاره مواد مغذي و مقوي ديگه به بدنش برسه⛔️ ✅پس همه چي به اندازه و در حد تعادل عالي ميشه🥰👌🏻 و قطع شير رو هم براي شما راحت ميكنه كودكي كه در سن ٢٠ماهگي هميشه سينه مادر يا شيشه دستش باشه علاوه بر اينكه به خودش اسيب ميزنه قطع شير و شيشه هم خيلي واسش سخت ميشه🥵🤕 پيج ماماجان رو ببين😇😇 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #شيردهي #كودك #بچه #تغذيه_كمكي #غذاي_كمكي
02 اسفند 1400 19:35:22
406 بازدید
mama_jaann
🌹سلام مامانا شبتون بخير✋🏻😍امشب اومدم با معرفي قطره هاي مولتي ويتامين ايراني كه براحتي ميتونيد از داروخانه ها تهيه كنيد با قيمت مناسب👌🏻 💯مکمل ها فوق شامل ترکیبی منحصر به فرد از ویتامینهای ضروری ازA تا E میباشد که محرک اشتها، تونیک، کمک به رشد و نمو طبیعی کودکان، تقویت کننده سیستم ایمنی، تامین سلامت جسمی و ذهنی نوزادان و کودکان میباشد. ✳️تمام مكمل هاي معرفي شده داراي٤٠٠واحد ويتامين دي هستند كه نياز روزانه كودك را تا دو سالگي برطرف مي كنند. روزانه يك سي سي براي كودكان كافيست. اين مولتي ها آهن ندارن و ميتونيد از بدو تولد به كودك بديد ولي از زمان شروع غذاي كمكي بايد آهن هم داده بشه. ✅در صورتي كه كودك طعم مولتي رو دوست نداشت ميتونيد با مقداري(٢٠-۱۰سي سي)آبميوه طبیعی(بعد از شروع غذای کمکی) يا شيرخشك مخلوط كنيد و بهش بديد. پيشنهاد من به مامانا معمولا قطره پديابست يا ويتوكيد هست فقط بخاطر طعم پرتقالي ش و بچه ها كمي راحتتر ميخورنش. قطره هاي خارجي هم هستند (ول بي بي-ويواكيدز-يوروويتال)كه جديدا پيدا نميشه پس با خيال راحت از قطره هاي ايراني استفاده كنيد😍👌🏻 شما کدوم رومیدید بیاین تو کامنتا به مامانا کمک کنید تا راحتتر انتخاب کنن😍😍 اگه از اکسپلور میای فا...لو کن که قراره اینجا کلی چیز یاد بگیریم😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #مولتی_ویتامین #مکمل_غذایی #غذاي_كمكي#کودک_زیر_دوسال
13 اسفند 1399 17:58:02
59 بازدید
mama_jaann
سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لایک و سیو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم وجواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل وگوگولی😌 پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(زیریکسال ممنوع) 🔸آرد الکشده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید ودو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤
13 آبان 1399 16:38:30
82 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم زمستان و عاليه واسه وزنگيري و هنگام سرماخوردگي👌🏻عالي واسه شبهاي زمستان😋😋 خوشگلا چرا لا..يك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سي..وش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓 ✅سوپ گوشت و شلغم معجزه درمان سرماخوردگي(+٨) هويج:نصف يك عدد🥕 سيب زميني:نصف دونه كوچولو🥔 شلغم:٢عدد كوچك عدس:١قاشق غذا خوري برنج:نصف قاشق غذا خوري🍚 ورميشل:به اندازه دلخواه🍜 عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي كوچك🥩 ♨️اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻 نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. اگر از اكسپلور ميايد لطفا پيج ما رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سوپ_كودك #سوپ #غذاي_سالم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرماخوردگی #كرونا
01 دی 1400 10:02:54
296 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا ✅واسه وزنگیری بهتر بچه ها از این خوراکی ها میتونید استفاده کنید:👇🏻 ✨کره از شش ماهگی🧈 ✨سیب زمینی از شش ماهگی🥔 ✨موز از شش ماهگی🍌 ✨مرغ از شش ماهگی🍗 ✨گوشت قرمز از شش ماهگی🥩 ✨عدس و ماش از هفت ماهگی ✨خرما از هفت ماهگی ✨گندم از هشت ماهگی ✨عصاره قلم از هفت ماهگی ✨عصاره پای مرغ از هفت ماهگی ✨تخم مرغ از هشت ماهگی🍳 ✨انبه از هشت ماهگی🥭 ✨نخود و لوبیا از نه ماهگی ✨اناناس از ده ماهگی🍍 ✨کنجد از ده ماهگی ✨خامه از ده ماهگی ✨پودر مغزیجات از ده ماهگی ✳️این خوراکی ها خوشمزه رو بدید به کوچولوهاتون چون هم مقوی هست هم مغذی 😍البته یادتون نره که تمام مواد رو تست حساسیت انجام بدید😊 ⁉️به نظر شما چه خوراکی هایی واسه وزنگیری بچه ها خوبه که توی این لیست نیومده؟؟ #غذای_کمکی #غذای_چاق_کننده_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #واکسن_بخرید @mama_jaann
11 بهمن 1399 15:53:27
212 بازدید
mama_jaann
در ۱۰درصد آب های زیر زمینی ماده معدنی به نام آرسنیک وجود داره که برای سلامتی بدن انسان بخصوص مغز انسان مضر هست. به دلیل وجود آرسنیک در آبهای زیر زمینی،پس این ماده درمحصولات کشاورزی به خصوص برنج و سیب زمینی بیشتر وجود داره. ✅بهترین کار استفاده از آب لوله کشی هست. ⁉️برنج ۱۰برابر سایر گیاهان ارسنیک جذب میکنه راهکارهای دفع آرسنیک شامل:👇🏻 ۱)برنج سفید از برنج قهوه ای بهتر است. ۲)برنج به مدت ۵ساعت خیس شودو۳برابربرنج آب ریخته بشه روی برنج ۳)آرد برنج کودک خانگی باشه وبه روش بالا خیس بشه وپس از شستن وخشکشدن آسیاب کنید. ۴)لعاب برنج به هیچ عنوان به کودک ندهید چون ارزش غذایی نداره و آرسنیک بالایی داره. ۵)سوپ پخته شده برای بچه ها برنج زیادی نداشته باشد وبیشتر از سبزیجات استفاده کنید. ⚠️سویق آماده و بازاری به کودکندهید در صورت تمایل خودتون در خانه تهیه کنید👌🏻 حتما بفرستید به دوست وآشنا تا در جریان باشن و رعایت کنن😍😍 #آرسنیک #برنج #دکتر_ظریفی #کودک #سلامت_کودک
06 دی 1399 17:32:03
56 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
سوپ به(+٨) به:يه برش كوچك سيب زميني:نصف عدد🥔 هويج:نصف عدد🥕 مرغ:٢تكه🍗 گوجه:١عدد🍅 جو:٢قاشق غذاخوري آلو:١-٢عدد 🔺🔺همه ي مواد رو باهم بريزيد تو قابلمه وبزاريد تا بپزه😅😅 به همين راحتي ي سوپ مقوي و خوشمزه داريد😍😍 ✳️اين سوپ عاليه واسه بچه هايي كه يبوست دارن🥰 ✅اگه نمي خوايدزيادشيرين بشه هويج ش رو كمتر بريزيد.😊 ✳️اگه يبوست كوچولوتون شديدِ٢-٣تا آلو بريزيد👌🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_به #نوزاد #غذای_ایرانی #غذای_کمکی_مادر_کودک