mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام شب بخیر✋🏻 ❌خیلی از شما مامانا بخاطر ترس از سیاه شدن دندان بچه ها بهشون قطره آهن نمیدید و اونها رو از نعمت این مکمل با ارزش محروم می کنید.⚠️❌ ✅با رعایت این نکات که در اسلایدها گفتم و استفاده از قطره هایی که پیشنهاد دادم احتمال سیاه شدن دندان کودکان خیلی کم میشه.🥳🤗🤩 ✅✅مقدار قطره آهن بستکی به نوع آهنی که استفاده می کنید داره نیاز کودکان روزانه ۱۵میلی گرم هست. 🍁🌈پس قطره هایی که پشت جعبشون ۱۵میلی گرم نوشته یک سی سی و اما اونهایی که۷میلی گرم نوشته باید۲سی سی بدید.😍😍 ⁉️⁉️شما چه قطره اي ميديد و چه مقدار؟؟؟🤔🤔 فروزومال هم قطره خیلی خوبیه اسلایدها جانشد که بزارم🤧 کلی از این مدل پست های کاربردی تو پیج زیاد داریم لطفا فا..لو کنید🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann #لباس_کودک #غذايكودك #تغذيه_كودك #مكمل_كودكان #قطره_آهن #قطره_آهن_كودك #غذاي_كودك
19 آبان 1400 19:23:38
138 بازدید
mama_jaann
سلام مامانای گل چخبرا؟امشب اومدم با ی غذای خوشمزه ومقوی واسه خوشگلاتون سیوش کن که تو روزای پرکار که عجله ای میخوای غذا بزاری خیلی به دردت میخوره و بفرس واسه مامانایی که دوسشون داری🥰 ممنون که لایکمی کنی❤️ فرنی موز(+۶) وسنجد(+۱۰) آرد برنج پودرسنجد(بعد از ۱۰ماهگیمجاز) موز کره آب اول دوتا قاشق غذاخوری آرد برنج رو با آب حل کنیدبعد بزارید رو شعله و با حرارت کم بزاریدحدود۱۰-۱۵دقیقه بپزه (مرتب هم بزن که ته نگیره)بعداینکه پخت و آب ش کم شد و به غلظتی مثل ویدیو رسید پودر سنجد به اندازه ی قاشق چای خوری(بعد از ۱۰ماهگی) و کره روبهش اضافه کنیدواز روی حرارت بردارید. داخل بشقاب بریزید و مرتب هم بزنیدتا ی کم خنک بشه و در آخر موز رنده شده رو بهش اضافه می کنیم.نوش جان کوچولوهاتون🥰 #فرنی_آرد_برنج #فرنی_موز #غذای_کمکی_کودک #غذای_سریع #وزنگیری_کودک #غذای_مقوی #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann
03 آبان 1399 17:18:16
548 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر❤️ این پست رو آماده کردم تا از خیلی از اتفافاتی که امکان داره در اینده واسه بچه ها رخ بده جلوگیری کنیم پس حتما بفرستید واسه مادرای دیگه تا آگاه بشن🥰🥰 امکان داره خیلی از شماها اصلا این موارد رو نشنیده باشید یا ی تعداد دیگه علاوه بر این موارد خیلی مورد خای دسگه هم شنیده باشن پس حتما واسم داخل کا. منت ها بنویس تا ببینیم درسته یا غلط😎😎 اگر از اکسپلور یا هشنک پست رو می بینیحتما به پیج ی سر بزن کلی آموزش داریم🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #نوزادان #بچه_ناز #غذای_کودک
16 بهمن 1400 19:32:29
103 بازدید
mama_jaann
سلام این هم پست ترک شیر كودك که بهتون قول داده بودم😍✅ ➖کودک و مادر در زمان قطع شیردهی بسیار حساس هستند ،در آغوش گرفتن کودکبه هر دوی شما حس خوبی القا خواهد کرد.🤱🏻 ➖به هیچ عنوان به یکباره شیر را قطع نکنید.❌ ➖به هیچ عنوان از تلخک،چسب زخم و...بر روی سینه استفاده نکنید.⛔️ ➖گفتن قصه درباره قطع شیر خیلی به آمادگی کودک کمک می کند.✅ ➖در کودکان شیرخشکی بهتر است بعد از یکسالگی بجای شیشه لیوان جایگزین شود.🥛 ➖بهترین جایگزین،شیرپاستوریزه می باشدكه با ليوان بدهيد.🥛 ➖بهتر از ۴-۶ماهگی شیر شب قطع شود(قبلا پست ش رو گذاشتم)✅ ➖با توجه به روحیات و نوع شیرخوردن کودک یکی از روش های بالا رو انتخاب کنید.💯 ⁉️شما با چه روشی کودکتون رو از شیرگرفتید؟؟ 🌻اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو ميبيني به خانواده ٧٤هزار نفره ما ملحق شو🌱🌿 @mama_jaann @mama_jaann #شيردهي_صحيح #شيرخشك #شيرمادر #قطع_شیر_شبانه #قطع_شيردهي #غذاي_كودك #تغذيه_كودك_بد_غذا #تغذيه_كودك
30 بهمن 1400 19:21:33
225 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ي غذا اوردم راحت و خوشمزه با٣قلم ماده غذايي🤓😊 لطفا اول لايك كن تا انرژي بگيرم❤️سيوش كن كه به دردت ميخوره و حتما بفرست به يكي از دوستات🥰 يتيمچه(+٨) كدو سبز:نصف عدد گوجه:١عدد🍅 پياز:١عدد كوچك🧅 اول پياز رو با كره 🧈تفت دادم و بعد گوجه🍅 رو ريختم و در قابلمه رو گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه و بعد كدو رو بهش اضافه كردم و يك استكان آب بهش ريختم و گذاشتم تا كدو خوب له بشه و اب غذا كشيده بشه وقتي ابش كشيده شد كمي باز تفت بديد تا خوب جا بيفته👌🏻شايد باورتون نشه گوجه و كدو بتونه انقدر خوشمزه باشه🥺 اگه واسه خودتون ميخوايد درست كنيد ميتونيد بادمجان هم بهش اضافه كنيد كه عالي ميشه😍😍باچند قطره ليمو ترش شما رو تنها ميزارم نوش جان😎😘😘 كدو از ٦ماهگي مجازه و ميتونيد به غذاي بچه ها اضافه كنيد.❤️ #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #غذاي_سبزيجات #وزنگيري_كودك #آموزش_غذا #آموزش_آنلاین @mama_jaann
15 آذر 1399 17:12:33
122 بازدید
mama_jaann
كپشن خيلي مهم:💯 سلام شبتون بخير✋🏻🤓 اين هم ادامه پست ديشب خدمت شما🤩🥳 ❌لطفا نكات زير رو با دقت بخونيد⬇️ ١-تمام مواد رو همونطور كه گفتم بايد تست حساسيت بشه اگه نميدوني چطوري پست هاي قبلي رو ببين.✅ ٢-همه خوراكي هاي مجاز بايد برش ايمن و مناسب بچه داشته باشه.✅ ٣-مغزيجات رو حتماپودر كنيد.✅ ٤-بعد از يكسال تقريبا همه ي خوراكي ها مجازه به جز عسل كه طبق نظر برخي متخصصين بهتره بعد از ٢ سال شروع بشه.✅ ۵-طبق برخی منابع خربزه،طالبی و توت فرنگی رومیشه زودتر هم داد اما از اونجایی که،درصد حساسیت زایی شون خیلی بالاست و گاها باعث خارش شدید گلو میشه بهتر دونستم از ۱۱ماه به بعد تست بشه.✅ ۶-دوغ و کشک اگه خونگی و بدون نمک باشه میشه از ۱۰ماه هم داد.✅ ۷-شیرپاستوریزه هم که به اندازه نصف فنجان میشه از ۶ماهگی داخل فرنی و حریره استفاده کرد.✅ ۸-نمک و شکر درسته از یکسالگی مجاز میشه اما در استفاده ازش خیلی دقت کنید و زیاده روی نکنید✅ ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#مادر #شش_ماهگی_غذای_کودک #كودك_شاد #هفت_ماهگی_غذای_کودک #غذای-یکسالگی#هشت_ماهگی_غذای_کودک#صبحانه_كودك
30 فروردین 1400 18:06:55
63 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
2
سلام شبتون بخير✋🏻 اين هم پستي كه خيلي درباره ش سوال كرديد اميدوارم كه به دردتون بخوره و ازش استفاده كنيد😍😌 💜ممنون از وقتی که گذاشتید،لطفا اگه براتون مفید بود لا..یک و ذخ..یره کنید و برای دوستاتون بفرستید.تا از پیج من حمایت کرده باشید❤️❤️❤️❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذیه_سالم #غذای_کودکان #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک