پست های مشابه

mama_jaann

لطفا ورق بزنید و انواع قطره های آهن که گفته می شود دندان را سیاه نمی کنند مشاهده کنید تمامی قطره های آهن امکان سیاه کردن دندان را دارند اماقطره های بالا امکان سیاه کردن دندان را به حداقل رسانده پس بهتر میباشد از هر برندی که استفاده می کنید حتما نکات زیر را رعایت فرمایید: اصول بهداشت دهان نیز حتما باید رعایت شود؛ به این ترتیب که : بهتر است قطره آهن به وسیله قطره‌چکان در خلفی‌ترین قسمت زبان چکانده شود تا بلافاصله بلعیده و کمتر با بزاق مخلوط شود. توصیه می‌شود پس از مصرف کمی ‌به کودک آب بدهید تا محیط دهان کاملا تمیز شود. پس از خوراندن قطره آهن دندان‌های کودک با گاز مرطوب تمیز شود. همچنین می‌توان با استفاده از مسواک مخصوص شیرخواران، دندان‌ها را تمیز کرد. در صورت ایجاد تغییر رنگ در دندان‌ها نیز می‌توان از خمیردندان‌های این گروه سنی استفاده کرد ولی به دلیل عدم توانایی کودک در چرخاندن آب در دهان، باید خمیردندان توسط گاز مرطوب تمیز شود. چگونه از تیره شدن دندان توسط قطره جلوگیری کنیم: مکمل آهن به شکل شربت می تواند باعث سیاه شدن رنگ دندان حتی با چندروز استفاده شود. معمولا با قطع مصرف دارو، سیاهی دندان هم رفع می شود اما بهترین روش این است که از قطره چکان استفاده کنید تا دندان ها تغییر رنگ ندهند و بلافاصله بعد از مصرف قطره آهن آب بنوشید. اگر احساس می کنید سیاه شدن دندان در حال پیشرفت است و مایه نگرانی شما شده، هرگز سرخود مصرف مکمل آهن را قطع نکنید و ابتدا با متخصص در این رابطه صحبت کنید. آیا این قطره آهن باعث پوسیدگی دندان‌ها هم می‌شود؟ نه! دلیل اصلی پوسیدگی دندان، باکتری است که پس از متابولیسم مواد قندی خاص، ترکیبات اسیدی تولید می‌کند که این ترکیبات به تدریج باعث حل‌شدن ساختمان آهکی دندان‌ها، نرم‌شدن قوام آن و تخریب نسج دندان‌ها می‌شود.   قطره آهن نیز به خودی خود باعث پوسیدگی نمی‌شود. شیرین‌کننده‌های این قطره‌ها نیز از نوع سدیم‌ساخارین است که میکروب‌های پوسیدگی‌زا از آنها تغذیه نمی‌کنند.  #قطره_آهن #غذاي_بچه #پوسیدگی_دندان #مسواک_زدن #غذاي_كمكي #بهداشت_دهان#کودک_خلاق #دندانپزشکی_کودکان #کودک_باهوش

20 مهر 1399 14:28:26

45 بازدید

mama_jaann

سلام مامانای مهربون لطفا این پست رو بادقت بخونید و ممنون میشم لایک کنید وحتما بفرستید به دوستانتون تا اونهاهم مطلع بشن👌🏻سیوش کن که هروقت خواستی بری سراغش🥰 🟠مواد غذایی ممنوع قبل از یکسالگی عبارتند از:👇🏻 ۱-نوشیدنی های شیرین و آبمیوه های صنعتی⛔️ ۲-چای،قهوه،نسکافه⛔️ ۳-لبنیات غیرپاستوریزه مثل ماست و پنیر⛔️ ۴-انواع شیرینی و بیسکوییت شیرین،چیپس،پفک و نوشابه⛔️ ۵- ماست میوه صنعتی⛔️ ۶-شیرگاو(درصورت عدم حساسیت فقط به مقدار کم درغذاهایی مثل فرنی و حریره مجاز است.)⛔️ ۷-عسل⛔️ ۸-اسفناج⛔️ ۹-بادام زمینی⛔️ ۱۰-آدامس،آبنبات،تکه ها بزرگ میوه،آجیل و هر مواد غذایی که باعث خفگی کودک شود.⛔️ ۱۱-نمک و شكر⛔️ ۱۲-غذاهای کنسروی چون نمک‌وشکر زیادی دارند.⛔️ ۱۳-تخم مرغ خام و نیم پز⛔️ #کودک #حساسیت_غذای_کودک #غذای_کودک #مادرانه❤️ @mama_jaann

10 آذر 1399 17:00:58

41 بازدید

mama_jaann

سلام مهربونا شب تون بخير و نيكي😍😍 امشب ي سوپ آوردم خوشمزه و پركالري 😍🥰 سوپ گندم و مرغ(+٨) مرغ:٢تكه گندم بلغور:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد پياز:نصف كوچك پاستا:٤ تا دونه عصاره قلم:١قالب سويق كامل:١قاشق مرباخوري ✅(سويق رو كه تو پيج اموزشش رو گذاشتم و از ٩ماهگي ميتونيد اضافه كنيد. ✳️پياز و با روغن كنجد ي كم تفت دادم و بعدبهش كمي زردچوبه زدم و مرغ و سيب زميني رو ريختم و كمي تفت دادم و ي ليوان و نيم بهش آب اضافه كردم و گذاشتم ٢٠دقيقه بپزه،گندم رو كه از يك ساعت قبل خيس كرده بودم با پاستا و عصاره قلم به مرغ و سيب اضافه كردم و گذاشتم تا بپزن و ٢٠دقيقه آخر هم سويق رو ريختم داخلش😍😍 🟠خيلي خوشمزه و خوش خوراكه واسه بچه ها البته ميتونيد پاستا و سيب و مرغ رو با پشت قاشق له كنيد تا كوچولوتون راحت بتونه بخوره👌🏻🌹 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كودك #سوپ_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

17 فروردین 1400 16:34:56

112 بازدید

mama_jaann

سلام خدا قوت مامانای عزیز🤩 امشب ی صبحانه یا میانوعده آوردم خفن🥳 تپل کننده و خوشمزه هاااا🎊😅 🔺فقط حواستون باشه خیلی این معجون رو به بچه ها ندید که چربی ش زیاده🌹 ممنون که لایک میکنی❤️حتما سیوش‌کن که راحت پیداش کنی👌🏻وبفرست واسه دوستات🥰 معجون خامه و مغزیجات(+۱۱)🎊🎊 خامه:۱قاشق غذاخوری خرما:۲عدد بیسکوییت مادر:۱عدد پسته:۴عدد بادام:۳عدد سنجد:۳عدد گردو:نصف عدد شیر خشک یا پاستوریزه:به مقدار لازم اول بیسکوییت و مغزها رو خوب پودر کردم و بعد خرما پوست کنده شده رو له کردم و بهش اضافه کردم کم کم بهش شیر اضافه کردم تا باهن مخلوط بشه در آخر هم بهش خامه زدم و تمام🥳🥳 ✅نکات مهم👇🏻 ۱-پوست همه مغزها رو بگیرید و خوب پودر کنید. ۲-تمام مواد رو میشه از ۱۰ماه داد ولی چون کمی سنگین هست بهتره این معجون رو از۱۱ماهگی بدید. ۳-واسه مامان های شیرده که میخوان شیرشون چرب بشه هم عالیه فقط مواد رو دوبرابر کنید. ۴-غلظت ش بستگی به ذائقه ی کوچولوتون داره که میتونید با شیر غلیظ یا رقیق ش کنید. ۵-خواص خامه هم که تو استوری گذاشتم حتما بخونید🥰 ۶-هر مغزی خواستید میتونید بهش اضافه کنید👏🏻 ⚠️حتما حتما قبل از درست کردن این معجون تمام مواد به صورت جداگانه تست حساسیت شده باشه. #غذای_کمکی #غذای_کودک #معجون_مخصوص #غذای_نوزاد#نوزاد #غذای_ایرانی #غذای_سالم @mama_jaann

08 دی 1399 17:23:33

163 بازدید

mama_jaann

سلام ظهرتون بخیر✋🏻☀️🌤 امروز دستور ی سوپ عالی وخوشمزه آوردم که مناسبه واسه تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی😍😍 سوپ مرغ و شلغم(+۸) شلغم:۱عددکوچک سیب زمینی:۱عدد کوچک🥔 پوره گوجه فرنگی:۲قاشق غذاخوری🍅 لوبیا سیز خردشده:۱قاشق غذاخوری هویج:نصف عدد🥕 مرغ:۲۰گرم🍗 گندم:۲قاشق غذاخوری کره:۲۰گرم🧈 سویق خانگی:۱قاشق غذاخوری(آموزشش تو‌پیج هست) ✅همه مواد رو به جز گندم با یک و‌نیم لیوان آب بزارید تا خوب بپزه👌🏻بعد از پخت گندم رو بهش اضافه کنید و بزارید تا بپزه و جا بیفته،۵دقیقه آخر سویق رو اضافه کنید.سوپ شما آماده ست 🥰😍نوش جان😎 1️⃣میتونید از عصاره قلم استفاده کنید.💪🏻 2️⃣آخر پخت میتونیدکمی جعفری ☘️خردشده بهش اضافه کنید. 3️⃣با چند قطره لیموترش خیلی خوب میشه.👌🏻 4️⃣میتونید بجای گندم از جو استفاده کنید. ✅اگر از اکسپلور پیج ما رو می بینی ی سر به پیج مون بزن😍😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_سالم #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #سرماخوردگی_کودکان #وزنگیری_کودک #رشد_كودك #غذاي_كمكي

20 دی 1400 10:05:19

353 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا امشب این پست رو گذاشتم که مطمئن هستم سوال خیلی هاست🤩 ورق بزنيد🧡🧡💛💛 ✅توجه کنید که ساعت خواب بچه ها حتما نباید مطابق جدول باشه و چند ساعت کم و زیاد نرماله و‌بعضی از بچه ها به صورت ارثی کم خواب یا خوش خوابتر هستند😉 ✅جدول قد و وزن برای نوزادان با وزن تولد۳۳۰۰گرم و قد۴۹سانت نوشته شده شما طبق وزن وقد کوچولوتون اعدادش رو‌به دست بیارید🥳😍 ⁉️قد و وزن و خواب كوچولوهاي شما چطوره؟با جدول هماهنگه؟؟😉😁 #وزنگیری_کودک #قد_کودک #خواب_کودک #رشد_کودک #رشد_نوزاد #رشد_نوزاد_دوماهگی_چهارماهگی @mama_jaann

14 دی 1399 16:49:49

342 بازدید

Fatemeh Nabavi

2

5

سلام ظهرتون بخیر✋🏻✌🏻 این هم ی غذای پلویی خوشمزه و راحت که از این به بعد میشه عضو همیشگی لیست غذاهاتون😍😍😍 عدس پلو دارچینی(+۱۰) برنج ایرانی:نصف پیمانه دارچین:۲قاشق مرباخوري عدس:۲قاشق غذاخوري سیب زمینی:نصف عدد کره یا روغن مایع 🌸🌺اول بزارید عدس با آب بپزه بعد از اینکه پخت اب برنج رو بزارید و وقتی جوش اومد برنج و بهش اضافه کنید و یک دقیقه آخر عدس پخته رو به همراه آبی که داره به برنج اضافه کنید(اگه واسه بچه میخواید بزارید بیشتر برنج جوش بخوره) بعد ابکش کنید و ته قابلمه روغن بریزید و سیب زمینی بچینید و یک لایه برنج و عدس و روش دارچین بپاشید🥰🥰 وقتی دم کشید روش کره یا روغن مایع بدید این غذا رو باید ی کم چرب و چیلی خورد😝 ✅نکته: سالاد شیرازی یا ماست فراموش نشه😀 ته دیگ سیب زمینی ش معرکه ست😁 دارچین رو میتوینداز۶ماهگی کمی داخل غذا بچه ها بریزید اما این غذا چون پر دارچین هست و نمیشه کته کرد پس بهتره از ۱۰ماهگی بدید.🤩 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_تکمیلی_کودک

29 آبان 1401 16:29:46

به به

راضیه مقدم

-1 پاسخ

23 خرداد 1402 12:13:53

😊

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

2

5

سلام ظهرتون بخیر✋🏻✌🏻 این هم ی غذای پلویی خوشمزه و راحت که از این به بعد میشه عضو همیشگی لیست غذاهاتون😍😍😍 عدس پلو دارچینی(+۱۰) برنج ایرانی:نصف پیمانه دارچین:۲قاشق مرباخوري عدس:۲قاشق غذاخوري سیب زمینی:نصف عدد کره یا روغن مایع 🌸🌺اول بزارید عدس با آب بپزه بعد از اینکه پخت اب برنج رو بزارید و وقتی جوش اومد برنج و بهش اضافه کنید و یک دقیقه آخر عدس پخته رو به همراه آبی که داره به برنج اضافه کنید(اگه واسه بچه میخواید بزارید بیشتر برنج جوش بخوره) بعد ابکش کنید و ته قابلمه روغن بریزید و سیب زمینی بچینید و یک لایه برنج و عدس و روش دارچین بپاشید🥰🥰 وقتی دم کشید روش کره یا روغن مایع بدید این غذا رو باید ی کم چرب و چیلی خورد😝 ✅نکته: سالاد شیرازی یا ماست فراموش نشه😀 ته دیگ سیب زمینی ش معرکه ست😁 دارچین رو میتوینداز۶ماهگی کمی داخل غذا بچه ها بریزید اما این غذا چون پر دارچین هست و نمیشه کته کرد پس بهتره از ۱۰ماهگی بدید.🤩 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_تکمیلی_کودک

به به راضیه مقدم

29 آبان 1401 16:29:46

-1 پاسخ

😊

23 خرداد 1402 12:13:53

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن