پست های مشابه

mama_jaann

✋🏻سلام روزتون به خير و خوشي😍😍 اين هم ي سوپ خوشمزه و مقوي پرفيبر واسه بچه هايي كه يبوست دارن😋😋 💠سوپ عدس(+٧)♨️ جو:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخ كرده:٤٠گرم ورميشل يا ماكاروني:١قاشق غذاخوري عدس:١/٥قاشق غذاخوري هويج:نصف عدد كدو:نصف عدد ✅عدس،گوشت،هويج و كدو رو بزاريد با ي ليوان آب بپزه وقتي كه تقريبا پخت جو و ورميشل رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا آبش كم بشه و غلظتش هر اندازه كه دوست داشتيد برسه. 💯با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه😋😋 ❌نكته: ➖از همه مدل جو ميتونيد استفاده كنيد. ➖از هشت ماهگي بجاي حو ميتونيد گندم بريزيد. ➖بجاي گوشت چرخ كرده مي تونيد از گوشت خورشتي يا مرغ هم استفاده كنيد. ➖براي مقوي تر شدن ميتونيد از عصاره قلم يا پاي مرغ يا سويق خانگي استفاده كنيد(هايلايت خودت درست كن آموزش هر سه تاش هست) ➖قبلا ي مدل سوپ عدس گذاشتم اين مدل ديگه به همين خاطر شده شماره٢😅😀(هايلايت غذاي+٨ گذاشتمش) اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک

28 تیر 1400 08:57:14

301 بازدید

mama_jaann

سلام اینم آخرین پست سال🥳🥳۱۴۰۰ واسه مامانا ی نگران که نمیدونن چه زمانی بعد از ضربه به سر باید برن پیش پزشک تا بچه معاینه یا عکس برداری واسش انجام بشه و چه زمانی کاری لازم نیست انجام بدن👇🏻 ✅اگه کوچولوتون هر کدوم از علائم زیر‌رو داشت سریعا به پزشک مراجعه کنید: ۱-حالت تهوع و استفراغ🤢 ۲-سر درد و بیقراری🤕 ۳-خونریزی و شکستگی واضح سر ۴-سرگیجه و عدم تعادل در راه رفتن ۵-کبودی و ورم کردن محل ضربه ۶-تشنج ۷-خروج مایع شفاف از گوش یا بینی ۸-بیهوشی و خواب آلودگی ۹-شدت زیاد ضربه(مثل تصادف یا پرت شدن از ارتفاع) ✳️اگه کوچولوتون نشسته بوده و با پشت سر خورده زمین و فقط کمی گریه کرده والان سرحاله و مشکلی نداره جای نگرانی نیست و نیاز به عکس برداری و مراجعه به پزشک نداره. ✅در مل سعي كنيد با ايمن كردن فضا و مراقبت از كودكان خطر صدمه و ضربه به سر را كاهش دهيد👌🏻 حتما بفرستید واسه مامانایی که بچه ی کوچک دارن😘 💐عیدتون مبارک مهربونهای من🌸🌸 اگه از اكسپلور مياي خوشحال ميشم به خانواده ٧٩هزارنفري ما بپيوندي😍😍😍 ‏@mama_jaann @mama_jaann ‏@mama_jaann #اورژانس_کودکان #ضربه_سر #ضربه_گیر_سر_کودک #ضربه_مغزی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #علائم_خطر_نوزاد #تغذيه_كودك #نوروز١٤٠١ #سال_نو_مبارک #كودك_خلاق

28 اسفند 1400 19:59:01

258 بازدید

mama_jaann

سلام شبتون بخیر✋🏻شاید اولین چیزی که یک مادر تازه مامان شده رو با چالش رو به رو‌کنه اینه که ایا شیرمن برای کودکم کافی هست یانه؟دراین پست راحتترین و‌موثرترین راههای افزایش شیر بهتون اموزش داده میشه😍😍 ممنون که از پستام حمایت می کنید❤️حتما سیوش کنید که اگه لازم شد راحت پیداش کنی🥰لطفا بفرست به مادران شیرده تا کمکشون کنی😘اگه سوال داری کامنت بزار تا جواب بدم💪🏻☺️ ۶ راه افزایش شیر مادر :👇🏻 ۱. به‌طور مرتب و خوب به کودک‌تان شیر بدهید: تولید شیر از روند عرضه و تقاضا تبعیت می‌کند. هرچه کودک بیشتر شیر بخورد، شیر بیشتری تولید می‌شود. هر دو ساعت یک‌ بار شیردهی را انجام دهید. در زمان شیردهی کودک را در وضعیتی نگه دارید که به‌راحتی بتواند سینه را در دهان بگیرد. ۲. شیر خود را بدوشید:درصورتی‌ که کودک نمی‌تواند کامل شیر بخورد، بعد از شیردهی، شیر خود را بدوشید تا تولید شیر ادامه پیدا کند. هربار دو تا پنج دقیقه شیر خود را بدوشید. ۳.به‌خوبی استراحت کنید: درکنار تغذیه‌ی خوب، استراحت کافی داشته باشید. شب هایی که خواب کامل دارید،روز بعد شیر شما به مقدارچشمگیری افزایش یافته است. ۴.خونسرد و آرام باشید: باورکنید یا نه، استرس نقش بزرگی در کاهش تولید شیر بازی می‌کند. با این‌ حال رسیدگی به کودک کار سختی است و ممکن است استرا‌حت کافی نداشته باشید. می‌توانید در زمان استراحت از خانواده یا پرستار بچه کمک بگیرید. ۵.هنگام شیردهی تماس پوستی برقرار کنید: در زمان شیردهی لباس‌های قسمت فوقانی خود را دربیاورید و کودک را با پوشک در آغوش بگیرید. با پتویی خود و کودک‌تان را بپوشانید و شیردهی را شروع کنید. ۶.مواد غذایی افزایش دهنده شیر مادر شامل: سوپ جو-دانه رازیانه-کنجدسیاه-هویج-آب و آبمیوه-مایعات بدون کافئین-چای کمرنگ-مارچوبه-دانه زیره سبز-سیب زمینی شیرین-مغزیجات و آجیل-شیرگاو(عدم حساسیت نوزاد)-روغن و چربی ها-قرص و قطره شیر افزا-پودر شیر افزای گالاکتومید شما واسه افزایش شیر چه چیزهایی پیشنهاد میدی؟کامنت بزار تا به دوستان کمک کنی👌🏻🥰 #شیر_مادر #افزایش_شیر_مادر #مادرانه❤️ #غذای_کمکی_کودک #شیرخوار #شیردهی_نوزاد #تغذیه_مادر_شیرده #مادر_و_کودک #مادر_شاد #مادر_آگاه @mama_jaann

29 آبان 1399 14:39:46

186 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا امشب این پست رو گذاشتم که مطمئن هستم سوال خیلی هاست🤩 ورق بزنيد🧡🧡💛💛 ✅توجه کنید که ساعت خواب بچه ها حتما نباید مطابق جدول باشه و چند ساعت کم و زیاد نرماله و‌بعضی از بچه ها به صورت ارثی کم خواب یا خوش خوابتر هستند😉 ✅جدول قد و وزن برای نوزادان با وزن تولد۳۳۰۰گرم و قد۴۹سانت نوشته شده شما طبق وزن وقد کوچولوتون اعدادش رو‌به دست بیارید🥳😍 ⁉️قد و وزن و خواب كوچولوهاي شما چطوره؟با جدول هماهنگه؟؟😉😁 #وزنگیری_کودک #قد_کودک #خواب_کودک #رشد_کودک #رشد_نوزاد #رشد_نوزاد_دوماهگی_چهارماهگی @mama_jaann

14 دی 1399 16:49:49

342 بازدید

mama_jaann

✋🏻سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو دوباره گذاشتم😍 ورق بزنيد و ويدئو كامل مراحل پخت رو ببينيد😍 ✅آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي تكه كوچولو نبات و ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠تا٣٠ سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 ⁉️فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 1️⃣بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 2️⃣بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. 3️⃣خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 4️⃣كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 5️⃣طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم(هايلايت غذاي٦ماهگي رو ببين)😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 ⁉️شما چند ماهگي غذاي كوچولوتون رو شروع كرديد؟ 🌹اگر از اكسپلور مياي حتما فا..لو كن اينجا قرار كلي چيز باهم ياد بگيريم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ ‏@mama_jaann

22 اسفند 1399 17:35:04

613 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا،امشب كته داريم چه كته اي😍🥰از طعم و مزه ش نگم براتون😌حتما درست كنيد و امتحانش كنيد😋واسه ناهار فردا عاليه حتما سيوش كن👌🏻 كته نخود(+٩) گوشت:٢تكه خورشتي نخود:١قاشق غذاخوري گوجه:١عدد كوچك سيب زميني:نصف عدد برنج:٢قاشق غذاخوري عصاره قلم:١قالب ✅گوشت،نخود،سيب زميني و عصاره قلم رو بپزيد.تو ي قابلمه گوجه رو خرد كنيد و بزاريد تا له بشه،بعد مواد پخته شده رو بهش اضافه كنيد و برنج خيس شده رو به مواد اضافه كنيد و به اندازه اي كه يك بند انگشت روش آب باشه بزاريد تا بپزه و وقتي اب برنج خشك شد بزاريد تا دم بكشه😋 #غذاي_كودك #واكسن_بخريد #غذاي_كمكي_كودك #كته_گوجه #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي #نه_ماهگی_غذای_کودک #يكسالگي_غذاي_كودك @mama_jaann

10 بهمن 1399 17:08:07

104 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن