پست های مشابه

mama_jaann

سلام‌من اومد با یک پست کاربردی دیگه😍😍😍 ✳️اگر پست ماماجان👩🏻‍⚕️رو از اکسپلور یا هشتک‌میبینی،خوشحال میشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻👏🏻❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann ✍🏻این هم معرفی کلی قطره آد که ازم میپرسیدید🤩دیگه همه رو یکجا کردم و تقدیم نگاهتون کردم... فقط ممنون میشم حتما لا..یک و س.ی.و کنید تا خستگی از تنم در بره🙏🏻😘😘 ✅قطره آد باید ۳-۵روزگی‌شروع کنید تا پایان دوسالگی ✅یا آد یا مولتی ویتامین،دادن هر دو قطره اشتباه هست ✅کودکانی که وزنگیری،اشتهای خوبی دارن و ریسک چاقی دارند،بهتره کل دو سال از قطره آد استفاده کنند. ✅در پست های قبلی هم که درباره قطره مولتی ویتامین و آهن توضیح دادم🥳🥳 ⁉️اگه سوالی هست در کامنت ها در خدمتم🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #قطره_آهن #قطره_آد #قطره_مولتی_ویتامین #تغذيه_كودكان #رشد_كودك #وزنگيري_كودك

25 دی 1400 19:50:33

166 بازدید

mama_jaann

سلام 🥰🌹 💯 حتما لا.یک و س.ی.وش کن که جا..یزه🎁داره😍😍 اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍 اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی داره از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص بسزایی داره.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شه💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) همین دیگه سویق شما آماده ست🥳🥳🥳 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم😋 نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ممنون میشم اگر پیج ما رو از اکسپلور می بینید مار رو دنبال کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد ‏#تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک

18 دی 1400 17:28:21

332 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش و‌بچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج رو‌بجوشانید تا نرم بشه و‌مثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو

25 اسفند 1399 17:28:11

142 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا شبتون بخیر امشب ی سوپ آوردم واسه کوچولوهایی که تازه سوپ خور شدن 😃 البته انقدر مقوی و خوشمزه هست که بچه های بزرگتر هم ازش استقبال میکنن😍 سوپ کدوسبز(+۶) گوشت گوسفند:۲تکه کدوسبز:نصف عدد هویج:نصف عدد سیب زمینی؛نصف عدد برنج:۱قاشق غذاخوری ورمیشل:به دلخواه(کم) اول بزارید گوشت خوب بپزه وقتی پخت کدو ،هویج و سیب زمینی رو به گوشت وآب گوشت اضافه کنید تا نیم پز بشه و بعد بهش برنج و اگه خواستید ورمیشل اضافه کنید تا به غلظت دلخواهتون برسه.😍❤️🌹 ✅اصلا لازم نیست غذای بچه ها رو میکس کنید این سوپ رو با پشت قاشق کمی له کنید و به کوچولوتون بدید نوش جان🥰😘 ✳️از کره و جعفری و کمی زردچوبه هم برای طعم بهتر میتونید استفاده کنید. ✳️اگه از اکسپلور میای فالو کن پشیمون نمیشی😉 #غذای_کمکی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #سوپ_کودک #آشپزی_کودک #مادر #کودکانه #يبوست_كودكان #غذای_کمکی_شش_ماهگی @mama_jaann

29 بهمن 1399 17:30:41

523 بازدید

mama_jaann

⁉️سلام به نظرتون زماني كه بچه ها سرما ميخورن بايد قطره آهن و مولتي ويتامين شون رو در اين مدت قطع كرد يا ادامه داد!؟ ✅قطره هاي آهن و مولتي هيچ تداخل و مشكلي با سرماخوردگي ندارن و ميتونيد در اين زمان هم مثل روال قبل قطره ها رو به كوچولوتون بديد.💯 (البته به گفته برخی پزشکان بهتره قطره آهن هنگام تب قطع بشه پس بهتره در این زمان با پزشک خودتون مشورت کنید.) ⁉️حالا ي سوال ديگه آياقطره ها رو بايد چند روز قبل از آزمايش قطع كنيم؟ ✅جواب خير🙂 اصلا لازم نيست قطره ها قبل ازمايش ها قطع بشه چون مقدار ويتامين ها و آهن اين مكملها به ميزاني نيست كه تداخل و مشكلي در جواب آزمايش ايجاد كنن🌷 حتما بفرست به ماماناي ديگه تا بدونن✋🏻 لطفا اون قلب بی رنگ رو‌هم رنگی کن تا بقیه پست ها رو بتونی ببینی❤️🌷😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سرماخوردگی_کودکان #قطره_آهن #قطره_مولتی_ویتامین #چکاپ_کامل_بدن #غذای_کودک

25 فروردین 1400 17:57:39

77 بازدید

mama_jaann

شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم

13 مهر 1399 07:25:33

325 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن