mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
چه كساني نبايد از قرص هاي ضد بارداري استفاده كنند؟؟ ١-خانمي كه در حال حاضر درد قلبي شناخته شده دارد،يا سابقه آن را داشته است. ٢-كساني كه سردردهاي عروقي مانند ميگرن دارند(بديهي است كه پزشك متخصص بايد ميگرن راتشخيص دهد،نه خود شما) ٣-مبتلايان به بيماري هاي دريچه اي قلب كه مشكل شان در حال پيشرفت است. ٤-افرادي كه در مقطعي از زمان دچار عفونت قلبي(اندوكارديت)بوده اند وتحت درمان قرار گرفته اند. ٥-خانم هايي كه به هر دليلي برايشان داروهاي ضدانعقاد خون توسط پزشك تجويز شده است. ٦-خانم هايي كه سابقه تشكيل لخته ي خون در رگ هايشان را دارند. ٧-خانم هاي سيگاري،زيرا در معرض خطر بالايي براي ابتلا به بيماري قلبي و ديابت دارند. #قرص_ضد_بارداری #بارداری #زايمان #كودك_من #زناشویی_موفق
18 مهر 1399 07:01:12
55 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخير✋🏻 اين هم پستي كه خيلي درباره ش سوال كرديد اميدوارم كه به دردتون بخوره و ازش استفاده كنيد😍😌 💜ممنون از وقتی که گذاشتید،لطفا اگه براتون مفید بود لا..یک و ذخ..یره کنید و برای دوستاتون بفرستید.تا از پیج من حمایت کرده باشید❤️❤️❤️❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذیه_سالم #غذای_کودکان #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک
13 شهریور 1400 18:36:14
88 بازدید
mama_jaann
سلام امروز يه غذاي باحال داريم و عالي واسه بچه هايي كه يبوست دارن👌🏻😍 ممنون كه لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه لازمت ميشه🌹و بفرست واسه كسايي كه مشكل يبوست دارن🥰 كته ي به آلو(+٩) برنج:٣قاشق غذاخوري به:٨تا برش آلو:٣عدد گوجه:١عدد پياز:نصف عدد گوشت:٢تكه لپه:١قاشق غذا خوري اول پياز رو تفت دادم و بعدش گوشت رو هم ي تفت كوچيك دادم بعد كمي زردچوبه زدم وگوجه،به،لپه،آلو رو با ي ليوان آب گذاشتم تا خوب بپزه وقتي پخت هسته آلو ها رو در اوردم وبرنج رو به موادم اضافه كردم (نبايد خيلي آب داشته باشه)و گذاشتم تا آبش خشك بشه و دم انداختم. خيلي خوشمزه شده بود و واقعا عاليه واسه يبوست😅پسرم من يبوست نداشت ولي بعد اين غذا دوبار شكمش كار كرده😝 ‼️اگه آلو شما ترش هست بهتره دوتا استفاده كنيد. #غذاي_كودك #كته_گوجه #غذاي_ايراني #غذاي_سالم #كودك_باهوش #كودك_شاد #كودك_خلاق @mama_jaann
23 آذر 1399 15:33:20
194 بازدید
mama_jaann
سلام علیکم ظهر پاییزیتون بخیر امروز ی غذا آوردم که حتی بچه های بد غذا هم دوستش دارن🥰 وعالیه واسه وزنگیری کوچولوها👌🏻 اول لایک کن تا انرژی بگیرم❤️ بعدش سیو کن تادستورش یادت نره و حتما بفرست واسه یکی دوستات که الان اومد توذهنت🌹😍 حلیم گوشت(+۸) گوشت گوسفند پیاز بلغورگندم(۲ ق غذا خوری) عصاره قلم(قبلا یاد دادم👇🏻) اول پیاز روبا روغن کنجد تفت دادم وبعد گوشت رو اضافه کردم ی کم که رنگ گوشت عوض شد آب اضافه کردم و گذاشتم گوشت خوب خوب بپزه و قنی که پخت گوشت هارو ریش ریش کردم و بلغور گندم و عصاره روبهش اضافه کردم و گذاشتم تا حسابی جا بیافته😎😊 نوش جان😘 #غذای_کمکی_کودک #حلیم_گندم #وزنگیری_کودک #غذای_خوشمزه_کودک #کودک_بدغذا #غذای_کودک #آموزش_آشپزی @mama_jaann
24 آبان 1399 11:41:25
77 بازدید
mama_jaann
سلام مامانای مهربون ✋🏻 لطفا این پست رو بادقت بخونید و ممنون میشم ازش حمايت کنید وحتما بفرستید به دوستانتون تا اونهاهم مطلع بشن👌🏻 ✅ذخيره کن که هروقت خواستی بری سراغش🥰 ✳️طبق دستورالعمل جديد زير يكسال تقريبا تمام خوراكي ها رو ميشه به بچه ها داد(مثلا در گذشته مركبات و برخي مواد رو توصيه ميكردن زير يكسال نديد) اما الان با بررسي هاي انجام شده مشخص شده هرچه كودك زودتر با مواد غذايي آشنا بشه احتمال بدغذا شدنش در آينده كمتر هست پس به جز مواردي كه در اسلايدها ذكر شده بقيه خوراكي ها با انجام تست حساسيت ٣روزه و برش هاي ايمن مجاز به استفاده هستند.🥳🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann
30 مرداد 1400 16:32:29
110 بازدید
mama_jaann
سلام مهربونا شب تون بخير و نيكي😍😍 امشب ي سوپ آوردم خوشمزه و پركالري 😍🥰 سوپ گندم و مرغ(+٨) مرغ:٢تكه گندم بلغور:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد پياز:نصف كوچك پاستا:٤ تا دونه عصاره قلم:١قالب سويق كامل:١قاشق مرباخوري ✅(سويق رو كه تو پيج اموزشش رو گذاشتم و از ٩ماهگي ميتونيد اضافه كنيد. ✳️پياز و با روغن كنجد ي كم تفت دادم و بعدبهش كمي زردچوبه زدم و مرغ و سيب زميني رو ريختم و كمي تفت دادم و ي ليوان و نيم بهش آب اضافه كردم و گذاشتم ٢٠دقيقه بپزه،گندم رو كه از يك ساعت قبل خيس كرده بودم با پاستا و عصاره قلم به مرغ و سيب اضافه كردم و گذاشتم تا بپزن و ٢٠دقيقه آخر هم سويق رو ريختم داخلش😍😍 🟠خيلي خوشمزه و خوش خوراكه واسه بچه ها البته ميتونيد پاستا و سيب و مرغ رو با پشت قاشق له كنيد تا كوچولوتون راحت بتونه بخوره👌🏻🌹 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كودك #سوپ_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_هشت_ماهگي
17 فروردین 1400 16:34:56
112 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
سلام مامانا،امشب كته داريم چه كته اي😍🥰از طعم و مزه ش نگم براتون😌حتما درست كنيد و امتحانش كنيد😋واسه ناهار فردا عاليه حتما سيوش كن👌🏻 كته نخود(+٩) گوشت:٢تكه خورشتي نخود:١قاشق غذاخوري گوجه:١عدد كوچك سيب زميني:نصف عدد برنج:٢قاشق غذاخوري عصاره قلم:١قالب ✅گوشت،نخود،سيب زميني و عصاره قلم رو بپزيد.تو ي قابلمه گوجه رو خرد كنيد و بزاريد تا له بشه،بعد مواد پخته شده رو بهش اضافه كنيد و برنج خيس شده رو به مواد اضافه كنيد و به اندازه اي كه يك بند انگشت روش آب باشه بزاريد تا بپزه و وقتي اب برنج خشك شد بزاريد تا دم بكشه😋 #غذاي_كودك #واكسن_بخريد #غذاي_كمكي_كودك #كته_گوجه #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي #نه_ماهگی_غذای_کودک #يكسالگي_غذاي_كودك @mama_jaann