mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانا ✅واسه وزنگیری بهتر بچه ها از این خوراکی ها كه نوشتم میتونید استفاده کنید.ورق بزنيد🌸🌸 ⭐️البته گاهي وزن نگرفتن بچه ها علت هاي ديگه اي داره مثل رفلاكس،كم خوني يا اينكه كوچولوي شما به صورت سرشتي كم وزن و ريز جثه هست. در ضمن چاقي بچه ها نشانه سلامتي اونها نيست همين كه نمودار بچه ها صعودي باشه و وزن نرمال داشته باشن يعني همه چيز خوبه و جاي نگراني نيست👌🏻🥰 ✳️این خوراکی ها خوشمزه رو بدید به کوچولوهاتون چون هم مقوی هست هم مغذی 😍البته یادتون نره که تمام مواد رو تست حساسیت انجام بدید😊 ⁉️به نظر شما چه خوراکی هایی واسه وزنگیری بچه ها خوبه که توی این لیست نیومده؟؟ گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #غذای_چاق_کننده_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک
31 خرداد 1400 09:37:16
72 بازدید
mama_jaann
سلام حال شما چطوره؟؟ از اونجايي كه پست قبلي راه هاي خانگي درمان يبوست بود گفتم ي سوپ معجزه يبوست هم بهتون ياد بدم كه هم خيلي خوشمزست هم خيلي راحت ودم دست🤩🤩 قربون دستت لا يك و ذخيره فراموش نشه❤️😅 سوپ كدو حلوايي(+٦) كدو حلوايي:٣قاشق غذاخوري (خردشده)🎃 هويج:نصف عدد🥕 پياز:نصف عدد🧅 مرغ:٢٠گرم🍗 جو دوسر پرك:٢قاشق غذاخوري روغن زيتون:١قاشق غذاخوري آلو بخارا:٣عدد ➕خوب طرز تهيه رو هم كه داخل پست گذاشتم فقط كافيه ورق بزنيد✌🏻✌🏻 نكته: ✅ميتونيد بجاي مرغ از گوشت استفاده كنيد. ✅جعفري يا گشنيز اضافه كنيد.🍀🌿 ✅ميتونيد عدس بريزيد. ✅ميتونيد بجاي آب ساده از آب مرغ يا گوشت استفاده كنيد. 🕊اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به خانوادت٧٢هزارتايي ما بپيوندي🌸🌷 @mama_jaann @mama_jaann پيج دوم ماماجان رو از دست نده😍😍 @mama_jaann2 #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #يبوست_كودكان #اسهال_کودکان #وزنگيري_كودك
20 بهمن 1400 19:34:33
949 بازدید
mama_jaann
سلام مهربونا✋🏻 ميدونم خيلي از بچه ها عاشق دنت هستن پس چه بهتر كه خودمون تو خونه درست كنيم كه هم مقرون به صرفه باشه هم سالم🤗😍 🌿دنت خانگي(+٦) نشاسته گل:١/٥قاشق غذاخوري شير پاستوريزه:٣/٤ليوان🥛 موز يا هر ميوه دلخواه:نصف عددكوچك🍌 گلاب:٣-٤قطره كره:نصف قاشق چاي خوري🧈 بادام پودر شده:٥عدد ✅نشاسته رو داخل شير سرد حل كنيد و روي حرارت ملايم بزاريد،پودر بادام رو بهش اضافه كنيد و مرتب بهم بزنيد تا ته نگيره،١دقيقه آخر كه به غلظت رسيد گلاب و كره رو اضافه كنيد و از شعله برداريد و داخل ظرف بريزيد تا كمي سرد بشه و سپس موز يا هر ميوه اي كه دوست داريد له كنيد و بهش اضافه كنيد. ميتونيد گرم سرو كنيد و يا اينكه داخل ظرف دنت بريزيد و بزاريد داخل يخچال تا كامل خنك بشه و بعد ميل كنيد😍🥳 من گرم به عنوان صبحانه به محمد دادم و خيلي دوست داشت🤗🤗 ✳️چند نكته: 1️⃣ميتونيد از يكسالگي بجاي كره از خامه استفاده كنيد. 2️⃣بعد از يكسالگي ميتونيد از كمي شكر براي شيرين كردن استفاده كنيد. 3️⃣در صورت حساسيت به پروتئين گاوي بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره رو حذف كنيد.(يا از مقدار كم كره گياهي استفاده كنيد) 4️⃣بجاي نشاسته ميتونيد از آرد برنج استفاده كنيد. 5️⃣ميتونيد ميوه رو حذف كنيد و اصلا نريزيد. 6️⃣شیر پاستوریزه رو از ۶ماهگی داخل غذابپزه میشه به بچه داد اما به عنوان نوشیدنی زیر یکسال ممنوع❌❌❌ 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذای_ایرانی #غذای_خانگی #تغذیه_سالم #تغذيه_كودك #تغذيه_كمكي #صبحانه_كودك
28 مهر 1400 18:31:38
678 بازدید
mama_jaann
سلام ✋🏻 شبتون بخير و نيكي🌝🥀 اين هم چندتا ميوه خوشمزه و پركالري واسه كوچولوهايي كه وزنشون كمه يا به اصطلاح لاغر هستن.🥰 ميوه ها رو ميتونيد همينطوري به عنوان ميانوعده بديد يا اينكه به صورت پوره يا مخلوط با فرني و يا شير به كوچولوهاتون بديد تا نوش جان كنند😋😇 ✅در مصرف ميوه هاي خشك هم زياده روي نكنيد چون هميشه خوراكي تازه ي چيز ديگه ست.و ميوه هاي خشك هميشه كالري بالايي دارن😊 آبميوه توصيه نميشه مخصوصا براي كودكان زير يكسال چون هم قند زيادي داره وهم اينكه سيري طولاني و كاذب مياره.🤓 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #وزنگيري_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #كودك_شاد #كودكان #كودك_خلاق
03 شهریور 1400 16:28:40
98 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام شبتون بخير و خوبي عزيزان امشب ي دستور غذا داريم عصاي دست😅من كه تا نميدونم چي واسه محمد درست كنم اين پوره ميپره تو ذهنم🥰 چرا؟؟؟!!! چون هم خيلي مقويه ،خوشمزه و راحت😍😍😍 ✅پوره ي تپل كننده(+٨) سيب زميني:١عدد كوچك تخم بلدرچين:٢عدد كره:١٥گرم عصاره قلم:١قالب ✳️سيب زميني رو پوست بگيريد و با نصف ليوان آب بزاريد بپزه وقتي سيب زميني ها نرم شد و هنوز ي كم آب داشت عصاره قلم رو بهش اضافه كنيد و بعد٥دقيقه خاموشش كنيد.تخم بلدرچين ها رو هم ابپز كنيد،پوست بگيريد و داخل ي ظرف با سيب زميني و تخم بلدرچين و كره با چنگال خوب له كنيد تا يك دست بشه.👌🏻پوره شما آماده ست نوش جان😘😘 ‼️نكته:👇🏻 1️⃣اگه تخم بلدرچين نريزيد ميتونيد از٧ماهگي اين پوره رو بديد. 2️⃣بهترين روش پخت سيب زميني و ساير سبزيجات واسه پوره با پوست و به روش بخارپز هست اما تو اين مدل پخت بايد با آب و پوست گرفته پخته بشه. 3️⃣طبق دستورالعمل جديد،سفيده تخم مرغ و تخم بلدرچين رو با تست حساسيت ميشه از ٨ماه به كودك داد. 4️⃣به جاي تخم بلدرچين ميتونيد از تخم مرغ هم استفاده كنيد. 5️⃣محمد اصلا پوره سیب زمینی با کره دوست نداشت ولی با این روش وبا عصاره قلم عاشق ش شده😅😍 6️⃣عصاره قلم هم که قبلا بهتون آموزش دادم(هایلایت ۷ماهگی روببین) ✅اگه از اکسپلور میای فالوو کن اینجا قراره خیلی چیزا باهم یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی_کودک #پوره_سیب_زمینی #عصاره_قلم #تخم_بلدرچین
03 اسفند 1399 17:17:16
138 بازدید
mama_jaann
بعد از يكسالگي شيركودك را كاهش دهيد شيركودك اعم از شيرمادر،شيرخشك و شير پاستوريزه بايد به حدود٤٠٠سي سي كاهش يابد.زيرا بعد از يكسالگي غذا جايگزين شيرمي شود و تغذيه اصلي كودك با غذاست نه شير. بهتر است بعد از٤ماهگي شير شب كودك قطع شود(در صورت تمايل) و پس از١٠ماهگي شير روزانه كودك به ٥وعده در روز برسد و بعد از يكسالگي به ٣وعده درر روز كاهش يابد.تا قطع شيردهي براي كودك ومادر راحت باشد. در صورت مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك كاهش مي يابد و تمايلي به غذا نخواهد داشت. در اين سن چون كودك مي تواند اكثرمواد غذايي رامصرف كند براي تامين كلسيم فقط نيازمند شير نيست واز ساير مواد غذايي مثل لبنيات(ماست و پنير)بادام،كلم بروكلي،حبوبات،ماهي وكنجدو...مي توان استفاده كرد. #شير_دهي_نوزاد #شير_مادر #شير_خشك #كلسيم #مادر #وزنگيري_نوزاد @mama_jaann
16 آذر 1399 17:10:37
153 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
سلام مامانا،امشب كته داريم چه كته اي😍🥰از طعم و مزه ش نگم براتون😌حتما درست كنيد و امتحانش كنيد😋واسه ناهار فردا عاليه حتما سيوش كن👌🏻 كته نخود(+٩) گوشت:٢تكه خورشتي نخود:١قاشق غذاخوري گوجه:١عدد كوچك سيب زميني:نصف عدد برنج:٢قاشق غذاخوري عصاره قلم:١قالب ✅گوشت،نخود،سيب زميني و عصاره قلم رو بپزيد.تو ي قابلمه گوجه رو خرد كنيد و بزاريد تا له بشه،بعد مواد پخته شده رو بهش اضافه كنيد و برنج خيس شده رو به مواد اضافه كنيد و به اندازه اي كه يك بند انگشت روش آب باشه بزاريد تا بپزه و وقتي اب برنج خشك شد بزاريد تا دم بكشه😋 #غذاي_كودك #واكسن_بخريد #غذاي_كمكي_كودك #كته_گوجه #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي #نه_ماهگی_غذای_کودک #يكسالگي_غذاي_كودك @mama_jaann