پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله.. روز یکشنبه تو گروه در مورد #اموزش_نظم به بچه ها صحبت کردیم ..موارد زیر نکاتی هست که اعضای گروه عنوان کردند. روش شما برای آموزش نظم به کودکتون چیه؟ #خلاصه_نکات #بحث_نظم ✅اول از همه حواسمون باشه این روزها، روزهای قرنطینه؛ محدودیت استفاده از فضای بیرون خونه رو داریم. پس در اجرای نظم در خانه زیاده روی نکنیم. ✅نظم مفهومی انتزاعی هست که برای کودکان زیر ۷سال قابل فهم نیست و انها تصور خودشون رو از نظم دارند. ✅می تونیم برای بچه ها زیر انداز، اتاقشون یا مکان مشخصی داشته باشیم که اجازه دارند آنجا بازی کنند . ✅میشه یک بار از بچه ها بپرسیم به نظرشون اتاق شون چجوری باشه مرتبه؟ وقتی متوجه ذهنیت اونها از نظم بشیم کمی آرامتر می شویم. ✅مهم تر از هر چیزی این هست که خود پدر و مادر نظم را در خانه رعایت کنند. بچه ها آنچه می ببیند را بهتر عمل می کنند‌. ✅گاهی لازمه یه اولویت سنجی در نگاهمون داشته باشیم، خونه ی همیشه منظم و سختگیری بر بچه ها، یا چند سالی کمتر منظم باشیم اما فرزندان سالم داشته باشیم؟! ✅سعی کنیم در هیچ جای زندگی برای نگاه و خوشامد بقیه زندگی نکنیم.. ✅از سبدهای طبقه بندی، قفسه ها و کارتون ها برای دسته بندی وسایل و راحت جمع شدن وسایل بچه ها کمک بگیریم. ✅قوانین نظم در خانه را منعطف قرار بدهیم و در جمع کردن وسایل شیوه های خلاقانه به کار ببندیم. ✅با افزایش تعداد بچه ها از حساسیت ها نسبت به نظم مطلق کاسته می شود.همکاری دادن بچه ها باهم روش مناسبی هست. ✅نیازی نیست همه اسباب بازی های فرزندمون در دسترس باشه، اینطوری ممکنه کلافه یا سردرگم بشه. ✅بهتره با تلقین مفاهیم مثبت و تشویق اونها به آموزش مسائلی مثل نظم بپردازیم نه با امر و نهی زیاد. بقیه موارد با شما... #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ #نظم

06 مرداد 1399 12:32:43

16 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یه روز قشنگ داریم تو گروه باشگاه مادران تاریخ ... یه روز که دیگه میگیم بابا وسط این همه تربیت فرزند و علم افروزی و مطالعه و تفکر و فعالیت اجتماعی و...😊 میخوایم بیاین دور هم از نشاط مون بگیم از ایده ها و انگیزه ها و ذوق ها مون بگیم برای هم...🥰 میخوایم تو جمع قشنگ مون حال همدیگه رو خوب کنیم..❤. خلاصه یه روز پر از حس های قشنگ و رنگارنگ...🍃🌹 #پنجشنبه_های_باشگاه یه همچین روزیه واسمون😍 کم کم با این روز دلبر بیشتر آشنا میشید.. فعلا ‌ورق بزنید این کیک هویج خوشمزه هنر یکی از اعضای گروه رو ببینید...🎂🍰 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کیک هویج و گردو مواد لازم برای۱۰ نفر مواد اصلی 🥚 تخم مرغ ۴ عدد 🍚 شکر ۱ پیمانه 🍚 آرد ۲ پیمانه 🥕 هویج رنده شده ۲ پیمانه 🥜 گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه 🥛 شیر ۱/۲ پیمانه 🥃 روغن مایع ۱/۲ پیمانه 😋 دارچین ۱ قاشق غذا خوری 😋 وانیل‏ شکری ۱ قاشق مربا خوری 😋 بیکینگ پودر ۳ قاشق مربا خوری طرز تهیه ۱- ابتدا بکینگ پودر آرد دارچین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس فر را با دمای 180درجه روشن میکنیم تا گرم بشه. ۲- شیر روغن شکر وانیل را خوب میزنیم تا حباب دار شود.بعد تخم مرغ هارا یکی یکی اضافه میکنیم یعنی یکی اضافه کردیم خوب میزنیم سپس بعدی به همین صورت. ۳- هویج را اضافه کرده با لیسک خوب مخلوط میکنیم سپس مواد خشک را که قبلا باهم مخلوط کردید به آن اضافه کنید و دورانی با لیسک هم بزنید. ۴- درنهایت گردو را با دوقاشق آرد مخلوط کنید سپس به مایع کیک اضافه کنید وآرام مخلوط کنید. ۵- مواد را توی قالب چرب شده بریزید و با دمای 180بذارید 45دقیقه بپزه. سایر نکات میزان دما بستگی به نوع فرتون داره 150-180 متغیر هست.مرسوم است این نوع کیک را با پودر قند کاور میکنن که این به سلیقه خودتونه. منبع :‌سرآشپز پاپیون وبسایت :‌ https://sarashpazpapion.com #کیک_هویج #کدبانوگری #هنرمندی #کیک_پزی #آشپزی #حال_خوب

19 آذر 1400 06:07:06

4 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله فرض کنید فرزندان تان بزرگ‌شده اند... آیا مادری هستید که مدام از آنها توقعات مختلف دارید؟ بهتون سر بزنن مدام؟ براتون خرید کنن؟ اومدن خونتون مدام کمک کنن؟ به همه خواسته هاتون توجه کنن؟ شاید بگوئید نه من هرگز همچین مادری نمی شوم.. اما از الان چه تدابیری برای خودتان در نظر دارید که مادر پر توقعی نباشید؟! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ نکات زیر برآیند بحث گروه با موضوع بالا بوده: ⏺ توقع داشتن از دیگران حتی اگر به حق هم باشه باعث ایجاد سوءتفاهم و مشکل در ارتباطات میشود. بنابراین تلاش کنیم از اطرافیان هرچه کمتر توقع داشته باشیم و این در آینده در ارتباطات با فرزندانمان هم تاثیر خواهد داشت. ⏺ انرژی و نشاطی که ما از بچه‌ها میگیریم در دوران‌های مختلف زندگی‌‌شون همچنین رسد شخصی ‌مون در این مسیر، مزد زحمت های ماست و باعث میشه با بچه هامون بی‌حساب بشویم. ⏺ فداکاری بیش از حد و خارج از توان و تکلیف هرکس، باعث ایجاد توقع در آینده میشود. این مسیله فرد به فرد تفاوت می‌کند زیرا کاری از دید مادری وظیفه است و از دید دیگری فداکاری محسوب می‌شود. ⏺ بچه‌ها باید با دیدن رفتار پدر و مادر و گزاره های تصویری خودشان در آینده آماده خدمت رسانی به دیگران بخصوص پدر و مادر و در حقیقت انجام وظیفه‌شان باشند. ⏺ آیا تعدیل وظایف پدر و مادر در کاهش توقعات تاثیر دارد؟ ⏺ فرزندان مان باید علاوه بر قدردان بودن با انصاف هم تربیت بشوند. ⏺ یک فرد در طول زندگی تکالیف سختی بر عهده دارد مثلا پاسخگویی به نیازهای واقعی نوزاد یا والدین در سنین پیری، که آنها را عظمت ظرفیت عاطفی و روحی آن فرد باید تامین کند. ⏺ از موضوع ممکن است سواستفاده بشود مثلا آنهایی که رفع حوایح والدین برایشان مشقت و سختی دارد آن را به فداکاری بی دلیل والدین ربط می‌دهند.ترجیح میدهد سیستم فداکاری حذف بشود تا مسئله زحمت برای والدین سالمند هم حذف بشود. یعنی سیستم اینطور تعریف بشود که تا جای ممکن نیازهای بچه مستقل از والدین رفع بشه و والدین به زندگی و علایقشون برسند و در پیری هم نیازی آنها مستقل از فرزندان رفع بشود. یعنی آن ایثار مادرانه را به بهانه ی این که بعدا پرتوقع نشویم، زیرسوال نبریم. ⏺ از این منظر هم میشود به مسیله نگاه کرد که اساسا انسانی که خوی فداکاری دارد، آدم خودخواه و متوقعی نیست. آدمی که امروز از دیگران توقع دارد احتمال بیشتری دارد که فردا از فرزندانش هم متوقع باشد. اما روحیه خودبینی و خودخواهی توقع بی‌جا را منتج می‌شود. در این صورت هرچه فداکاری بیشتر شود توقع بیشتر میشود. ادامه در کامنت... #شنبه_های_باشگاه #مادری #توقع

09 بهمن 1399 16:18:57

9 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله خیلی از ما شنیدیم که بچه فقط اولیش سخته😉 دومی خیلی خوبه👌 راحت میگذره💃 اصلا اولی نمی‌فهمی چی میشه از بس بی‌تجربه‌ای ولی دومی *شیرینه* 🍰 در کنارش هم دیدیم و شنیدیم که بعد تولد فرزند دوم، مادرها *مشکلاتی* داشتن: حسادت فرزند اول😥 سختیِ مدیریت دو فرزند😭 کنترل روابط و تعاملات دو کودک☹️ پس بالاخره کدوم درسته؟🤓 بچه دوم بیاریم یا نه؟🙄 چه سختی‌هایی داره؟😩 چه شیرینی هایی منتظرمونه؟😍 بهتر نیست صبر کنیم بچه اولمون حسابی از آب و گل دربیاد بعد دومی رو بیاریم؟😎 تعاملاتشون قابل مدیریته؟😏 شما چی میگین؟ بچه دوم؛ آری یا خیر؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #بچه_دوم #فاصله_سنی #فرزنداوری

17 آذر 1400 18:41:29

6 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... حتما زیاد شنیدید که بهتره جواب سوال بچه ها رو مستقیم ندیم تا بتونن پیرامون مسائل مختلف فکر کنن... چطور میشه بچه ها رو اندیشه ورز و اهل تفکر تربیت کرد؟! #اندیشه_ورزی_در_کودکان ✳اولین قدم در این راه شناخت کودک و ویژگی های او و رشد شناختی و حیطه ادراکیش در سنین مختلف هست. ✳این طوری از سوالهای زیاد بچه ها کلافه نمیشیم و می دونیم کی و چطور و چقدر سوال پیچمون می کنن؟! ✳قدم بعدی پذیرش سوالهاشون و این روحیه پرسشگری و میل به دانستن و کنجکاوی هست. ✳سعی کنیم در برابر سوالها شوک بازخورد منفی ندیم؛ *چقدر سوال میپرسی؟!گفتم که برات! بزرگ شی میفهمی و...* ✳اینها راه های مستقیما مرتبط هستن ولی پیش زمینه هایی وجود داره که ظاهرا مرتبط نیستن ولی بسیار مهمن‌ .. ✳طبق روایت اگر بچه ها در کوچکی بازیگوشی زیادی داشته باشن در بزرگسالی اهل تعقل و تفکر میشن. ✳باید زمینه رو برای ارضای نیاز بچه ها به تخلیه انرژی و هیجانی ایجاد کرد.. ✳و از طرفی پرورش حسی هم زمینه مهم دیگری برای رشد عقلی بچه هاست. ✳در زندگی روزمره بچه ها رو درگیر کنیم تا فکرشون رو به کار بندازن ✳از کارهای عمومی و مسائلی که در زندگی روزمره پیش میاد و خود ما برای حل کردنشون نیاز به تفکر داریم تا مسائل خاص مثل تفکر در موضوع یک کتاب یا کارتون که میشه باب گفتگو رو باز کرد و جرقه ها رو در ذهن کودک زد... شما با چه روش هایی به تقویت تفکر بچه ها میپردازید؟! می تونید سوال های جالب بچه ها رو برامون کامنت کنید😍 #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #اندیشه_ورزی #تقویت_تفکر

01 شهریور 1399 07:28:50

18 بازدید

bashgahemadaran

سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار

16 فروردین 1400 18:25:38

327 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

چالش فرزند دوم

خیلی ها خواستید که نکات بحث گروهی رو حتما اینجا قرار بدیم.. هرچند بحث بسیار گسترده بود، ولی نکات اصلی بحث در قالب این ۸ عکس نوشته آورده شده... #چهارشنبه_های_باشگاه #بحث_های_جمعیت #فرزند_بعدی #فرزند_دوم #مدیریت_روابط #خواهربرادری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

خیلی ها خواستید که نکات بحث گروهی رو حتما اینجا قرار بدیم.. هرچند بحث بسیار گسترده بود، ولی نکات اصلی بحث در قالب این ۸ عکس نوشته آورده شده... #چهارشنبه_های_باشگاه #بحث_های_جمعیت #فرزند_بعدی #فرزند_دوم #مدیریت_روابط #خواهربرادری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن