پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله... نمیدونیم میدونید یا نه؟! روال کار سه شنبه هامون فرق کرده... دیگه فقط به شبهات نمی پردازیم.. در قالب سه تا تیم پژوهشی مطالعاتی ؛ #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز و #تیم_روانشناسی_خانواده دو تا تیم اول چند جلسه ای هست شروع به فعالیت کردند... تو این پست کوتاه دلیل وجود #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری رو بیان کردیم.. #سه_شنبه_های_باشگاه #حقوق_زن #زن_و_خانواده #فمنیسم

01 دی 1399 15:05:39

6 بازدید

bashgahemadaran

🍃یا طَبیبَ مَن لا طَبیبَ له🍃 دوشنبه‌ها 💉روز سؤالات و مباحث پزشکی در حوزه‌ی مادری ✅ مامان‌های خوب، دوشنبه‌ها میتونید اگر در حوزه‌ی مسائل *پزشکی بارداری، زایمان، شیردهی و اطفال* سؤالی دارید که امکان پاسخگویی آن *به صورت کلی و مجازی* وجود داره، از #پزشکان محترم گروه بپرسید 💟 همه‌ی ما خالصانه دوست داریم به همه‌ی سؤالات جواب بدیم و کمکی به شما کنیم. اما همگی شديداً دچار ضیق وقت و محدودیت بعلت مسائل کاری، درسی، فرزند و شوهر و خانه هستیم. پس لطفاً چندتا نکته رو توجه کنید: 1⃣ سؤالات در حوزه‌ی ذکر شده باشه 2⃣ مسائل تخصصی و خاص نیاز به دانستن شرح حال کامل، سوابق، اطلاع از تمامی عکس ها و آزمایش ها و معاینه از نزدیک داره. پس اونها رو، نه مطرح کنید نه انتظار جواب داشته باشید. مسائلی که پیش فوق تخصص هم رفتید و جواب نگرفتید رو هم از ما نپرسید!😅☺️ 3⃣ میتونید سؤالات رو در خصوصی از پزشکان عزیز گروه بپرسید. اما توجه کنید که اولاً در سؤالات دو شرط بالا رو رعایت کرده باشید، ثانیاً مربوط به خود شما باشد. لطفاً مسائل اقوام و آشنایان را با ما درمیان نگذارید. امکان پاسخگویی نداریم. 4⃣ اگر دیر پاسخ گرفتید به علت تعدد سؤالات هست. *در خصوصی* پیام یادآوری ارسال کنید. 5⃣ سؤالاتی که در خصوصی ارسال میکنید را فقط *از یکی از پزشکان* بپرسید. همزمان دو یا چند نفر از ادمین ها را مورد مشاوره قرار ندهید. در صورت پیچیده بودن سؤال، ما حتماً در گروه‌های تخصصی خود با یکدیگر مشورت میکنیم. #دوشنبه #روز_پزشکی #پزشکی #لیست_پزشکان_گروه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری

27 خرداد 1399 22:10:03

1 بازدید

bashgahemadaran

#خلاصه_نکات بحث #دعوای_بچه_ها 💟بی توجهی به دعوای بچه ها در بیشتر مواقع 😊 💟گذاشتن قانون در رابطه با استفاده از وسایل مثل اینکه در صورت دعوا بر سر یک وسیله مشترک ؛ اون وسیله جمع میشه🤦‍♀️ 💟پذیرش این موضوع که دعوا متعلق به همه بچه ها هست و یک امر طبیعی و لازمه ی دوره رشد بچه ها هست .👶👶 💟در دعوا سعی کنیم از هیچ کدام از بچه ها جانب داری نکنیم و همه اونها رو مخاطب قرار بدهیم.👩‍👧‍👦 💟سعی کنیم در دعوای بین بچه ها با بیانات تلقینی حس محبت و احترام بین هر دو رو تقویت کنیم.👫 💟 درباره بچه های زیر دوسال با صرف توجهاتی میشه بیشتر طرف بزرگتر رو بیگیریم بدون دعوا کردن بچه کوچیکتر (مثلا تو مو کشیدن : الهی بمیرم مامان چقدر دردت اومد وای چند تا از موهات هم کنده شده دیروز موهای منم کَند خیلی درد داشت ) همین مطلب باعث میشه حتی اگه بازیشون رو خراب میکنه دعواش نکنن حواسش رو پرت کنن یا از مادر کمک بگیرن 👌 💟پسر ها هرگز نباید بیکار باشن وگر نه برای سرگرمی دعوا راه میاندازن 😁 💟بنا بر سن بچه ها صحبت کردن و راضی کردن همدیگر را به جای دعوا کردن بهشون آموزش بدیم. بگید برامون شما چطور با دعوای بچه ها برخورد میکنید؟؟ #شنبه_های_باشگاه #دعوای_بچه_ها #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_کتاب #کتاب_خواهران_و_برادران_به_دور_از_حسادت_و_با_ارامش #کتاب_خواهر_برادر_های_سازگار

16 تیر 1399 00:59:18

39 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک و‌شیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محله‌ای هم‌مسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن و‌تقویت روح و روان با توسل و‌توکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمه‌ی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب می‌کنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلی‌ها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته

12 آذر 1399 07:52:05

6 بازدید

bashgahemadaran

برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند

28 خرداد 1399 20:04:35

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... دوستان عزیز همگی در جریان برنامه سه‌شنبه های گروه باشکاه مادران تاریخ هستید. بحث های جنجالی مربوط به " زن " خصوصاً به علت نقش زیربنایی زن در مهم ترین جامعه ی نظام خلقت (خانواده) و رگبار شبهات علیه زن، حقوق زن، وظایف زن، جایگاه زن و.. در فضای مجازی در چند هفته اخیر ما به بحث گروهی در برخی موضوعات پرداختیم و هفته هایی، از کارشناسان خبره این زمینه دعوت کرده بودیم که راهنمای ما باشند. تیم مدیریت باشگاه در همین بستر، خرده برنامه جدیدی برای این روزها درنظر گرفته و آن، #خوانش_کتاب ، خواندن دسته جمعی و گروهی کتاب های مرتبط با حوزه زن و خانواده است هر هفته، کتاب و مبحث مورد نظر هفته آینده اعلام میشود دوستانی که کتاب رو دارند، میخونند و در مباحثه شرکت میکنند دوستانی که کتاب رو ندارند، ما براشون کتاب رو روخوانی میکنیم😊 یک‌جور کتاب صوتی؛ البته به صورت خیلی محدود (صفحات محدود و مرتبط با بحث) علاوه بر این ممکنه دوست دیگری هم از یک کتاب معتبر دیگه، بخشی رو برای ما خوانش کنند تا استفاده کنیم کتاب‌های پیشنهادی حوزه زن و خانواده را به ما معرفی کنید. برای شروع برنامه #خوانش_کتاب از کتاب #نظام_حقوق_زن_در_اسلام شهید مطهری شروع کردیم... نظرتون رو در مورد خواستگاری زن از مرد با ما در میون بگذارید. #سه_شنبه_های_باشگاه #خواستگاری #حقوق_زن #زن_دراسلام #خوانش_جمعی #باشگاه_مادران_تاریخ

22 مرداد 1399 15:30:38

2 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

تدابیر سرماخوردگی در کودک زیر شش ماه

✅استفاده از قطره بینی به صورت مداوم و ✅خارج کردن ترشحات با فین گیر ✅شیردهی مکرر ✅بعلاوه تدابیر برای خود مادر (تدبیر مرضعه) ✅دمنوشها و آبلیمو عسل و... ✅پرهیز از شیرینی جات، ترشی، آب سرد، هوای سرد، میوه های سرد و تر ✅بخور گرم ✅بخور نعناع و اکالیپتوس ✅حمام با بخار ✅پرهیز از سرخ کردن و بوی سرخ کردنی در خانه ✅گرم گرفتن سر و پاها ✅استامینوفن فقط در صورت تب بالا. تب خفیف نیاز به مداخله ندارد. مداخله ابتدایی هم تن شویه باشد نه دارو ✅پرهیز از داروهایی مثل آنتی هیستامین ها (ضدحساسیت ها) مخصوصاً دیفن هیدرامین. در موارد خیلی شدید برخی از انواع مجاز هستند که البته در سرفه های شدید و سختی تنفس یا تنگی نفس یا تغییر رنگ چهره (سیاه شدن) یا تب خیلی بالا حتماً نیاز به مراجعه به اورژانس اطفال هست #اطفال #پزشکی #طب_سنتی *سرماخوردگی بچه زیر ۶ ماه* گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است*

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

✅استفاده از قطره بینی به صورت مداوم و ✅خارج کردن ترشحات با فین گیر ✅شیردهی مکرر ✅بعلاوه تدابیر برای خود مادر (تدبیر مرضعه) ✅دمنوشها و آبلیمو عسل و... ✅پرهیز از شیرینی جات، ترشی، آب سرد، هوای سرد، میوه های سرد و تر ✅بخور گرم ✅بخور نعناع و اکالیپتوس ✅حمام با بخار ✅پرهیز از سرخ کردن و بوی سرخ کردنی در خانه ✅گرم گرفتن سر و پاها ✅استامینوفن فقط در صورت تب بالا. تب خفیف نیاز به مداخله ندارد. مداخله ابتدایی هم تن شویه باشد نه دارو ✅پرهیز از داروهایی مثل آنتی هیستامین ها (ضدحساسیت ها) مخصوصاً دیفن هیدرامین. در موارد خیلی شدید برخی از انواع مجاز هستند که البته در سرفه های شدید و سختی تنفس یا تنگی نفس یا تغییر رنگ چهره (سیاه شدن) یا تب خیلی بالا حتماً نیاز به مراجعه به اورژانس اطفال هست #اطفال #پزشکی #طب_سنتی *سرماخوردگی بچه زیر ۶ ماه* گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است*

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن